Re: Wellun käyttis-Bravo
Lähetetty: 15.12.2016 17:04
Iso kiitos kaikille MES -ongelmaa pohtineille! Se toimii jälleen!
Tai ainakin tänään sain kolme eri kertaa yhdistettyä, luettua koodeja, sekä seurattua live-dataa. Tuota kaasuläpän säädintähän ei ilmaisversiolla resetoida, mutta jos tuo alkoi nyt toimimaan, voisi uskaltaa jopa miettiä lisenssin ostoa.
Versio on nyt MES 3.0r1, Windows Vista Premium (kone palautettu täysin tehdasarvoihin, eikä ajettu yhtään päivitystä sisään), KKL-VAG ja 3-pin adapter. Windowsin porttiasetuksista latenssit minimiin ja yksi vaihtoehto kerrallaan MES:n asetuksista kokeillen, löytyi "slow - high latency mode" asetuksilla yhteys. Kerran katkaisi, kun live-datan aikana moottori pätkäisi rajoittimeen, mutta löyti ECUn hakemalla heti uudestaan.
Semmoinen tuli huomattua live-dataa seuraillessa, että "toivottu" ilmanmäärä tyhjäkäynnillä noin 6.3kg/h, toteutunut siinä 8.3-9.3kg/h. Voisi viitata imuvuotoon (joka pitääkin tutkia), mutta huomasin myös kaasuläpän asennosta jotain jännää. Minimiavautuma 22°. Säädetty arvo tyhjäkäynnillä noin 23°, toteutunut 25°. Samaten kaasu pohjassa toteutunut avautuma 99.99° (eli kääntyisi "yli"). Kaasuläpän säädin yrittää myös säätää arvoa noin 10 sekunnin välein pienissä portaissa ylös-alas, vaikka kone käy ihan nätisti.
Jotenkin epäilen, että kun olen tuon säätimen purkanut ja kasannut, voi se lukea kääsuläppää nyt hitusen väärin. Jokatapauksessa säädin kuulostaa todella karhealta, kun laittaa "testin" päälle, joten vaihtoon menee jossainvaiheessa.
Muutoin näytti ihan hyvältä. Lambda eli kuten pitää, ilmamäärä vaihteli kuten pitää. Moottorin lämpötilaksi näytti vain 95.8°C, mutta unohdin tuon vielä tarkistaa "uusintakokeilulla".
Tai ainakin tänään sain kolme eri kertaa yhdistettyä, luettua koodeja, sekä seurattua live-dataa. Tuota kaasuläpän säädintähän ei ilmaisversiolla resetoida, mutta jos tuo alkoi nyt toimimaan, voisi uskaltaa jopa miettiä lisenssin ostoa.
Versio on nyt MES 3.0r1, Windows Vista Premium (kone palautettu täysin tehdasarvoihin, eikä ajettu yhtään päivitystä sisään), KKL-VAG ja 3-pin adapter. Windowsin porttiasetuksista latenssit minimiin ja yksi vaihtoehto kerrallaan MES:n asetuksista kokeillen, löytyi "slow - high latency mode" asetuksilla yhteys. Kerran katkaisi, kun live-datan aikana moottori pätkäisi rajoittimeen, mutta löyti ECUn hakemalla heti uudestaan.
Semmoinen tuli huomattua live-dataa seuraillessa, että "toivottu" ilmanmäärä tyhjäkäynnillä noin 6.3kg/h, toteutunut siinä 8.3-9.3kg/h. Voisi viitata imuvuotoon (joka pitääkin tutkia), mutta huomasin myös kaasuläpän asennosta jotain jännää. Minimiavautuma 22°. Säädetty arvo tyhjäkäynnillä noin 23°, toteutunut 25°. Samaten kaasu pohjassa toteutunut avautuma 99.99° (eli kääntyisi "yli"). Kaasuläpän säädin yrittää myös säätää arvoa noin 10 sekunnin välein pienissä portaissa ylös-alas, vaikka kone käy ihan nätisti.
Jotenkin epäilen, että kun olen tuon säätimen purkanut ja kasannut, voi se lukea kääsuläppää nyt hitusen väärin. Jokatapauksessa säädin kuulostaa todella karhealta, kun laittaa "testin" päälle, joten vaihtoon menee jossainvaiheessa.
Muutoin näytti ihan hyvältä. Lambda eli kuten pitää, ilmamäärä vaihteli kuten pitää. Moottorin lämpötilaksi näytti vain 95.8°C, mutta unohdin tuon vielä tarkistaa "uusintakokeilulla".