Kerrankos sitä tuon verran sivuun menee.hankala kirjoitti:Niin, se paikka on Ylistaro...hankala kirjoitti:...kuskata pari penkkiä katolla Ylivieskaan matkalla...
127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Tältä etäisyydeltä joskus lipeää
Eikä muuten tarvinnut laittaa katolle, mahtui takapenkille
Eikä muuten tarvinnut laittaa katolle, mahtui takapenkille
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
hankala kirjoitti:Tältä etäisyydeltä joskus lipeää
Eikä muuten tarvinnut laittaa katolle, mahtui takapenkille
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Siviilipalvelus poikia oli aikoinaan menossa Junalla Vaasaan ja totesivat Ylistaron kohdalla, että ei olla kaukana Turusta, kun tässä vieressä on varmasti se Alastaro. Meinas vähän pistää hymyilyttämään
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Kalajoen reissu takana ja auto toimi ongelmitta koko rupeaman, n. 1100 kilsaa on taas lisää mittarissa.
Pitkämatkalaisimman palkinnonkin pääsin pokkaamaan, tuli kontti täyteen tavaraa
Suuret kiitokset vielä järjestäjille hienosta tapahtumasta.
Koska auto nyt toimii varsin hyvin ja alkaa olla maalia vaille nipussa, on aika ehkä kääntää katse hetkeksi seuraavaan projektiin. Työnalle seuraavaksi -78 vuoden samanmoinen, mutta siitä lisää omassa tarinassaan jos projekti nyt lähtee käyntiin.
Pitkämatkalaisimman palkinnonkin pääsin pokkaamaan, tuli kontti täyteen tavaraa
Suuret kiitokset vielä järjestäjille hienosta tapahtumasta.
Koska auto nyt toimii varsin hyvin ja alkaa olla maalia vaille nipussa, on aika ehkä kääntää katse hetkeksi seuraavaan projektiin. Työnalle seuraavaksi -78 vuoden samanmoinen, mutta siitä lisää omassa tarinassaan jos projekti nyt lähtee käyntiin.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Tämäkin projekti elää edelleen.
Nyt on työn alla alkuperäisten vanteiden vaihto alle, vanteet löytyy, pitäisi vaan saada ne ensin jossain hiekkapuhallettua ja sitten maalattua.
Jostain syystä turun seudulla on vaikea löytää kohtuu hintaista paikkaa, tai sitten olen huono etsimään. En haluisi maksaa 200€ neljän vanteen puhalluksesta.
Nyt on työn alla alkuperäisten vanteiden vaihto alle, vanteet löytyy, pitäisi vaan saada ne ensin jossain hiekkapuhallettua ja sitten maalattua.
Jostain syystä turun seudulla on vaikea löytää kohtuu hintaista paikkaa, tai sitten olen huono etsimään. En haluisi maksaa 200€ neljän vanteen puhalluksesta.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Hiukan tulee matkaa ja säästettävä summa saattaa kadota bensarahoina, mut Eurajoella oleva Ermail Oy puhalsi ja maalasi mun vanteet 50 eurolla.
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Kysäseppä Teollisuusmaalaamo K.Nikander Maskussa.hankala kirjoitti:Tämäkin projekti elää edelleen.
Nyt on työn alla alkuperäisten vanteiden vaihto alle, vanteet löytyy, pitäisi vaan saada ne ensin jossain hiekkapuhallettua ja sitten maalattua.
Jostain syystä turun seudulla on vaikea löytää kohtuu hintaista paikkaa, tai sitten olen huono etsimään. En haluisi maksaa 200€ neljän vanteen puhalluksesta.
Siellä oon ite käyny puhaltamassa ja puhalluttamassa.
Ne ruikkii vanteisiin kunnon pohjavärinkin ja muutamista kympeistä puhutaan.
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Kiitos vinkeistä, pitääpä perehtyä
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Vähän päivitystä tähänkin tarinaan:
Auto on toiminut kuin kello! Konepeltiä ei ole avattu kuin öljyjen tarkastamista varten ja takana on jo 3500 kilometriä tänä kesänä.
Öljyä joutuu vähän lisäilemään, muttei liikoja, ehkä litran olen tuolle kilometrimäärälle lisännyt
Auto on toiminut kuin kello! Konepeltiä ei ole avattu kuin öljyjen tarkastamista varten ja takana on jo 3500 kilometriä tänä kesänä.
Öljyä joutuu vähän lisäilemään, muttei liikoja, ehkä litran olen tuolle kilometrimäärälle lisännyt
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Noniin, ajokausi päättyi noin kuukausi sitten kannentiivisteen lahoamiseen.
Syy tiiivisteen pettämiselle löytyi heti kun kannen irroitti ja Motonethan se syy taas oli, täysin luokaton tiiviste.
Tiiviste oli katkennut kakkos- ja kolmossylinterin välistä, ei ollut prässättyä alumiinireunaa tehty yhdestä kappaleesta, niin kuin kuuluisi,
vaan tuossa oli sauma joka ei kestänyt, lie vuotanut puristuspaineita jo jonkin aikaa. Nyt läpi alkoi mennä myös vesi, joten oli ryhdyttävä toimiin.
Nyt on paikallaan parempilaatuinen tiiviste, Saminosien kautta.
Muuten meni ajokausi putkeen ja kilometrejäkin kertyi yli 4000 kaikkineen. Mikäs on ajellessa kun kaikki pelaa
Nyt on aika laittaa auto pakettiin ja talvilepoon, ensi keväänä sitten taas tulille
Syy tiiivisteen pettämiselle löytyi heti kun kannen irroitti ja Motonethan se syy taas oli, täysin luokaton tiiviste.
Tiiviste oli katkennut kakkos- ja kolmossylinterin välistä, ei ollut prässättyä alumiinireunaa tehty yhdestä kappaleesta, niin kuin kuuluisi,
vaan tuossa oli sauma joka ei kestänyt, lie vuotanut puristuspaineita jo jonkin aikaa. Nyt läpi alkoi mennä myös vesi, joten oli ryhdyttävä toimiin.
Nyt on paikallaan parempilaatuinen tiiviste, Saminosien kautta.
Muuten meni ajokausi putkeen ja kilometrejäkin kertyi yli 4000 kaikkineen. Mikäs on ajellessa kun kaikki pelaa
Nyt on aika laittaa auto pakettiin ja talvilepoon, ensi keväänä sitten taas tulille
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Ei kai se sen takia hajonnut, ettei vaan olis sytkää ollu vähän liikaa.
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Wesulius kirjoitti:Ei kai se sen takia hajonnut, ettei vaan olis sytkää ollu vähän liikaa.
Tuossa on kuvassa vanha ja uusi vierekkäin, uudessa ei ole saumaa tuossa sylinterien välissä, niin kuin vanhassa. Toinen mikä ei kuvassa oikein näy, on että tuo vanhan pahvin sylinterien väli on aivan liian leveä.
Sytkä saa nyt olla samassa missä on ollutkin, jos ei vieläkään kestä niin sitten harkitaan pientä vähennystä
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Tarkasta nyt samalla ,ettei lohko ole vuotokohdasta montulla , voipi nimittäin hyvin olla.
'
'
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
lohko oli ihan siisti, ei näkynyt siinä mitään jälkeä
Kaikki on aina vaikeeta!