Budjetti Turbo bravo
Re: Budjetti Turbo bravo
Jep, kerran pyöri ~30s gatesin satsi 20v mareassa ennen poisottoa (jumlaton ulina). INA laakerit.
SKF sarjassa oli kiristin SKF:n laakerilla ja rulla INA. Auton mukanatullut ilmeisesti contitechin satsissa oli molemmat SKF laakereilla (ikää reilusti yli vaihtovälin ja kunnossa).
SKF sarjassa oli kiristin SKF:n laakerilla ja rulla INA. Auton mukanatullut ilmeisesti contitechin satsissa oli molemmat SKF laakereilla (ikää reilusti yli vaihtovälin ja kunnossa).
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Niin tehdään. Se on tänäpäivänä pieni lohtu se "laatuosan" stanssaus siinä osan pinnassa.sampsulisami kirjoitti:Hirveetä paskaa nykyään myydään.
Selvitä orkkisosan valmistaja ja tilaa semmoiset.
Minkä huollan, sen korjaan...
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
contimental hihnasarja ja thermotec vesipumppu 71€.
uuden pumpun siivet on paljon paksummat kuin entinen.
mjoo ei enää kalkata ja hihnakin nyt näyttää menevän järkevämmin.
uuden pumpun siivet on paljon paksummat kuin entinen.
mjoo ei enää kalkata ja hihnakin nyt näyttää menevän järkevämmin.
Bravo t-jet
Re: Budjetti Turbo bravo
Ite jätin kerran 90-luvulla välittämättä hiukan reunassa olleesta hihnasta. Lopputuloksena muutama kk myöhemmin motarilla töihin mennessä koppaan hinkannut hihna katkesi. Siitä oli kulunut pois katkeamiskohdasta ehkä 20% leveydestä, ei siis paljoa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Toivottavasti oli 8 venttiilinen versio?
Kaverin mk1 puntossa 1.1 8v jakohihnassa oli reikä varmaan risan suojakotelon läpi menny kivi joka puhkassu sen.
stilon koneen pohjamuoviin joskus tuli pieni reikä, ihan kuin käsikranatti olis pamahtanut. ilmastoinnista aineet pihalle.
rellusta meni joskus kytkinvaijjeri poikki. polkimeen vaijerin tynggän sai jollain patentilla kiinni ja apuvirta kaapelit kiinni. vetäessä kytkin menee päälle, noh kaverilla oli takapenkillä kiskomista kun kytkintä käytti. polkkimesta ja penkin alta takapenkille kaapeli.
noh sattuuhan näitä
Kaverin mk1 puntossa 1.1 8v jakohihnassa oli reikä varmaan risan suojakotelon läpi menny kivi joka puhkassu sen.
stilon koneen pohjamuoviin joskus tuli pieni reikä, ihan kuin käsikranatti olis pamahtanut. ilmastoinnista aineet pihalle.
rellusta meni joskus kytkinvaijjeri poikki. polkimeen vaijerin tynggän sai jollain patentilla kiinni ja apuvirta kaapelit kiinni. vetäessä kytkin menee päälle, noh kaverilla oli takapenkillä kiskomista kun kytkintä käytti. polkkimesta ja penkin alta takapenkille kaapeli.
noh sattuuhan näitä
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Moni ihmetteli 70 profiilin renkaita mustialassa tänään
Kameran asetukset vähän epärealistic..
Kameran asetukset vähän epärealistic..
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Pilteman pikakiilloke testissä.
Kaukaa näyttää hyvälle, tartteis hakee auton värikoodilla paukkupullo jotta sais miljoona ja yksi kiven iskemä pois.
Puskuri/konepelti varmaan suihkuttaa kokopinnalle väriä ja 3000 vesihiomapaperilla mataks sen jälkeen ja koneella kiillotus.
Kaukaa näyttää hyvälle, tartteis hakee auton värikoodilla paukkupullo jotta sais miljoona ja yksi kiven iskemä pois.
Puskuri/konepelti varmaan suihkuttaa kokopinnalle väriä ja 3000 vesihiomapaperilla mataks sen jälkeen ja koneella kiillotus.
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Kivekset lennelly keulaan, kerrankin kunnon kameralla kuvia
Joku päivä täytyis korjat nuit kiveniskemiä ja rekkarin taustan mainos irti ym.
Puskurin alaosa.
Sumuvalon yläpuolelta.
vasen takakulma lähes virheetön.
Joku päivä täytyis korjat nuit kiveniskemiä ja rekkarin taustan mainos irti ym.
Puskurin alaosa.
Sumuvalon yläpuolelta.
vasen takakulma lähes virheetön.
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Liian kuuma tehdä mitään. Maanantaista pari viikkoa lomaa. viikko tahkolle mutta jospa sitten ehtisi puuhata jotain.
Kokeilin alustavasti kiveniskujen korjausta.
Jarrucleaneril putsaus, auton väriä spray purkista suoraan maalipinnalle, vartin antaa kuivua jonka jälkeen pyyhinta paperilla. Puolikas a4 joka taitellaan noin tulitikkuaskin kokoiseksi pinta-alaksi ja kostutetaan tarranpoistajal.
Hyvin simppeli homma kun kiveniskuja on vierivieressä.
Toinen vaihtoehto olisi tuikkia kolot yksitellen johon kuluisi aikaa muutama päivä. Ps. Olispa työtön
Tai kolmas ettei tarranpoistajaa käytä vaan vesihiomapaperia.
Putsaus, suihkuttaa maalin konepeltiin, parin päivän kuluttua hionta . myllytys tai 2k spray lakka jonka jälkeen kiillotus.
Pakoputkelle tarttis tehdä jotain. Peräpönttö deletoida? See voi olla tukossa (viime vuonna turbon hajottua valahti putkeen reilusti öljyä) Kulkupuoli ei aivan priima ja tuntuu vuotavan ennen takavaimenninta. Nooh katsotaan....
Turbo vaimentaa jonkin verran? ja välivaimenninkin suht iso.
Ruosteet.
Mittarissa nyt 252tkm, pahin ruoste alku löytyi varapyöräkotelon taka saumasta. Fosforihapotuksen jälkeen näyttää paremmalle.
Tuulilasin alamuovin tukipelti mätä (se joka on ruuveilla kiinni korissa)
Takapuskurin alla tuo kolari palkki paksussa ruosteessa. Tähän ei ilmeisesti happoa kantsi laittaa? Tuo fosforihappo muuttaa metallia pehmeämmäksi? Joku tuosta muistaakseni jotain joskus mainitsi ettei kannata tukivarsia, raidetanko ym osia käsitellä.
Kokeilin alustavasti kiveniskujen korjausta.
Jarrucleaneril putsaus, auton väriä spray purkista suoraan maalipinnalle, vartin antaa kuivua jonka jälkeen pyyhinta paperilla. Puolikas a4 joka taitellaan noin tulitikkuaskin kokoiseksi pinta-alaksi ja kostutetaan tarranpoistajal.
Hyvin simppeli homma kun kiveniskuja on vierivieressä.
Toinen vaihtoehto olisi tuikkia kolot yksitellen johon kuluisi aikaa muutama päivä. Ps. Olispa työtön
Tai kolmas ettei tarranpoistajaa käytä vaan vesihiomapaperia.
Putsaus, suihkuttaa maalin konepeltiin, parin päivän kuluttua hionta . myllytys tai 2k spray lakka jonka jälkeen kiillotus.
Pakoputkelle tarttis tehdä jotain. Peräpönttö deletoida? See voi olla tukossa (viime vuonna turbon hajottua valahti putkeen reilusti öljyä) Kulkupuoli ei aivan priima ja tuntuu vuotavan ennen takavaimenninta. Nooh katsotaan....
Turbo vaimentaa jonkin verran? ja välivaimenninkin suht iso.
Ruosteet.
Mittarissa nyt 252tkm, pahin ruoste alku löytyi varapyöräkotelon taka saumasta. Fosforihapotuksen jälkeen näyttää paremmalle.
Tuulilasin alamuovin tukipelti mätä (se joka on ruuveilla kiinni korissa)
Takapuskurin alla tuo kolari palkki paksussa ruosteessa. Tähän ei ilmeisesti happoa kantsi laittaa? Tuo fosforihappo muuttaa metallia pehmeämmäksi? Joku tuosta muistaakseni jotain joskus mainitsi ettei kannata tukivarsia, raidetanko ym osia käsitellä.
Bravo t-jet
Re: Budjetti Turbo bravo
Turbo?sampsulisami kirjoitti:
Turbo vaimentaa jonkin verran? ja välivaimenninkin suht iso.
Kuoropoika on onnettoman kokoinen joten matalia murinoita eikä liiemmin muitakaan ääniä sieltä kuulu vaikka vaimentimia ei olisikaan.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Turhaan se pönttö sielä painona on jos ei juurikaan äänet nouse poiston jälkeen. Ruostunutkin melkein puhki.
Mitä lie tapahtuu kammiovaimentimelle jos öljyä sinne asti päässyt abaut litran luokkaa .
Ps. Keravalla jollain citikalla moottori ongelmia. Nähäny mittää kun alkoi tupruttaa liikennevalois
Mitä lie tapahtuu kammiovaimentimelle jos öljyä sinne asti päässyt abaut litran luokkaa .
Ps. Keravalla jollain citikalla moottori ongelmia. Nähäny mittää kun alkoi tupruttaa liikennevalois
Bravo t-jet
Re: Budjetti Turbo bravo
Apropoo.
Nyt kun en muista enkä loppujenlopuksi etes tiiö niin kysäistäänpäs. Oliko näissä 1.4 litraisissa firepilteissä missään variaatiossa muuttuvaa venttiiliajoitusta?
Mietin vaan tuota turbomoottoria että on muistaakseni himskatin miedoilla nenillä että saisiko siihen rajumpia jostain toisesta jos sinne vaihtaa isomman ahtimen. Tuli vaan mieleen, ei minulla mitään outlawia mielessä ole ei ei ja hyi hyi...
Nyt kun en muista enkä loppujenlopuksi etes tiiö niin kysäistäänpäs. Oliko näissä 1.4 litraisissa firepilteissä missään variaatiossa muuttuvaa venttiiliajoitusta?
Mietin vaan tuota turbomoottoria että on muistaakseni himskatin miedoilla nenillä että saisiko siihen rajumpia jostain toisesta jos sinne vaihtaa isomman ahtimen. Tuli vaan mieleen, ei minulla mitään outlawia mielessä ole ei ei ja hyi hyi...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Budjetti Turbo bravo
Ainiin ja olen tätä seuraavaakin joskus jahkaillut elikkäs sytkäkarttaa t-jet moottoriin. Mahtaisiko löytyä jostakin?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Budjetti Turbo bravo
Multiairis säätyvä nokka?
https://en.wikipedia.org/wiki/MultiAir
tutkia jos löydän koneelta kartan tai mpps v16 kapulal vois kokeilla jos sais kartat ulos tuosta.
https://en.wikipedia.org/wiki/MultiAir
tutkia jos löydän koneelta kartan tai mpps v16 kapulal vois kokeilla jos sais kartat ulos tuosta.
Bravo t-jet