Wellun käyttis-Bravo
Lähetetty: 19.01.2016 18:11
Erittäin pitkällisen harkinnan jälkeen päätin tästäkin jotain päiväkirjan tynkää alkaa kirjoittelemaan.
Elikkäs auto on siis vm. 1999 Fiat Bravo 1.2 16V, jonka ostin työkaverilta vajaa vuosi sitten. Alunperin ostin auton puhtaasti väliaikaiseksi kehonsiirtimeksi, kun piti perheen volvoa korjata, mutta Bravo on nyt jäänyt vähänniinkuin mulle leluksi.
Kuva hankintahetkellä:
http://i1164.photobucket.com/albums/q56 ... bzzhks.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Väriltään metallinhohto vihreä ja keulakolaroitu joskus (ilmeisesti 2009). Kulkee silti vakaasti suoraan eikä nitise.
Alkuvuosi meni pääasiassa ostokseen tutustuessa. Kytkinhaarukan oli edellinen omistaja hitsannut ja se petti minullakin loppukesästä. Hitsasin haarukan kasaan ja läjään, kyllä se toimii mutta sirkutus kuuluu...
Syksyllä tuli tehostettua Bravon luonnostaan surkeita valoja jännitteen nostolla ja lisävaloilla:
http://s1164.photobucket.com/user/slerb ... t=3&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kyllähän latu kirkastui. Alkuperäisillä sähköillä lampulle tuli noin 12 volttia, nyt puskee 13,8-14V. Nuo Bravon omat valot ovat vain aika huonot, todella kapea valokeila. Eikä nuo Hella Comet FF200:kaan kovin kummoiset ole. Pitäisi hommata jotkut isohkot matalareferenssiset valot, joilla tulisi hajavaloa enemmän. Kilometrin kantamalla ei tee mitään, jos kuvion leveys on 10 metriä...
Tuo relesarja on siis täysin itsetehty ja suunniteltu. Jokaiselle polttimolle on oma sulake ja oma rele. Mitoitettu kestämään 1200watin valoteho tarvittaessa...
Semmosta. Katsotaan nyt jaksaako tätä kuinka usein päivitellä, mutta yritetään nyt kuitenkin. Kyllähän tuohon vähän sitä-sun-tätä pitäisi tehdä. Mielessä käynyt kaikennäköinen wiinastamisesta ahtamiseen, entäs jos ne kaksi yhdistäisi? Varmaankin ensin etujarrut, pohjapanssari, kytkin jne jne jne... Lämppärin kennokin vähän taitaa vuotaa, muttei haisevasti kuitenkaan.
Loppupeleissä melko vähällä menty 25tkm pitkin suomen maanteitä:
- alatukivarret eteen
- koiranluut eteen
- rt-päät eteen
- kytkinsarja
- jakopääsarja
- kulutus min/max 3,8/10,3 l/100km
EDIT: kuvia on vähänlaisesti ja nekin vähäiset linkkien takana. En jaksa muokata kuvia vain että saisin ne tänne suoraan linkattua, joten klikkailkaa auki jos jaksatta.
Elikkäs auto on siis vm. 1999 Fiat Bravo 1.2 16V, jonka ostin työkaverilta vajaa vuosi sitten. Alunperin ostin auton puhtaasti väliaikaiseksi kehonsiirtimeksi, kun piti perheen volvoa korjata, mutta Bravo on nyt jäänyt vähänniinkuin mulle leluksi.
Kuva hankintahetkellä:
http://i1164.photobucket.com/albums/q56 ... bzzhks.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Väriltään metallinhohto vihreä ja keulakolaroitu joskus (ilmeisesti 2009). Kulkee silti vakaasti suoraan eikä nitise.
Alkuvuosi meni pääasiassa ostokseen tutustuessa. Kytkinhaarukan oli edellinen omistaja hitsannut ja se petti minullakin loppukesästä. Hitsasin haarukan kasaan ja läjään, kyllä se toimii mutta sirkutus kuuluu...
Syksyllä tuli tehostettua Bravon luonnostaan surkeita valoja jännitteen nostolla ja lisävaloilla:
http://s1164.photobucket.com/user/slerb ... t=3&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kyllähän latu kirkastui. Alkuperäisillä sähköillä lampulle tuli noin 12 volttia, nyt puskee 13,8-14V. Nuo Bravon omat valot ovat vain aika huonot, todella kapea valokeila. Eikä nuo Hella Comet FF200:kaan kovin kummoiset ole. Pitäisi hommata jotkut isohkot matalareferenssiset valot, joilla tulisi hajavaloa enemmän. Kilometrin kantamalla ei tee mitään, jos kuvion leveys on 10 metriä...
Tuo relesarja on siis täysin itsetehty ja suunniteltu. Jokaiselle polttimolle on oma sulake ja oma rele. Mitoitettu kestämään 1200watin valoteho tarvittaessa...
Semmosta. Katsotaan nyt jaksaako tätä kuinka usein päivitellä, mutta yritetään nyt kuitenkin. Kyllähän tuohon vähän sitä-sun-tätä pitäisi tehdä. Mielessä käynyt kaikennäköinen wiinastamisesta ahtamiseen, entäs jos ne kaksi yhdistäisi? Varmaankin ensin etujarrut, pohjapanssari, kytkin jne jne jne... Lämppärin kennokin vähän taitaa vuotaa, muttei haisevasti kuitenkaan.
Loppupeleissä melko vähällä menty 25tkm pitkin suomen maanteitä:
- alatukivarret eteen
- koiranluut eteen
- rt-päät eteen
- kytkinsarja
- jakopääsarja
- kulutus min/max 3,8/10,3 l/100km
EDIT: kuvia on vähänlaisesti ja nekin vähäiset linkkien takana. En jaksa muokata kuvia vain että saisin ne tänne suoraan linkattua, joten klikkailkaa auki jos jaksatta.