Budjetti Turbo bravo

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja väisänen » 20.05.2018 09:12

Irroititko laatikon kokonaan vai miten totesit 1, 2, 5, 6 akselin toisen päätylaakerin rikkinäiseksi?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 3508
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 20.05.2018 09:53

Laatikko paikallaan saa kaikki kolme akselia irti.
Sisemmän laakerin rullissa kraatereita kuin myös sen ulkokoolissa.

Suomessa koko laakeri sarja olis jotain 300€. + Työ siihen jotain.
Alkaa hintaa tulla.

Vapari bravon loota menis aikalailla heittämällä kiinni ja niitä tarjollakin. näitä m32 ei juurikaan fiatin kytkinkopalla.

6-v firen laatikko kestää vain 150 vääntöä kun taas esim fiat 500 abarth 5-v versio c510 kestää 206?

Fiatin laatikkoon olisin luottavaisempi.

Ainii toi stilon 1.6 5-vaihteinen on vahvistettu firen laatikko.
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1754
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja kurppa » 20.05.2018 10:48

Kannattaa sitten katsoa tarkkaan kun näitä vaihto juttuja ostaa, ettei käy näin.
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/147/9583755
kurppa
 
Viestit: 264
Liittynyt: 09.10.2007 20:36
Paikkakunta: Vahto

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 20.05.2018 11:00

Tää caara ei mee myyntiin ja pitää juu tarkkaan katsoa.
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1754
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 20.05.2018 11:59

Tulee varmaan c510 laatikko sekä uudet kytkin hilppeet. Nyt grillaamaan :D
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1754
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja väisänen » 20.05.2018 12:59

Se 510 aski kestää vääntöä kyllä jos on vähänkään vanhan askin peruja mutta liika alavääntö sen tappaa jos on moottorin vääntö tappaakseen. Isompi turbo tilalle ni bueno.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 3508
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja väisänen » 20.05.2018 13:16

Jos otat sen m askin sinne uudestaan tai korjaat laita rvs mukaan.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 3508
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 21.05.2018 12:04

Entä jos tuon vara askin sisukset laittaa tuohon fiatin laatikkoon. Vara askin sisemmät laakerit näyttää hyviltä. Pitäs vain ulkokooli vaihtaa fiatin kytkinkoppaan.
Eri välitykset ni ei pysty pelkkää yhtä akselia vaihtaa

Edit. Ei riitä työkalut vaihtamaan akselin sisempää laakeria.

Pari pv metsästää c510 tai c635 askia. Jos ei löydy niin kokeilla risteytys
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1754
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 21.05.2018 21:07

tämmönen sattu vastaan. (sikaa säkissä ostopaikka)
https://automotoparts.fi/vendor-used-parts/categories/23194/2018/category/17/parts/7352055410

kahtoa vielä muitakin
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1754
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 07.06.2018 20:10

Eipä tuota laatikkoa saanutkaat.

Kaikki uudet laakerit hankkia ja samalla 5/6 vaihteiden välitykset uusiks.
Tai pelkkä perä välitys. Katsotaan mitä keksin. :lol:
Nyt on kutosella noin 3100rpm@120km/h. Saisin sen toisilla rattailla toisesta laatikosta noin 2500rpm tai 2200rpm.

Vitosella oli kait 2500rpm@80km/h. Siihen ehkä toinen ratas 2100rpm.

Kunhan vaan ehtis. Veneen laskua, häitä, holiday hotel loma ym...
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1754
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 08.06.2018 06:44

Näistä tehdä joku risteytys.

Fiatin M32

I 3.818
II 2.158
III 1.475
IV 1.067
V 0.875
VI 0.744
Ja perä 4.178

Varalaatikko

I 3.818

II 2.053

III 1.302

IV 0.959

V 0.744

VI 0.614

Perä 3.65
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1754
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 10.06.2018 18:54

Naantalis tuli käytyy. 400km, 95e10, 6,9 keskikulutus ja keskinopeus noin 88. Mjoo ei ollu lähtö paikas pumpulla 98..

Kuva
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1754
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 11.06.2018 07:57

Rvs kokeilla.. Joutuu helsinki/vaasa reissu tehdä 2 viikon päästä.
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1754
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 20.06.2018 07:57

Alkaa jo kiireet helpottaas.
Eiköhän pian ehdi sen laatikon laakerit vaihtaa.

Täytyt vaihtaa mittariston tausta. Sport mallis niin käsittämätön väriyhdistelmä ettei tuosta päiväs aikaan saa mitään selvää.
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1754
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja väisänen » 20.06.2018 21:31

Mä laitoin rintterin helevetisti vollottavaan persiiseen ärveeäässää. Ei auttanut tälläkertaa yhtään mitään :evil:
Nodentaalissa jos kert jävit olisit käyny ad korjaamo kierroksella :lol:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 3508
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä