Budjetti Turbo bravo

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja jarikin »

sampsulisami kirjoitti:Nastarenkailla menty nyt 2000km kulutuksen ollessa 7,1.
Laskettu vai auton ajotietokoneen mukaan?

Kiinnostaa siksi, koska mulla tulee noin 30-40 tuhatta vuodessa ja diesel-bravollani on ollut tämän vuoden keskikulutus 6,1 litraa sadalle (ajotietokone näyttää 5,2 - 5,5) jokaisen tankkauksen mukaan. Sitä toki vähän nostaa pari tuhatta kilometriä vaunu perässä jolloin kulutus oli kympin sataselle, mutta näköjään voi olla hiinä ja hiinä kannatteko tämä automalli olla diesel vielä noillakaan kilometreillä. Ja etanoliboksin kun asentaa, niin dieselin kannattavuus laskee entisestään.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Hups, korjaus edelliseen..

Siis ajotietokone 7,1 ja laskettu 7,5.

Mutta kesärenkailla ajotietokone näytti 6,8 ja laskettuna olikohan 7.. Renkaina 205/70R15 :mrgreen:

Työmatka ajoa 70km päivässä.

Jos oikein pihistellen ajelee matka ajoa 80km/h nii pääsee kait noin 5,5 lukemiin.. Mutta mutta :mrgreen:
Bravo t-jet
Desmo
Viestit: 84
Liittynyt: 13.03.2017 07:27
Paikkakunta: Joutseno

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja Desmo »

Miul oli viime tankkauksessa 150 t-jetissä laskettu 6,6 ja tietsikka näytti 7,5 :-) . Sekaisin kaupunkii, maantietä ja isoo tietä 100-130 km/h.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Oliko autolla Minkä verran ajettu?

Tällä nyt 237tkm
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Kuinkahan tämän t-jet tekniikka kestää re85.
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Ikkunat huurtuu välillä salamannopeasti. Lähinnä ongelma 0-5asteen tienoilla.
Glygolit ei häviä ja ilmastointi on kunnossa, menee pois päältä alle 5 asteessa?

Kun huurtuu ni pysyy tuulilasi noin puoleen väliin kirkkaana kun lämpö ja puhallus maksimissaan.

Tutkia josko sisäkierron läppä olis jotenki jumix tai poistoilma venttiili Likanen.

Kosteutta ei mattojen alla
Bravo t-jet
Desmo
Viestit: 84
Liittynyt: 13.03.2017 07:27
Paikkakunta: Joutseno

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja Desmo »

sampsulisami kirjoitti:Oliko autolla Minkä verran ajettu?

Tällä nyt 237tkm
170tkm
jonik
Viestit: 265
Liittynyt: 12.09.2011 22:25
Paikkakunta: Ähtäri/Seinäjoki

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja jonik »

Oon useammasta autosta tukkinut tuon ilmanpoistoventtiilin, ei vaikuta huurustumiseen. Yleensä aina vika on kosteus lattiaverhoilun alla, ei kuivu talvella. Niitä huopia sun muita on yleensä turha lähteä kuivaamaan, suoraan uudet tilalle tai kokonaan pois. Pysyy kuivana kun pääsee ilma kiertämään.
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
wellu
Viestit: 6135
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja wellu »

Eikös näissä ollut se sisäilman kierron läppä yksi vikakohde, joka jumiutuu herkästi?


Koko sisäkierto kyllä suomen oloissa aivan turha, heittäisin koko läpän helevettihin.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
sedicivalvole1
GFF
Viestit: 700
Liittynyt: 10.07.2010 09:35

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole1 »

Tuolta huurtumiseen
http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=39327" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5127
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

wellu kirjoitti:Eikös näissä ollut se sisäilman kierron läppä yksi vikakohde, joka jumiutuu herkästi?


Koko sisäkierto kyllä suomen oloissa aivan turha, heittäisin koko läpän helevettihin.
Ei oo turha , weballa kun puhaltaa hytin lämpimäks niin sisäkierto päällä niin on oikeesti lämmin.
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja jarikin »

Ja kesällä sisäkierto päällä ilmastointi viilentää paremmin.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

sedicivalvole1 kirjoitti:Tuolta huurtumiseen
http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=39327" onclick="window.open(this.href);return false;
Illalla käydä ihmettelee tuota läppää.
Lattia verhoilun alla ei kosteutta..

Nyt tilattu 16kg aloituspaketti vaimennusmattoa :mrgreen:
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Pyyhkijän kaukalossa olikin tukos toisessa reunassa.
Se Läppä jumitti.
Pienen testi lenkin jälkeen tuntuis toimivan.

Äänieriste paketti saapui. 4 , 6 neliötä, 2,1mm paksua
Kuva
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Korjaus edelliseen..

Pyyhkijäkaukalossa oleva läpän akseli poikki jostain säätömoottorin kohdalta.
teljetty auki nyt ja ei huurru ikkunat.

Ilmeisesti purettava hanskalokero irti jotta mahtuu ihmetellee säätömoottoria.
Noh joku kaunis päivä..

Vielä kun löytäs webaston edukkaasti. Toki kiinasta saa ilmawebasto kopion kotiovelle 255€ kaikkine hilpeineen.
Binar venäjältä suoraan ostettuna olis jotain 350€ joka lämmittäs jäähdytinveden..
Bravo t-jet
Vastaa Viestiin