Budjetti Turbo bravo

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
tare
Viestit: 478
Liittynyt: 25.06.2004 14:40

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja tare »

Miten se launch controll toimii käytännössä? Ottaako kone jonkun määritetyn ison kierrosmäärän paikaltaan lähdössä? Ja sitten kytkinpoljin vapautetaan kerralla?

Mun Bravossa on sisäänrakennettu launch controll, kun ei ole kytkinpoljinta. Kun esimerkiksi liikennevalot ovat kohta vaihtumassa vihreäksi, niin jarru pois ja jalka kaasupolkimelle. Sitten vaan valon vaihtuessa vaikka kaasupoljin pohjaan. Bravo lähtee, kuin tykin suusta :D . Talvella todella jäisillä paikoilla liikennevaloissa on välillä tullut kiusattua viereltä lähtevää Bemaria :D . Laitan Selespeedin asentoon E ja valitsen kakkosvaihteen lähdössä peilijäältä. Aika usein vierelläolija jää paikalleen sutimaan, kuin täi tervaan!

Luin jostain että Selespeed ottaa nopeat vaihdot vasta käyttöön, kun kierrokset ovat yli 5000 ja kaasupolkimen pyyntö on yli 60% tehoista. Pitänee paikkansa omien kokemuksien mukaan.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Pystyy säätämään tuon rpm ja poljin painelu oopperan haluamakseen.

Tarttis uuden vag-com ftdi kaapelin. Coccakoola ei tehnyt hyvää kun...
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Viikonloppuna perus huolto :mrgreen:

Kuva
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Vaihdettu vasta ilmanputsari, öljyt+suodatin ja pari letkua sekä termari.

Lämpömittari kyllä puolessa välissä lähes aina ollut, mutta obd kapula näyttää 70-73 astet .
Nyt 80-85 astetta näyttää uudella 80asteisella termarilla.

Ollut jo pari viikkoa vähän kolea sisältä kuin myös kone?

Kuva

Askartelu jatkuu huomenna
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Ohut huohotin letku täytyy vaihtaa kun sekin hieman hapero.

Bran-new filter 3€ :lol:
Kuva
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Olipas homma..
Tukivarret, raidetangon ulkopäät, koiranluun pallonivelen sai irti käsivoimin mutta kaikki muu oli aivan tautisen tiukassa..

Kuva
Bravo t-jet
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Kai laitat sinne liitoksiin sitte jotain muutakun weedee nelkytää kun kasasit. Meinaan ruostuttaa aivan samperisti sitte noi ruosteenirroituslitkut jos niillä asentaa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Joo kasatessa teräsharja ja kuparirasva tai mobilube tai jotain muuta jäykähköä töhnää mitä sattuu olemaan.

Purkki vain tuossa maavara mittarina :D
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Takapään ainakin helman kohdalta samalla tasolla kuin etu. Taakse olis uudet jouset kunhan tässä ehtii. Kamalan likainen.

Edessä on 25mm Speiserit jotta mahtuu "tuninki" vanne. Taakse haalia jostain myös.
Kuva
Bravo t-jet
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja jarikin »

Miksi kuparia? Siksikö että saa seuraavallakin kerralla satavarmasti nyhertää ja ähertää jumittuneiden osien kanssa?
Itse olen sen oppinut, että oikeastaan ihan mitä tahansa muuta, muttei kuparia jos haluaa että eivät jumita.

Sun autossa on sentään VÄRI jossa lika näkyy, ja pestynä näyttää hyvältä. Mun autossa kun on se harmaaruskeasekotuspaska väri, josta likaa ei näe. Ei huvita edes pestä, kun väri on niin surkea :)
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Kupari parempi kuin kuiviltaan lykkiminen? :lol:
Bravo t-jet
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Enempi se on perusaineesta kiinni kuin muutamasta metallihitusesta siellä seassa. Kunhan on hyvälaatuista paksua suolavettä kestävää vaseliinia, tai tosiaan mikä tahansa rasva on parempi kuin tuikata kuiviltaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja wellu »

Tosimiehet sylkäisee reikää ja tuuttaa menemään voimalla pohjaan asti.
Minkä huollan, sen korjaan...
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

wellu kirjoitti:Tosimiehet sylkäisee reikää ja tuuttaa menemään voimalla pohjaan asti.
Ja ilman kiertelyä :D
Bravo t-jet
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Alumiinirasvaakin on olemassa, ja sitä on tullut käytettyä. Eipä ole tarvinnut tapella niiden alustaosien kanssa, joihin sitä on ymmärtänyt vuosia aikaisemmin laittaa. Alumiini sopii sähkökemiallisesti paremmin teräkselle. Kupari toki kestää lämpöä ihan eri tavalla, mutta siinä vaiheessa, kun sillä on alustanosien kanssa merkitystä, on muut ongelmat jo paljon isompia...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin