Fiat 127 CL mk2 -78 takaisin henkiin kuolleista
Lähetetty: 18.06.2018 13:43
Tämä projekti on ajateltu pidemmän ajan projektiksi, kiirettä ei pidetä
Auto on siis seiska mk2 vuodelta 1978. Minulle auto tuli pari vuotta sitten, seisoi autotallissa ja talli oli alkanut sortua päälle, piti siis pelastaa seiska koska oli menossa paaliin.
Kyseisestä tallista tarttui mukaan myös seiskan osia lähes mitä autoon mahtui.
Fiatti oli edellisen omistajan mukaan ajettu kyseiseen talliin joskus 90-luvun puolivälissä, eikä ollut sittemmin liikkunut, saati käynyt. En edes yrittänyt käynnistää noin pitkän seisomisen jälkeen suoraan, se jää myöhemmäksi.
Ensimmäisenä työnalle otetaan kori, muutamia reikiä on autoon ruostunut, vaikkakin lattiaan yllättävän vähän. Kun kori on ehjä, katsotaan tekniikka.
Autosta pitää käydä läpi käytännössä kaikki. Parinkymmenen vuoden seisominen jättää jälkensä.
Jarrut ja alustan kuluvat osat laitetaan tietty uusiksi kokonaan ja muutenkin pyritään autoon jolla voi huoletta ajella vaikka Kalajoelle kesällä
Tälläkään kertaa ei museopeliä tehdä, vaan kiva kesäauto jolla voi ajella
Muutama kuva autosta ja pahimmista vaurioista:
Yleiskuvaa autosta
Pahin yksittäinen ruostevaurio, korjauspelti on jo varastossa
Ja tämä on selkeänä kakkosena vaurioiden listalla
Tästä siis aloitetaan, aluksi perinteisesti purkamalla ja hitsaamalla
Olisiko kellään ajatusta mikä tuon värikoodi voisi olla?
Auto on siis seiska mk2 vuodelta 1978. Minulle auto tuli pari vuotta sitten, seisoi autotallissa ja talli oli alkanut sortua päälle, piti siis pelastaa seiska koska oli menossa paaliin.
Kyseisestä tallista tarttui mukaan myös seiskan osia lähes mitä autoon mahtui.
Fiatti oli edellisen omistajan mukaan ajettu kyseiseen talliin joskus 90-luvun puolivälissä, eikä ollut sittemmin liikkunut, saati käynyt. En edes yrittänyt käynnistää noin pitkän seisomisen jälkeen suoraan, se jää myöhemmäksi.
Ensimmäisenä työnalle otetaan kori, muutamia reikiä on autoon ruostunut, vaikkakin lattiaan yllättävän vähän. Kun kori on ehjä, katsotaan tekniikka.
Autosta pitää käydä läpi käytännössä kaikki. Parinkymmenen vuoden seisominen jättää jälkensä.
Jarrut ja alustan kuluvat osat laitetaan tietty uusiksi kokonaan ja muutenkin pyritään autoon jolla voi huoletta ajella vaikka Kalajoelle kesällä
Tälläkään kertaa ei museopeliä tehdä, vaan kiva kesäauto jolla voi ajella
Muutama kuva autosta ja pahimmista vaurioista:
Yleiskuvaa autosta
Pahin yksittäinen ruostevaurio, korjauspelti on jo varastossa
Ja tämä on selkeänä kakkosena vaurioiden listalla
Tästä siis aloitetaan, aluksi perinteisesti purkamalla ja hitsaamalla
Olisiko kellään ajatusta mikä tuon värikoodi voisi olla?