Fiat Uno 70S. Gr A

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Fiat Uno 70S. Gr A

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Hienoa että tosiaan näistä kansanmalleistakin tehdän kilpureita. Ei tosiaan aina tarvitse olla se kaikkein tehokkain malli että voi lähteä viivalle - kyllä tuollaisellakin pääsee kivasti jo fiilistelemään.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
mikah
Viestit: 1073
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Fiat Uno 70S. Gr A

Viesti Kirjoittaja mikah »

Nii, sitä piti kysyä että tuleeko se J1 vai J2 ikäkauteen? Vaikuttaa aika moneen asiaa kumpaan sen tekee.
J1 ikäkauden autoossa pitää olla synkronoitu pikkulaatikko omilla kuorilla ja J2 autossa saa olla myös Turbo Unon laatikko, mutta vakio välityksillä.
Samaten nokka-akseli J1 autossa vakio nostolla ja J2 autossa nosto vapaa.
Turbo Unon jarrut saa olla vaan J2 autossa ja J1 autossa luokitellut 227mm jäähdytetyt etujarrut ja takana levyt vanhoilla alumiinisatuloilla.
Varmaan nämä tiesitkin jo.
projekti Uno
Viestit: 13
Liittynyt: 01.01.2016 21:20

Re: Fiat Uno 70S. Gr A

Viesti Kirjoittaja projekti Uno »

J2 just sen takia jotta sais paremmat jarrut sekä voimansiirron.
Avatar
mikah
Viestit: 1073
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Fiat Uno 70S. Gr A

Viesti Kirjoittaja mikah »

Ok. Mutta ota huomioon se että Turbo Unon laatikon pitää olla melkein vakio välityksillä, eli ei hyvä ollenkaan.
Vitonen on tuossa 70:een luokitellussa versiossa aavistuksen tiheämpi kun vakio Turbon.
Eikä Turbon laatikkoon ole edes saatavana noita tiheämpiä välityksiä jotka 70:een on luokiteltu.
Ja tietty laatikon on oltava sykronoitu jokatapauksessa, eli senkään takia mitään Turboon luokiteltua suorakytkentä Colottia ei voi käyttää.
Kyllä se pikkulaatikkokin siellä kestää. Tuossa siihen sisukset: http://www.bacciromano.com/?p=prodotti& ... 2=81&mar=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinnat ilman alvia.
projekti Uno
Viestit: 13
Liittynyt: 01.01.2016 21:20

Re: Fiat Uno 70S. Gr A

Viesti Kirjoittaja projekti Uno »

Selvitellään asiaa! silti periaatteessa olen päättänyt hankkia ns (uno T) tyyppisen vaihteiston noiden
parempien vetoakseleiden takia mut kuten sanoin selvitetään vielä! asiaa. Kiitos tiedosta mikah.
Avatar
Eejii
Viestit: 784
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Fiat Uno 70S. Gr A

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Baccilta voi ja kannattaa sitten tinkiä. Nuo ei ihan apteekin hintoja ole. Itse sain aikoinaan useamman satkun netin hinnasta pois.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Avatar
mikah
Viestit: 1073
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Fiat Uno 70S. Gr A

Viesti Kirjoittaja mikah »

Niin, ja sitten vielä se juttu, että siihen ei ole luokiteltu T Unon olka-akseleita ja napoja. Eli T Unon vetoakselit ei käy alkuperäisiin napoihin. Ja toisaalta noi luokitellut akselit ei edes ole T Unon vakiot, vaan "kevennetyillä" sisä nivelillä varustetut, kuten esim. Gr.A Integralessa. Mutta todellisuudessa toi vetoakselin kuva on suoraan Abarth Ritmon luokkarista. Siellä on Luigi laitellut kaikenlaisia kuvia mitä on sattunut löytymään varastosta...
Jostain syystä siihen on luokiteltu myös karvalakki Ritmon olka-akselit, jotka taas ei sovi uunoon oikein mitenkään :D
Nää Italialaisten luokitustodistukset on aika erikoisia välillä...
projekti Uno
Viestit: 13
Liittynyt: 01.01.2016 21:20

Re: Fiat Uno 70S. Gr A

Viesti Kirjoittaja projekti Uno »

Nyt luok.tod käyty läpi ja suuri kuva muotoutunut niin alusta kuin vaihteisto mitä laitetaan mitä
ei vaihteisto osat postattu BR..le nyt ootellaan postia,osia silvälil rakennellaan koria.
Vastaa Viestiin