Budjetti Turbo bravo
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Eli ei kuparitöhnä kierteisiin.
Edelleenkin outo ajaa. Mielestäni kaikki väljä on nyt vaihdettu.
Vetelee kiihdyttäessä tai kova tuulenpuuska sivulta.
Ratti aikalailla suorassa. Täytyy vielä kattoa kulmat kertaalleen.
Edit. Takapuslat ainakin kunnossa.
Edelleenkin outo ajaa. Mielestäni kaikki väljä on nyt vaihdettu.
Vetelee kiihdyttäessä tai kova tuulenpuuska sivulta.
Ratti aikalailla suorassa. Täytyy vielä kattoa kulmat kertaalleen.
Edit. Takapuslat ainakin kunnossa.
Bravo t-jet
Re: Budjetti Turbo bravo
Tuosta vetelystä jotain. Olen itse miettinyt myös sen syytä. Ei toki omassa autossani. Kun harkitsin Bravon ostamista, niin sain koeajoon Bravo T-jet 150 Sportin. Sillä oli ajettu muistaakseni jotain 1000-2000 km. Autossa oli ne Sportin omat harmaasävyiset vanteet 225/45/17 renkailla. Haluamaani autoa ei ollut mahdollista koeajaa. Niitä ei ollut Suomessa.
Koeajoneuvo veteli suorallakin tiellä kaasulla ja ilman kaasua aivan tolkuttomasti. Siis ratista piti oikein voimalla laittaa vastaan. Mietin hetken oston järkevyyttä ja onko auton ohjaus näin paska! Tein silti ostopäätöksen ja en ole katunut. Minulla on myös 225/45/17 renkaat ja auto menee, kuin kiskoilla. Tien heittoja ei tunne ohjauspyörässä lainkaan. Tykkään! Autoni on tehdastilausmalli ja valitsin mieluiset vanteet:
Koeajoneuvo veteli suorallakin tiellä kaasulla ja ilman kaasua aivan tolkuttomasti. Siis ratista piti oikein voimalla laittaa vastaan. Mietin hetken oston järkevyyttä ja onko auton ohjaus näin paska! Tein silti ostopäätöksen ja en ole katunut. Minulla on myös 225/45/17 renkaat ja auto menee, kuin kiskoilla. Tien heittoja ei tunne ohjauspyörässä lainkaan. Tykkään! Autoni on tehdastilausmalli ja valitsin mieluiset vanteet:
- Liitteet
-
- P7220008.JPG (205.17 KiB) Katsottu 3333 kertaa
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Vaihtaa maanantaina taakse jouset ja säätää kulmat uusiks.wellu kirjoitti:Aurauskulmat tai renkaat?
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Laatikko saapunut Suomeen. Suolistaa tuo ennen asennusta. C635 laatikko.
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Huomenna nuo koiranluut ja valojen suuntausta korotuksen takia.
Katsastustus perjantaina 39€ sis kaiken. Keskivaimennin lähtee katsastuksen jälleen turha verkonpaino kun ei peräpönttökään juuri mitään vaikuttanut ääniin paitsi että jysähtää putkessa vaihteen vaihdossa.
2,5 tuumastako ne tähän suositteli
Katsastustus perjantaina 39€ sis kaiken. Keskivaimennin lähtee katsastuksen jälleen turha verkonpaino kun ei peräpönttökään juuri mitään vaikuttanut ääniin paitsi että jysähtää putkessa vaihteen vaihdossa.
2,5 tuumastako ne tähän suositteli
Bravo t-jet
Re: Budjetti Turbo bravo
Luigi kirjoitti:Alumiinirasvaakin on olemassa, ja sitä on tullut käytettyä. Eipä ole tarvinnut tapella niiden alustaosien kanssa, joihin sitä on ymmärtänyt vuosia aikaisemmin laittaa. Alumiini sopii sähkökemiallisesti paremmin teräkselle. Kupari toki kestää lämpöä ihan eri tavalla, mutta siinä vaiheessa, kun sillä on alustanosien kanssa merkitystä, on muut ongelmat jo paljon isompia...
Tervaa olen joskus laitellut kierteisiin. Varsinkin raskaan kaluston pulteissa ja jousitapeissa. Ei ne koskaan ole avatessa mitään sormenpäillä pyöritettäviä olleet mutta ei ole pillienkään kanssa tarvinnut aukoa.
Re: Budjetti Turbo bravo
Ääni katittomalle ja pöntöttömälle noin 2,5 tuumaiselle putkelle
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Budjetti Turbo bravo
Apropoo. Olikohan tästä seuraavastakin jo juttua
Äärimmilleen kidutetuilla pikkuahtimilla (miksei isommillakin) saa aavistuksen lisää potkua kun askartelee hukkaportin siten ettei se sotke heti turbiinisiiven jättöpuolen virtausta. Erillinen putki hukkikselle ja putket yhteen auton alla. Tämä tosin ei tainnut ko ahtimessa olla kovin helpolla toteutettavissa...
Äärimmilleen kidutetuilla pikkuahtimilla (miksei isommillakin) saa aavistuksen lisää potkua kun askartelee hukkaportin siten ettei se sotke heti turbiinisiiven jättöpuolen virtausta. Erillinen putki hukkikselle ja putket yhteen auton alla. Tämä tosin ei tainnut ko ahtimessa olla kovin helpolla toteutettavissa...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Budjetti Turbo bravo
Tai hiukan vinkulla pyöräyttää hukkaportin aukkoa isommaksi, voipi hieman auttaa pakopaineisiin korkeilla kierroksilla.väisänen kirjoitti:Apropoo. Olikohan tästä seuraavastakin jo juttua
Äärimmilleen kidutetuilla pikkuahtimilla (miksei isommillakin) saa aavistuksen lisää potkua kun askartelee hukkaportin siten ettei se sotke heti turbiinisiiven jättöpuolen virtausta. Erillinen putki hukkikselle ja putket yhteen auton alla. Tämä tosin ei tainnut ko ahtimessa olla kovin helpolla toteutettavissa...
Re: Budjetti Turbo bravo
Voihan sinne laittaa turbiinikotelolta pakopainemittarin ni näkee mitä tekee.
Se menee sitten niin että pakoputkiston kun poistaa tai hukkiksen pakokaasupoiston paikkaa vaihtaa niin turbiinikotelosta mitattu pakopaine kasvaa.
Se menee sitten niin että pakoputkiston kun poistaa tai hukkiksen pakokaasupoiston paikkaa vaihtaa niin turbiinikotelosta mitattu pakopaine kasvaa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Kait tää ihan normi toimenpide on ennen katsastustus kun alkaa viilaa hukkaporttia
Hukkaportin reikä näemmä kolmeen osaan haljennut ja yhdestä kohtaa pakopesä se reikä jossa pakosiipi pyörii.
Löytyy ydintäyte Lanka mikki josta reilun virran saa ja sitten aito TIG kone tai lainaan sais puikkokoneen.
Saiskohab tuolla tigilllä tuota parsittua kasaan.
Kyllä tuo ahtaa sen 1,25bar
Edit. On se kyl niin paha jotta haalia jostain ehjä.
Hukkaportin reikä näemmä kolmeen osaan haljennut ja yhdestä kohtaa pakopesä se reikä jossa pakosiipi pyörii.
Löytyy ydintäyte Lanka mikki josta reilun virran saa ja sitten aito TIG kone tai lainaan sais puikkokoneen.
Saiskohab tuolla tigilllä tuota parsittua kasaan.
Kyllä tuo ahtaa sen 1,25bar
Edit. On se kyl niin paha jotta haalia jostain ehjä.
Bravo t-jet
Re: Budjetti Turbo bravo
Perkeleen foorumisofta...
Kyllä se ahtaa samallatavoin vaikka onkin halki. Isommalla ahtimella ahtojen nousu vaan hidastuu.
Laitat sinne nyt isomman ahtimen. Säästyy kone ja kytkinkään lipsu niin helpolla.
Mielenkiinnosta niin mittaa ihmeessä ahtimen turbiinisiiven jättö pakopesästä.
Kyllä se ahtaa samallatavoin vaikka onkin halki. Isommalla ahtimella ahtojen nousu vaan hidastuu.
Laitat sinne nyt isomman ahtimen. Säästyy kone ja kytkinkään lipsu niin helpolla.
Mielenkiinnosta niin mittaa ihmeessä ahtimen turbiinisiiven jättö pakopesästä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
No eipäs tälle jäänytkään aikaa tänään. Eräs "viraapeli" BMW pisti monta tuntia vastaan.
Vanne piti saada irti. Lukkopultti... Ensin katkeaa vastakierretapiin hitsattu hylsy jonka jälkeen isompi tappi katkes pultin sisälle oikealla hylsyllä ja jätti varrella. Ennen tätä kokeiltiin kierrevääntimellä joka luonnollisesti meni kahteen osaan. Yksi pora terä katkesi. Iso jakoavain Bahcon säätö pylpyrä hajosi.
Ja vanteessa pieni jälki. Tässä kohtaa piti lopettaa ja koittaa uudestaankin joku pv.
Tällä hetkellä pultissa kova kierretappi katkenneena...
Vanne piti saada irti. Lukkopultti... Ensin katkeaa vastakierretapiin hitsattu hylsy jonka jälkeen isompi tappi katkes pultin sisälle oikealla hylsyllä ja jätti varrella. Ennen tätä kokeiltiin kierrevääntimellä joka luonnollisesti meni kahteen osaan. Yksi pora terä katkesi. Iso jakoavain Bahcon säätö pylpyrä hajosi.
Ja vanteessa pieni jälki. Tässä kohtaa piti lopettaa ja koittaa uudestaankin joku pv.
Tällä hetkellä pultissa kova kierretappi katkenneena...
Bravo t-jet