Fiat 1200 TV trasformabile

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Saas nähdä voitinko lotossa. Italian "keltaisessa pörssissä " oli ko. Auton ilmanputsari osineen. Tässä autossa on konepelti matalalla joten ilmanputsari on omanlaisensa. Pakko oli ostaa. Kohtuuton summa siirtyi italian vesselin tilille ja voin vain odotella että osia saapuu jonain päivänä.fiftisixti...
Sunnuntaina hinkutin 6 tuntia ratin sormikoloja muotoonsa. Kokeilin dremelillä mutta ikänäkö pakotti nekun kiinni kohteeseen ja dremeli pöllytti pölyt suoraan sieraimeen.
Oli tehtävä tuki johon hiomapaperi kiinni ja hissukseen hioen välillä org. Jäänteisiin verraten miten edetä. Alkumontut tein pylväsporaan kiinnitetyllä hiomahylsyllä.

Niitit on jo pöydällä,lyhennettynä ja päähän tein halkion kuten alkuperäisissä. Kuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Ai niin. Tankki on hilpeä tehtävä. En yritäkkään tehdä päätyihin 90 asteen kääntöjä vaan hitsaan jotenkin tiiviiksi 90 asteen kulmassa olevat palat. Tigillä en oo hitsannu mutta kokeilen ehkä kylmäjuotostekniikkaa. Ostin tänään töihin kempin evo 200 mikin jossa on joku tuollainen ominaisuus. Viikonloppuna jos tuon sais lähes kasaan.

Vaimo siivoili koneistuksesta tullutta lohkoa . kaikki koneistamattomat pinnat ruskeana....värin kun keksisi. Joku sinertävän harmaa?KuvaKuvaKuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
rctero
GFF
Viestit: 74
Liittynyt: 06.10.2012 18:18

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja rctero »

Ei joku sinertävän harmaa varmastikkaan kovin kaukana oikeasta väristä ole. Eikä tuosta moottorista lohkoa näyttäis hirveästi näkyvän kun auto on kasassa.
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Joo sovitan lohkon värin tylysti ral classic sävyn harmaisiin. Saan töissä vedettyä koneen peltiiosiin pulverimaalin. Onpahan sitten sama sävy.
Sain paljon dataa moottorispekseistä. Kiitän niistä. Vielä on kysymysmerkkejäkin.

Vaimon autossa on hyvin erikoinen kuvioitu nahka jota olen etsinyt jo pari kuukautta.
Huhut kertoivat että Italiassa joku sitä tekee.
Usa.sta tavoitin harrastajan Joka kertoi tietävänsä firman joka nahkaa tekee. Vaan eipä kerro tietoa minulle[emoji51]. Suunnittelee että ostaa joskus rullan itselleen ja kauppaa sitten eteenpäin. Voi iines mitä touhua. Pääsääntöisesti ennen automiehet on puhaltaneet samaan hiileen mutta tämän auton kohdalla on kyllä muukin kuin osat kiven alla.

Mistä vanhojen fiatien pissapoika saa paineensa?
Onko tuollaista lasikuppia ollut sedaneissa?. Ohessa danielen Lähettämä kuva .
Kuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
karpy
GFF
Viestit: 600
Liittynyt: 20.01.2003 10:34
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja karpy »

Pissapojan pumppu on painike kojelaudan alla (ainakin 1100 Sedan). Se on sama kuin 500-600 malleissa ja minulla on sellainen myynnissä 12 euroa täällä Rovaniemellä. Ohessa 1200 Roadster kojelaudan kuva ja Shop Manualin sivu pesulaitteesta.

Terv. Kari Pynnä
Liitteet
Fiat 1100 lasinpesin Shop Manual_1.jpg
Fiat 1100 lasinpesin Shop Manual_1.jpg (287.95 KiB) Katsottu 4232 kertaa
Fiat 1200 Cabriolet kojetaulu.jpg
Fiat 1200 Cabriolet kojetaulu.jpg (69.13 KiB) Katsottu 4232 kertaa
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Trasformabilessä otetaan apuja ilmeisesti moottorin alipaineesta.tuo nupikkasi kiinnostaa. Saatan mennä sedanin tyylillä ja unohtaa tuon alipaineen.Kuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Jess! Löysimpäs vanhasta luurista muistiinpanokuvan. Joskus uudemman 80- lukuisen lohkon vieressä istuin RAL Classic-kartta kädessä ja päädyin että RAL 7031 olis lähellä ainakin ton ikäistä lohkoa. Vanhempaan en ole verrannut.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Kiitos HH
Voipi hyvin olla kohdallaan.
Pitää tsekata aamulla miltä näyttää mallipala.

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ole hyvä :) . Ilman lohkoa vieressä olisin pitänyt pelkkää viuhkaa katsomalla tuota liian tummana...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Hollejns
Viestit: 37
Liittynyt: 30.09.2016 14:30

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Hollejns »

Tämän värin laitoin omaan arviolta.
Tämän värin laitoin omaan arviolta.
20170123_182025.jpg (194.23 KiB) Katsottu 3970 kertaa
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Päivää.
Rojekti etenee hissukseen.
Koneen väriksi tuli sitten torinosta saapuneen valmiiksi maalatun ilmanputsarin väri.
Oletan Danyn maalanneen sen orkkis sävyllä. Hänellä on samanlainen työn alla.

Erehdyin kysymään fiatplus liikkeestä nokan laakeria.postikulut 190 taalaa. Kysyin ystävällisesti että onko tämä oikein...niin johan avautui isäntä kuinka perseestä tämä postimyynti on eikä kannata mitään postitella.... Yms. Pitkän vittuilutekstin sain vastineeksi. Toivottavasti ei tuonne tarvi palata.

Mutta. Pari kysymystä.

Tarvikemännissä ei ole expansiouraa vaan nuoli laella. Pitääkö nuoli osoittaa vauhtipyörää päin?

Kiertokangissa oli purkaessa numerointi ja kaikissa samalla puolella mutta ymmärrän manuaalista toisin.
Miten te allaolevan kuvan ymmärrätte ?
Myönnän. Piilevä adhd päällä.

T.hKuvaKuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Männissä paras lienee katsoa onko tapin paikka epäkeskeisesti kuten yleensä, se määrää asennussuunnan. En uskalla sanoa ulkoa kumminpäin vaikka oletus onkin.

Ja kuten tuossa todetaan, kun kankien alapäät ovat toispuoleiset, tulevat ne peilikuvina. Tämä lienee yleistä 3 runkolaakerin rakenteessa että laakerikaula ei välttämättä ole ihan keskellä porausta. Onko kanget toispuoleist? Onko teksti 1100 kirjasta kun tuolla puhutaan 600:sta?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Jep. 1100 1200 malleja käsittävät kirjat molemmat tuon ilmaisevat mutta kuvan teksti oli selkein. Joskin hämmentävä.
Veivit on epäkeskeiset eli joo. Jos laitan kaikki samalla tavalla niin numerot ovat eri puolilla.ehkä tällä on idea jos tehdas on unohtanut merkinnät.
. Mittailin ja vertailin mäntiä niin löysin erot jolla saan merkattua virtuaalisen halkion Mäntään ja sitäkautta kaikki oikein.
Nokan keskimmäinen laakeri on aika naarmuinen. Täytyy tilata jostain ja se vielä vaihtaa.
Konetuskailun lomassa täytyy kevennykseksi fiksailla tuo vetture merkki.
Tuosta saa kätevästi tura specialin...[emoji13]Kuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Auto on saamassa viimein valkoisen värinsä. Lähes 2kk myöhässä mutta eipä haittaa. On tässä pari asiaa vielä vaiheessa. Päätin säästää pari tuhatta ja tehdä kromihommiin pohjia itse. Joo huono idea mutta firmassa hiovat uudestaan jos ei kelpaa. Kromit keitettiin pois. Aika karu homma hioa. Ensin hipistelin ja pinta oli täynä syviä reikiä.sit Raakasti 60 karkeaa koneeseen ja laulu käymään.... 4000.... Ja sitten rättilaikka. Ja toukokuussa aurinkoon tämäkin ...KuvaKuvaKuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Niin tuohon merkkiin meinasin valaa pronssista puuttuvan. Aikanaan haaveilin hopeasepän urasta ja pakin pohjalta löyty koruvahaa.... Muoto alkaa löytymään.Kuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Vastaa Viestiin