Kaksiovisesta Mk1 "seiskasta" kolmeovinen?

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1305
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Kaksiovisesta Mk1 "seiskasta" kolmeovinen?

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Ykkössarjan 127:ja ei liene kolmeovisena liikenteessä juuri enää ollenkaan, tai sitten yhden käden sormin; en ole omin silmin nähnyt ehjää kulkevaa enää pariinkymmeneen vuoteen. Eihän noita varmaan myytykään kuin marginaalisesti vuosina -73 - 78, suurin osa oli pikkutakaluukkuisia. Tiedossa saattaisi kumminkin olla mielenkiintoinen projekti, parin jouten saisovan + muuten tuhoutuvan auton osien symbioosi. Purkamokäynnin yhteydessä tuollainen otsikossa mainittu järjetön idea pälkähti päähäni; onkohan mahdollinen?! Peltimiehet varmaan osaisivat sanoa, miten paljon peräosaa yleensä pitäisi "amputoida" ja mistä kohdista, jotta järkevä liittäminen onnistuisi? Sinänsähän "seiskan" iso luukkukaan ei paina paljon mitään, toisin kuin monissa hieman tuoreemmissa monikäyttöluukkuperissä. Kantaviin rakenteisiin ei käsittääkseni tarvitsisi edes kajota. Eli pitäisiköhän perää irrottaa esim. vesikourulistaa myöden tai sen alta heti, mutta miten pitkältä sitten kattoa? Vai onkohan ikkunan yläosa sillä tavalla samanlainen molemmissa peltiä prässäten, että vain ulkopuolisten saranoiden asentamisella saisi luukun jo osapuilleen paikoilleen, sitten ikkunan alareunasta hattuhyllyä pois? Entä olisikohan muutoskatsastettava, jos moinen onnistuisi?

Valistakaa tai haukkukaa tuelta lyttyyn, kaikkeen on varauduttu; haasteet on tehty ikävän karkoittamiseksi.

Nimim. Hulluutta on monenlaista, mutta "seiskalla" ajossa sitä ei lasketa
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!