Stilo abarthin pelastusoperaatio
Stilo abarthin pelastusoperaatio
Tänään kävin ostamassa itselleni abarth stilon, auto on se joka löytyy FTCF.org foorumilla topicilla "katan abarth stilo".
Autohan on tuotu hollannista suomeen 2014 toukokuussa ja sen jälkeen se on myyty turkuun, jonka jälkeen viimeisellä omistajallaan se ehti olla noin kaksi vuotta tähän päivään asti.
Autosta oli viime keskiviikkona nasahtanu moniurahihna poikki ja kietoutunut kampuran hihnapyörän ja jakopäänkopan väliin ja tämän seurauksena jakohihna oli päässyt pomppaamaan. Kuskasin tänään auton kärryllä halliin, jossa meinaan auton laittaa kuntoon lähitulevaisuudessa.
Laitan kuvia autosta, kun menen ensiviikolla purkamaan kannen irti, jotta saan tiedon katastroofin laajuudesta ja tarvittavista osista. Männänrenkaat joutuu vaihtamaan samalla, kone kuluttaa kuulemma tuhottomasti öljyä ja sehän näissä 1.8 ja 2.4 moottoreissa on tyypillistä, kuten ystävänikin 1.8 stilossa oli johon teimme koneremontin tuossa syksyllä.
Olen erittäin tyytyväinen rikkinäisen abarthin omistaja
Autohan on tuotu hollannista suomeen 2014 toukokuussa ja sen jälkeen se on myyty turkuun, jonka jälkeen viimeisellä omistajallaan se ehti olla noin kaksi vuotta tähän päivään asti.
Autosta oli viime keskiviikkona nasahtanu moniurahihna poikki ja kietoutunut kampuran hihnapyörän ja jakopäänkopan väliin ja tämän seurauksena jakohihna oli päässyt pomppaamaan. Kuskasin tänään auton kärryllä halliin, jossa meinaan auton laittaa kuntoon lähitulevaisuudessa.
Laitan kuvia autosta, kun menen ensiviikolla purkamaan kannen irti, jotta saan tiedon katastroofin laajuudesta ja tarvittavista osista. Männänrenkaat joutuu vaihtamaan samalla, kone kuluttaa kuulemma tuhottomasti öljyä ja sehän näissä 1.8 ja 2.4 moottoreissa on tyypillistä, kuten ystävänikin 1.8 stilossa oli johon teimme koneremontin tuossa syksyllä.
Olen erittäin tyytyväinen rikkinäisen abarthin omistaja
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Lienee sitten sukua Alfan öljynkulutusongelmille 2.0 koneissa. Syitä on arvailtu, kun jotkut syö ja toiset ei lainkaan. Kuitenkin kyseessä ei liene lohkon muotovirheet kuten joskus 80-luvulla eli väärät lämpötilat koneistuksessa tms. On arveltu että käytetyt männänrenkaat olisi vaatineet oikeaoppisen sisäänajon eli ajettu liian kevyellä kaasulla, mitä voisi tukea se, että matalavääntöinen JTS kärsii tuosta enemmän kuin TS. Eli ei tarpeeksi painetta männänrenkaan taakse, niin eivät hioudu muotoonsa kunnolla sisäänajon aikana. No arvailuja ja mää näistä mitään tiedä.
Mutta hienoa että auto kopattiin talteen! En ole tainnut kyseistä yksilöä nähdäkään, joten ainoa Stilo Abarth jonka tiedän nähneeni oli Ruotsissa vuostuhannen alussa.
Mutta hienoa että auto kopattiin talteen! En ole tainnut kyseistä yksilöä nähdäkään, joten ainoa Stilo Abarth jonka tiedän nähneeni oli Ruotsissa vuostuhannen alussa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Tässähän lienee tuo 5 mukinen 2.4 litranen, joka ei ainakaan kappoissa ole öljypolttimen maineessa?
Uudempi motronikki sitä käskee, ja muutama hevonen on kadonnut samalla.
Kannen ollessa pois kannattaa vaihtaa se "L" mallinen vesiletku samalla mikä tulee pumpulta termostaattiin.
Joko kohta päivittyy projektikuvia, ja missä tämä oli oikein myynnissä?
Muistissa on jotenkin vielä tuo edellinen kannentiivisteen vaihto (letku oli lauennut ja käyttäjä ajoi vaan)
https://1drv.ms/i/s!AmVYHHVaBarB2EiFIG0LnrefRa4O" onclick="window.open(this.href);return false;
Uudempi motronikki sitä käskee, ja muutama hevonen on kadonnut samalla.
Kannen ollessa pois kannattaa vaihtaa se "L" mallinen vesiletku samalla mikä tulee pumpulta termostaattiin.
Joko kohta päivittyy projektikuvia, ja missä tämä oli oikein myynnissä?
Muistissa on jotenkin vielä tuo edellinen kannentiivisteen vaihto (letku oli lauennut ja käyttäjä ajoi vaan)
https://1drv.ms/i/s!AmVYHHVaBarB2EiFIG0LnrefRa4O" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Projektikuvia laitan heti kun ehdin mennä auton kimppuun, luultavasti ensiviikolla.
Tämähän on samaa koneperhettä kuin se 4-pyttyinen 1.8 ja alfan 1.6 ja 2.0 ts ja näissä kaikissa on enempi ja vähemmän öljynkulutus ongelmia. En tiedä onko tuo vanhempi 2.4 mikä kappassa löytyy laadukkaampi tehtaan jäljiltä. Kapassa oli ainakin muuttuva imusarja paremman oloinen, tuossa stilossahan on muovinen imusarja missä ne imuläpät ja muuttuva/juuttuva imunokka.
Auto oli myynnissä nettiautossa keskiviikko iltana, siellä se ehti olla 20 min ennen kuin olin ottanut yhteyttä omistajaan ja tehnyt ostopäätöksen
Tämähän on samaa koneperhettä kuin se 4-pyttyinen 1.8 ja alfan 1.6 ja 2.0 ts ja näissä kaikissa on enempi ja vähemmän öljynkulutus ongelmia. En tiedä onko tuo vanhempi 2.4 mikä kappassa löytyy laadukkaampi tehtaan jäljiltä. Kapassa oli ainakin muuttuva imusarja paremman oloinen, tuossa stilossahan on muovinen imusarja missä ne imuläpät ja muuttuva/juuttuva imunokka.
Auto oli myynnissä nettiautossa keskiviikko iltana, siellä se ehti olla 20 min ennen kuin olin ottanut yhteyttä omistajaan ja tehnyt ostopäätöksen
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
MItä?FI4T kirjoitti:Projektikuvia laitan heti kun ehdin mennä auton kimppuun, luultavasti ensiviikolla.
Tämähän on samaa koneperhettä kuin se 4-pyttyinen 1.8 ja alfan 1.6 ja 2.0 ts ja näissä kaikissa on enempi ja vähemmän öljynkulutus ongelmia. En tiedä onko tuo vanhempi 2.4 mikä kappassa löytyy laadukkaampi tehtaan jäljiltä. Kapassa oli ainakin muuttuva imusarja paremman oloinen, tuossa stilossahan on muovinen imusarja missä ne imuläpät ja muuttuva/juuttuva imunokka.
Auto oli myynnissä nettiautossa keskiviikko iltana, siellä se ehti olla 20 min ennen kuin olin ottanut yhteyttä omistajaan ja tehnyt ostopäätöksen
http://teamrk.mbnet.fi/pages/stilo.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä mä laskin noita mukeja tuossakin viisi.
http://teamrk.mbnet.fi/kuvat/stilo5cyl.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja ulkomaillakin noin väittävät.
http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=87021" onclick="window.open(this.href);return false;
Noissa alfan peruja olevissa koneissa on kyllä ollut öljynsyöpöttelyä, ja tuo 156 JTS koneinen siitä kyllä tykkää, vaikka pari vuotta vanhempi TS koneinen ei sitä kuluta.
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Kunhan saat koneen nippuun niin käytäppä sit jatkossa 10w-60 öljyjä, niin ei tule mitään ongelmia. Eikä sit mitään 30tkm öljynvaihto välejä.... ei nämä 5-mukiset nyt sinällään mitään öljysyöppöjä ole, tietysti jos isket tonne jotkut 0w-40 vesilitkut niin ei pysy sisällä.....
T. Jykä
ps. meneepi kuuleman perusteella kaikki venat vaihtoon ja tsekkaa tarkkaan ne venttiilien ohjurit, varmaan on muutama murtunut.
T. Jykä
ps. meneepi kuuleman perusteella kaikki venat vaihtoon ja tsekkaa tarkkaan ne venttiilien ohjurit, varmaan on muutama murtunut.
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Juu 5 pyttyä siinä on mutta samaa perhettä tosiaan noitten yllämainittujen moottoreiden kanssa tämä on.
Joo täytyy tarkistaa missä kunnossa ohjurit ovat, vaihdan koko kannen jos kaikki venttiilit ovat vaihtokunnossa, eivät nuo kannet niin kalliita näyttäneet olevan (puolassa). Olen myös kuullut muiltakin, että semmoisia öljyjä kannattaa käyttää, kiitos tiedosta! Itse olen öljyt autoihini yleensä 5-10tkm välein vaihtanut riippuen ajosuoritteen luonteesta Eipä ole kaverinkaan 1.8 stilo enä öljyä syöny männärenkaiden vaihdon jälkeen.
Joo täytyy tarkistaa missä kunnossa ohjurit ovat, vaihdan koko kannen jos kaikki venttiilit ovat vaihtokunnossa, eivät nuo kannet niin kalliita näyttäneet olevan (puolassa). Olen myös kuullut muiltakin, että semmoisia öljyjä kannattaa käyttää, kiitos tiedosta! Itse olen öljyt autoihini yleensä 5-10tkm välein vaihtanut riippuen ajosuoritteen luonteesta Eipä ole kaverinkaan 1.8 stilo enä öljyä syöny männärenkaiden vaihdon jälkeen.
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Jos kaipaa niin venttiilit ja ohjurit näyttäis IVAMin luettelossa olevan samoja 1,8 16V 2,0 20V ja Stilo Abarth 2,4. Ohjureita on teräs ja pronssiversiot ja tietty ulkomitaltaan std ja ylikokoja. En tiedä mitä maksais pitäis selvittää.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Yhden Stilo Abarthin tiedän täältä Turusta, olisiko sama peli? Muistaakseni tässä autossa on myös pakosarja tai katti joka myös vuotaa, tuli käydessä sellainen säksättävä ääni. Taitaa jo toinen kerta kun autosta on mennyt jakopää.
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
En tiedä mahtoiko olla sama peli, tämä on tummanharmaa ja on ollut viimeiset kaksi vuotta espoossa. Näissä on aikamonessa kuulemma myös pakosarja murtunut laippaliitoksesta, mitä pikainen googlettelu antoi tietää
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
5-mukisessa Lybrassa olen käyttänyt 0W-30 ja 5W-30 öljyjä koko ajan, eikä ole tarvinnut lisäillä kuin kerran (auto omistettu vuodesta 2010.) Vaihtoväli ollut vuosi, jolloin kilometrejä ehtinyt kertyä jonnekin 10-18tkm välille. Päälle 260tkm nyt kaikkiaan. Ensimmäistä kertaa minä kuulen näiden olevan öljylle persoja. Ehkä sitten, jos on ajettu ylipitkillä vaihtoväleillä ja tervattu renkaat jumiin? Silloin alkaa nokka-akselin asentomuuntimen ongelmatkin. Tässä on vielä alkuperäinen, ja kylmillä ilmoilla kylmästartissa saattaa sekunnin verran joskus muutaman kerran naputtaa. Minua ennen on öljyillä ajettu 20-25tkm välejä huoltokirjan mukaan. Kaikenkaikkiaan ominaisuuksiltaan oikein maino ja luotettava kone.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Tämä murtuminen saattaa olla alkujaan siitä, että etummainen kannake murtuu irti etuputkesta. Jos ei korjaa, niin sitten ratkeaa kalliimmasta kohdasta.FI4T kirjoitti:En tiedä mahtoiko olla sama peli, tämä on tummanharmaa ja on ollut viimeiset kaksi vuotta espoossa. Näissä on aikamonessa kuulemma myös pakosarja murtunut laippaliitoksesta, mitä pikainen googlettelu antoi tietää
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Ei ole sitten sama peli.FI4T kirjoitti:En tiedä mahtoiko olla sama peli, tämä on tummanharmaa ja on ollut viimeiset kaksi vuotta espoossa. Näissä on aikamonessa kuulemma myös pakosarja murtunut laippaliitoksesta, mitä pikainen googlettelu antoi tietää
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Hyvä, että pelastellaan!
Olikos sitten Abarthiin laitettu pienemmät venat Muistelisin, että 2,4 Kapassa olisi 33/28 yhdistelmä kun parilitraisessa olisi 30/26. Hatusta nuo, niin voi mennä vähän ohi. Kuitenkin, että tuossa isolohkossa olisi muutaman millin isommat. Vai oliko se, että vanha kiinteäajoituksinen oli pienemmillä venoilla ja uudemmat muuttuvat noilla isommillaSämpy kirjoitti:Jos kaipaa niin venttiilit ja ohjurit näyttäis IVAMin luettelossa olevan samoja 1,8 16V 2,0 20V ja Stilo Abarth 2,4.
Viimeksi muokannut Stefa, 30.01.2017 11:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Juu kyllä 2.4l on nuo isommat venat... ja taitaa olla myös niin että uudemmissa 2.0l, joissa on muuttuva imusarja(VIS) on myös nuo isommat venat.