Sivu 2/2

Re: Uno käyttöautosta harrastepeliksi

Lähetetty: 13.11.2017 08:52
Kirjoittaja Eejii
Tutuissa paikoissa ruostetta. Helmoista löytyy varmaan jotain myös. Tuossa on melkoisen hyvä juttu ruostevaurioiden korjaamisesta: http://www.torinoproject.com/tech/torin ... orks_1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Uno käyttöautosta harrastepeliksi

Lähetetty: 13.11.2017 13:17
Kirjoittaja januskixx
Siinä on kyllä kaverilla ollut puuhastelua peltien kanssa :) Kiitos linkistä!

Re: Uno käyttöautosta harrastepeliksi

Lähetetty: 16.11.2017 13:57
Kirjoittaja januskixx
Useaman illan vietettyäni auton alla rälläköidessä tulin siihen tulokseen että kori olisi kaadettava kyljelleen. Ei ole mitään tolkkua möyriä alla pölyssä ja paskassa. Mahtaakohan helma ottaa siipeensä jos laittaa sen kylmiltään kyljelleen nojaamaan rengaspinoa vasten? Vaikka pahvin päälle tjsp..

Re: Uno käyttöautosta harrastepeliksi

Lähetetty: 16.11.2017 14:03
Kirjoittaja Wesulius
Ei ota kipeetä.
reilu 10kpl tyhjiä renkaita maahan ja siihen päälle kori kyljelleen , on kokeiltu ja toimii.

Re: Uno käyttöautosta harrastepeliksi

Lähetetty: 16.11.2017 16:32
Kirjoittaja FI4T
Kyljelleen vaan, näin mekin vaihdettiin puntoon pakoputki kerran, tosin meillä oli vain kaksirengasta jotka aseteltiin siten, että kun auto kaatuu ne jäävät b-pilarin yläpään kohdalle ja oli miellyttävä vaihtaa putkea :)

Re: Uno käyttöautosta harrastepeliksi

Lähetetty: 16.11.2017 17:28
Kirjoittaja januskixx
Jep. Pitää kipata niin pääsee jyystää :D Soittelin myös Luuppalalle ja kyselin kaarista tänään. Putkipaketti taivuteltuna mallia jokkis olis alle 300 ja F-ryhmän malliset vähän vajaa 600, asennettuna 1400. Täytyy ottaa varmaankin äffäläiset irtotavarana ja harrastaa ne ite kiinne. Viimeks tein uuden takahaarukan mankiin noin 16 vuotta sitten ja ei ole hitsipilli ollu kädessä sen jälkeen :D

Re: Uno käyttöautosta harrastepeliksi

Lähetetty: 17.11.2017 12:03
Kirjoittaja JaLLu
Mä hommasin uunoon Luuppalalta jokkiskaaret. Tuossa setissä oli etu- ja pääkaari taivuteltuna, sekä mukaan tuli kasa pätkittyjä suoria putkia putkia. Kävin vielä rautakaupasta hakemassa lisää vesijohtoputkea, jotta sain kaaret mieleisekseni. Koska ne valmiiksi pätkityt osat joutui kuitenkin leikkelemään niin olisi ollut parempi ottaa pelkkä etu- ja pääkaari, ja hakea suoraa putkea kaupasta. Tosin jos tulee äffäläiset kaaret niin tuo sääntöjen mukaisen putken löytäminen tuntuu olevan hankalempaa. En sitten tiiä, mistä kaaren tekijät niitä hommaavat, kannattaa kysyä.

Luuppalan taivutukset istuivat unoon ihan hyvin.

Oman unskin kaaret eivät ole minkään sääntöjen mukaan tehty. Seuraavaan projektiin, 600:seen ajattelin kuitenkin tehdä sääntöjen mukaiset kiinnikkeet koriin ja vesijohtoputkesta irroitettavat kaaret. Voipi halutessa vaihtaa, mutta kun lähtökohtaisesti kadulle tulee ja ei kuitenkaan mihinkään kilpailuihin olla menossa. Tästä voi taas olla montaa mieltä, miksei heti tee kunnolla. Itsellä ainakin tulee persaukisuus vastaan ja saattaa olla, että koitan itse taivutella nuo putket. Koska moista puuha ei ole ennen tullut tehtyä, voi muutama koevedos syntyä.

Re: Uno käyttöautosta harrastepeliksi

Lähetetty: 17.11.2017 20:41
Kirjoittaja januskixx
Hyvä pointti tuo etukaari ja pääkaari irtotavarana. Tuo persaukisuus kyllä rajoittaa munkin puuhastelua, mutta meinaan pitää auton itelläni joten syytä olisi tehdä hyvä. Ehkä joskus time attackia voisi käydä pyörittelemässä ja kuka tietää jos jotain muutakin eli kaaret pitäisi tehdä heti mahdollisimman sopiviksi puuhasteluun jos toiseenkin. Itselläni tilat ja budjetti hieman rajoittavat kunnollisen putkentaivuttimen hommaamista enkä ihan heti tule toiseen autoon kaaria tekemään joten parempi on ulkoistaa taivutteluprosessi. Etukaaren ja pääkaaren tosiaankin voisi hommata valmiina ja muut putket ovatkin about suoria. Ne jotka täytyy taivuttaa saa paikallinen metallimies avustaa taivuttelussa. Saman kaverin kautta myös putkitavaran hommaaminen luulisi onnistuvan, jos ei niin nuo racekaupat niitä myyvät 6-8e/metri.

Projektinahan tämä todennäköisesti vie aikaa ihan sikana ja ajoon päästään 20 luvulla vasta jos ei laita vanhalla tekniikalla kasaan ensin.

Mitä iskareita sulla noissa kuvissa on? Ei näytä olevan perus avon coiloverit..

Re: Uno käyttöautosta harrastepeliksi

Lähetetty: 17.11.2017 22:13
Kirjoittaja JaLLu
Ykköskoppasen Golfin/Caddyn tolpista laikattu kiinnike pois ja hitsattu uunon iskarin kiinnike. Joku Rokkor oli merkki, mutta noi on samaa laatua kun kaikki JOM/TA Technix, ei muuta säätöä kun korkeus ja sekin jousen esijännityksen avulla. Yläpään laakerointi Audi 80:sta. Jos halvat tolpat eteen hakusessa niin näitä saa 69e kpl, ja nykyään jo korkeuden ja esijännityksen säädöt erikseen (Linkki).

Takana normi iskarit, iskarin varren kiinnitystä siirretty ylöspäin, jotta katkotut jouset ei heilu. Taakse täytyisi vaihtaa uudet iskarit, vanhat kun vuotaa. Pitäisi koittaa etsiä lyhyempää ja parempaa.

Re: Uno käyttöautosta harrastepeliksi

Lähetetty: 18.11.2017 11:01
Kirjoittaja januskixx
Ok selvä. Samalla konstilla voisi siis tehdä omaanikin kun toinen etummaisista koneista laittoi vähäsen mehua pihalle. Muutenkin ovat ihan helvetin ruosteessa. Takaiskarit on vielä hyvät ja niitä voi käyttää mutta eteen tekisi mieli coilovereita. Pitää katsoa jos ebaysta tjsp löytyisi jotkut sopivat aihiot..

Re: Uno käyttöautosta harrastepeliksi

Lähetetty: 27.12.2017 12:21
Kirjoittaja januskixx
Nyt on teräsharjaa vingutettu rälläkällä useamman illan. Ruosteiset konit saivat tuoretta maalia pintaan ja näillä voidaan autoa kasata että saisi koria liikuteltua sitten kun on aika hommailla elintenluovuttaja-autoa. Pienessä tallissa ei ihan megamukavaa tuo hiominen, mutta minkäs teet. Kävi jopa mielessä virittää joku tuuletin ilmanpoistokanavaan jotta imisi paremmin pölyjä ulos (samoin lämpöä :D)

Nettivaraosassa oli viikko sitten lähes uudet bc-racing etutolpat civikista hintaan 250e, harmi että myyjä oli juuri tehnyt niistä kaupat kun soitin. Täytyy noita katsella enemmän, hakusessa olisi kuitenkin laadukas alusta joka olisi huollettavissa. Itselle kun autoa rakentaa loppuelämäksi niin syytä olisi tehdä kunnolla..

Kokeilin myös ruosteläikkiin annitrolia kun motonetin myyjä vannoi sen nimeen. Ruosteen jämät tummuvat kyllä, mutta lopputuloksen vissiinkin näkee sitten joskus kun alkaa taas kukkimaan. Korikin pitäisi kipata lähiaikoina ja alkaa tuota pohjaa vinguttamaan puhtaaksi. Saapi nähdä mitä ylläreitä sieltä paljastuu.

Kuviakin voisin ottaa välillä.