Budjetti Turbo bravo

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja Desmo » 05.05.2018 21:05

No onha toi 2010: kin aika vanha.
Avatar
Desmo
 
Viestit: 84
Liittynyt: 13.03.2017 08:27
Paikkakunta: Joutseno

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja väisänen » 05.05.2018 21:33

Vanha ja vanha. Mä olen ton ikäsiä renkaita ostanu tukkureiden varastoista useasti pois. Hyvin ne toimii.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 3393
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 07.05.2018 09:49

illalla kokeilla miten nuo hollywood radialit toimii :lol:
Mahdollisesti noihin aluihin keskieuroppan kitkat kesäksi. Olis ehkä hiljasempi. Tiedä häntä. Katsotaan mihin tässä päädytään.
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1707
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 13.05.2018 18:09

Koneeseen tuli uudet castrol magnatech 5w40.
Heti kun on viikonloppu vapaana niin vaihdelaatikko remontti. Varaosa laatikosta laittaa tohon nykyiseen laatikkoon kaikki sisuskalut paitsi perä.

Tää tapahtuu laatikko paikallaan. :D
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1707
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja Desmo » 13.05.2018 18:15

Ok. Vähä niiku tähystämällä suoritettu leikkaus. Laatikkoremppa öljyntäyttökorkin kautta :-)
Avatar
Desmo
 
Viestit: 84
Liittynyt: 13.03.2017 08:27
Paikkakunta: Joutseno

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 13.05.2018 18:44

Rengas irti, sisälokari, ja sit näkyykin jo laatikon päätykoppa. Eiköhän se siitä kun Riittävästi ruuveja aukasee :lol:
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1707
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 14.05.2018 20:20

Lauantaina tai sunnuntaina laatikko remontti.

Vaihtaa 1 laakeri nykyiseen laatikkoon vai opelin laatikosta kaikki sisuskalut+pääty koppa?

Varaosa laatikossa välitykset eri. Nykyisellä laatikolla 6-vaihde 3000rpm ja opelin lootalla noin 2500rpm.

Joutuis säätämään laakeri välyksen kohdille Jos nuo kaikki sisuskalut vaihtaa.

Vara laatikossa vain perän laakerit rikki tosin käy vain opeliin suoraan.

Noh on täs viel pari pv miettimis aika.

Edit. Mitenköhän jos noi välitykset muuttaa nii esp ym käyttäytyy kun kierrokset tippuu 120km/h 3000-2500rpm
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1707
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja Desmo » 14.05.2018 22:19

Joo tiiän että päätylaakerit voi vaihtaa laatikko paikoillaan mutta että kaik sisuskalut? Vähän epäilen. Ja tosiaan päittäisvälyksen shimmaus saattaa olla melko vaativa juttu. Ja vaik vaihdat vain sen yhen ni siinäkii pitäs varmaa shimmejä muuttaa kun väärä välys on yks syy niihi laakerivikoihi.
Avatar
Desmo
 
Viestit: 84
Liittynyt: 13.03.2017 08:27
Paikkakunta: Joutseno

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 15.05.2018 07:36

Pystyy purkamaan erikseen perän ja vaihteiston irti mutta koko askin säätäminen ei varmaan onnistu paikallaan.
Kytkin osia ei tietty pysty vaihtaa ellei laatikkoa irrota.

Laatikko avaamaton ja Mittarissa nyt 246tkm.
Ei se ihan pielessä voi olla.
Toivoa jotta shimmilevyt olis laakerin alla akselissa tai ulkokoolin alla.
Noita shimmejä ollut myös vain akselin toisessa päässä jolloin joutuis yhden rattaa irrottaa jos muistan oikein lukeneeni tuolta opel forumilt.

Mutta 246tkm avaamattomalla nii luulis kestävän saman uudella laakerilla tietyin varauksin.
Koittaa ottaa shimmejä pois 0,5-0,15mm.

Paksumpi tiiviste liima. Heh

Vettä tulloo Lauantaina joten sunnuntaina suolistus
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1707
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja Desmo » 15.05.2018 13:41

Yleesä shimmit vissii kannessa ulkokoolin alla. Mie ottaisin kympin pois jos oisin tekemäs tota juttuu. Tosin näkee siit vanhast laakeristakii vähä onko ollu liia tiukka vai hajosko voitelun vähyytee.
Avatar
Desmo
 
Viestit: 84
Liittynyt: 13.03.2017 08:27
Paikkakunta: Joutseno

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 16.05.2018 07:32

Juuh.

Tuossa päätykopan valussa on jokin kohta mistä öljyvaluu laakeriin ,siitä kannattaisi ehkä hioa haitta pois.
Päätykoppaan saa myös jonkun pellin palan ohjaamaan öljyä. Tosin hieman arveluttaa semmoisen lisääminen. Kerrasta vainaa tuo laatikko jos irtoaa :lol:
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1707
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja wellu » 16.05.2018 16:31

Noista välityksistä...

Kannattaa toki tarkkaan miettiä, miten ison työmaan haluaa. Sitten se toinen puoli, että auttaako lopultakaan minkään kanssa?

Jos moottori tippuu pippelin....ooppelin välityksillä vaikka 85km/h jo pois sopivalta vetoalueelta, voi kulutus jopa nousta.
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Kuva
Avatar
wellu
 
Viestit: 3656
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 18.05.2018 18:08

Niih. Totta.

Mutta niin, varaosa laatikon päätykopassa olikin väljä laakeri pesä. Mitäköhän jos bravon omassakin laatikossa väljä tuo. Cnc jyrsimel toki saa jonkin palikan tehtyä mutta noh katsotaan aamulla kun avaan tuon.
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1707
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 19.05.2018 15:43

1,2,5,6 vaihteiden akselin sisempi laakeri aivan kabut. Ja tietty varauduin vain noihin ulommaisiin.

Auto levällään nyt ..miettiä mitä seuraavaks.

Vaimo ehdokkaan autolla toki pääsee tarvittaessa liikkumaan jos tää ny jää töihin levälleen
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1707
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 19.05.2018 20:16

Ajokunnossa...

Lopulta tuos kävi niin et kaikki laakerit on enemmän tai vähemmän kulunut kuin myös perävälitys.

Tilata jostain vähän ajettu laatikko jos olis vuoden pari uudempi isommilla laakereilla ja oikein säädetty. 08-09vm jälkeen isot laakerit?

Tai koko laakeri sarja. Tosin työkalut loppuu kesken. Tarttis prässin ja siihen palikoita jolla irrottaa rattaat.

Ehkä Viedä laatikko ja laakerit korjaamolle.
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1707
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä

cron