Fiat Uno Turbo -88
Re: Fiat Uno Turbo -88
Kipinää on lampulla katsottu ja mielestäni sitä tuli tasaisesti koko ajan.
Anturin ilmarako on oikea. Tuon anturin vaihdoin jo uuteen niin samalla tuli tsekattua.
Ei pitäisi olla bensassa vettä, jos ei joku ole tarkoituksella sinne kaatanut. Täähän on ollut enimmäkseen tallissa ja tankki tyhjennettiin rempan yhteydessä.
Puristuspaineita en ole vielä katsonut, enkä suuttimia ole irroittanut.
Lämpötila-anturin vaihdoin uuteen. Vanha antoi kyllä virheellistä arvoa mitattaessa. Vaihto ei kuitenkan auttanut. Tuon oikosulkemisen voisi kyllä kokeilla, jos kaapelissa on vielä jotain. Missä tuo suuttimien transistori on ja mitä siitä pitää mitata?
Tulppia olen vaihdellut ja kuivaillut aina välillä. Ennen vian ilmaantumista olin pari viikkoa aiemmin vaihtanut uudet tulpat. Ne on varmaankin jo pilalla.
Pitänee tutkia noita suuttimia seuraavaksi. Ruisku on orkkis. Suuttimet kuulemma peräisin jostain Cosworthista.
Anturin ilmarako on oikea. Tuon anturin vaihdoin jo uuteen niin samalla tuli tsekattua.
Ei pitäisi olla bensassa vettä, jos ei joku ole tarkoituksella sinne kaatanut. Täähän on ollut enimmäkseen tallissa ja tankki tyhjennettiin rempan yhteydessä.
Puristuspaineita en ole vielä katsonut, enkä suuttimia ole irroittanut.
Lämpötila-anturin vaihdoin uuteen. Vanha antoi kyllä virheellistä arvoa mitattaessa. Vaihto ei kuitenkan auttanut. Tuon oikosulkemisen voisi kyllä kokeilla, jos kaapelissa on vielä jotain. Missä tuo suuttimien transistori on ja mitä siitä pitää mitata?
Tulppia olen vaihdellut ja kuivaillut aina välillä. Ennen vian ilmaantumista olin pari viikkoa aiemmin vaihtanut uudet tulpat. Ne on varmaankin jo pilalla.
Pitänee tutkia noita suuttimia seuraavaksi. Ruisku on orkkis. Suuttimet kuulemma peräisin jostain Cosworthista.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat Uno Turbo -88
Jaa se ei ollutkaan vakio.
No sitten on vaan todennäköisesti säädöt pielessä.
Voihan toki suuttimet vuotaa läpitte ja kastella tulpat .
No sitten on vaan todennäköisesti säädöt pielessä.
Voihan toki suuttimet vuotaa läpitte ja kastella tulpat .
Re: Fiat Uno Turbo -88
Kyllähän se lamppu välkkyy, vaikka tulpat löisi läpi. Ei se kerro, onko pytyssä minkäänlaista kipinää.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat Uno Turbo -88
Ei ihan vakio. Suuttimet vaihdettu, turboruuvi ja Malpassin bensapaineen säädin löytyy.Wesulius kirjoitti:Jaa se ei ollutkaan vakio.
No sitten on vaan todennäköisesti säädöt pielessä.
Voihan toki suuttimet vuotaa läpitte ja kastella tulpat .
Mitäs säätöjä meinasit? Ja mikäs ne olisi pieleen saanut? Onhan tällä ajettu yli 7000km jo ongelmitta ennen tätä.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Fiat Uno Turbo -88
Ei tuohon säätöjen pieleen menemiseen tarvitse kuin yhden malpassin.Eejii kirjoitti:Ei ihan vakio. Suuttimet vaihdettu, turboruuvi ja Malpassin bensapaineen säädin löytyy.Wesulius kirjoitti:Jaa se ei ollutkaan vakio.
No sitten on vaan todennäköisesti säädöt pielessä.
Voihan toki suuttimet vuotaa läpitte ja kastella tulpat .
Mitäs säätöjä meinasit? Ja mikäs ne olisi pieleen saanut? Onhan tällä ajettu yli 7000km jo ongelmitta ennen tätä.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Fiat Uno Turbo -88
Tämä on karvaasti koettu relevantti huomio!Luigi kirjoitti:Tulpat lienee sen verran uitetut, että vaikka varsinainen vika poistuisi, niin kipinää ne ei välttämättä enää tule antamaan.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Fiat Uno Turbo -88
Sitä transistoria ei mitata varsinaisesti mitenkään. Sen kunto tai sen ohjauksen kunto katsotaan suuttimen rinnalle kytketyllä lampulla. Jos lamppu palaa kokoajan transistori johtaa aina kun suuttimille kytketään virta.
Myös transistorin runko voi saada maita (ecu irti korista pikatestillä selviää) tai transistorin ohjaus puuttuu eli ecussa vika.
Myös transistorin runko voi saada maita (ecu irti korista pikatestillä selviää) tai transistorin ohjaus puuttuu eli ecussa vika.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Fiat Uno Turbo -88
Apropoo.
Myös uusissa lämpötila-antureissa on saanut liian suurivastuksista versiota. Eli herjaa koneen olevan aivan liian kylmä. Tämäkin kandee tarkistaa. Erot on yleensä selviä eli kilo oomien ero...
Myös uusissa lämpötila-antureissa on saanut liian suurivastuksista versiota. Eli herjaa koneen olevan aivan liian kylmä. Tämäkin kandee tarkistaa. Erot on yleensä selviä eli kilo oomien ero...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Fiat Uno Turbo -88
Toinen apropoo. Cossun suuttimet on muistaakseni matalaohmiset eli jos ei etuvastusta se transistori on palanut...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Fiat Uno Turbo -88
Kokeiltiin ottamalla piuha irti ja oikosulkemalla liittimestä. Ei vaikutusta. Johdot mitattu myös ja kunnossa.väisänen kirjoitti:Apropoo.
Myös uusissa lämpötila-antureissa on saanut liian suurivastuksista versiota. Eli herjaa koneen olevan aivan liian kylmä. Tämäkin kandee tarkistaa. Erot on yleensä selviä eli kilo oomien ero...
Kyllä löytyy etuvastukset. Ja tosiaan ajettu tällä setupilla yli 7tkm, joten kai tuo transistori on siellä ainakin joskus toiminut.väisänen kirjoitti:Toinen apropoo. Cossun suuttimet on muistaakseni matalaohmiset eli jos ei etuvastusta se transistori on palanut...
Eilen illalla mitattiin puristuspaineet. Kaikki 9,5-10 välillä eli ok. ECU:n liittimestä mitattiin kytkennät. Ei mitään epätavallista. Puolan käämien resistanssit oli toleransseissa, samoin jännite tulee puolalle normaalisti. Suuttimia ei vielä irroiteltu. Taitaa vaatia tuon kaasuläppäkotelon/imusarjan irroittamisen tieltä. Puolasta löytyi edullisesti ECU ja Microplex. Tilasin nuo varmuudeksi kun halvalla sain. Pitäähän sitä varaosia olla. Maanantaina tulevat. Jos ei viimeistään silloin ratkea, niin sitten vien korjaamolle.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat Uno Turbo -88
Ok.
Kokeile vielä lamppua/ jännitemittaria suuttimien rinnalle onko ohjaus 100% vai tapahtuuko edes jotain sykkimistä suuttimien ohjauksessa.
Kokeile vielä lamppua/ jännitemittaria suuttimien rinnalle onko ohjaus 100% vai tapahtuuko edes jotain sykkimistä suuttimien ohjauksessa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Fiat Uno Turbo -88
Ei auttanut ECU:n tai Microplexin vaihtokaan. Auto on nyt korjaamon pihalla odottelemassa että ammattilainen ehtii vilkaisemaan.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Fiat Uno Turbo -88
Olikos ne bensanpaineet tarkistettu?
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Fiat Uno Turbo -88
Paineensäätimen mittari näytti reilua 1bar, eli samaa tasoa mitä oli näyttänyt toimiessaankin. Väliaikatieto korjamolta kertoo että kipinä ei ihan normaali taida olla. Puolaa epäillään sittenkin vialliseksi.GreenThing kirjoitti:Olikos ne bensanpaineet tarkistettu?
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat Uno Turbo -88
Tämä homma on nyt ilmeisestikin ratkennut ja Turbo ujeltaa jälleen. Vika poistui pyörimisnopeusanturin vaihdolla. Melkein viimeisiä osia mitä ei oltu vielä kokeiltu vaihtaa Alkuun tuli hommattua vääräkin anturi, mutta Sämpyltähän se oikea sitten löytyi.
Kiitos ja kumarrus Tuuloksen suuntaan ja tietysti myös kaikille vinkkejä antaneille
Toivotaan parasta että tämä probleema oli sitten tässä, eikä ole mitään muuta vikaa samanaikaisesti. Sehän selviää kun ajellaan. Nyt kun kelitkin huononee niin vaihtuu työmatka-auto Spiderista Unoon.
Kiitos ja kumarrus Tuuloksen suuntaan ja tietysti myös kaikille vinkkejä antaneille
Toivotaan parasta että tämä probleema oli sitten tässä, eikä ole mitään muuta vikaa samanaikaisesti. Sehän selviää kun ajellaan. Nyt kun kelitkin huononee niin vaihtuu työmatka-auto Spiderista Unoon.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?