Käyttis-Stilo

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Käyttis-Stilo

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Eikö tuo narun päässä kulje noin lyhyen matkan?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
M4ketech
Viestit: 51
Liittynyt: 11.07.2014 19:33

Re: Käyttis-Stilo

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Luigi kirjoitti:Eikö tuo narun päässä kulje noin lyhyen matkan?
Ruvetaan järjestelemään tänään jos saatas joku sopiva vetoauto. V40 automaatin ruoskalla ei viitti vetää kun ei oo oma auto
M4ketech
Viestit: 51
Liittynyt: 11.07.2014 19:33

Re: Käyttis-Stilo

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Luigi kirjoitti:Eikö tuo narun päässä kulje noin lyhyen matkan?
Ruvetaan järjestelemään tänään jos saatas joku sopiva vetoauto. V40 automaatin ruoskalla ei viitti vetää kun ei oo oma auto
M4ketech
Viestit: 51
Liittynyt: 11.07.2014 19:33

Re: Käyttis-Stilo

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Hinattu pihaan. Olipa reissu körötellä :D

Kuva

Mikä ihmeen tähtiruuvi venakopassa on sisällä. Kuuskulmien alla. Ilmeisesti tässä ei pääse nokkiin käsiksi ja nousee koko palikka pako- ja imusarjan yläpuolelta vai koko kansi mukana?

Purkuohjeet ja erikoistyökalujen tiedot on tervetulleet.

Kuva
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8342
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Käyttis-Stilo

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Onko siellä ribe, eli vähän kuin torx mutta sakarat on tasapaksuja? Noita on "uudemmissa" aika usein ja ite ostin suosiolla koko sarjan, vaikka yksittäisiäkin toki saanee.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000024066/

Onko tämä muuten minkäkokoinen kone, kun en osaa tunnistaa ulkonäöltä näitä uusia (lue: 70-luvun jäljeen tehtyjä) moottoreita.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
M4ketech
Viestit: 51
Liittynyt: 11.07.2014 19:33

Re: Käyttis-Stilo

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Sämpy kirjoitti:Onko siellä ribe, eli vähän kuin torx mutta sakarat on tasapaksuja? Noita on "uudemmissa" aika usein ja ite ostin suosiolla koko sarjan, vaikka yksittäisiäkin toki saanee.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000024066/

Onko tämä muuten minkäkokoinen kone, kun en osaa tunnistaa ulkonäöltä näitä uusia (lue: 70-luvun jäljeen tehtyjä) moottoreita.
1.2, pitäs selvittää jospa tonne vois tyrkätä 1.4 tilalle. 1.6 voi olla jo hankalampi (ainakin olettasin että jarrut ym muuttuu.)
Zeta
Viestit: 118
Liittynyt: 23.05.2014 19:26
Paikkakunta: joutsa

Re: Käyttis-Stilo

Viesti Kirjoittaja Zeta »

Eikös tossa mallissa kyseiset pultit ole kannen pultit joten pois
on koko paketti irti kansi, välikansi ja ns vent, oppa.
M4ketech
Viestit: 51
Liittynyt: 11.07.2014 19:33

Re: Käyttis-Stilo

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Zeta kirjoitti:Eikös tossa mallissa kyseiset pultit ole kannen pultit joten pois
on koko paketti irti kansi, välikansi ja ns vent, oppa.
http://s7.photobucket.com/user/chrismca ... 5.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false; tuon mukaan näkee kai yläpään.

Koneen vaihto varmaan järkevin
Zeta
Viestit: 118
Liittynyt: 23.05.2014 19:26
Paikkakunta: joutsa

Re: Käyttis-Stilo

Viesti Kirjoittaja Zeta »

Näihän se olikin kuten kuva kertoo.
Elä hyvää moottoria vaihtoon laita ennen kun oot
tarkastanut onko se korjauskelvollinen vai kelvoton.
FI4T
Viestit: 251
Liittynyt: 30.11.2014 00:54

Re: Käyttis-Stilo

Viesti Kirjoittaja FI4T »

Laitetaan semmoinen suoramarkkinointi viesti, että ota yhteyttä jos olet tuollaista konetta vailla :D
M4ketech
Viestit: 51
Liittynyt: 11.07.2014 19:33

Re: Käyttis-Stilo

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Zeta kirjoitti:Näihän se olikin kuten kuva kertoo.
Elä hyvää moottoria vaihtoon laita ennen kun oot
tarkastanut onko se korjauskelvollinen vai kelvoton.
Ai jos 99% varmuudella venttiili on lähtenyt omille teille ja tuhonnut ainakin nelosen tulpan. Tulppahan on kannen sisällä niin voin vaan arvuutella kuinka pahat vauriot on kannessa, entä sitten pytyssä tai männässä. Ainakin käsin pyörittämällä kone pöyrii ihan ilosesti, eikä lähes mitään vastusta ole. Aika heikot puristukset siis kyseessä :D
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Käyttis-Stilo

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Tainnut jako karata... Siellä voi olla kanttarellimetsää kannen alla odottamassa. Noita koneita on kyllä melko hyvin tarjolla.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8342
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Käyttis-Stilo

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Luulisi että 1.4 menisi sinänsä suoraan tilalle kun molemmat on fire-pohjaisia, 1.6 lienee jo eri vaihteistollakin ja muutenkin vähän huonossa maineessa. 1.2 ja 1.4 firekoneet on loistavia ja luotettavia laitteita, muuta en edes harkitsisi. Niitten kanssa tuntuu olevan aniharvoin mekaanista vikaa. Tässä on varmaan vaan joku kämmännyt jotain remmin kanssa tms. Kun 16v ei kai ole enää vapaastipyörivä kuten 8v.

Toki joku on voinut vahingossa tipauttaa moottoriin sinne kuulumatonta tavaraa.

Ite oon tähystyskameralla tutkinut moottoreita tulpan reiän kautta. Bilteman kamerassa tuli mukana peili jolla näkee sivullepäin. Vaikka aika surkeaa laatua sekin on ja fokus toimii paremmin vasta 3cm etäisyydellä, mutta kärsivällisyydellä silläkin on selvinnyt venttiili-istukoiden kunto yms.

Niin ja tietenkin 1.4 vaatisi sitten ecun vaihdon, mielellään. Joka voi sitten vaatia enemmän säätöä kuin simppeli 1.2 koneen vaihto.

Jos kehtaa mainostaa, niin nimim. "mikah" tietää näistä likimain kaiken, taatusti senkin miten ecun vaihdot tms sujuu jos vielä jaksat ruveta moottoria vaihtamaan. Hänen korjaamollaan Lempäälässä onnistunee kaikenlaiset purkkien ohjelmoinnitkin tarvittaessa.

Totuushan kumminkin on ettei tälläisellä autolla juuri tiliä tee jos joutuu moottorin ostamaan, mutta jonkinlaisen käyttöauton siitä tietenkin vielä saisi.

Meidän suvussa on 1.2 5-ovinen ja oli 1.4 farkku. Ei kulkupuolessa kauheaa eroa ollut, mutta oli 1.4 hiukan vääntävämpi. Yllättävän hyvin tuo 1.2 silti menee, hyvin jaksaa loikottaa maantiellä kuutosella. Ohituksessa toki joutuu tiputtamaan pari-kolme pykälää.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
M4ketech
Viestit: 51
Liittynyt: 11.07.2014 19:33

Re: Käyttis-Stilo

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Kuvia. Torx avain sai nokkakopan auki. Kanteen haettiin ribe sarja mätänetistä 13e.

Nelosen imuventtiili nätisti poikki. Ehkä liiankin nätisti.
Kuva

Kuva

Kuva
M4ketech
Viestit: 51
Liittynyt: 11.07.2014 19:33

Re: Käyttis-Stilo

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Voi hhelekutti....

Kuva

Kuva

Kuva

E: kone menee vaihtoon. 200e raja meni rikki jo mäntä, tiivistesarja ja venttiilit yhteen pyttyyn. Tähän vielä jakopään paketti (53e), kannen koneistus, öljyt ja suodatin, kannen pultit ja mitähän muuta menis vielä+kolmospytylle joutuu ehkä tekemään jotain.
Vastaa Viestiin