Budjetti Turbo bravo

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 24.08.2018 07:33

Ens kesänä saksaan tällä bravolla. Sveitsiin, italiaan ym :)
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1786
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 12.09.2018 18:53

Sopivaa budjetti laatikkoa ei oikein ole löytynyt vielä.
Miten mahtaa kestää firen 6-lovinen? tässähän on kaksoismassa vauhtipyörä niin vois ehkä kestääkkin? toki alta kahen tonnin tuolla laatikol ei varmaan uskalla kaahailla pedali pohjassa.
Tai tuo 5-lovinen C510 jota esmes löytyy grande punton t-jetistä.

Orginaale opel M32 painaa 47kg? ja tuo firen 6-lovinen 36kg. painoa säästyisi samalla.

edit: ex stiloon kun tuli kuudes vaihde lisättyä niin tästä ottaa pois? :lol:
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1786
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 16.09.2018 20:10

tilaukseen menee pian bravoon:
-tukivarret, koiranluut, raidetangon sisä-ulkopäät, öljy\ilma\raitis suodattimet, taka jarrusatulan tiivistesarja, muoviset takalokarit, taka jouset, pyyhkimet eteen ja taakse ja parkkipolttimot.
kaikki nämä yhteensä 150,27€ :lol:

http://www.aeromotors.fi

jotain poimintoja tuolta puljusta.
-motonet stilo\bravo\delta tukivarsi 80€, aeromotors 30€
-motonet taka jousi stilo wagon 58€. aeromotors 13,5€.
-motonet t-jet bravo ilmansuodatin 18€. aeromotors 4€
-motonet merkitön t-jet bravon öljynsuodatin 8,8€ ja aeromotrs magnetti marelli 2,11€
-aeromotors bravoon BOSCH ruiskusuutin 25€
-aeromotors philips long life H1 polttimo 2,1€
-aeromotors OSRAM NIGHT BREAKER UNLIMITED H1 5,26€
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1786
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja jarikin » 17.09.2018 09:36

Tukivarsi; maxline ja fortune line siihen noin kolmeenkymppiin :D Kyllä kyllä. Ostan itse suosiolla jotain oikeaa merkkiä.
jarikin
 
Viestit: 98
Liittynyt: 05.12.2016 18:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 18.09.2018 08:09

Mikähän mahtaa olla tuo Motonet merkitön 80€ tukivarsi?

Mjaa, pari kertaa viikossa tuo kone pätkäsee vakkari päälläkin. Ihan kuin alle sekunniksi häviäisi sähköt koneesta. Töks ja Paineet suhahtaa ulos ja taas matka jatkuu.
Töiden jälkeen näemmä sähköjä tutkailla.
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1786
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja jarikin » 18.09.2018 08:33

Motonetin tarviketukivarret on hyvin usein Triscan. Joskus Ruville, Swedenparts (joku semmonen), Moog esimerkiksi myös. Hyvä tarviketukivarsi- ja nivelvalmistaja on Meyle HD, joka on 4v takuulla. Mutta Bravo / Stilon tukivarsia ei Meylenä saa, ainakaan Motonetistä. Taka-akselin puslia tais Meylenä olla ja koiranluut saa Meyle HD:nä.

Alatukivarsi Bravo / Stilo, tarvikkeena Motonetistä 69,90 €.

OE-laatuinen tukivarsi on aina joko Lemförder tai TRW.
jarikin
 
Viestit: 98
Liittynyt: 05.12.2016 18:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 20.09.2018 07:44

Nää kesä kumit (kuninkaalinen matkustaja) royal passenger 205/70r15 on aivan saakelin liukkaat jos vähänkään märkä asfaltti. Kolmen kympin vauhdissa helppo saada ESP ruksuttaa :lol:

Jotkut talvi kumekset tarveis hankki.
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1786
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja Luigi » 20.09.2018 09:30

sampsulisami kirjoitti:Nää kesä kumit (kuninkaalinen matkustaja) royal passenger 205/70r15 on aivan saakelin liukkaat jos vähänkään märkä asfaltti. Kolmen kympin vauhdissa helppo saada ESP ruksuttaa :lol:

Siinä on renkaiden mallinimi valittu kuvaamaan ominaisuuksia. :thumb:
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7861
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja väisänen » 20.09.2018 18:59

Siinä on kylpä renkaskoko sellasta antituninkia et ei hemmetti.
Mitäs polkuja pitkin oikein ajelet?

Sellasen vinkin annan et jos eurooppaan lähtee niin semmonen renkaskoko sit alle et on mahd yleinen. Siinä tulee meinaan paska ja housuun maksaessa jos vaikkapa ranskalaanen laittaa laskua renkaan vaihdosta erikoosemmasta koosta...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 3610
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 21.09.2018 08:41

Matala profiiliset kumit ei välttämättä sovi Suomi standardi asfaltille? :lol:
Kuva

Renkaat ovat korotetusta ex-stilosta.
Kyllä noita bellassa muutama tutkaili :mrgreen:

Talvi renkaat uupuu. Jospa tuohon kokeilisi virallista kokoa 195/65r15. Mutta että kesä vai talvi kitkat vai nastat.
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1786
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 25.09.2018 07:32

Kaks Kaistaa samaan suuntaan ja rajoitus 50, piti jarru painaa kun edessä oleva kääntyi oikealle. Noh sen jälkeen painoin reilusti kaasua jotta vauhti takas 50 jotta en jää jonon ekaksi hidastelee kun takana paljon autoi jonossa. Takana olevan Volvo meinas lähtee ohittaa samaan aikaa mut ei kiihtynyt. Tuli takas takapuskuriin kiinni pari sekuntia ja lähti uudestaa ohittaa sen verran ku Volvon rippana kulki. Tulee eteen ja tekee äkkijarrutus ja näyttää keskari :lol:
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1786
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 18.10.2018 11:29

Minkähän laatikon tuohon naittaisi.

-c635 sellaisenaan
-Orginaale M32 johon uudet laakerit+pidemmät välitykset.
-c510 sellaisenaan johon ilmeisesti mahtuu ja sopii kaksoismassa vauhtipyörä sekä tää laatikkl on yli 10kg kevyempi keksintö kuin M32.

Kovalla vauhtipyörällä
-c514r Diesel 1.3 välityksillä ja punton kytkinkoppa.
-c514 6-vaihteinen joka laukeaa motarilla kun ahtopaineet nousee? :D

M32 painaa 47kg? C510 36kg?
Mitäköhän koulutukseen vaikuttaa kun liikkuvat osat kevyempiä.
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1786
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja väisänen » 18.10.2018 20:01

sampsulisami kirjoitti:Mitäköhän koulutukseen vaikuttaa kun liikkuvat osat kevyempiä.


Koulutukseen vaikuttaa siten keveys että pienemmällä järjellä saa auton kulkemaan koska ei tartte tehoa niin paljon...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 3610
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 18.10.2018 21:59

Kulutukseen :lol:
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1786
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 25.10.2018 07:25

Noo kait sit mää kokeilen mitä vaikuttaa.
Laakerit Diesel Opelin välityksiin, kytkin hilut tilata..

Ens viikolla tulee tukivarret, raidetangon ulko ja sisäpäät, takajarru tiiviste sarja, 3suodatinta, öljyt , kaikki jouset, pyyhkimen sulat eteen ja taakse.

Alkutalveks budjetti kitkarenkaat peräti alumiini vanteille :shock:

Pelti vanteet kesällä jotta pysyy hyvänä. Talveks alumiini jottei ruostu :lol:
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1786
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä