127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Talvi tuli tänne eteläänkin siinä määrin että otin fiiun pois liikennekäytöstä, keväällä sitten taas ajellaan.
Nyt pitää tehdä ovet valmiiksi ja sitten alkaa puunailla koria muutenkin siistimpään kuosiin
Nyt pitää tehdä ovet valmiiksi ja sitten alkaa puunailla koria muutenkin siistimpään kuosiin
Kaikki on aina vaikeeta!
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Löysin vielä yhden "Bella"-kuvan kuluneelta kesältä: "seiskassa" on kyseinen merkki läpinäkyvänä tarrana. Samanlaista muistelin tuolla Torin osto-osastolla, kun kyselit. Minulla on auton yksityiskohtaisempaakin tietoa, pistä YV:tä, niin välitän tarvitessasi!
- Liitteet
-
- IMG_5930[1].JPG (143.5 KiB) Katsottu 9960 kertaa
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Tuo mun auton merkin ympärillä näkyvä kehys voisi tosiaan olla jäänyt tarran reunoista. Kiitos kuvasta, en ole mistään löytänyt yhtäkään
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Bellan esitteessä siinä Bella-tekstin ympärillä on viiva kuten aiemmassa kuvassa. Siis otsikon piirroksessa. Huutiksesta on esite näköjään poistunut mutta google muistaa ilmoituksen. Luulisi että maahantuoja käytti samaa piirrosta sekä esitteessä että tarroja teettäessään.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Muistan että bella-tarraa oli myös kromisella taustalla ja mustilla kirjaimilla kuten tuossa mainoksessa.
Kromitarra erottui selvästi punaisesta takaluukusta ja jäi hyvin mieleen vuodelta -78 tädin uudesta 127:sta
Kromitarra erottui selvästi punaisesta takaluukusta ja jäi hyvin mieleen vuodelta -78 tädin uudesta 127:sta
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
No sellaista itekkin muistelen, että olisi ollut erottuvampi tarra kuin vain viivat. Mutta nämä on mielikuvia. Olisiko hopea sitten tullut yli mustasta reunaviivasta ja tehnyt hopeareunan.
Ei löytynyt maahantuojan lehdistä 71-77 äkkivilkaisulla mitään mainintaa Bellasta. Jossain kotimaisessa autolehdessä on varmasti ollut.
Ei löytynyt maahantuojan lehdistä 71-77 äkkivilkaisulla mitään mainintaa Bellasta. Jossain kotimaisessa autolehdessä on varmasti ollut.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Tuo esitteessä näkyvä bella-logo näyttäisi juuri sellaiselta joka voisi jättää samanlaisen jäljen kuin mun auton takaluukussa on. Alan kallistua sen puoleen että kyseessä oli joko hopeapohjainen tarra mustalla tekstillä, tai alumiininen ohut kohokirjaimin prässätty lätkä. Samanlainen kuin on esim. stellan kojelaudassa se stella-teksti, käänteisin värein vain.
Taitaa mennä siihen että merkki on jokatapauksessa teetettävä jossain, kun vain tietäisi varmaksi millainen, tosin niitä on saattanut olla erilaisia käytössä.
Niin ja sitten pitäisi vielä keksiä missä teettää, varsinkin jos on sellainen alumiininen tarra
Taitaa mennä siihen että merkki on jokatapauksessa teetettävä jossain, kun vain tietäisi varmaksi millainen, tosin niitä on saattanut olla erilaisia käytössä.
Niin ja sitten pitäisi vielä keksiä missä teettää, varsinkin jos on sellainen alumiininen tarra
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
No kun nuo on kaiketi Suomessa jälkikäteet tehtyjä lätkiä, niin voisi olettaa että ovat vain tarroja. Bellahan on maahantuojan keksintö myydä sisältä karvalakkimallia jossa on ulkoisesti Specialin osia. Jos olen oikein ymmärtänyt. "Suomi-Special"
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Tänään taas tallille
Kävikin nyt projektissa niin, ettei saakkaan maaliin autoa vielä tänätalvena, ens vuoteen menee pakostakin.
Nyt siis kiillotellaan vähän tota vanhaa pintaa, se on kyllä periaatteessa ihan ok, ovien ruostepaikat on vaan pahahkot. Onhan se virttynyt vuosikymmeniä, eikä se kaikki kiinni piintynyt lika lähde pois enää kuin hiomalla, kiiltoa tulee kyllä ihan fareclalla. Hikoilen siis auton läpi ja tulee riittävän hyvä toistaiseksi, en lähde tekemään semi-hyvää maalipinnan kanssa, odottelen ennemin yli yhden kesän ja ajelen noineen, ei se niin huono ole.
Tavallaan vanha maalipinta on kivakin, siinä näkyy auton ikä ja historiaa, tavallaan sopii sekin tyyliin.
Kävikin nyt projektissa niin, ettei saakkaan maaliin autoa vielä tänätalvena, ens vuoteen menee pakostakin.
Nyt siis kiillotellaan vähän tota vanhaa pintaa, se on kyllä periaatteessa ihan ok, ovien ruostepaikat on vaan pahahkot. Onhan se virttynyt vuosikymmeniä, eikä se kaikki kiinni piintynyt lika lähde pois enää kuin hiomalla, kiiltoa tulee kyllä ihan fareclalla. Hikoilen siis auton läpi ja tulee riittävän hyvä toistaiseksi, en lähde tekemään semi-hyvää maalipinnan kanssa, odottelen ennemin yli yhden kesän ja ajelen noineen, ei se niin huono ole.
Tavallaan vanha maalipinta on kivakin, siinä näkyy auton ikä ja historiaa, tavallaan sopii sekin tyyliin.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Erittäinkin sopii tyyliin
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Juu, täysin turhaa ylenpalttinen puleeraaminen Ei vaikuta huippunopeuteen (juurikaan)
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Itsestäkin on tullut nykyisen harrasteen kohdalla ns. konservoinnin ystävä, jos ei nyt maalipinta ole aivan toivoton ja pakkelinhalkeamia ja ruostetta täynnä. Uutta maalipintaa saa vain olla koko ajan varomassa ja ekat kiveniskemät vituttaa heti.
Jos itse korissa ei ole suurempaa remppaa maalipinnassa, niin kannattaa harkita vain ovien maalausta ja niistäkin vain sitä alareunaa, niin ei sävyerot pääse iskemään liikaa silmään.
Jos itse korissa ei ole suurempaa remppaa maalipinnassa, niin kannattaa harkita vain ovien maalausta ja niistäkin vain sitä alareunaa, niin ei sävyerot pääse iskemään liikaa silmään.
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Tuossa kunnossa tuli Ritmo haettua:
Ja tuolta se näytti kuukautta myöhemmin, junssättynä ja pikkasen paikkamaalattuna, edelleen n.90% tehdasmaalissa:
Ja tuolta se näytti kuukautta myöhemmin, junssättynä ja pikkasen paikkamaalattuna, edelleen n.90% tehdasmaalissa:
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Kumpparia ja Sämpyä kompaten on "Bellan" kanssa pärjätty eli jos maalipinta on edes kohtuullinen, hikinen käsityö saattaa olla täysin riittävä. Omassani on aika lailla samansuuntaista pikkutointa taustalla kuin tuossa Sämpyn Ritmossa, ei ehkä ihan noinkaan paljoa hommia; tässä vuoden takaa "talviunillevientikuva":
http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=11&t=37501" onclick="window.open(this.href);return false;
Hienosti meni noilla eväillä mm. Kalajoen "seiskamöötti" ja SAHK:n Päijät-Häme ajoissakin tänä vuonna varsinaisten museoajopelien matkassa, Mobilisti-lehteenkin päästiin kuvan kanssa ajokylttejä viritellessä. Tuolta viimemainitulta jokunen kuva lisää:http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=11&t=37501" onclick="window.open(this.href);return false;
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!