Fiat Uno Turbo -88

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!

Re: Fiat Uno Turbo -88

ViestiKirjoittaja Eejii » 28.05.2018 10:00

Luigi kirjoitti:Jako hypännyt?


En usko. Saman käynnistymisongelman teki kerran aiemmin viime viikolla, mutta lähti sitten käyntiin ja toimi moitteetta pari päivää. Mutta voisihan tuonkin vielä tarkistaa.
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Uno Turbo ie -88
Avatar
Eejii
 
Viestit: 687
Liittynyt: 12.01.2009 12:36

Re: Fiat Uno Turbo -88

ViestiKirjoittaja TfP-Motors » 28.05.2018 13:17

Minä veikkaan heikkoa kipinää. Jos on kaveri niin (rohkeampi teistä) vois pidellä startatessa Puolan johtoa vähän irti jakajan kannesta jolloin syntyy ns. pitkä kipinä. Yhdellä renulla kerran pääsin vielä pari kuukautta ajamaan kun siinä oli samat oireet, Puolan johto nippareilla leijumaan kannen yläpuolella. :mrgreen:
Kuva
Avatar
TfP-Motors
GFF
 
Viestit: 1447
Liittynyt: 22.02.2003 11:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Fiat Uno Turbo -88

ViestiKirjoittaja Eejii » 29.05.2018 08:17

Jako oli oikein ja pitkä kipinäkään ei auttanut... Sinänsä tuo heikko kipinä minullakin kävi mielessä. Pitäisi varmaan etsiä toinen puola ja kokeilla sillä. Tulpan ja puolan johtoja on jo kokeiltu vaihtaa ilman menestystä. Samoin jakajan kansi ja pyörijä. Tai sitten jossain on johto poikki, kun vaan löytäisi että mikä.
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Uno Turbo ie -88
Avatar
Eejii
 
Viestit: 687
Liittynyt: 12.01.2009 12:36

Re: Fiat Uno Turbo -88

ViestiKirjoittaja Wesulius » 29.05.2018 10:42

Katoppa microplexin maadoitus sieltä akun alapuolelta.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4650
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat Uno Turbo -88

ViestiKirjoittaja Eejii » 29.05.2018 12:53

Onkos Turbon puola jotenkin erilainen muihin ruiskukoneisiin verrattuna? Motonetissa on yksi puola ja siinä lukee ei turbo, vaikka kuvassa näyttää aika samalta...
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Uno Turbo ie -88
Avatar
Eejii
 
Viestit: 687
Liittynyt: 12.01.2009 12:36

Re: Fiat Uno Turbo -88

ViestiKirjoittaja Luigi » 29.05.2018 13:07

Pistä puolan virransyöttöön jännitemittari, ja katso mitä tapahtuu startatessa. Turha se on lähteä osienvaihtelulinjalla vikaa selvittämään, menee vain rahat.
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7907
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Fiat Uno Turbo -88

ViestiKirjoittaja Eejii » 30.05.2018 08:26

Microplex maadoittuu hyvin ja puolankin resistanssit vaikuttaa olevan alueella...
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Uno Turbo ie -88
Avatar
Eejii
 
Viestit: 687
Liittynyt: 12.01.2009 12:36

Re: Fiat Uno Turbo -88

ViestiKirjoittaja wellu » 30.05.2018 08:39

Bensapumppu?
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 3860
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fiat Uno Turbo -88

ViestiKirjoittaja Eejii » 30.05.2018 11:56

wellu kirjoitti:Bensapumppu?


Toimii. Bensaa tulee pakoputkestakin. Samoin öljyn joukossa alkaa olla kivasti, kun työntää sitä koneen läpi. Kaikille suuttimille tulee myös jännite.
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Uno Turbo ie -88
Avatar
Eejii
 
Viestit: 687
Liittynyt: 12.01.2009 12:36

Re: Fiat Uno Turbo -88

ViestiKirjoittaja Stefa » 30.05.2018 15:59

Oletko lampulla katsonut, että kipinä on jatkuva ja ajallaan ja tulee myös paineenalaisena? Taannoin yksi crossipyörä antoi kyllä kipinää tulpasta katsoessa, mutta kävi tosi huonosti jos edes yhtään suostui käymään. Kun sylinterissä oli painetta, niin löikin läpi..

Kampuran anturin ilmarako voisi olla yksi, mutta jos antaa bensaa ja kipinää, niin kai sen pitäisi toimia oikein. Kuitenkin tuon ilmaraon voisi tietty kurkata. Tai ettei ole mitään jankkia siellä välissä.

Eihän ny voi olla bensassa vettä tjsp?

Puristuspaineet?

Jos ottaa suuttimia irti ja katsoo startatessa niin tuleeko bensaa pätkittäin vai ihan solkenaan? Taannoin yksi bemari (323 e30) teki tuollaisen tempun että bensaa tuli suuttimista kun vesipyssystä konsanaan startatessa. Siinäkin oli joku L-jetti. Jotenkin tuntuisi että jos bensaa valuu pakoputkestakin niin sitä on pakko tulla aika paljon enempi mitä tarve olisi. Onkohan näissä jotain täyskaasun mikrokytkintä tai tyhjäkäynnin?
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2515
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Fiat Uno Turbo -88

ViestiKirjoittaja väisänen » 30.05.2018 18:51

Jos kone saa reippaasti bensaa (menee öljynkin joukkoon) ja on orkkis ruiskulla vielä ni 100% vikapaikka löytyy moottorin lämpötila-anturista.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 3699
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Fiat Uno Turbo -88

ViestiKirjoittaja väisänen » 30.05.2018 18:54

Ns normaalilämpötilan voi lavastaa oikosulkemalla lämpötila-anturin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 3699
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Fiat Uno Turbo -88

ViestiKirjoittaja väisänen » 30.05.2018 19:02

Jos lämpötila-anturi on kunnossa ja ecu saa sata varmasti lämpötilatiedon (oireet samat eli saa hitosti bensaa juu ei edes lupaa silloin) seuraava vikapaikka on ruiskun ecun suuttimien transistori.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 3699
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Fiat Uno Turbo -88

ViestiKirjoittaja Luigi » 30.05.2018 22:52

Tulpat lienee sen verran uitetut, että vaikka varsinainen vika poistuisi, niin kipinää ne ei välttämättä enää tule antamaan.
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7907
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Fiat Uno Turbo -88

ViestiKirjoittaja Kesäautoilija » 31.05.2018 07:20

Kukaan ei nähtävästi ole vielä ehdottanut ruiskutussuuttimiin kohdistuvaa vuototarkastusta. Jos suutin vuotaa polttoainetta imusarjaan kun moottori on sammuksissa niin seokset on niin rikkaat käynnistystä yritettäessä että ei lähde käyntiin. Yleensä silloin bensa haisee käynnistysyrityksen aikana kun imusarjassa ollut p-aine menee raakana moottorin läpi. Vastaava omakohtainen kokemus on, tosin toisesta automerkistä mutta kuitenkin.

Testasin suuttimet irrottamalla ne ja koestamalla paineella. Polttoaineen syöttöpuolelle letku johon jotain suuttimenpuhdistusainetta ja sitten kompurasta painetta perään. Vuotanut suutin "kusi" selvästi. En suosittele mitään tulta tai savuketta lähistölle tätä kokeiltaessa. Itse etsin tätä vikaa pitkään.
Kesäautoilija
 
Viestit: 90
Liittynyt: 24.08.2011 17:28
Paikkakunta: Vantaa

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä