Sivu 13/22

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 24.08.2018 07:33
Kirjoittaja sampsulisami
Ens kesänä saksaan tällä bravolla. Sveitsiin, italiaan ym :)

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 12.09.2018 18:53
Kirjoittaja sampsulisami
Sopivaa budjetti laatikkoa ei oikein ole löytynyt vielä.
Miten mahtaa kestää firen 6-lovinen? tässähän on kaksoismassa vauhtipyörä niin vois ehkä kestääkkin? toki alta kahen tonnin tuolla laatikol ei varmaan uskalla kaahailla pedali pohjassa.
Tai tuo 5-lovinen C510 jota esmes löytyy grande punton t-jetistä.

Orginaale opel M32 painaa 47kg? ja tuo firen 6-lovinen 36kg. painoa säästyisi samalla.

edit: ex stiloon kun tuli kuudes vaihde lisättyä niin tästä ottaa pois? :lol:

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 16.09.2018 20:10
Kirjoittaja sampsulisami
tilaukseen menee pian bravoon:
-tukivarret, koiranluut, raidetangon sisä-ulkopäät, öljy\ilma\raitis suodattimet, taka jarrusatulan tiivistesarja, muoviset takalokarit, taka jouset, pyyhkimet eteen ja taakse ja parkkipolttimot.
kaikki nämä yhteensä 150,27€ :lol:

http://www.aeromotors.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

jotain poimintoja tuolta puljusta.
-motonet stilo\bravo\delta tukivarsi 80€, aeromotors 30€
-motonet taka jousi stilo wagon 58€. aeromotors 13,5€.
-motonet t-jet bravo ilmansuodatin 18€. aeromotors 4€
-motonet merkitön t-jet bravon öljynsuodatin 8,8€ ja aeromotrs magnetti marelli 2,11€
-aeromotors bravoon BOSCH ruiskusuutin 25€
-aeromotors philips long life H1 polttimo 2,1€
-aeromotors OSRAM NIGHT BREAKER UNLIMITED H1 5,26€

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 17.09.2018 09:36
Kirjoittaja jarikin
Tukivarsi; maxline ja fortune line siihen noin kolmeenkymppiin :D Kyllä kyllä. Ostan itse suosiolla jotain oikeaa merkkiä.

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 18.09.2018 08:09
Kirjoittaja sampsulisami
Mikähän mahtaa olla tuo Motonet merkitön 80€ tukivarsi?

Mjaa, pari kertaa viikossa tuo kone pätkäsee vakkari päälläkin. Ihan kuin alle sekunniksi häviäisi sähköt koneesta. Töks ja Paineet suhahtaa ulos ja taas matka jatkuu.
Töiden jälkeen näemmä sähköjä tutkailla.

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 18.09.2018 08:33
Kirjoittaja jarikin
Motonetin tarviketukivarret on hyvin usein Triscan. Joskus Ruville, Swedenparts (joku semmonen), Moog esimerkiksi myös. Hyvä tarviketukivarsi- ja nivelvalmistaja on Meyle HD, joka on 4v takuulla. Mutta Bravo / Stilon tukivarsia ei Meylenä saa, ainakaan Motonetistä. Taka-akselin puslia tais Meylenä olla ja koiranluut saa Meyle HD:nä.

Alatukivarsi Bravo / Stilo, tarvikkeena Motonetistä 69,90 €.

OE-laatuinen tukivarsi on aina joko Lemförder tai TRW.

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 20.09.2018 07:44
Kirjoittaja sampsulisami
Nää kesä kumit (kuninkaalinen matkustaja) royal passenger 205/70r15 on aivan saakelin liukkaat jos vähänkään märkä asfaltti. Kolmen kympin vauhdissa helppo saada ESP ruksuttaa :lol:

Jotkut talvi kumekset tarveis hankki.

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 20.09.2018 09:30
Kirjoittaja Luigi
sampsulisami kirjoitti:Nää kesä kumit (kuninkaalinen matkustaja) royal passenger 205/70r15 on aivan saakelin liukkaat jos vähänkään märkä asfaltti. Kolmen kympin vauhdissa helppo saada ESP ruksuttaa :lol:
Siinä on renkaiden mallinimi valittu kuvaamaan ominaisuuksia. :thumb:

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 20.09.2018 18:59
Kirjoittaja väisänen
Siinä on kylpä renkaskoko sellasta antituninkia et ei hemmetti.
Mitäs polkuja pitkin oikein ajelet?

Sellasen vinkin annan et jos eurooppaan lähtee niin semmonen renkaskoko sit alle et on mahd yleinen. Siinä tulee meinaan paska ja housuun maksaessa jos vaikkapa ranskalaanen laittaa laskua renkaan vaihdosta erikoosemmasta koosta...

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 21.09.2018 08:41
Kirjoittaja sampsulisami
Matala profiiliset kumit ei välttämättä sovi Suomi standardi asfaltille? :lol:
Kuva

Renkaat ovat korotetusta ex-stilosta.
Kyllä noita bellassa muutama tutkaili :mrgreen:

Talvi renkaat uupuu. Jospa tuohon kokeilisi virallista kokoa 195/65r15. Mutta että kesä vai talvi kitkat vai nastat.

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 25.09.2018 07:32
Kirjoittaja sampsulisami
Kaks Kaistaa samaan suuntaan ja rajoitus 50, piti jarru painaa kun edessä oleva kääntyi oikealle. Noh sen jälkeen painoin reilusti kaasua jotta vauhti takas 50 jotta en jää jonon ekaksi hidastelee kun takana paljon autoi jonossa. Takana olevan Volvo meinas lähtee ohittaa samaan aikaa mut ei kiihtynyt. Tuli takas takapuskuriin kiinni pari sekuntia ja lähti uudestaa ohittaa sen verran ku Volvon rippana kulki. Tulee eteen ja tekee äkkijarrutus ja näyttää keskari :lol:

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 18.10.2018 11:29
Kirjoittaja sampsulisami
Minkähän laatikon tuohon naittaisi.

-c635 sellaisenaan
-Orginaale M32 johon uudet laakerit+pidemmät välitykset.
-c510 sellaisenaan johon ilmeisesti mahtuu ja sopii kaksoismassa vauhtipyörä sekä tää laatikkl on yli 10kg kevyempi keksintö kuin M32.

Kovalla vauhtipyörällä
-c514r Diesel 1.3 välityksillä ja punton kytkinkoppa.
-c514 6-vaihteinen joka laukeaa motarilla kun ahtopaineet nousee? :D

M32 painaa 47kg? C510 36kg?
Mitäköhän koulutukseen vaikuttaa kun liikkuvat osat kevyempiä.

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 18.10.2018 20:01
Kirjoittaja väisänen
sampsulisami kirjoitti: Mitäköhän koulutukseen vaikuttaa kun liikkuvat osat kevyempiä.
Koulutukseen vaikuttaa siten keveys että pienemmällä järjellä saa auton kulkemaan koska ei tartte tehoa niin paljon...

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 18.10.2018 21:59
Kirjoittaja sampsulisami
Kulutukseen :lol:

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 25.10.2018 07:25
Kirjoittaja sampsulisami
Noo kait sit mää kokeilen mitä vaikuttaa.
Laakerit Diesel Opelin välityksiin, kytkin hilut tilata..

Ens viikolla tulee tukivarret, raidetangon ulko ja sisäpäät, takajarru tiiviste sarja, 3suodatinta, öljyt , kaikki jouset, pyyhkimen sulat eteen ja taakse.

Alkutalveks budjetti kitkarenkaat peräti alumiini vanteille :shock:

Pelti vanteet kesällä jotta pysyy hyvänä. Talveks alumiini jottei ruostu :lol: