Sivu 10/22

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 19.07.2018 23:45
Kirjoittaja Neverth
Jep, kerran pyöri ~30s gatesin satsi 20v mareassa ennen poisottoa (jumlaton ulina). INA laakerit.
SKF sarjassa oli kiristin SKF:n laakerilla ja rulla INA. Auton mukanatullut ilmeisesti contitechin satsissa oli molemmat SKF laakereilla (ikää reilusti yli vaihtovälin ja kunnossa).

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 20.07.2018 08:01
Kirjoittaja sampsulisami
Hirveetä paskaa nykyään myydään.

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 20.07.2018 08:08
Kirjoittaja wellu
sampsulisami kirjoitti:Hirveetä paskaa nykyään myydään.
Niin tehdään. Se on tänäpäivänä pieni lohtu se "laatuosan" stanssaus siinä osan pinnassa.

Selvitä orkkisosan valmistaja ja tilaa semmoiset.

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 20.07.2018 21:36
Kirjoittaja sampsulisami
contimental hihnasarja ja thermotec vesipumppu 71€.
uuden pumpun siivet on paljon paksummat kuin entinen.

mjoo ei enää kalkata ja hihnakin nyt näyttää menevän järkevämmin.

Kuva

Kuva

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 20.07.2018 21:43
Kirjoittaja Sämpy
Ite jätin kerran 90-luvulla välittämättä hiukan reunassa olleesta hihnasta. Lopputuloksena muutama kk myöhemmin motarilla töihin mennessä koppaan hinkannut hihna katkesi. Siitä oli kulunut pois katkeamiskohdasta ehkä 20% leveydestä, ei siis paljoa.

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 20.07.2018 22:21
Kirjoittaja sampsulisami
Toivottavasti oli 8 venttiilinen versio?

Kaverin mk1 puntossa 1.1 8v jakohihnassa oli reikä :lol: varmaan risan suojakotelon läpi menny kivi joka puhkassu sen.
stilon koneen pohjamuoviin joskus tuli pieni reikä, ihan kuin käsikranatti olis pamahtanut. ilmastoinnista aineet pihalle.
rellusta meni joskus kytkinvaijjeri poikki. polkimeen vaijerin tynggän sai jollain patentilla kiinni ja apuvirta kaapelit kiinni. vetäessä kytkin menee päälle, noh kaverilla oli takapenkillä kiskomista kun kytkintä käytti. polkkimesta ja penkin alta takapenkille kaapeli.

noh sattuuhan näitä :lol:

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 21.07.2018 18:26
Kirjoittaja sampsulisami
Moni ihmetteli 70 profiilin renkaita mustialassa tänään :D

Kameran asetukset vähän epärealistic..
Kuva

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 25.07.2018 07:58
Kirjoittaja sampsulisami
Pilteman pikakiilloke testissä.
Kaukaa näyttää hyvälle, tartteis hakee auton värikoodilla paukkupullo jotta sais miljoona ja yksi kiven iskemä pois.
Puskuri/konepelti varmaan suihkuttaa kokopinnalle väriä ja 3000 vesihiomapaperilla mataks sen jälkeen ja koneella kiillotus.Kuva

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 25.07.2018 19:36
Kirjoittaja sampsulisami
Kivekset lennelly keulaan, kerrankin kunnon kameralla kuvia :mrgreen:
Joku päivä täytyis korjat nuit kiveniskemiä ja rekkarin taustan mainos irti ym.
Puskurin alaosa.
Kuva

Sumuvalon yläpuolelta.
Kuva

vasen takakulma lähes virheetön.
Kuva

Kuva

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 02.08.2018 09:47
Kirjoittaja sampsulisami
Liian kuuma tehdä mitään. Maanantaista pari viikkoa lomaa. viikko tahkolle mutta jospa sitten ehtisi puuhata jotain.

Kokeilin alustavasti kiveniskujen korjausta.

Jarrucleaneril putsaus, auton väriä spray purkista suoraan maalipinnalle, vartin antaa kuivua jonka jälkeen pyyhinta paperilla. Puolikas a4 joka taitellaan noin tulitikkuaskin kokoiseksi pinta-alaksi ja kostutetaan tarranpoistajal.

Hyvin simppeli homma kun kiveniskuja on vierivieressä.

Toinen vaihtoehto olisi tuikkia kolot yksitellen johon kuluisi aikaa muutama päivä. Ps. Olispa työtön :lol:

Tai kolmas ettei tarranpoistajaa käytä vaan vesihiomapaperia.
Putsaus, suihkuttaa maalin konepeltiin, parin päivän kuluttua hionta . myllytys tai 2k spray lakka jonka jälkeen kiillotus.

Pakoputkelle tarttis tehdä jotain. Peräpönttö deletoida? See voi olla tukossa (viime vuonna turbon hajottua valahti putkeen reilusti öljyä) Kulkupuoli ei aivan priima ja tuntuu vuotavan ennen takavaimenninta. Nooh katsotaan....

Turbo vaimentaa jonkin verran? ja välivaimenninkin suht iso.

Ruosteet.
Mittarissa nyt 252tkm, pahin ruoste alku löytyi varapyöräkotelon taka saumasta. Fosforihapotuksen jälkeen näyttää paremmalle.

Tuulilasin alamuovin tukipelti mätä (se joka on ruuveilla kiinni korissa)

Takapuskurin alla tuo kolari palkki paksussa ruosteessa. Tähän ei ilmeisesti happoa kantsi laittaa? Tuo fosforihappo muuttaa metallia pehmeämmäksi? Joku tuosta muistaakseni jotain joskus mainitsi ettei kannata tukivarsia, raidetanko ym osia käsitellä.

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 02.08.2018 14:56
Kirjoittaja väisänen
sampsulisami kirjoitti:
Turbo vaimentaa jonkin verran? ja välivaimenninkin suht iso.
Turbo?
Kuoropoika on onnettoman kokoinen joten matalia murinoita eikä liiemmin muitakaan ääniä sieltä kuulu vaikka vaimentimia ei olisikaan.

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 02.08.2018 16:19
Kirjoittaja sampsulisami
Turhaan se pönttö sielä painona on jos ei juurikaan äänet nouse poiston jälkeen. Ruostunutkin melkein puhki.

Mitä lie tapahtuu kammiovaimentimelle jos öljyä sinne asti päässyt abaut litran luokkaa .

Ps. Keravalla jollain citikalla moottori ongelmia. Nähäny mittää kun alkoi tupruttaa liikennevalois :lol:

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 02.08.2018 19:19
Kirjoittaja väisänen
Apropoo.
Nyt kun en muista enkä loppujenlopuksi etes tiiö niin kysäistäänpäs. Oliko näissä 1.4 litraisissa firepilteissä missään variaatiossa muuttuvaa venttiiliajoitusta?
Mietin vaan tuota turbomoottoria että on muistaakseni himskatin miedoilla nenillä että saisiko siihen rajumpia jostain toisesta jos sinne vaihtaa isomman ahtimen. Tuli vaan mieleen, ei minulla mitään outlawia mielessä ole ei ei ja hyi hyi...

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 02.08.2018 19:23
Kirjoittaja väisänen
Ainiin ja olen tätä seuraavaakin joskus jahkaillut elikkäs sytkäkarttaa t-jet moottoriin. Mahtaisiko löytyä jostakin?

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 02.08.2018 19:53
Kirjoittaja sampsulisami
Multiairis säätyvä nokka?
https://en.wikipedia.org/wiki/MultiAir

tutkia jos löydän koneelta kartan tai mpps v16 kapulal vois kokeilla jos sais kartat ulos tuosta.