Budjetti Turbo bravo
Re: Budjetti Turbo bravo
No onha toi 2010: kin aika vanha.
Re: Budjetti Turbo bravo
Vanha ja vanha. Mä olen ton ikäsiä renkaita ostanu tukkureiden varastoista useasti pois. Hyvin ne toimii.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
illalla kokeilla miten nuo hollywood radialit toimii
Mahdollisesti noihin aluihin keskieuroppan kitkat kesäksi. Olis ehkä hiljasempi. Tiedä häntä. Katsotaan mihin tässä päädytään.
Mahdollisesti noihin aluihin keskieuroppan kitkat kesäksi. Olis ehkä hiljasempi. Tiedä häntä. Katsotaan mihin tässä päädytään.
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Koneeseen tuli uudet castrol magnatech 5w40.
Heti kun on viikonloppu vapaana niin vaihdelaatikko remontti. Varaosa laatikosta laittaa tohon nykyiseen laatikkoon kaikki sisuskalut paitsi perä.
Tää tapahtuu laatikko paikallaan.
Heti kun on viikonloppu vapaana niin vaihdelaatikko remontti. Varaosa laatikosta laittaa tohon nykyiseen laatikkoon kaikki sisuskalut paitsi perä.
Tää tapahtuu laatikko paikallaan.
Bravo t-jet
Re: Budjetti Turbo bravo
Ok. Vähä niiku tähystämällä suoritettu leikkaus. Laatikkoremppa öljyntäyttökorkin kautta
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Rengas irti, sisälokari, ja sit näkyykin jo laatikon päätykoppa. Eiköhän se siitä kun Riittävästi ruuveja aukasee
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Lauantaina tai sunnuntaina laatikko remontti.
Vaihtaa 1 laakeri nykyiseen laatikkoon vai opelin laatikosta kaikki sisuskalut+pääty koppa?
Varaosa laatikossa välitykset eri. Nykyisellä laatikolla 6-vaihde 3000rpm ja opelin lootalla noin 2500rpm.
Joutuis säätämään laakeri välyksen kohdille Jos nuo kaikki sisuskalut vaihtaa.
Vara laatikossa vain perän laakerit rikki tosin käy vain opeliin suoraan.
Noh on täs viel pari pv miettimis aika.
Edit. Mitenköhän jos noi välitykset muuttaa nii esp ym käyttäytyy kun kierrokset tippuu 120km/h 3000-2500rpm
Vaihtaa 1 laakeri nykyiseen laatikkoon vai opelin laatikosta kaikki sisuskalut+pääty koppa?
Varaosa laatikossa välitykset eri. Nykyisellä laatikolla 6-vaihde 3000rpm ja opelin lootalla noin 2500rpm.
Joutuis säätämään laakeri välyksen kohdille Jos nuo kaikki sisuskalut vaihtaa.
Vara laatikossa vain perän laakerit rikki tosin käy vain opeliin suoraan.
Noh on täs viel pari pv miettimis aika.
Edit. Mitenköhän jos noi välitykset muuttaa nii esp ym käyttäytyy kun kierrokset tippuu 120km/h 3000-2500rpm
Bravo t-jet
Re: Budjetti Turbo bravo
Joo tiiän että päätylaakerit voi vaihtaa laatikko paikoillaan mutta että kaik sisuskalut? Vähän epäilen. Ja tosiaan päittäisvälyksen shimmaus saattaa olla melko vaativa juttu. Ja vaik vaihdat vain sen yhen ni siinäkii pitäs varmaa shimmejä muuttaa kun väärä välys on yks syy niihi laakerivikoihi.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Pystyy purkamaan erikseen perän ja vaihteiston irti mutta koko askin säätäminen ei varmaan onnistu paikallaan.
Kytkin osia ei tietty pysty vaihtaa ellei laatikkoa irrota.
Laatikko avaamaton ja Mittarissa nyt 246tkm.
Ei se ihan pielessä voi olla.
Toivoa jotta shimmilevyt olis laakerin alla akselissa tai ulkokoolin alla.
Noita shimmejä ollut myös vain akselin toisessa päässä jolloin joutuis yhden rattaa irrottaa jos muistan oikein lukeneeni tuolta opel forumilt.
Mutta 246tkm avaamattomalla nii luulis kestävän saman uudella laakerilla tietyin varauksin.
Koittaa ottaa shimmejä pois 0,5-0,15mm.
Paksumpi tiiviste liima. Heh
Vettä tulloo Lauantaina joten sunnuntaina suolistus
Kytkin osia ei tietty pysty vaihtaa ellei laatikkoa irrota.
Laatikko avaamaton ja Mittarissa nyt 246tkm.
Ei se ihan pielessä voi olla.
Toivoa jotta shimmilevyt olis laakerin alla akselissa tai ulkokoolin alla.
Noita shimmejä ollut myös vain akselin toisessa päässä jolloin joutuis yhden rattaa irrottaa jos muistan oikein lukeneeni tuolta opel forumilt.
Mutta 246tkm avaamattomalla nii luulis kestävän saman uudella laakerilla tietyin varauksin.
Koittaa ottaa shimmejä pois 0,5-0,15mm.
Paksumpi tiiviste liima. Heh
Vettä tulloo Lauantaina joten sunnuntaina suolistus
Bravo t-jet
Re: Budjetti Turbo bravo
Yleesä shimmit vissii kannessa ulkokoolin alla. Mie ottaisin kympin pois jos oisin tekemäs tota juttuu. Tosin näkee siit vanhast laakeristakii vähä onko ollu liia tiukka vai hajosko voitelun vähyytee.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Juuh.
Tuossa päätykopan valussa on jokin kohta mistä öljyvaluu laakeriin ,siitä kannattaisi ehkä hioa haitta pois.
Päätykoppaan saa myös jonkun pellin palan ohjaamaan öljyä. Tosin hieman arveluttaa semmoisen lisääminen. Kerrasta vainaa tuo laatikko jos irtoaa
Tuossa päätykopan valussa on jokin kohta mistä öljyvaluu laakeriin ,siitä kannattaisi ehkä hioa haitta pois.
Päätykoppaan saa myös jonkun pellin palan ohjaamaan öljyä. Tosin hieman arveluttaa semmoisen lisääminen. Kerrasta vainaa tuo laatikko jos irtoaa
Bravo t-jet
Re: Budjetti Turbo bravo
Noista välityksistä...
Kannattaa toki tarkkaan miettiä, miten ison työmaan haluaa. Sitten se toinen puoli, että auttaako lopultakaan minkään kanssa?
Jos moottori tippuu pippelin....ooppelin välityksillä vaikka 85km/h jo pois sopivalta vetoalueelta, voi kulutus jopa nousta.
Kannattaa toki tarkkaan miettiä, miten ison työmaan haluaa. Sitten se toinen puoli, että auttaako lopultakaan minkään kanssa?
Jos moottori tippuu pippelin....ooppelin välityksillä vaikka 85km/h jo pois sopivalta vetoalueelta, voi kulutus jopa nousta.
Minkä huollan, sen korjaan...
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Niih. Totta.
Mutta niin, varaosa laatikon päätykopassa olikin väljä laakeri pesä. Mitäköhän jos bravon omassakin laatikossa väljä tuo. Cnc jyrsimel toki saa jonkin palikan tehtyä mutta noh katsotaan aamulla kun avaan tuon.
Mutta niin, varaosa laatikon päätykopassa olikin väljä laakeri pesä. Mitäköhän jos bravon omassakin laatikossa väljä tuo. Cnc jyrsimel toki saa jonkin palikan tehtyä mutta noh katsotaan aamulla kun avaan tuon.
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
1,2,5,6 vaihteiden akselin sisempi laakeri aivan kabut. Ja tietty varauduin vain noihin ulommaisiin.
Auto levällään nyt ..miettiä mitä seuraavaks.
Vaimo ehdokkaan autolla toki pääsee tarvittaessa liikkumaan jos tää ny jää töihin levälleen
Auto levällään nyt ..miettiä mitä seuraavaks.
Vaimo ehdokkaan autolla toki pääsee tarvittaessa liikkumaan jos tää ny jää töihin levälleen
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Ajokunnossa...
Lopulta tuos kävi niin et kaikki laakerit on enemmän tai vähemmän kulunut kuin myös perävälitys.
Tilata jostain vähän ajettu laatikko jos olis vuoden pari uudempi isommilla laakereilla ja oikein säädetty. 08-09vm jälkeen isot laakerit?
Tai koko laakeri sarja. Tosin työkalut loppuu kesken. Tarttis prässin ja siihen palikoita jolla irrottaa rattaat.
Ehkä Viedä laatikko ja laakerit korjaamolle.
Lopulta tuos kävi niin et kaikki laakerit on enemmän tai vähemmän kulunut kuin myös perävälitys.
Tilata jostain vähän ajettu laatikko jos olis vuoden pari uudempi isommilla laakereilla ja oikein säädetty. 08-09vm jälkeen isot laakerit?
Tai koko laakeri sarja. Tosin työkalut loppuu kesken. Tarttis prässin ja siihen palikoita jolla irrottaa rattaat.
Ehkä Viedä laatikko ja laakerit korjaamolle.
Bravo t-jet