Fiat 600 cabriolet

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
500n1958
Viestit: 22
Liittynyt: 24.07.2011 22:29
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Fiat 600 cabriolet

Viesti Kirjoittaja 500n1958 »

Kesällä kuulin vm. 1970 600 laikka-avosta ja se siirtyikin omiin kokoelmiin. Näitä on 90-luvun alussa/ 80-luvun lopussa ilmeisesti tehty useampikin. Omani lisäksi vastaan on tullut toinen. Tähänkin on kopioitu lupiin jostakin toisesta vahvistukset. Koneena on 903 nokassa olevalla jäähdyttäjällä ja alla rumpujarrut.
500n1958
Viestit: 22
Liittynyt: 24.07.2011 22:29
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Fiat 600 cabriolet

Viesti Kirjoittaja 500n1958 »

Tuolla pari kuvaa http://www.kolumbus.fi/~kp4752/juha/600/fiat600.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Fiat 600 cabriolet

Viesti Kirjoittaja RHR »

Mielenkiintoinen ja varmasti harvinainen rakennelma. Onkos toi monelle rekisteröity kun takapenkkikin on paikallaan?

Nettiautossa on ollut yks avoversio myynnissä missä jotkut levitykset. Vaasan automuseossa on myös typistetty avo, sekä paljon muita Fiatteja ja rekvisiittaa :thumb:
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Fiat 600 cabriolet

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Laikka-avosta tuli mieleen, kun pikkupoikana ihmeteltiin naapuruston kolleilla ollutta 600 pick-upia. Katto oli katkaistu ovien takaa ja hitsattu hyttiin takaseinä. Seinän ja moottorin väliin muodostui pieni lava. Sillä sitten hurjastelivat pitkin kylää ilman kilpiä. Myöhemmin auto löytyi joltain tyhjältä tontilta kaltoin kohdeltuna. Tämä siis Espoossa 80-luvun alussa. Samalla porukalla oli myös mattamusta Lada, jossa oli konepellissä keskeltä katkaistu Sarviksen pulkka scooppina ja kahdesta poikittain takaluukun päälle asennetusta minisuksesta tehty takaspoileri...
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Cicatrix
Viestit: 364
Liittynyt: 07.07.2004 10:58
Paikkakunta: Kni

Re: Fiat 600 cabriolet

Viesti Kirjoittaja Cicatrix »

Paikallisessa peruskoulussa kone- ja sähköopin yläasteelaiset oppilaat tekivät lyhennetyn cabrion joskus 1970 luvun puolivälin paikkeilla. Oli ajokuntoinen ja sillä sai toukokuussa ajaa koulun pihaa ympäri. 8-) Laitteisto joutui kuitenkin pian käyttökieltoon koska lyhentyneen akselivälin johdosta auto kääntyi kyljelleen tiukassa kurvissa erään rattisankarin johdosta. Olihan kahdella pyörällä menty jo muutaman kerran aikaisemin jonka johdosta kaasupolkimen alle oli laitettu rajoitinruuvi vauhtia hillitsemään. Taisipa olla vielä niin että vaihteistosta oli modattu 3. ja 4.vaihde pois käytöstä. Auto oli hienosti tehty mm. pohjat ja maalaus. Takapenkiltä siis ajettiin ja ovet oli lyhennetty ja hitsattu kiinni koriin. Harmi kun ei ole yhtään kuvaa laitteesta. Uskomatota mitä ennen tehtiin yläasteella koulussa...nyt vaan hangataan puhelinta :(
Auto oli vielä 90-luvulla koulun varastossa jemmassa mutta hävisi sieltä jonnekin. Silloin tiloissa toimi Kansalaisopiston metallityöpiiri ja silloin auton näin viimeisiä kertoja.
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Vastaa Viestiin