Budjetti Turbo bravo
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Budjetti Turbo bravo
Tuli hankittua stilon tilalle reilu kuukausi sitten loppuun ajettu bravo 1.4 t-jet 150hp. 233tkm
Hintaa kikottimella oli 3700€ ja vikoja oli pakoputki vuoti, laatikko ujeltaa 5\6 vaihteilla, vaihdekepin nuppi löysä ja takaovessa pari naarmua.
Pakoputkesta löytyi yllätys, varmaan kolme rautalanka rullaa käyetty korvaamaan laippaliitos.
Kolme rautalankarullaa maksaa 6€? Tilalle tuli 5€ bilteman pakoputken jatkopala.
Vaihdekepin nupin nahan ompeleet hieman räjähtäneet, "ihan" hyvin tuo ompelu onnistu ensikertaa
Viikon ajoin,´kunnes eräs päivä kiihdytin kakkosvaihteella ja melkein heti tehot hävis ja takana suht iso savupilvi Turbon akseli poikki pakopuolelta, pakoputkeen tuli lommo ja lambda meni lyttyyn.
Reilu viikon kesti tulla turbon CHRA eli keskiosa kasattuna ja tasapainotettuna, asennussarjan kanssa tuo tuli maksaa noin 190€.
Kabut
alkavaa ruostetta takapenkin alla pohjassa..
Pian pitäis laatikko purkaa ja laakerit vaihtaa.
Hintaa kikottimella oli 3700€ ja vikoja oli pakoputki vuoti, laatikko ujeltaa 5\6 vaihteilla, vaihdekepin nuppi löysä ja takaovessa pari naarmua.
Pakoputkesta löytyi yllätys, varmaan kolme rautalanka rullaa käyetty korvaamaan laippaliitos.
Kolme rautalankarullaa maksaa 6€? Tilalle tuli 5€ bilteman pakoputken jatkopala.
Vaihdekepin nupin nahan ompeleet hieman räjähtäneet, "ihan" hyvin tuo ompelu onnistu ensikertaa
Viikon ajoin,´kunnes eräs päivä kiihdytin kakkosvaihteella ja melkein heti tehot hävis ja takana suht iso savupilvi Turbon akseli poikki pakopuolelta, pakoputkeen tuli lommo ja lambda meni lyttyyn.
Reilu viikon kesti tulla turbon CHRA eli keskiosa kasattuna ja tasapainotettuna, asennussarjan kanssa tuo tuli maksaa noin 190€.
Kabut
alkavaa ruostetta takapenkin alla pohjassa..
Pian pitäis laatikko purkaa ja laakerit vaihtaa.
Bravo t-jet
Re: Budjetti Turbo bravo
budget sport!
Siitä se jatkuu. Ei ainakaan huonompaan suuntaan Stilon jälkeen. Saati Punton
Onko hiljaisempi kuin ex-the business Stilo?
Siitä se jatkuu. Ei ainakaan huonompaan suuntaan Stilon jälkeen. Saati Punton
Onko hiljaisempi kuin ex-the business Stilo?
Minkä huollan, sen korjaan...
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Punto meni Viroon, vironmies:mä laitta maali helmaan nin on hyva ja ei sitä tarvi hitsa siel..
Stilolla päässy joka päivä töihin ja takas, se meni tutulle. See sit vähän levis. Konepellin vipu kabut, akku hajos, jäähdytin Alko vuotaa ja kaasuläpästä joku koodi ja limp moodi.
Bravo? Noh ekalla viikol tuli tuo sieni pilvi mutta muuten pelannu
Hiljasempi kuin stilo jossa 20 neliötä mattoa.
Stilolla päässy joka päivä töihin ja takas, se meni tutulle. See sit vähän levis. Konepellin vipu kabut, akku hajos, jäähdytin Alko vuotaa ja kaasuläpästä joku koodi ja limp moodi.
Bravo? Noh ekalla viikol tuli tuo sieni pilvi mutta muuten pelannu
Hiljasempi kuin stilo jossa 20 neliötä mattoa.
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Moottorin vaihdettu öljyt ja laatikkoon..
Vaihtoon menee myöhemmin
-sumuvalo umpiot
-jarrulevyt eteen ja taakse
-jarrupalat eteen ja taakse
-pallonivel
-raitisilmasuodatin
-moottorin ilmansuodatin
-pyöränlaakeri eteen
-vetoakselin sisäpää
-vaihdelaatikko remontti
Vaihtoon menee myöhemmin
-sumuvalo umpiot
-jarrulevyt eteen ja taakse
-jarrupalat eteen ja taakse
-pallonivel
-raitisilmasuodatin
-moottorin ilmansuodatin
-pyöränlaakeri eteen
-vetoakselin sisäpää
-vaihdelaatikko remontti
Bravo t-jet
Re: Budjetti Turbo bravo
Ei ole edellistä omistajaa paljo auton huolenpito kiinnostanut. Ei auto itestään noin romuksi mene vielä noilla kilometreillä, vaan se varmaan täytynyt vaan ajaa välittämättä yhtään mistään.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Viime vuoden kesänä tuohon vaihdettu, öljyt ja laatikkoon myös, kaikki suodattimet, ilmastointi huolto, jarrunesteen imuvaihto.
Vaihdelaatikko menee näistä vaikka joka vuosi vaihtaa öljyt. Laatikko kyllä kestää jos ei käytä 2,5,6vaihteita..
2008/2009 laatikon shimmaus tehty paremmin tehtaalla ja Kait kestää paremmin. Tietävämpi kertoo lisää..
Rahaa meni turbon korjaukseen noin 180€, jarrulevyt, palat, pallonivel, suodattimet, vetoakselin sisäpää yms maksoi jotain 150€.
Sumuvalo umpiot 70€.
Kallista
Edit:opeliksin M32 laatikko tuossa..
Vaihdelaatikko menee näistä vaikka joka vuosi vaihtaa öljyt. Laatikko kyllä kestää jos ei käytä 2,5,6vaihteita..
2008/2009 laatikon shimmaus tehty paremmin tehtaalla ja Kait kestää paremmin. Tietävämpi kertoo lisää..
Rahaa meni turbon korjaukseen noin 180€, jarrulevyt, palat, pallonivel, suodattimet, vetoakselin sisäpää yms maksoi jotain 150€.
Sumuvalo umpiot 70€.
Kallista
Edit:opeliksin M32 laatikko tuossa..
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Mitähän mää oikein kattelin ennen osien tilaamista. kun taakse ei tarvinnu vaihtaa paloja eikä levyjä.
Mut oli siel männän tiiviste halki..
Nyt Eteen vaihdettu levyt ja palat, jos huomenna ehtisi vaihtaa vetarin sisäpään ja pallonivel..
Taka äänenvaimentimesta tuli revittyä ruostunut ulkokuori poijes.
Punaisen maalin ehostus vai raaputtaa poijes kokonaan?
Mut oli siel männän tiiviste halki..
Nyt Eteen vaihdettu levyt ja palat, jos huomenna ehtisi vaihtaa vetarin sisäpään ja pallonivel..
Taka äänenvaimentimesta tuli revittyä ruostunut ulkokuori poijes.
Punaisen maalin ehostus vai raaputtaa poijes kokonaan?
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Nyt on pallonivel vaihdettu ja pyöränlaakeri sekä vetarin sisäpää.
Noo olisi hieman väljä..
Noo olisi hieman väljä..
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Olishan täs viel...
Vaihtaa vielä toiselle puolelle laakeri kun ulisee paljon oikealle käännyttäessä. Vasemmalle käännyttäessä hävis ulina laakerin vaihdon jälkeen.
Tuo vasen puoli Kohisee kun pyörittää laakeria ilman vetaria ja jarruja.
Jostain kun löytäs vaihdelaatikon johon vaihtaa Laakerit. Menis nopsaan sit vaihto kun sen aika on.
Tulipeltiin hommata eristet kun stilossa se vaikutti paljon.
Kaiuttimet vaihtaa eteen kun rutisee ja mankka jostain. Bravon navi mankka ulkomailta 190€
Vaihtaa vielä toiselle puolelle laakeri kun ulisee paljon oikealle käännyttäessä. Vasemmalle käännyttäessä hävis ulina laakerin vaihdon jälkeen.
Tuo vasen puoli Kohisee kun pyörittää laakeria ilman vetaria ja jarruja.
Jostain kun löytäs vaihdelaatikon johon vaihtaa Laakerit. Menis nopsaan sit vaihto kun sen aika on.
Tulipeltiin hommata eristet kun stilossa se vaikutti paljon.
Kaiuttimet vaihtaa eteen kun rutisee ja mankka jostain. Bravon navi mankka ulkomailta 190€
Bravo t-jet
Re: Budjetti Turbo bravo
Aika karmeen näköinen tuo vetarin sisäpää, päässy vedet sisään jostain ilmeisesti mulla oli diesel stilossa muuten vaan kuluneet ja ravistus loppui kun vaihtoi uudet.
Re: Budjetti Turbo bravo
Mulla meni A500:sta myös tripodi nivel rikki. Hain tarvike laatua n. 50e kpl ja vaihdoin samalla molemmille puolille. Mahtokohan kestää paria tuhattakaan kun molemmat paskaksi. Marmorilta uus alkuperäinen ja toiselle puolelle heitin vanhan ehjän orkkisen. Nyt on kestänyt. Aika arvokas oli se OEM-osa.
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Tuo sisäpää kustanti suomessa 13€ ja ainakin vieläkin kestänyt..
Bravo t-jet
Re: Budjetti Turbo bravo
Onko 5-Vaihteisessa vm.2008 T-Jet Lineassa sama vika laatikossa vai kestääkö paremmin??sampsulisami kirjoitti: Vaihdelaatikko menee näistä vaikka joka vuosi vaihtaa öljyt. Laatikko kyllä kestää jos ei käytä 2,5,6vaihteita..
2008/2009 laatikon shimmaus tehty paremmin tehtaalla ja Kait kestää paremmin. Tietävämpi kertoo lisää..
Fiat Tempra 1.6 S I.E. -95. Fiat Tempra 1.6 S I.E. -94.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Joo tietääkseni kestää paremmin kun on ihan eri laatikko.
Hups, niin siis 08-09 jälkeen tehdyt pitäs tietääkseni olla paremmin kasattuja nää m32.. .
Tässä autossa M32 6-vaihteinen josta sivu akselin laakeri on shimmattu liian tiukaksi tehtaalla.
Googleen pelkkä "M32 gearbox" niin löytyy infoa kuin "laadukas" aski on kyseessä..
Hups, niin siis 08-09 jälkeen tehdyt pitäs tietääkseni olla paremmin kasattuja nää m32.. .
Tässä autossa M32 6-vaihteinen josta sivu akselin laakeri on shimmattu liian tiukaksi tehtaalla.
Googleen pelkkä "M32 gearbox" niin löytyy infoa kuin "laadukas" aski on kyseessä..
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Nastarenkailla menty nyt 2000km kulutuksen ollessa 7,1.
Muutama työkalu vielä haalia laatikko remonttia varten.
Laakerin ulosvetäjiä.
Muutama työkalu vielä haalia laatikko remonttia varten.
Laakerin ulosvetäjiä.
Bravo t-jet