Sivu 6/8

Re: Fiat Uno Turbo -88

Lähetetty: 28.05.2018 10:00
Kirjoittaja Eejii
Luigi kirjoitti:Jako hypännyt?
En usko. Saman käynnistymisongelman teki kerran aiemmin viime viikolla, mutta lähti sitten käyntiin ja toimi moitteetta pari päivää. Mutta voisihan tuonkin vielä tarkistaa.

Re: Fiat Uno Turbo -88

Lähetetty: 28.05.2018 13:17
Kirjoittaja TfP-Motors
Minä veikkaan heikkoa kipinää. Jos on kaveri niin (rohkeampi teistä) vois pidellä startatessa Puolan johtoa vähän irti jakajan kannesta jolloin syntyy ns. pitkä kipinä. Yhdellä renulla kerran pääsin vielä pari kuukautta ajamaan kun siinä oli samat oireet, Puolan johto nippareilla leijumaan kannen yläpuolella. :mrgreen:

Re: Fiat Uno Turbo -88

Lähetetty: 29.05.2018 08:17
Kirjoittaja Eejii
Jako oli oikein ja pitkä kipinäkään ei auttanut... Sinänsä tuo heikko kipinä minullakin kävi mielessä. Pitäisi varmaan etsiä toinen puola ja kokeilla sillä. Tulpan ja puolan johtoja on jo kokeiltu vaihtaa ilman menestystä. Samoin jakajan kansi ja pyörijä. Tai sitten jossain on johto poikki, kun vaan löytäisi että mikä.

Re: Fiat Uno Turbo -88

Lähetetty: 29.05.2018 10:42
Kirjoittaja Wesulius
Katoppa microplexin maadoitus sieltä akun alapuolelta.

Re: Fiat Uno Turbo -88

Lähetetty: 29.05.2018 12:53
Kirjoittaja Eejii
Onkos Turbon puola jotenkin erilainen muihin ruiskukoneisiin verrattuna? Motonetissa on yksi puola ja siinä lukee ei turbo, vaikka kuvassa näyttää aika samalta...

Re: Fiat Uno Turbo -88

Lähetetty: 29.05.2018 13:07
Kirjoittaja Luigi
Pistä puolan virransyöttöön jännitemittari, ja katso mitä tapahtuu startatessa. Turha se on lähteä osienvaihtelulinjalla vikaa selvittämään, menee vain rahat.

Re: Fiat Uno Turbo -88

Lähetetty: 30.05.2018 08:26
Kirjoittaja Eejii
Microplex maadoittuu hyvin ja puolankin resistanssit vaikuttaa olevan alueella...

Re: Fiat Uno Turbo -88

Lähetetty: 30.05.2018 08:39
Kirjoittaja wellu
Bensapumppu?

Re: Fiat Uno Turbo -88

Lähetetty: 30.05.2018 11:56
Kirjoittaja Eejii
wellu kirjoitti:Bensapumppu?
Toimii. Bensaa tulee pakoputkestakin. Samoin öljyn joukossa alkaa olla kivasti, kun työntää sitä koneen läpi. Kaikille suuttimille tulee myös jännite.

Re: Fiat Uno Turbo -88

Lähetetty: 30.05.2018 15:59
Kirjoittaja Stefa
Oletko lampulla katsonut, että kipinä on jatkuva ja ajallaan ja tulee myös paineenalaisena? Taannoin yksi crossipyörä antoi kyllä kipinää tulpasta katsoessa, mutta kävi tosi huonosti jos edes yhtään suostui käymään. Kun sylinterissä oli painetta, niin löikin läpi..

Kampuran anturin ilmarako voisi olla yksi, mutta jos antaa bensaa ja kipinää, niin kai sen pitäisi toimia oikein. Kuitenkin tuon ilmaraon voisi tietty kurkata. Tai ettei ole mitään jankkia siellä välissä.

Eihän ny voi olla bensassa vettä tjsp?

Puristuspaineet?

Jos ottaa suuttimia irti ja katsoo startatessa niin tuleeko bensaa pätkittäin vai ihan solkenaan? Taannoin yksi bemari (323 e30) teki tuollaisen tempun että bensaa tuli suuttimista kun vesipyssystä konsanaan startatessa. Siinäkin oli joku L-jetti. Jotenkin tuntuisi että jos bensaa valuu pakoputkestakin niin sitä on pakko tulla aika paljon enempi mitä tarve olisi. Onkohan näissä jotain täyskaasun mikrokytkintä tai tyhjäkäynnin?

Re: Fiat Uno Turbo -88

Lähetetty: 30.05.2018 18:51
Kirjoittaja väisänen
Jos kone saa reippaasti bensaa (menee öljynkin joukkoon) ja on orkkis ruiskulla vielä ni 100% vikapaikka löytyy moottorin lämpötila-anturista.

Re: Fiat Uno Turbo -88

Lähetetty: 30.05.2018 18:54
Kirjoittaja väisänen
Ns normaalilämpötilan voi lavastaa oikosulkemalla lämpötila-anturin.

Re: Fiat Uno Turbo -88

Lähetetty: 30.05.2018 19:02
Kirjoittaja väisänen
Jos lämpötila-anturi on kunnossa ja ecu saa sata varmasti lämpötilatiedon (oireet samat eli saa hitosti bensaa juu ei edes lupaa silloin) seuraava vikapaikka on ruiskun ecun suuttimien transistori.

Re: Fiat Uno Turbo -88

Lähetetty: 30.05.2018 22:52
Kirjoittaja Luigi
Tulpat lienee sen verran uitetut, että vaikka varsinainen vika poistuisi, niin kipinää ne ei välttämättä enää tule antamaan.

Re: Fiat Uno Turbo -88

Lähetetty: 31.05.2018 07:20
Kirjoittaja Kesäautoilija
Kukaan ei nähtävästi ole vielä ehdottanut ruiskutussuuttimiin kohdistuvaa vuototarkastusta. Jos suutin vuotaa polttoainetta imusarjaan kun moottori on sammuksissa niin seokset on niin rikkaat käynnistystä yritettäessä että ei lähde käyntiin. Yleensä silloin bensa haisee käynnistysyrityksen aikana kun imusarjassa ollut p-aine menee raakana moottorin läpi. Vastaava omakohtainen kokemus on, tosin toisesta automerkistä mutta kuitenkin.

Testasin suuttimet irrottamalla ne ja koestamalla paineella. Polttoaineen syöttöpuolelle letku johon jotain suuttimenpuhdistusainetta ja sitten kompurasta painetta perään. Vuotanut suutin "kusi" selvästi. En suosittele mitään tulta tai savuketta lähistölle tätä kokeiltaessa. Itse etsin tätä vikaa pitkään.