Sivu 8/22

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 20.05.2018 09:12
Kirjoittaja väisänen
Irroititko laatikon kokonaan vai miten totesit 1, 2, 5, 6 akselin toisen päätylaakerin rikkinäiseksi?

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 20.05.2018 09:53
Kirjoittaja sampsulisami
Laatikko paikallaan saa kaikki kolme akselia irti.
Sisemmän laakerin rullissa kraatereita kuin myös sen ulkokoolissa.

Suomessa koko laakeri sarja olis jotain 300€. + Työ siihen jotain.
Alkaa hintaa tulla.

Vapari bravon loota menis aikalailla heittämällä kiinni ja niitä tarjollakin. näitä m32 ei juurikaan fiatin kytkinkopalla.

6-v firen laatikko kestää vain 150 vääntöä kun taas esim fiat 500 abarth 5-v versio c510 kestää 206?

Fiatin laatikkoon olisin luottavaisempi.

Ainii toi stilon 1.6 5-vaihteinen on vahvistettu firen laatikko.

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 20.05.2018 10:48
Kirjoittaja kurppa
Kannattaa sitten katsoa tarkkaan kun näitä vaihto juttuja ostaa, ettei käy näin.
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/147/9583755" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 20.05.2018 11:00
Kirjoittaja sampsulisami
Tää caara ei mee myyntiin ja pitää juu tarkkaan katsoa.

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 20.05.2018 11:59
Kirjoittaja sampsulisami
Tulee varmaan c510 laatikko sekä uudet kytkin hilppeet. Nyt grillaamaan :D

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 20.05.2018 12:59
Kirjoittaja väisänen
Se 510 aski kestää vääntöä kyllä jos on vähänkään vanhan askin peruja mutta liika alavääntö sen tappaa jos on moottorin vääntö tappaakseen. Isompi turbo tilalle ni bueno.

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 20.05.2018 13:16
Kirjoittaja väisänen
Jos otat sen m askin sinne uudestaan tai korjaat laita rvs mukaan.

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 21.05.2018 12:04
Kirjoittaja sampsulisami
Entä jos tuon vara askin sisukset laittaa tuohon fiatin laatikkoon. Vara askin sisemmät laakerit näyttää hyviltä. Pitäs vain ulkokooli vaihtaa fiatin kytkinkoppaan.
Eri välitykset ni ei pysty pelkkää yhtä akselia vaihtaa

Edit. Ei riitä työkalut vaihtamaan akselin sisempää laakeria.

Pari pv metsästää c510 tai c635 askia. Jos ei löydy niin kokeilla risteytys

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 21.05.2018 21:07
Kirjoittaja sampsulisami
tämmönen sattu vastaan. (sikaa säkissä ostopaikka)
https://automotoparts.fi/vendor-used-pa ... 7352055410

kahtoa vielä muitakin

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 07.06.2018 20:10
Kirjoittaja sampsulisami
Eipä tuota laatikkoa saanutkaat.

Kaikki uudet laakerit hankkia ja samalla 5/6 vaihteiden välitykset uusiks.
Tai pelkkä perä välitys. Katsotaan mitä keksin. :lol:
Nyt on kutosella noin 3100rpm@120km/h. Saisin sen toisilla rattailla toisesta laatikosta noin 2500rpm tai 2200rpm.

Vitosella oli kait 2500rpm@80km/h. Siihen ehkä toinen ratas 2100rpm.

Kunhan vaan ehtis. Veneen laskua, häitä, holiday hotel loma ym...

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 08.06.2018 06:44
Kirjoittaja sampsulisami
Näistä tehdä joku risteytys.

Fiatin M32

I 3.818
II 2.158
III 1.475
IV 1.067
V 0.875
VI 0.744
Ja perä 4.178

Varalaatikko

I 3.818

II 2.053

III 1.302

IV 0.959

V 0.744

VI 0.614

Perä 3.65

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 10.06.2018 18:54
Kirjoittaja sampsulisami
Naantalis tuli käytyy. 400km, 95e10, 6,9 keskikulutus ja keskinopeus noin 88. Mjoo ei ollu lähtö paikas pumpulla 98..

Kuva

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 11.06.2018 07:57
Kirjoittaja sampsulisami
Rvs kokeilla.. Joutuu helsinki/vaasa reissu tehdä 2 viikon päästä.

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 20.06.2018 07:57
Kirjoittaja sampsulisami
Alkaa jo kiireet helpottaas.
Eiköhän pian ehdi sen laatikon laakerit vaihtaa.

Täytyt vaihtaa mittariston tausta. Sport mallis niin käsittämätön väriyhdistelmä ettei tuosta päiväs aikaan saa mitään selvää.

Re: Budjetti Turbo bravo

Lähetetty: 20.06.2018 21:31
Kirjoittaja väisänen
Mä laitoin rintterin helevetisti vollottavaan persiiseen ärveeäässää. Ei auttanut tälläkertaa yhtään mitään :evil:
Nodentaalissa jos kert jävit olisit käyny ad korjaamo kierroksella :lol: