Budjetti Turbo bravo
Re: Budjetti Turbo bravo
Itsellä menossa nyt toinen budjetti bravo t-jet sport. Ensimmäinen oli konevikainen ja tuli laitettua kuntoon ja sillä jokin aika ajeltiin. Siinä ei ollut laatikossa häikkää.
Tämä toinen yksilö pitää pientä ääntä heti kun kytkimen nostaa ylös ja myös kaikilla vaihteilla ajaessa.
Mitenkä Sampsulisami tarkistit nuo laatikon laatikon laakerit?
Vaihteiston tuki irti ja päätykoppa auki? Onko akseleiden päässä sokkarenkaat ja sitten saa irti? Akselit sovitettu shimmien avulla päätykoppaa vasten?
Ensiksi pitää laittaa tuosta nyt jakopää, ikää 6v ja 80 tkm. Muutakin pikku puuhastelua löytyy.
Tämä toinen yksilö pitää pientä ääntä heti kun kytkimen nostaa ylös ja myös kaikilla vaihteilla ajaessa.
Mitenkä Sampsulisami tarkistit nuo laatikon laatikon laakerit?
Vaihteiston tuki irti ja päätykoppa auki? Onko akseleiden päässä sokkarenkaat ja sitten saa irti? Akselit sovitettu shimmien avulla päätykoppaa vasten?
Ensiksi pitää laittaa tuosta nyt jakopää, ikää 6v ja 80 tkm. Muutakin pikku puuhastelua löytyy.
Tallissa: Coupe, Punto Cabriolet ja Nuova Bravo
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Tukikukumi ja pääty koppa irti Sokkarenkaat irti ja ulos vetäjäl vetää laakerin. Shimmi levyt on päätykopassa laakerin ulkokoolin alla.
Sisemmät laakerit jos vainaa niin täytyy purkaa koko ratas akseli atomeiksi..
Viikon päästä kotona. Nyt new yorkissa
Lähetetty minun moto e5 plus laitteesta Tapatalkilla
Sisemmät laakerit jos vainaa niin täytyy purkaa koko ratas akseli atomeiksi..
Viikon päästä kotona. Nyt new yorkissa
Lähetetty minun moto e5 plus laitteesta Tapatalkilla
Bravo t-jet
Re: Budjetti Turbo bravo
Kiitos tiedosta. Saako nuo akselit pois sieltä kokonaan kuitenkin laatikko paikallaan?
Herkullisen näköistä, mukavaa Nykin reissua!
Herkullisen näköistä, mukavaa Nykin reissua!
Tallissa: Coupe, Punto Cabriolet ja Nuova Bravo
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Kaikki akselit saa pois, sisemmät laakerit kyllä aika mahdoton vaihtaa laatikko paikallaan.
Jos 5-6 vaihteilla vain ujellus ja keppi liikkuu nii vain uloimmat laakerit kabut. Jos myös 1/2 vaihteet niin sisemmät laakerit kabut.
Mulla tuo c635 odottaa asennusta
Jos 5-6 vaihteilla vain ujellus ja keppi liikkuu nii vain uloimmat laakerit kabut. Jos myös 1/2 vaihteet niin sisemmät laakerit kabut.
Mulla tuo c635 odottaa asennusta
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Käsijarru vaijerit alkaa olla tien päässä. Jumittaa vähän ja syönyt takapalat loppuun.
Noiden lisäksi molempien takamäntien tiivisteet vaihtaa sekä jarruneste.
Pientä sähkö vikaa alkaa olla. Virta avain kädessä palaa mittaristossa parkkivalo merkkivalo. Vasen etu ja vasen taka parkki ei toimi. Lämpimällä ilmalla ryyppy toimii eli jää hetkeksi startin jälkeen noin 1400rpm. Pakkasen puolella kun ilma niin jää kierrokset heti tyhjäkäynnille ihan kuin ei tuo ryyppy oikein toimisi.
Keskikulutus ollu nyt 7,2L/100km. Toki tehot haittaa ajamaan pappa tyylillä
Noiden lisäksi molempien takamäntien tiivisteet vaihtaa sekä jarruneste.
Pientä sähkö vikaa alkaa olla. Virta avain kädessä palaa mittaristossa parkkivalo merkkivalo. Vasen etu ja vasen taka parkki ei toimi. Lämpimällä ilmalla ryyppy toimii eli jää hetkeksi startin jälkeen noin 1400rpm. Pakkasen puolella kun ilma niin jää kierrokset heti tyhjäkäynnille ihan kuin ei tuo ryyppy oikein toimisi.
Keskikulutus ollu nyt 7,2L/100km. Toki tehot haittaa ajamaan pappa tyylillä
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Taakse vaihdettu kaikki jarru osat paitsi satula. Oikea puoli jumittaa. Ajossa ei huomaa mutta lämpenee vanne.
Postipate toi laakeri sarjan laatikkoon, kytkin paketin, painelaakerin.
Tähän tulee Diesel opelixin välitykset.
Nyt kun on gps nopeus120kmh noin 3300rpm niin nyt tulee olemaan noin 2300rpm mikäli oikein laskin.
Viikonloppuna laakerien vaihto irtonaisiin akseleihin ja parin viikon päästä sitten auton oma laatikko irti ja kytkin hilut samalla vaihtaa.
Pienehkö savotta mutta noh katsotaan kuin käy:D
Noin 250€ nuo laakerit, kytkin hilut made on polska.
Painelaakeri WRC merkkiä joka kestää koko käyttöiän. Mutta mikä sitten on laskettu käyttöiäksi.
Lähetetty minun moto e5 plus laitteesta Tapatalkilla
Postipate toi laakeri sarjan laatikkoon, kytkin paketin, painelaakerin.
Tähän tulee Diesel opelixin välitykset.
Nyt kun on gps nopeus120kmh noin 3300rpm niin nyt tulee olemaan noin 2300rpm mikäli oikein laskin.
Viikonloppuna laakerien vaihto irtonaisiin akseleihin ja parin viikon päästä sitten auton oma laatikko irti ja kytkin hilut samalla vaihtaa.
Pienehkö savotta mutta noh katsotaan kuin käy:D
Noin 250€ nuo laakerit, kytkin hilut made on polska.
Painelaakeri WRC merkkiä joka kestää koko käyttöiän. Mutta mikä sitten on laskettu käyttöiäksi.
Lähetetty minun moto e5 plus laitteesta Tapatalkilla
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Viisauden hampaidan poiston takia oo pystynyt tehdä mitää..
Eilen tossa vaihdoin lambdat ristiin ja kulutus ehkä tippui jonkin verran. Tuo eka lambda kun otti vähän damagea silloin kun turbo Levi's.
Jospa kohta alkais olla itte kondikses nin pystyis tuo laatikko remotin tehdä.
Muuten on kyllä toiminut.
Kulutus ollu nyt siinä 6,2 mittarin mukaan ja laskettuna 6,5. Polttoaine 95. Etanoli/bensa 50/50 seoksella jotain 8 kulutus
Eilen tossa vaihdoin lambdat ristiin ja kulutus ehkä tippui jonkin verran. Tuo eka lambda kun otti vähän damagea silloin kun turbo Levi's.
Jospa kohta alkais olla itte kondikses nin pystyis tuo laatikko remotin tehdä.
Muuten on kyllä toiminut.
Kulutus ollu nyt siinä 6,2 mittarin mukaan ja laskettuna 6,5. Polttoaine 95. Etanoli/bensa 50/50 seoksella jotain 8 kulutus
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Ei ole tehty mitään, on ollu hautajaisia, työhaastatteluita, kone tekniikka korkeakoulu opintoja ja tappelua nykyisen työn kanssa. Ja lopuksi hermoloma.. viikon caribean risteily parveke hytissä sekä Miami/Orlando 4pv vuokra-auto puuhailua.
Loma rahat kuukauden myöhässä ja normi palkan toinen puolisko vain viikon myöhässä.
Bravolle alkaa tapahtua asioita kunhan työpaikalla alkaa tapahtua tai vaihtuu työpaikka.
Kellää tarvetta hienomekaanikolle? Osaa lähes kaikkea. Esmes mekaniikka suunnittelu ja myös lujuuslaskentaa jossain määrin...
Bravolla nyt 278tkm... Ainoat viat että ööö... ajovalo umpiot ja niiden heijastimet alka olla kabut ja vaihdelaatikon välityksiä pitäs kokeilla muuttaa.. pesu ja normi öljyn vaihto..
Kattellu myös td04 ahdinta
Loma rahat kuukauden myöhässä ja normi palkan toinen puolisko vain viikon myöhässä.
Bravolle alkaa tapahtua asioita kunhan työpaikalla alkaa tapahtua tai vaihtuu työpaikka.
Kellää tarvetta hienomekaanikolle? Osaa lähes kaikkea. Esmes mekaniikka suunnittelu ja myös lujuuslaskentaa jossain määrin...
Bravolla nyt 278tkm... Ainoat viat että ööö... ajovalo umpiot ja niiden heijastimet alka olla kabut ja vaihdelaatikon välityksiä pitäs kokeilla muuttaa.. pesu ja normi öljyn vaihto..
Kattellu myös td04 ahdinta
Bravo t-jet
Re: Budjetti Turbo bravo
Siis ei kannata osata kaikenlaista työntekijänä. Saat kaikkein vittumaisimmat duunit ja sitten saat kenkää koska et tuota tarpeeksi. Ihan vaan vinkkinä elämään. Näin se menee yrittäjänäkin. Yöunet menee kun haalit vaikeat hommat ja lupailet ufoja rahaa ei tipu ja kaikki vittuilee. Halkohommilla itseasiassa tienaisi paremmin mitä autohommilla...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Eli syyllinen tiedetään aina.sampsulisami kirjoitti:13,2€ tunti ja työpaikan koko minä ja pomo
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Budjetti Turbo bravo
No nyt säkin alat tajuta.väisänen kirjoitti:Siis ei kannata osata kaikenlaista työntekijänä. Saat kaikkein vittumaisimmat duunit ja sitten saat kenkää koska et tuota tarpeeksi. Ihan vaan vinkkinä elämään. Näin se menee yrittäjänäkin. Yöunet menee kun haalit vaikeat hommat ja lupailet ufoja rahaa ei tipu ja kaikki vittuilee. Halkohommilla itseasiassa tienaisi paremmin mitä autohommilla...
Mitä vähemmän tekee sitä enempi tienaa.Suomi on tällänen vähän kummallinen maa.
Re: Budjetti Turbo bravo
Jos ovvaa pomon kans töissä niin ehkä kandee miettiä toisia duuneja. Exept jos pomo on oikeasti varustettu hyvällä bisneessilmällä. 13.2 eskoa ei tosin kuulosta siltä ja syyllinen tosiaankin löytyy aina. Mutta tätä se on varsinkin jos yksityisten ihmisten kanssa on tekemisissä. Ei ole valtaosalla isoja rahoja niin milläs laskutat tehtyjä tunteja. Et millään vaan selkänahastasi lähti talkoilla. Niinhän ne toisetkin
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Budjetti Turbo bravo
Tässäköhän se syy miksen itte koskaan ole kellottanut 11.5€/h enempää missään....Wesulius kirjoitti:No nyt säkin alat tajuta.väisänen kirjoitti:Siis ei kannata osata kaikenlaista työntekijänä. Saat kaikkein vittumaisimmat duunit ja sitten saat kenkää koska et tuota tarpeeksi. Ihan vaan vinkkinä elämään. Näin se menee yrittäjänäkin. Yöunet menee kun haalit vaikeat hommat ja lupailet ufoja rahaa ei tipu ja kaikki vittuilee. Halkohommilla itseasiassa tienaisi paremmin mitä autohommilla...
Mitä vähemmän tekee sitä enempi tienaa.Suomi on tällänen vähän kummallinen maa.
Minkä huollan, sen korjaan...
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Lopputili puolikkaalla lopputilillä. Noo palkkaturvas vain yli puolen vuoden käsittely aika.
Bravo katsastettu. Alapallo joutuu vaihtaa ja käydä näyttämässä uusiks nin leima tulee. ensi vuonna pitäisi kuulemma olla taka vaimennin kiinni..
Bravo katsastettu. Alapallo joutuu vaihtaa ja käydä näyttämässä uusiks nin leima tulee. ensi vuonna pitäisi kuulemma olla taka vaimennin kiinni..
Bravo t-jet