Lancia 037 Abarth projekti

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Jarkko
GFF
Viestit: 519
Liittynyt: 20.12.2002 13:07
Paikkakunta: Raisio

Re: Lancia 037 Abarth projekti

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

131rally kirjoitti:Ja sitten tuo Alfa/Lancia kone, onko kyseessä siis sama moottori eri muoveilla?
Juu, siitä on muutama eri versiota. Lancia Deltassa/Alfa 159/Breda 200hv versio. Giulietta QV:ssä 235 hv rautalohkoinen kuten Delta/159.
Giulietta faceliftin myötä päivitetty alulohkoiseksi 240hv versioksi ja samaa alulohkoista käytettiin myös 4C:ssä. Tuo ebay kone on käsittääkseni alulohkoinen kun on kerran 240hp. Tuossahan Ebay:n oli pakettissa mukana myös TCT aski
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Lancia 037 Abarth projekti

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Noista kelpaisi mikä vaan, mutta alulohkoinen tietysti mieleisin. Hetki pitää vielä odotella ennenkuin hankkii koneen. Vaihteisto vielä. Oikeasti pitäis olla ZF jota ollut vain 037, Maseratit, GT40, BMW M1 jne. Toinen vaihtoehto olisi Audin laatikot. Tuleeko nopeasti muita vaihtoehtoja? Tuo orkkis ZF on ihan järisyttävillä välityksillä. Kulkisi 300km/h. https://shop.quaife.co.uk/zf-transaxle- ... rn-gearbox" onclick="window.open(this.href);return false; on uustuotantoa mutta täysin oikean näköinen. Tässä olisi kovasana jos löytyisi oikea koska tuo vaihteiston takapää jää näkyviin. Quaife on kallis, ja ne oikeat vielä kalliimpia. Sporttiset välitykset, 250km/h huiput ja synkronoitu on toivelaatikko.

Oikea g.B näkymä ja tuontyyppinen vissiin pitäisi tehdä.

Kuva

Tämä taas tyypillinen replican perä jos kone poikittain

Kuva

Tai sitten Stradalen perä jos laittaisi takahelman, niin peittäisi väärän laatikon.

Kuva

Budjettiversio olisi joku Audin laatikko, hinnat 100-500€

Kuva
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Lancia 037 Abarth projekti

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Iso hatun nosto :thumb:

Onnea ja voimia viranomaisten kanssa neuvotteluun/taisteluun. Hieno kulttuuriteko kun tuon kilpien väliin saat. Se näissä aina ihmetyttää, että jos tuon kopan vain harsisi kasaan, niin mistään veroista ja päästöistä ei puhuttaisi mitään. Jos taas tekee paremman/nykyaikaisemman, niin on lähestulkoon rikollinen.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5127
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Lancia 037 Abarth projekti

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Stefa kirjoitti:Iso hatun nosto :thumb:

Onnea ja voimia viranomaisten kanssa neuvotteluun/taisteluun. Hieno kulttuuriteko kun tuon kilpien väliin saat. Se näissä aina ihmetyttää, että jos tuon kopan vain harsisi kasaan, niin mistään veroista ja päästöistä ei puhuttaisi mitään. Jos taas tekee paremman/nykyaikaisemman, niin on lähestulkoon rikollinen.
No niinhän se täällä menee , ennen ei saanut euro2 autoja viritellä , mut nyt saa, ei tajua miksi ei saman tien euro 3 tai 4 saa viritellä ja muokata.
Siis eihän se saasteita mitenkään lisää, jos joku tekisi uudemmasta autosta jotain , nyt se tehdään kuitenkin siitä vanhememmasta saattuttavasta ja turvattomammasta autosta.
Se vaan kun järki ei aina ole mukana tai yleensäkään ollenkaan kun tässä maassa jotain päätetään.
Avatar
wellu
Viestit: 6135
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lancia 037 Abarth projekti

Viesti Kirjoittaja wellu »

Jos "ei ole pakko" käyttää genuine Lancia/italo -osia, niin lähtisin tuohon audin laatikkoon kallistumaan. Todennäköisesti hinta/tehonkesto -suhteeltaan paras ja saatavuus taatusti paljon parempi.

Välityksistä ei mitään hajua, mutta luulisin että sielläkin muuttujia on. VAG kun on noita pitkittäismoottoreita harrastanut etuvetoisissa ties minkälaisten moottoreiden perässä.


Vielä tuosta lupa-asiasta, vaaditaanko tähän ESP? Turvatyyny? Turvavöiden esi-kiristys? Mitenkäs alkuperäisen kopan käy, "lakkaa olemasta"? Jotenkin kuulostaa tuo "ylijumalan" lausahdus omituiselta...
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Lancia 037 Abarth projekti

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Näihin turvallisuusasioihin pystyi saamaan poikkeusluvan. Ehkä logiikka on se että ne joilla on vaikutus vain minuun saa poikkeusluvan, mutta saasteet vaikuttavat kaikkiin niin niihin ei. Tai jotain muuta mystistä logiikkaa.
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8331
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Lancia 037 Abarth projekti

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Mitenkäs se veron määräytyminen? Muistelen jotain muinaista oliko se polttokennoviritys tms, niin verottajan kanta oli että jaa 2000 tuntia mennyt, kerrotaan 50€ tunti ja lasketaan päälle materiaalit niin on auton arvo josta sitä autoveroa aletaan sitten laskemaan.. tai sinnepäin?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Lancia 037 Abarth projekti

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Veroista ei ollut muuta puhetta kuin että jos saa liikenteeseen niin olen niitä valmis maksamaan.. Saa nähdä.
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8331
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Lancia 037 Abarth projekti

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Niin ja miten ne prosentit, onko autoa tuotaessa dokumentoitu tullille että mitä osia siinä on ja ei ole? Muutenhan tuota ei edes kannattaisi tuoda varaosana vaan ilmoittaa että on tuotu normikuntoinen auto ja sen mukaan käytetyn auton autovero. Eikö muka Stradalessa saa säilymään yli 50%:a kokonaisen Mointecarlon osista jos vähän tinkii muutoksista ja ehkä vähän..
Muuten en pistäisi paljoa kiinni projektiin ennen kuin on mustaa valkoisella kaikista poikkeusluvista, autoverosta ym.

Anteeksi negatiivinen asenne. Väsyttää.. Ai niin olen Kuopiossa olisi pitänyt kai tulla katsomaan muttet vastannut puhelimeen ja nyt nukkumaan, huomenna on taas 15 tunnin päivä.

Edit, eikun oli numero varattu. krrhhhhhhhhh,,,,,....
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Lancia 037 Abarth projekti

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Olen Espanjassa. Jokin outo ongelma kun osa puheluista tulee läpi, ja osa ei. Ei ole tullut puhelua.

Jos ei mene kilpiin niin sitten ajetaan siirtokilvillä, tai viedään kärrillä radalle!
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8331
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Lancia 037 Abarth projekti

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Nii jos auto ei ole vielä tuotu tänne, niin ei kuulemma kannata merkitä sitä huonokuntoiseksi, herättää tullissa vaan turhia epäilyjä. Kun ei tän ikäisistä mene autoveroa kumminkaan juuri mitään.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Lancia 037 Abarth projekti

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Tunteeko kukaan Eximake nimisen lopettaneen autokaupan työntekijöitä? Pitäisi saada yhteys liittyen tähän projektiin. Privana voi laittaa viestin.
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Cicatrix
Viestit: 364
Liittynyt: 07.07.2004 10:58
Paikkakunta: Kni

Re: Lancia 037 Abarth projekti

Viesti Kirjoittaja Cicatrix »

Hieno projekti, :thumb: toivotaan että byrokraatit ei torpaa.
Miten muuten noiden omavalmisteiden rekisteröinti suomessa EU alueella kilvissä olevien suhteen menee nykyään. Jos hankkii vaikkapa Belgiassa rekisteröidyn Hawk 3000:n eli Stratos replican Alfan v6 koneella joka tehty váikka vuonna 2000, joko sen saa täällä kilpiin vai tökkääkö järjettömään Ferrari verrokki veroon vai muuhun elämää tärkeämpään suomi-normiin? ( abs-eps-airbag-obd-törmäystesti-CE, Rohs tai kierrätysmerkin puutteeseen)
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
elky
Viestit: 31
Liittynyt: 01.03.2006 20:00
Paikkakunta: Vierumäki

Re: Lancia 037 Abarth projekti

Viesti Kirjoittaja elky »

Tämä on hienoista hienoin projekti, toivottavasti etenee ilman suuria ongelmia.
Tulee 037:sta aina mieleen Alenin ajot -80 luvun Jyväskylässä nelikkoja vastaan, se oli menoa se :D :D
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Lancia 037 Abarth projekti

Viesti Kirjoittaja Stefa »

En tiedä onko apuja, mutta tuli mieleen että sporttiautohan on kilvittänyt cobria. Liekö apuja ja onko nuo edes samalla viivalla, mutta jos jotain apua on.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Vastaa Viestiin