Stefa kirjoitti:En tiedä onko apuja, mutta tuli mieleen että sporttiautohan on kilvittänyt cobria. Liekö apuja ja onko nuo edes samalla viivalla, mutta jos jotain apua on.
Sporttiauton Cobrat on kilvitetty silloin kun korinvaihto oli vielä mahdollista. Ovat siis Taunuksia.
"Trafille soittelin ja sen voisi saada katulailliseksi jos on moderni saastespeksattu moottori"
Niin siis meinaatko tehdä ton omavalmisteena vai miksi siihen tarvitsisi laittaa joku moderni saastepäästöt täyttävä moottori?
Juu, nimenomaan. Omavalmiste auto on ainoa vaihtoehto kun noin isot muutokset tulee. Nyt pitäisi aktivoitua ja kaivaa Montecarlo pois rekasta ja alkaa purkamaan se..
Kori otettiin nosturille ja purettiin. Ja on se jumalvita niin mätä ettei siitä kyllä ihan vähällä tule sen tasoista autoa kuin on tavoite. Onneksi on tiedossa toinen parempi kori. Tätäkään ei voi paaliin laittaa kun on niin harvinainen aihio, tästä taidetaan tehdä autocross auto myyntiin. Huomenna lähtee turvakaarien laittoon. Ei pysty mitään ruostehommia edes ajattelemaan ennen kuin on pääkaaret ja kattoputket paikallaan. Muuten katkeaa koko laite kahtia...
Asiallista, hienoa! Mitä jos teet huonomman korin sprinttiin, Tuomelan Leifin vanhan GTV:n tapaan? Vieläkin kaivertaa mieltä, kun joskus 1998 kävin useamman kerran notkumassa / katsomassa täysin ehjän oloita Beta Coupen koria silloisella Karjaan romuttamolla ja hölmöinä nuorina vielä ajateltiin, että onhan noita... Laanin tyhjennyksessä meni sitten kymmeniä 50-80-luvun klassikoita, 128 3p, 2002, VW K70, Austin J40, ym. hukkaan
No oikeastaan se mihin se lopulta tehdään riippuu ostajasta! Jos löytyy ostaja jo ennen kuin on tehty lopullisia ratkaisuja niin voi vielä tehdä kumman vaan. Sprinttiin pitää tehdä enemmän keskimoottorinen ja crossiin "takamoottorinen". 037 look kuitenkin.
Huonompi kori on nyt saanut sisäänsä sen verran turvakaaria että voimme jatkaa pohjapellityksillä. Jos joku tarvitsee pisteosia Montecarloon niin tästä joutaa. Autossa esim. ihan asialliset etulokarit yms. joita ei tarvita mihinkään. Ikkunoita, ovia yms ei myydä tässä vaiheessa.
Huonompi kori on viimein otettu työnalle. Vänkärin helmakotelo on tehty alkuperäistä kunnioittaen ja seuraavaksi kuskinpuoli. Sitten tehdään kokonaan keskitunneli uusiksi ja tehdään semmoinen että on helppo koteloida kaikki vesiputket ja sähköt sun muut vaihdevivut samaan settiin. Korisarjaankin on jo havainto joten eiköhän tämä saada perustöiden osalta valmiiksi tänä syksynä.
Parempi korikin on jo lunastettu muttei haettu, pitäisi jokin paikka keksiä mihin sen laittaa suojaan.