Fiat 127 Special kesäpirssi
Re: Fiat 127 Special kesäpirssi
Virtalukko ropleema ratkesi, kun ebay auttaa korvessa asuvaa.
Sieltä oikeanlainen lukko ja sehän toimii ilman virityksiä. Täytyy nuo valot releyttää tässä jahka kerkee, niin on edellytykset, että lukko jotain kestääkin.
Tuo "vääränlainen" lukko joutaa seuraavalle tarvitsijalle
Sieltä oikeanlainen lukko ja sehän toimii ilman virityksiä. Täytyy nuo valot releyttää tässä jahka kerkee, niin on edellytykset, että lukko jotain kestääkin.
Tuo "vääränlainen" lukko joutaa seuraavalle tarvitsijalle
Tommi Väyrynen
Fiat 127 Special -81.
Fiat 127 Special -81.
Re: Fiat 127 Special kesäpirssi
Fiude on herätetty henkiin. Akku paikalleen ja käyntiin!
Ainoa murhe on, että flekti ei lähde pyörimään. Meinasi jo kiehahtaa parkkiin..
Kokeilin tuossa liittimiä ja sulakkeita. Ei vaikutusta.
Laitoin flektin kaapeliin maan suoraan runkoon ja flekti lähti pyörimään. Anturin valoa en vaan saa syttymään millään vaikka maadottelee anturin liittimiä.
Valo ei myöskään syty palamaan, kun laittaa virrat päälle.
Mistä etsisin vikaa?
Ainoa murhe on, että flekti ei lähde pyörimään. Meinasi jo kiehahtaa parkkiin..
Kokeilin tuossa liittimiä ja sulakkeita. Ei vaikutusta.
Laitoin flektin kaapeliin maan suoraan runkoon ja flekti lähti pyörimään. Anturin valoa en vaan saa syttymään millään vaikka maadottelee anturin liittimiä.
Valo ei myöskään syty palamaan, kun laittaa virrat päälle.
Mistä etsisin vikaa?
Tommi Väyrynen
Fiat 127 Special -81.
Fiat 127 Special -81.
Re: Fiat 127 Special kesäpirssi
Niin "keitto"valo ja flektihän on kaksi erillistä ongelmaa? Merkkivalo syttyy vasta kun 115 astetta ylittyy. Toki siitä voi olla polttimo palanut. Ei välttämättä syty kun laittaa virrat päälle, mutta johto maadoittamalla pitäisi.
Flektille lienee lämpökytkin jäähdyttäjän alaosassa, jonka kautta flektin (maadoitus?) kiertää. Eli flektin virransyöttö ja flekti on kunnossa, joten sitten kytkemään jäähdyttäjän lämpökytkimeltä johdon päät yhteen ja kokeilemaan käynnistyykö flekti. Jos käy, niin sitten vaan kytkintä uusimaan.
Tietty ilmaa järjestelmässä, jokin letku väärin, termostaatti jumissa.. onhan noita vikapaikkoja vielä, minkä takia kuuma vesi ei olisi edes päässyt sinne jäähdyttäjään vaikka anturi toimisikin.
Olisiko siellä jäähdyttäjässä tuollainen termostaattikytkin flektille?
https://www.saminosat.net/tuotteet.html?id=38957/574639
Flektille lienee lämpökytkin jäähdyttäjän alaosassa, jonka kautta flektin (maadoitus?) kiertää. Eli flektin virransyöttö ja flekti on kunnossa, joten sitten kytkemään jäähdyttäjän lämpökytkimeltä johdon päät yhteen ja kokeilemaan käynnistyykö flekti. Jos käy, niin sitten vaan kytkintä uusimaan.
Tietty ilmaa järjestelmässä, jokin letku väärin, termostaatti jumissa.. onhan noita vikapaikkoja vielä, minkä takia kuuma vesi ei olisi edes päässyt sinne jäähdyttäjään vaikka anturi toimisikin.
Olisiko siellä jäähdyttäjässä tuollainen termostaattikytkin flektille?
https://www.saminosat.net/tuotteet.html?id=38957/574639
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 127 Special kesäpirssi
Tutkin tuossa lisää...
Flekti lähtee maadoittamalla päälle ja anturin ohmit näyttää ääretöntä, eli todennäköisesti juuri tuo kytkin on sökö flektille.
Sämpy, juuri tuollainen kytkin on syylärin alalaidassa, kuin tuo minkä linkitit.
Missä kansipahvinvalon anturi sijaitsee? Kannessa?
Flekti lähtee maadoittamalla päälle ja anturin ohmit näyttää ääretöntä, eli todennäköisesti juuri tuo kytkin on sökö flektille.
Sämpy, juuri tuollainen kytkin on syylärin alalaidassa, kuin tuo minkä linkitit.
Missä kansipahvinvalon anturi sijaitsee? Kannessa?
Tommi Väyrynen
Fiat 127 Special -81.
Fiat 127 Special -81.
Re: Fiat 127 Special kesäpirssi
Keittovalon anturi on kannen päällä, kaasuttimesta oikealle kun katsoo auton kulkusuuntaan. Anturi johon menee yksi johto, yleensä vihreä.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Special kesäpirssi
Flektin anturin tilasin Samitekee kaupasta
Ootteko mistä hommanneet näihin penkinpäällisiä? Ei haluttas mitään ihan tokmanni sinimustia racing päällisiä laittaa, vaan jos jostain saa näihin pieniin penkkiin kohtuullisen näköiset, niin olisi parempi kuin tuo revennyt kuskin jakkara. Ebayta kattelin kans, vaan siellä on paljon yleismallisia, tiedä sitten käykö ne miten hyvin 127 penkkiin vaikka niin mainostavatkin.
Ootteko mistä hommanneet näihin penkinpäällisiä? Ei haluttas mitään ihan tokmanni sinimustia racing päällisiä laittaa, vaan jos jostain saa näihin pieniin penkkiin kohtuullisen näköiset, niin olisi parempi kuin tuo revennyt kuskin jakkara. Ebayta kattelin kans, vaan siellä on paljon yleismallisia, tiedä sitten käykö ne miten hyvin 127 penkkiin vaikka niin mainostavatkin.
Tommi Väyrynen
Fiat 127 Special -81.
Fiat 127 Special -81.
Re: Fiat 127 Special kesäpirssi
Kanssaharrastajalta löytyi ehjää sisustaa. Täytyy kipasta se kesäkuussa hakemassa
Kävinpä pesiaalin näyttämässä inssillekkin eilen. 2000km viime kesänä ei aiheuttanu korjattavaa. Kehujen kera läpi leimasta
Uusi flektin anturikin tuli asennettua, nyt koneen kuumuessa imu on valtava, kun keltainen turpiini kiihtyy täyteen vauhtiin
Mikähän nyt pidättää tossa nyt tyhjäkäyntiä hivenen korkealla. Mihinkään säätöön en oo koskenu..Missä siellä ees vois olla imuvuoto mikä nostas
Kävinpä pesiaalin näyttämässä inssillekkin eilen. 2000km viime kesänä ei aiheuttanu korjattavaa. Kehujen kera läpi leimasta
Uusi flektin anturikin tuli asennettua, nyt koneen kuumuessa imu on valtava, kun keltainen turpiini kiihtyy täyteen vauhtiin
Mikähän nyt pidättää tossa nyt tyhjäkäyntiä hivenen korkealla. Mihinkään säätöön en oo koskenu..Missä siellä ees vois olla imuvuoto mikä nostas
Tommi Väyrynen
Fiat 127 Special -81.
Fiat 127 Special -81.
Re: Fiat 127 Special kesäpirssi
Kokeile imuvuoto brake-cleanerilla tai jollain vastaavalla herkästi syttyvällä aineella.
Eli kylmä kone käymään ja heti kun kone käy edes ontuen, ryyppy pois. Sitten vain kaasutinta vähän joka puolelta suihkuttelemaan tuolla aineella. Jos käynti muuttuu, löysit imuvuodon. Kannattaa tosin varoa pakosarjaa ettei leimahda palamaan koko laitos ja tuon takia ei missään nimessä kuumaan koneeseen kokeilla.
Omassa 45:ssa pandassa (sama motti) käyntihäiriötä aiheutti murtunut huohottimen letku. En tiedä miten tämä häiritsee kaasuttimen käyntiä, mutta sen korjaamalla tasoittui. 127:ssa minulla taas vuoti kaasuttimen laipan tiiviste. Tein uuden tiivistepaperista ja sitten sillä päästeltiinkin 80tkm puuttumatta isommin kaasuttimen säätöihin.
Eli kylmä kone käymään ja heti kun kone käy edes ontuen, ryyppy pois. Sitten vain kaasutinta vähän joka puolelta suihkuttelemaan tuolla aineella. Jos käynti muuttuu, löysit imuvuodon. Kannattaa tosin varoa pakosarjaa ettei leimahda palamaan koko laitos ja tuon takia ei missään nimessä kuumaan koneeseen kokeilla.
Omassa 45:ssa pandassa (sama motti) käyntihäiriötä aiheutti murtunut huohottimen letku. En tiedä miten tämä häiritsee kaasuttimen käyntiä, mutta sen korjaamalla tasoittui. 127:ssa minulla taas vuoti kaasuttimen laipan tiiviste. Tein uuden tiivistepaperista ja sitten sillä päästeltiinkin 80tkm puuttumatta isommin kaasuttimen säätöihin.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat 127 Special kesäpirssi
Kiitos vinkistä.
En oo tosiaan koskenut kaasarin säätöihin, niin tuli mieleen että joku väli jostain vuotaa nyt kun kiekat on korkeella.
Tutkitaan
En oo tosiaan koskenut kaasarin säätöihin, niin tuli mieleen että joku väli jostain vuotaa nyt kun kiekat on korkeella.
Tutkitaan
Tommi Väyrynen
Fiat 127 Special -81.
Fiat 127 Special -81.
Re: Fiat 127 Special kesäpirssi
Ei auttanut bräkleen temppu.
Onko jossai ohjeet fiuden kaasarin säätöön, ennen ku alan summassa pyörittelee?
Onko jossai ohjeet fiuden kaasarin säätöön, ennen ku alan summassa pyörittelee?
Tommi Väyrynen
Fiat 127 Special -81.
Fiat 127 Special -81.
Re: Fiat 127 Special kesäpirssi
Nyt on vähän alkanu himottamaan madaltaa tämä
Onko kokeneemmilla guruilla valmiit reseptit aiheeseen.
Etupäähän on selvä, joko jouset poikki tai jotkut madallusjouset vehkeestä x?
Miten tuo peräpää sitten? Muistelen, joskus täältä lukeneeni topiccia asiasta, mutta sitäkin taisi olla vähintään miljoona sivua.
ps. tyhjäkäynti on edelleen hitusen korkea, mitähän ruuvia uskaltaisin mennä pyörittämään ?
Onko kokeneemmilla guruilla valmiit reseptit aiheeseen.
Etupäähän on selvä, joko jouset poikki tai jotkut madallusjouset vehkeestä x?
Miten tuo peräpää sitten? Muistelen, joskus täältä lukeneeni topiccia asiasta, mutta sitäkin taisi olla vähintään miljoona sivua.
ps. tyhjäkäynti on edelleen hitusen korkea, mitähän ruuvia uskaltaisin mennä pyörittämään ?
Tommi Väyrynen
Fiat 127 Special -81.
Fiat 127 Special -81.
Re: Fiat 127 Special kesäpirssi
Lehtijousi jos siellä takana niin kiinnityspisteitä voi muuttaa. Yleisin pikalasku taitaa olla tukivarren alakiinnitystä irti tukivarresta.
Alasimella ja pajavasaralla jousta takomalla.
Lämmittämällä pelkästään tai siihen vasaraa päälle ja lopuksi lämpökäsittely.
Onhan noita keinoja juu.
Itsehän laitoin "ritmoon" regatan weekendin suoraksi taotun jousipakan ja se sitten kiinnitettiin vielä lisäksi jousen keskeltä auton koriin jotta saatiin ns sikajäykkä + nopea korkeussäätö. Eli jousen jäykkyyttä muutettiin vielä jäykemmäksi tukipisteitä muuttamalla. Oikea kivireki oli ja pyörä nousi takapäästä mutkissa kivasti ilmaan.
Ko jousipakan taotutin kaarinassa vuolalla. Itse en tehnyt koska tuossa oli muistaakseni neljä jousta päälekkäin. Ritmon yhden lehden tekeleen mätkin suoraksi alasintavasten mutta se meni ajossa sitten poikki. Umpiruosteinen kun oli. Jousta saa yleensä myös lyhentää jos suoraksi takoo tai sitten laittaa pikkuisen prikkoja väliin ettei jousi hinkuta iskarin varteen kiinni. Seiskan rakennetta en tosin tunne mutta kunhan nyt huomautin. Samanlainen se kuitenkin taitaa olla mitä rirmossa...
Aivan suoraksi taottuna madaltaa varmasti liikaa. Mutta kuten edellä mainitsin jouseen kun laittaa keskelle lenkin ja siihen pultti ja pännää auton koriin kiinni saa nostettua takapäätä ja näin jousi myös jäykkenee noin 1100 % .
Alasimella ja pajavasaralla jousta takomalla.
Lämmittämällä pelkästään tai siihen vasaraa päälle ja lopuksi lämpökäsittely.
Onhan noita keinoja juu.
Itsehän laitoin "ritmoon" regatan weekendin suoraksi taotun jousipakan ja se sitten kiinnitettiin vielä lisäksi jousen keskeltä auton koriin jotta saatiin ns sikajäykkä + nopea korkeussäätö. Eli jousen jäykkyyttä muutettiin vielä jäykemmäksi tukipisteitä muuttamalla. Oikea kivireki oli ja pyörä nousi takapäästä mutkissa kivasti ilmaan.
Ko jousipakan taotutin kaarinassa vuolalla. Itse en tehnyt koska tuossa oli muistaakseni neljä jousta päälekkäin. Ritmon yhden lehden tekeleen mätkin suoraksi alasintavasten mutta se meni ajossa sitten poikki. Umpiruosteinen kun oli. Jousta saa yleensä myös lyhentää jos suoraksi takoo tai sitten laittaa pikkuisen prikkoja väliin ettei jousi hinkuta iskarin varteen kiinni. Seiskan rakennetta en tosin tunne mutta kunhan nyt huomautin. Samanlainen se kuitenkin taitaa olla mitä rirmossa...
Aivan suoraksi taottuna madaltaa varmasti liikaa. Mutta kuten edellä mainitsin jouseen kun laittaa keskelle lenkin ja siihen pultti ja pännää auton koriin kiinni saa nostettua takapäätä ja näin jousi myös jäykkenee noin 1100 % .
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Fiat 127 Special kesäpirssi
Täältä löyty haullakin paljon juttua tuosta madalluksesta.
Etupää nyt on aika selvä. Jouset poikki. Ehken aluksi 1 kierros, niin istuu jousilautaseenkin hyvin edelleen.
Mutta tuo takapää. Se ei nyt mahdu paksuun kalloon miten sen teen
Jotenkin näin? http://forum.retro-rides.org/thread/102 ... verse-leaf" onclick="window.open(this.href);return false;
Etupää nyt on aika selvä. Jouset poikki. Ehken aluksi 1 kierros, niin istuu jousilautaseenkin hyvin edelleen.
Mutta tuo takapää. Se ei nyt mahdu paksuun kalloon miten sen teen
Jotenkin näin? http://forum.retro-rides.org/thread/102 ... verse-leaf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tommi Väyrynen
Fiat 127 Special -81.
Fiat 127 Special -81.
Re: Fiat 127 Special kesäpirssi
Juuri noin lasket kuten laittamassasi linkissä alemmassa kuvassa esitetty. Eli pienet palikat tukivarren ja jousen vastinpinnan väliin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Fiat 127 Special kesäpirssi
Tyhjäkäyntihän laski ihan tyhjäkäynti ruuvia säätämällä.
Takaturvavyö alkoi mököttää ja meni lukkoon. irrotin alapäästä vyön rungosta ja kuvittelin sen löysäävän, mutta ei.
Se vain nieleytyi sisään ja jäi sinne. Entäs nyt? Jostain purku vyö vai saako ton jotenki vielä toimimaan?
Takaturvavyö alkoi mököttää ja meni lukkoon. irrotin alapäästä vyön rungosta ja kuvittelin sen löysäävän, mutta ei.
Se vain nieleytyi sisään ja jäi sinne. Entäs nyt? Jostain purku vyö vai saako ton jotenki vielä toimimaan?
Tommi Väyrynen
Fiat 127 Special -81.
Fiat 127 Special -81.