Fiat Uno Turbo -88

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Luigi kirjoitti:Jako hypännyt?
En usko. Saman käynnistymisongelman teki kerran aiemmin viime viikolla, mutta lähti sitten käyntiin ja toimi moitteetta pari päivää. Mutta voisihan tuonkin vielä tarkistaa.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1565
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Minä veikkaan heikkoa kipinää. Jos on kaveri niin (rohkeampi teistä) vois pidellä startatessa Puolan johtoa vähän irti jakajan kannesta jolloin syntyy ns. pitkä kipinä. Yhdellä renulla kerran pääsin vielä pari kuukautta ajamaan kun siinä oli samat oireet, Puolan johto nippareilla leijumaan kannen yläpuolella. :mrgreen:
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Jako oli oikein ja pitkä kipinäkään ei auttanut... Sinänsä tuo heikko kipinä minullakin kävi mielessä. Pitäisi varmaan etsiä toinen puola ja kokeilla sillä. Tulpan ja puolan johtoja on jo kokeiltu vaihtaa ilman menestystä. Samoin jakajan kansi ja pyörijä. Tai sitten jossain on johto poikki, kun vaan löytäisi että mikä.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5127
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Katoppa microplexin maadoitus sieltä akun alapuolelta.
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Onkos Turbon puola jotenkin erilainen muihin ruiskukoneisiin verrattuna? Motonetissa on yksi puola ja siinä lukee ei turbo, vaikka kuvassa näyttää aika samalta...
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Avatar
Luigi
Viestit: 9523
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Pistä puolan virransyöttöön jännitemittari, ja katso mitä tapahtuu startatessa. Turha se on lähteä osienvaihtelulinjalla vikaa selvittämään, menee vain rahat.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Microplex maadoittuu hyvin ja puolankin resistanssit vaikuttaa olevan alueella...
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Avatar
wellu
Viestit: 6135
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja wellu »

Bensapumppu?
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja Eejii »

wellu kirjoitti:Bensapumppu?
Toimii. Bensaa tulee pakoputkestakin. Samoin öljyn joukossa alkaa olla kivasti, kun työntää sitä koneen läpi. Kaikille suuttimille tulee myös jännite.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Oletko lampulla katsonut, että kipinä on jatkuva ja ajallaan ja tulee myös paineenalaisena? Taannoin yksi crossipyörä antoi kyllä kipinää tulpasta katsoessa, mutta kävi tosi huonosti jos edes yhtään suostui käymään. Kun sylinterissä oli painetta, niin löikin läpi..

Kampuran anturin ilmarako voisi olla yksi, mutta jos antaa bensaa ja kipinää, niin kai sen pitäisi toimia oikein. Kuitenkin tuon ilmaraon voisi tietty kurkata. Tai ettei ole mitään jankkia siellä välissä.

Eihän ny voi olla bensassa vettä tjsp?

Puristuspaineet?

Jos ottaa suuttimia irti ja katsoo startatessa niin tuleeko bensaa pätkittäin vai ihan solkenaan? Taannoin yksi bemari (323 e30) teki tuollaisen tempun että bensaa tuli suuttimista kun vesipyssystä konsanaan startatessa. Siinäkin oli joku L-jetti. Jotenkin tuntuisi että jos bensaa valuu pakoputkestakin niin sitä on pakko tulla aika paljon enempi mitä tarve olisi. Onkohan näissä jotain täyskaasun mikrokytkintä tai tyhjäkäynnin?
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Jos kone saa reippaasti bensaa (menee öljynkin joukkoon) ja on orkkis ruiskulla vielä ni 100% vikapaikka löytyy moottorin lämpötila-anturista.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ns normaalilämpötilan voi lavastaa oikosulkemalla lämpötila-anturin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Jos lämpötila-anturi on kunnossa ja ecu saa sata varmasti lämpötilatiedon (oireet samat eli saa hitosti bensaa juu ei edes lupaa silloin) seuraava vikapaikka on ruiskun ecun suuttimien transistori.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Luigi
Viestit: 9523
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Tulpat lienee sen verran uitetut, että vaikka varsinainen vika poistuisi, niin kipinää ne ei välttämättä enää tule antamaan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Kesäautoilija
Viestit: 109
Liittynyt: 24.08.2011 17:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja Kesäautoilija »

Kukaan ei nähtävästi ole vielä ehdottanut ruiskutussuuttimiin kohdistuvaa vuototarkastusta. Jos suutin vuotaa polttoainetta imusarjaan kun moottori on sammuksissa niin seokset on niin rikkaat käynnistystä yritettäessä että ei lähde käyntiin. Yleensä silloin bensa haisee käynnistysyrityksen aikana kun imusarjassa ollut p-aine menee raakana moottorin läpi. Vastaava omakohtainen kokemus on, tosin toisesta automerkistä mutta kuitenkin.

Testasin suuttimet irrottamalla ne ja koestamalla paineella. Polttoaineen syöttöpuolelle letku johon jotain suuttimenpuhdistusainetta ja sitten kompurasta painetta perään. Vuotanut suutin "kusi" selvästi. En suosittele mitään tulta tai savuketta lähistölle tätä kokeiltaessa. Itse etsin tätä vikaa pitkään.
Vastaa Viestiin