Stilo abarthin pelastusoperaatio
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Nuo venttiilit oli 33,5 / 28. Ehkä jossain nelosissa on sitten kanssa nuo isommat. Edit: ainakin 2.0 olis n. 95-97 pienillä ja 98-> isoilla tuon mukaan. Mutta en löytäny äkkiseltään että 1,8 olis pienillä, ainakaan mareassa´. Stiloa en vielä kaivanut.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Nonnii, tänää sain viettää 1.5 tuntia auton kanssa ja nostin pukeille, purin jakopään ja johtosarjan pois koneen päältä, ja sain myös pakosarjan irrotettua. Pakosarja on tuhnutellut katin ja sarjan välisestä liitoksesta joskus, oli niin mustana lämpösuojat sisäpuolelta, en ehtinyt katsoa pakosarjan kuntoa.
Jakopäässä oli kampuran hihnapyörän ja jakohihnan välissä osa moniurahihnasta ja jako oli luultavasti pompannut, en kuitenkaan ehtinyt tutkia vielä tänään.
Seuraavalla kerralla olisi tarkoitus irrottaa kansi jotta pääsee sen perusteella osat tilaamaan.
Autoa ehdin katsella muutenkin tänään sen verran, että ruoste puuttuu, helmanlevikkeet repsottaa joka paikasta, kone vuotaa öljyä joka paikasta, taka-akselin puslat ovat vaihtokunnossa, toinen alatukivarren takahela on revennyt, akkulaatikko on ruostunut puhki (kuuluu asiaan stiloissa) ja automaatti-ilmastoinnin lämmönsäätö läppä jumittaa ja kylmälokeron saranoista toinen on katkennut ja viimeisempänä huomiona huomasin, että pakoputki on aika heikossa hapessa alusta loppuun katalysaattoreita lukuunottamatta
Jakopäässä oli kampuran hihnapyörän ja jakohihnan välissä osa moniurahihnasta ja jako oli luultavasti pompannut, en kuitenkaan ehtinyt tutkia vielä tänään.
Seuraavalla kerralla olisi tarkoitus irrottaa kansi jotta pääsee sen perusteella osat tilaamaan.
Autoa ehdin katsella muutenkin tänään sen verran, että ruoste puuttuu, helmanlevikkeet repsottaa joka paikasta, kone vuotaa öljyä joka paikasta, taka-akselin puslat ovat vaihtokunnossa, toinen alatukivarren takahela on revennyt, akkulaatikko on ruostunut puhki (kuuluu asiaan stiloissa) ja automaatti-ilmastoinnin lämmönsäätö läppä jumittaa ja kylmälokeron saranoista toinen on katkennut ja viimeisempänä huomiona huomasin, että pakoputki on aika heikossa hapessa alusta loppuun katalysaattoreita lukuunottamatta
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Tänään kävin auton luona ja ehdin melkein pari tuntia häärätä. Sain kannen irroitettua ja purettua venttiileitä lukuunottamatta. Teidän veikkauksenne osuivat oikeaan, kaikki venttiilit ovat vaihtokunnossa, huomenna puran venttiilit irti illalla niin pääsee näkemään onko ohjureita hajalla, toivottavasti ei!
Nyt pitäisi sitten keksiä mistä näitä osia lähtee tilaamaan.
Tarvitsee:
-jakopään osat
-kannentiivisteen ja pultit
-venakopan tiivisteen ja venavarrenkumit
-männänrenkaat
-10 pako ja imuventtiiliä
-variaattorin kunnostussarjan
ainakin nuo pitää saada.
Nyt pitäisi sitten keksiä mistä näitä osia lähtee tilaamaan.
Tarvitsee:
-jakopään osat
-kannentiivisteen ja pultit
-venakopan tiivisteen ja venavarrenkumit
-männänrenkaat
-10 pako ja imuventtiiliä
-variaattorin kunnostussarjan
ainakin nuo pitää saada.
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
No varmaan jostain ulkomailta tai ebaystä halvimmalla, mutta jos haluaa vähän palveluakin niin jarkko ainakin tietää näistä jotain, linkki alla. Omistakin luetteloista löytyy IVAMin venttiilinumero jos kiinnostaa, hintaluokka on varmaan joitain euroja/kpl. Omat tilaukset on vasta työn alla ja tullee aikasintaan maaliskuussa. Enkä noista muista osista niin tiedä kun oma kiinnostuskohde on vm. 1955-1985. Joten Jarkko varmaan tietäis paremmin.
http://www.autofilaro.fi/varaosat
http://www.autofilaro.fi/varaosat
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
jakopään osat/tiivisteet löytyy ainakin alvadin listoilta. Venoja löydät ebay:stä ja varmaan nuo männänrenkaatkin löytyy samasta suunnasta...
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Jos männät ottaa ylös niin tietysti laakerit vaihtaa samalla kun on ongelma ja kampuran päittäis laakri on kans sellanen ongelma näissä.
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Onko millainen homma niissä kampuran päittäislaakereiden vaihdossa? Voisihan ne veivien laakerit samalla tietysti vaihtaa kun männät ovat kourassa. Olen tullut sellaiseen tulokseen, että tiivisteet tilaan alvadista, siellä ovat halvimmat. Venttiilit työpaikan kautta tai ebaysta, hinta ero on alle 50e joten voi olla että töistä hankin ne käytännöllisyyden ja nopeuden takia Kannenpultit pitää tilata myös jostain ja jakohihnasarja, ebay on tällä hetkellä halvin näiden kannalta. Männän renkaita eikä laakereita ole löytynyt vielä mistään muualta kuin kiinasta, outoa! Kysyn vielä briteistä, puolasta ja filarosta. Ehkä tilaan samalla myös tuon imunokan variaattorin korjaussarjan.
Tänään iskin venttiilit pikaisesti irti kannesta ja tosiaan yksikään ei ollut säästynyt vaurioilta, osa olisi vielä ehkä oiennut kun olisi antanut hanaa, mutta eipä tuota olisi käyntiin saanut eikä kannattanut laittaa tuossa kunnossa
Jos ei flunssa iske kunnolla niin menen huomenna purkamaan autosta öljypohjan irti ja puhdistamaan vähän osia, ehkä myös irrottamaan pakoputken, jotta voin aloittaa sen entisöintitoimet osia odotellessa.
Tänään iskin venttiilit pikaisesti irti kannesta ja tosiaan yksikään ei ollut säästynyt vaurioilta, osa olisi vielä ehkä oiennut kun olisi antanut hanaa, mutta eipä tuota olisi käyntiin saanut eikä kannattanut laittaa tuossa kunnossa
Jos ei flunssa iske kunnolla niin menen huomenna purkamaan autosta öljypohjan irti ja puhdistamaan vähän osia, ehkä myös irrottamaan pakoputken, jotta voin aloittaa sen entisöintitoimet osia odotellessa.
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Katoitko täältä? http://janicolracing.fi/kategoria/fiat-596FI4T kirjoitti: Männän renkaita eikä laakereita ole löytynyt vielä mistään muualta kuin kiinasta
Itse tilasin tuolta männänrenkaat Fiudeen.
Fiat Tempra 1.6 S I.E. -95. Fiat Tempra 1.6 S I.E. -94.
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Ja ei kannata unohtaa sitä vesiletunpätkää, se on nyt helppo vaihtaa.
Öljyäkään se ei vuotanut/syönyt ja konetila oli kyllä kaikinpuoli kuiva ylimääräisistä nesteistä.
Mutta jos kone on tuossa kunnossa, niin ehdottomasti kannattaa nyt laakerit jumpata, ties mimmoista huutia on ennen saanut.
Tätä en tiennytkään ja tulihan kappalla vajaa 400 mittäriin, ennenkuin lähti kiertoon ilman laakerimurheita.Wesulius kirjoitti:Jos männät ottaa ylös niin tietysti laakerit vaihtaa samalla kun on ongelma ja kampuran päittäis laakri on kans sellanen ongelma näissä.
Öljyäkään se ei vuotanut/syönyt ja konetila oli kyllä kaikinpuoli kuiva ylimääräisistä nesteistä.
Mutta jos kone on tuossa kunnossa, niin ehdottomasti kannattaa nyt laakerit jumpata, ties mimmoista huutia on ennen saanut.
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Onhan tuo tainnut saada länkiä ihan kiitettävästi, kun on palotilat/männät mustuneet ja kolmonen reunalta kirkas (ohivuoto).
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Ei vieläkään tuloksia männänrenkaiden etsinnässä, mutta öljypohjan sain tänään irroitettua ja taka-akselin
Wellu: ei ole viimeiseen kahteen vuoteen paljoa monoa saanut kuulemma mutta kaikki männät olivat reunoilta kirkkaat ja muuten märässä öljy/terva-töhnässä, on uittanut aikalailla öljyä ohi männänrenkaiden! Öljyä oli saanut lisätä kerran viikossa viime aikoina. Öljypohja oli melkoisen kuran täyttämä, mutta ei mitenkään älyttömän likainen kuitenkaan. Veivin laakerit tarkastan ensikerralla, kun menen autolle ja jos ovat hyvännäköiset ja välys on ok, niin en vaihda niitä ellei ne satu löytymään samasta firmasta jonkin toisen hankittavan osan kanssa
Wellu: ei ole viimeiseen kahteen vuoteen paljoa monoa saanut kuulemma mutta kaikki männät olivat reunoilta kirkkaat ja muuten märässä öljy/terva-töhnässä, on uittanut aikalailla öljyä ohi männänrenkaiden! Öljyä oli saanut lisätä kerran viikossa viime aikoina. Öljypohja oli melkoisen kuran täyttämä, mutta ei mitenkään älyttömän likainen kuitenkaan. Veivin laakerit tarkastan ensikerralla, kun menen autolle ja jos ovat hyvännäköiset ja välys on ok, niin en vaihda niitä ellei ne satu löytymään samasta firmasta jonkin toisen hankittavan osan kanssa
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
https://www.ak24.fi/fi/auton-varaosat/0/0/226107FI4T kirjoitti:Ei vieläkään tuloksia männänrenkaiden etsinnässä
https://spareto.fi/tuotteet/08-124700-0 ... engassarja
Samat kun alfa 2.0 ts (71719103)
ePER (YV jos ei toimi)
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
OT huomautus: Ei löydy Jarkkoa enään tuolta Filarosta, YV:llä saa kiinni.Sämpy kirjoitti:No varmaan jostain ulkomailta tai ebaystä halvimmalla, mutta jos haluaa vähän palveluakin niin jarkko ainakin tietää näistä jotain, linkki alla. Omistakin luetteloista löytyy IVAMin venttiilinumero jos kiinnostaa, hintaluokka on varmaan joitain euroja/kpl. Omat tilaukset on vasta työn alla ja tullee aikasintaan maaliskuussa. Enkä noista muista osista niin tiedä kun oma kiinnostuskohde on vm. 1955-1985. Joten Jarkko varmaan tietäis paremmin.
http://www.autofilaro.fi/varaosat
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Jos mahdollisesti lattiaverhoilu on irti jossain remontissa ni laitas kuvia missäpäin on eristeitä, pääsee sit vertaamaan normi stiloon
Bravo t-jet
Re: Stilo abarthin pelastusoperaatio
Nyt on kansi valmis, laitoin töitten jälkeen uudet rosteriventtiilit kiinni läpättyäni ne ja vaihdettuani venavarren kumit
Sain myös puhdistettua imusarjan ja muut imupuolen osat, öljypohjan, venakopan ja muita pikku osia.
Kaikki osat ovat saapuneet lukuunottamatta männärenkaita ja jakopäätä sekä ajoitustyökaluja.
Tuli hankittua:
- Italialainen rosteriputki vakio takapöntöllä sekä kannatin kumit ja uusi jousto-osa
-Jarru levyt taakse ja palat eteen
-puslat taka-akseliin ja etupalkkiin
-tukivarret
-moniurahihnat
-tarvittavat moottorin tiivisteet ja kansipultit
-ajoituksen muuntimen korjaussarja
-kaikki suodattimet
-koelaudan kylmälokeron kansi, koska vanhasta saranat poikki
-koiranluut (löytyi omasta varastosta)
Vielä tarvitaan:
-kesäkumit 17 tuumaisina
-ehkä toinen takapyöränlaakeri
-takimmaiset jarruputken pätkät
-akkuteline
-kaikki mahdolliset nesteet, mistäköhän saisi selespeed yksikköön sopivaa nestettä, tai mitä sen tulisi olla?
-ja tietysti jonkin verran aikaa lyödä kaikki nämä nippuun
Rahaa on toistaiseksi palanut vain kolmenumeroinen summa. mutta vielä sitä tulee menemään ennen kuin kaikki on valmista
Sain myös puhdistettua imusarjan ja muut imupuolen osat, öljypohjan, venakopan ja muita pikku osia.
Kaikki osat ovat saapuneet lukuunottamatta männärenkaita ja jakopäätä sekä ajoitustyökaluja.
Tuli hankittua:
- Italialainen rosteriputki vakio takapöntöllä sekä kannatin kumit ja uusi jousto-osa
-Jarru levyt taakse ja palat eteen
-puslat taka-akseliin ja etupalkkiin
-tukivarret
-moniurahihnat
-tarvittavat moottorin tiivisteet ja kansipultit
-ajoituksen muuntimen korjaussarja
-kaikki suodattimet
-koelaudan kylmälokeron kansi, koska vanhasta saranat poikki
-koiranluut (löytyi omasta varastosta)
Vielä tarvitaan:
-kesäkumit 17 tuumaisina
-ehkä toinen takapyöränlaakeri
-takimmaiset jarruputken pätkät
-akkuteline
-kaikki mahdolliset nesteet, mistäköhän saisi selespeed yksikköön sopivaa nestettä, tai mitä sen tulisi olla?
-ja tietysti jonkin verran aikaa lyödä kaikki nämä nippuun
Rahaa on toistaiseksi palanut vain kolmenumeroinen summa. mutta vielä sitä tulee menemään ennen kuin kaikki on valmista