Käyttis-Stilo
Re: Käyttis-Stilo
Eikö tuo narun päässä kulje noin lyhyen matkan?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Käyttis-Stilo
Ruvetaan järjestelemään tänään jos saatas joku sopiva vetoauto. V40 automaatin ruoskalla ei viitti vetää kun ei oo oma autoLuigi kirjoitti:Eikö tuo narun päässä kulje noin lyhyen matkan?
Re: Käyttis-Stilo
Ruvetaan järjestelemään tänään jos saatas joku sopiva vetoauto. V40 automaatin ruoskalla ei viitti vetää kun ei oo oma autoLuigi kirjoitti:Eikö tuo narun päässä kulje noin lyhyen matkan?
Re: Käyttis-Stilo
Onko siellä ribe, eli vähän kuin torx mutta sakarat on tasapaksuja? Noita on "uudemmissa" aika usein ja ite ostin suosiolla koko sarjan, vaikka yksittäisiäkin toki saanee.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000024066/
Onko tämä muuten minkäkokoinen kone, kun en osaa tunnistaa ulkonäöltä näitä uusia (lue: 70-luvun jäljeen tehtyjä) moottoreita.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000024066/
Onko tämä muuten minkäkokoinen kone, kun en osaa tunnistaa ulkonäöltä näitä uusia (lue: 70-luvun jäljeen tehtyjä) moottoreita.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Käyttis-Stilo
1.2, pitäs selvittää jospa tonne vois tyrkätä 1.4 tilalle. 1.6 voi olla jo hankalampi (ainakin olettasin että jarrut ym muuttuu.)Sämpy kirjoitti:Onko siellä ribe, eli vähän kuin torx mutta sakarat on tasapaksuja? Noita on "uudemmissa" aika usein ja ite ostin suosiolla koko sarjan, vaikka yksittäisiäkin toki saanee.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000024066/
Onko tämä muuten minkäkokoinen kone, kun en osaa tunnistaa ulkonäöltä näitä uusia (lue: 70-luvun jäljeen tehtyjä) moottoreita.
Re: Käyttis-Stilo
Eikös tossa mallissa kyseiset pultit ole kannen pultit joten pois
on koko paketti irti kansi, välikansi ja ns vent, oppa.
on koko paketti irti kansi, välikansi ja ns vent, oppa.
Re: Käyttis-Stilo
http://s7.photobucket.com/user/chrismca ... 5.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false; tuon mukaan näkee kai yläpään.Zeta kirjoitti:Eikös tossa mallissa kyseiset pultit ole kannen pultit joten pois
on koko paketti irti kansi, välikansi ja ns vent, oppa.
Koneen vaihto varmaan järkevin
Re: Käyttis-Stilo
Näihän se olikin kuten kuva kertoo.
Elä hyvää moottoria vaihtoon laita ennen kun oot
tarkastanut onko se korjauskelvollinen vai kelvoton.
Elä hyvää moottoria vaihtoon laita ennen kun oot
tarkastanut onko se korjauskelvollinen vai kelvoton.
Re: Käyttis-Stilo
Laitetaan semmoinen suoramarkkinointi viesti, että ota yhteyttä jos olet tuollaista konetta vailla
Re: Käyttis-Stilo
Ai jos 99% varmuudella venttiili on lähtenyt omille teille ja tuhonnut ainakin nelosen tulpan. Tulppahan on kannen sisällä niin voin vaan arvuutella kuinka pahat vauriot on kannessa, entä sitten pytyssä tai männässä. Ainakin käsin pyörittämällä kone pöyrii ihan ilosesti, eikä lähes mitään vastusta ole. Aika heikot puristukset siis kyseessäZeta kirjoitti:Näihän se olikin kuten kuva kertoo.
Elä hyvää moottoria vaihtoon laita ennen kun oot
tarkastanut onko se korjauskelvollinen vai kelvoton.
Re: Käyttis-Stilo
Tainnut jako karata... Siellä voi olla kanttarellimetsää kannen alla odottamassa. Noita koneita on kyllä melko hyvin tarjolla.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Käyttis-Stilo
Luulisi että 1.4 menisi sinänsä suoraan tilalle kun molemmat on fire-pohjaisia, 1.6 lienee jo eri vaihteistollakin ja muutenkin vähän huonossa maineessa. 1.2 ja 1.4 firekoneet on loistavia ja luotettavia laitteita, muuta en edes harkitsisi. Niitten kanssa tuntuu olevan aniharvoin mekaanista vikaa. Tässä on varmaan vaan joku kämmännyt jotain remmin kanssa tms. Kun 16v ei kai ole enää vapaastipyörivä kuten 8v.
Toki joku on voinut vahingossa tipauttaa moottoriin sinne kuulumatonta tavaraa.
Ite oon tähystyskameralla tutkinut moottoreita tulpan reiän kautta. Bilteman kamerassa tuli mukana peili jolla näkee sivullepäin. Vaikka aika surkeaa laatua sekin on ja fokus toimii paremmin vasta 3cm etäisyydellä, mutta kärsivällisyydellä silläkin on selvinnyt venttiili-istukoiden kunto yms.
Niin ja tietenkin 1.4 vaatisi sitten ecun vaihdon, mielellään. Joka voi sitten vaatia enemmän säätöä kuin simppeli 1.2 koneen vaihto.
Jos kehtaa mainostaa, niin nimim. "mikah" tietää näistä likimain kaiken, taatusti senkin miten ecun vaihdot tms sujuu jos vielä jaksat ruveta moottoria vaihtamaan. Hänen korjaamollaan Lempäälässä onnistunee kaikenlaiset purkkien ohjelmoinnitkin tarvittaessa.
Totuushan kumminkin on ettei tälläisellä autolla juuri tiliä tee jos joutuu moottorin ostamaan, mutta jonkinlaisen käyttöauton siitä tietenkin vielä saisi.
Meidän suvussa on 1.2 5-ovinen ja oli 1.4 farkku. Ei kulkupuolessa kauheaa eroa ollut, mutta oli 1.4 hiukan vääntävämpi. Yllättävän hyvin tuo 1.2 silti menee, hyvin jaksaa loikottaa maantiellä kuutosella. Ohituksessa toki joutuu tiputtamaan pari-kolme pykälää.
Toki joku on voinut vahingossa tipauttaa moottoriin sinne kuulumatonta tavaraa.
Ite oon tähystyskameralla tutkinut moottoreita tulpan reiän kautta. Bilteman kamerassa tuli mukana peili jolla näkee sivullepäin. Vaikka aika surkeaa laatua sekin on ja fokus toimii paremmin vasta 3cm etäisyydellä, mutta kärsivällisyydellä silläkin on selvinnyt venttiili-istukoiden kunto yms.
Niin ja tietenkin 1.4 vaatisi sitten ecun vaihdon, mielellään. Joka voi sitten vaatia enemmän säätöä kuin simppeli 1.2 koneen vaihto.
Jos kehtaa mainostaa, niin nimim. "mikah" tietää näistä likimain kaiken, taatusti senkin miten ecun vaihdot tms sujuu jos vielä jaksat ruveta moottoria vaihtamaan. Hänen korjaamollaan Lempäälässä onnistunee kaikenlaiset purkkien ohjelmoinnitkin tarvittaessa.
Totuushan kumminkin on ettei tälläisellä autolla juuri tiliä tee jos joutuu moottorin ostamaan, mutta jonkinlaisen käyttöauton siitä tietenkin vielä saisi.
Meidän suvussa on 1.2 5-ovinen ja oli 1.4 farkku. Ei kulkupuolessa kauheaa eroa ollut, mutta oli 1.4 hiukan vääntävämpi. Yllättävän hyvin tuo 1.2 silti menee, hyvin jaksaa loikottaa maantiellä kuutosella. Ohituksessa toki joutuu tiputtamaan pari-kolme pykälää.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net