Sivu 4/6

Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio

ViestiLähetetty: 24.04.2017 16:27
Kirjoittaja mikah
10W-60 on tehtaan suositus, ja sitä omassa käyttänyt, eikä tuohon koneeseen ei mitään litkuja 0 öljyjä kannata laittaa.

Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio

ViestiLähetetty: 24.04.2017 17:58
Kirjoittaja wellu
mikah kirjoitti:10W-60 on tehtaan suositus, ja sitä omassa käyttänyt, eikä tuohon koneeseen ei mitään litkuja 0 öljyjä kannata laittaa.

Pakko kysyä, mikä tuossa "nollavee" -öljyssä on, ettei sitä saa näissä moottoreissa käyttää?

Kylmänä liian litkua? Luulisi, että (pakkasessa) liian jäykästä öljystä olisi myös haittaa.

Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio

ViestiLähetetty: 24.04.2017 22:59
Kirjoittaja Luigi
Ilmeisesti tuo 2.4 on sitten jollain tapaa 2-litraisesta poikkeava, kun jälkimmäiseen tehtaan suositukset on 5W-30 ja 10W-40. 0W-30 ei ole sen ohuempaa, kuin 5W-30, paitsi kylmänä, mikä ei ole huono asia. Ei niillä ajaessa ainakaan vaihtovälillä (10-15tkm) tarvinnut lisäillä. Nyttemmin on muutama vaihtoväli menty 5W-30:illä. Tuota kun vähemmälti rasitetaan pitkiä aikoja, ja suurin osa ajoa on pätkää ja tietysti ympärivuotisesti, niin olen katsonut ohuemman öljyn varsin perustelluksi.

Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio

ViestiLähetetty: 29.04.2017 10:27
Kirjoittaja FI4T
Tänää voi olla abarthin käyttöönotto, riippuu illan säästä täällä vantaalla, pitäisi nykäistä vielä toinen kerros vahaa pintaa ja sitten takakilpi kiinni konttiin ja pyyhkijänvarsi vaihtaa :)

Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio

ViestiLähetetty: 04.05.2017 23:31
Kirjoittaja FI4T
Nyt abarthilla pian tuhat kilometriä takana :D Hienosti on pelittänyt, termostaatti ei toiminu huomasin ensimmäisten moottoritie kilometrien jälkeen ja kotiin päästyäni tilasin välittömästi uuden sparetosta. Nyt neljä päivää myöhemmin se saapui ja asensin sen ja nyt lämpiää :thumb:

Miten tuo kytkimen kalibrointi pitäisi onnistua, on suoritettu sekä alfa obd softalle että multiecuscanilla ja melko kamala tuo on edelleen, tosin ainahan nämä selespeedit ovat melkoisia rytkyttimiä. Vaikuttaako selespeedin neste miten paljon toimintaan? Oli mustaa töhnää täynnä kaikki osto hetkellä, olen kierrättänyt jo kaksi kertaa liqui molyn atf 1100: set läpi tuosta systeemistä ja nyt viikon käytön jälkeen kirkkaan punainen neste on taas mustaa, mutta näimpä tämä järjestelmä tulee huuhdottua.

Öljyt meinaan vaihtaa pian parempiin ja samalla suodatin, tämän operaation yhteydessä otan ensimmäisen katin irti koska tarkoituksena olisi tiivistä tämän ja pakosatsin laippa, mitä suosittelette toimenpiteeksi? säksättää ja haisee tuon takia. kuparisilikonia väliin? toimi jeepin turbon laipassa ja kaikissa putkiliitoksissa mitä olen suorittanut aiemmin.

Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio

ViestiLähetetty: 05.05.2017 00:12
Kirjoittaja Luigi
Eikös Selespeedillä ole ihan oma öljynsä, ei mikään ATF?

Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio

ViestiLähetetty: 05.05.2017 07:38
Kirjoittaja Stefa
^ Jos en ihan väärin muista, niin se selespeed öljy on hyvin liki ATF:ää ja valmistajakin taitaa sanoa, että hätätilanteessa voi käyttää ATF:ää. Kuitenkaan ATF:llä ei saisi ajaa pitempään. Jotkut ovat tainneet raportoida, että laatikko toimii nätimmin oikeilla öljyillä mitä ATF:llä. Oikea öljy oli jokin Tutela ja vähän heikosti taisi muilla olla vastaavia. Eikös se öljymäärä ole kuitenkin jotain < 1 l.

Nuo ilmailut ja kalibroinnit taisi olla jonkinlainen taiteenlajinsa, oliskohan niin ettei edes MES:lla kaikki onnistu :roll:

Mitä itse pakopuolen laippoja asennellut, niin jos ne vaan on suorat, niin silloin ne pitääkin. Isolla lattaviilalla saa yllättävän hyvin oiottua. Tuota pitäisi parempana ratkaisuna mitä erilaiset kikkailut.

Tulethan sitten syksyllä ratapäiville :thumb:

Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio

ViestiLähetetty: 05.05.2017 07:45
Kirjoittaja Croma T.i.e
Oma Öljynsä (Tutela CS Speed) ja tuolla on iso vaikutus toimintaan varsinkin kylmänä ja puolilämpimänä. CS Speed on kirkasta väriltään uutena.
Kuva

Selespeed loota on toimivana/oikein säädettunä hyvinkin sujuvatoiminen yksikytkinlootaksi. Kytkintä käyttävän tangon pituudella huomasin omassa alfa 156 Selessä olevan todella suuri merkitys "rytkytykseen", se kannattaa tsekata ja säätää kohdalleen ellet ole tehnyt vielä. En tiedä onko Stilossa samat ohjearvot kuin Alfoissa mutta luulisin?

tuolta ohjeet esimerkiksi http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... adiag.html

Jos vielä noiden toimenpiteiden jälkeen rytkyttää niin sitten on jotain vikaa :)

Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio

ViestiLähetetty: 05.05.2017 07:49
Kirjoittaja FI4T
Kiitos vinkeistä ;) tuota liqui molyn atf 1100 olen käyttänyt vain siksi että työpaikan tietokanta oli sitä mieltä että se on korvaava aine järjestelmään, mutta mobilisti henkisenä tilaan nyt ebaystä sitä oikeaa kamaa! Täytynee tilata ainaki kaksi purkkia että saa ne atf jämät pois sieltä. MES:illä oli ihan ilmaus toiminto ja ennen sitä laskin kytkimen ilmauspropusta niin kauan nestettä läpi että väri muutttui kirkkaaksi ja kuplat hävisi, tosin jonnekki solenoidien osastolle varmasti jää tuossakin vaiheessa ilmaa, täytynee kokeilla sitten lisää kun saan oikeat aineet tuonne.

Alfassa on manuaalisesti säädettävä tanko siinä kytkin haarukassa, stilossa ei, sylinteri on laatikon sisällä ja siinä on itsessään se potentiometri jolla mittaa liikerataa, sitä ei pysty manuaalisesti säätämään, ainoastaan erilaisia säätö toimenpiteitä voidaan suorittaa ainakin multiecuscanilla.

täytyy tosiaan varmistaa laippojen suoruus, millään ei jaksaisi irrottaa pakosatsia, mutta täytyy katsoa kummassa osapuolessa oli ne tiivisterenkaat ja hio sitten se vastakappale suoraksi, saisikohan tuohon jostain ne metalliset tiivisterenkaat, pystyyköhän niitä edes vaihtamaan tuohon laippaan?

Aivan varmasti tulen ratapäiville, ehkä jopa kikkailen molemmat stiloni sinne jotenkin :D

Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio

ViestiLähetetty: 05.05.2017 08:18
Kirjoittaja A Bart

Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio

ViestiLähetetty: 05.05.2017 09:47
Kirjoittaja Wesulius
wellu kirjoitti:
mikah kirjoitti:10W-60 on tehtaan suositus, ja sitä omassa käyttänyt, eikä tuohon koneeseen ei mitään litkuja 0 öljyjä kannata laittaa.

Pakko kysyä, mikä tuossa "nollavee" -öljyssä on, ettei sitä saa näissä moottoreissa käyttää?

Kylmänä liian litkua? Luulisi, että (pakkasessa) liian jäykästä öljystä olisi myös haittaa.

Se säätyvä nokkapyörä vihaa 0 w öljyjä ja tykkää paksummasta racing öljystä.

Ja sama homma taitaa olla kk laakereilla ja runko päittäisellä.
Varsinkin tuossa selessä kun on melkeen aina kytkin auki.

Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio

ViestiLähetetty: 05.05.2017 18:07
Kirjoittaja FI4T
täytynee käydä jostain tuollainen pakosarjan ja katin välinen tiiviste hommaamassa. Kiitos vinkeistä öljyjen kanssa, täytynee hankkia sitten juuri sellaiset öljyt, sopii muutenkin paksummat öljyt hyvin, kun kesäautona tämä tulee toimimaan pääasiassa ;)

Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio

ViestiLähetetty: 09.05.2017 07:34
Kirjoittaja FI4T
Vaihteisto tuntuisi toimivan todella hienosti nyt selespeedin omilla öljyillä, vieläkin joutuu vaihtamaan ainakin kerran lähiaikoina, ovat tummuneet melko lailla nuokin heti pian, nyt jo kolmannet öljyt sisällä tässä minun käytön aikana, ekat huuhtelut tein sillä atf:ällä, tuo kun on kuitenkin hydraulijärjestelmä ilman suodatinta niin kaikki paska järjestelmässä aiheutaa jonkinlaisia hävikkejä, ainakin periaatteessa ;)

pakosarjan tiivisterenkaan kävin tilaamassa eilen ja perjantaina pitäisi tulla hyvällä tuurilla, sitten pääsee vaihtaa hyvät öljyt sisään ja suodattimen katin ollessa irti, koska sitä ei tosiaan vaiheta ilman katin irroitusta kun tämä hankkimani tarvike suodatin olikin hiukan pidempi kuin orkkis ja vaihdoin sen konerempan yhteydessä katin ollessa irti niin tämän huomasin vasta kasatessa :mrgreen:

Auto on pelannut hienosti ja kulutus viimeisellä tuhannelta kilometriltä ja viikon ajalta on noin 9l/100km ja en kyllä ole malttanut ajella kovinkaan nätisti vielä :?

Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio

ViestiLähetetty: 10.05.2017 09:13
Kirjoittaja mikah
Kannattaa ensimmäiseksi tarkistaa ettei ole pakosarjassa putki poikki laipan hitsisaumasta. On aika yleinen vika noissa ja samaten 1,8 Stiloissa.
Sitä ei paljon päällepäin näy, kun putket on hitsattu laippaan sisäpuolelta.

Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio

ViestiLähetetty: 10.05.2017 18:41
Kirjoittaja FI4T
Kiitos vinkistä, tarkistan vaikka täyttämällä vedellä tuon pakosarjan? perjantaina saan luultavasti tiivisteen siihen väliin niin voin ropata sitten autoa ;)