Fiat Uno Turbo -88
Re: Fiat Uno Turbo -88
Uno vähän edistynyt. Jarrut alkaa olla laiteltu. Kaikki satulat puhdistettiin, maalattiin ja laitettiin uudet tiivisteet. Levyt ja palat oli hyvät, joten ne sai vielä jäädä. Letkut meni vaihtoon. Samoin etujarrukilvistä jäi jäljelle vain pitsiä kun uitin ne Annitrolissa. Vielä pitää pääsylinteri tsekata.
Sitten ruostehommiin. Etulokarit oli aika hapertuneet, joten niiden tilalle laitetaan uudet. Yllätykseksi rungon puolelta ei reikiä löytynytkään. Pintaruostetta muutamassa kohtaa, mutta ne hioin pois ja maalia päälle. Laitetaan vielä massaa kaveriksi.
Mutta ruostepeikon pesä löytyikin takaa. Apukuskin puoli:
Ja kuskin puolella on asunut isompi peikko:
Sisälokari on muuttunut paperiksi n 5cm matkalta ulkoreunastaan ja alaetuosassa pyöräkoteloa on melkein nyrkin mentävä reikä. Alvadilta näyttää löytyvän sisälokarin korjauspala. Taitaa olla parempi hommata semmoinen nyt ja samalla muovilokarit suojaamaan noita jatkossa.
Sitten on vielä tämä lokarin levityksen alle piilotettu leikelmä/hitsaus putsattuna sikamassasta. Tässä oli lokarin helma leikattu pois, taitettu sisälokari ulkopellin päälle ja hitsattu kiinni ja koko komeus piilotettu Sikaflexillä. Lokarin kaaret löytyy jo korjauspalana molemmille puolille. Italiasta on tulossa Turbo Unon alkuperäiset muoviset lokarin "levikkeet"
Ja sitten on vielä se lattian reikä. Huomasin sitä tutkiessani että vierestä kulkeva muovinen bensaputki taitaa tihkua bensaa juuri siinä lattian reiän kohdalla. Ei taida uskaltaa rälläköidä tai hitsailla siinä ennenkuin on putket purettu pois... saakohan noita putkia jostain valmiina vai pitääkö käydä hydrauliikkaliikkeessä?
Sisäkatto perusuunosta löytyi foorumin kautta ja on jo paikallaan. Ei ole alkuperäisen musta, mutta pysyy ylhäällä nyt.
Sitten ruostehommiin. Etulokarit oli aika hapertuneet, joten niiden tilalle laitetaan uudet. Yllätykseksi rungon puolelta ei reikiä löytynytkään. Pintaruostetta muutamassa kohtaa, mutta ne hioin pois ja maalia päälle. Laitetaan vielä massaa kaveriksi.
Mutta ruostepeikon pesä löytyikin takaa. Apukuskin puoli:
Ja kuskin puolella on asunut isompi peikko:
Sisälokari on muuttunut paperiksi n 5cm matkalta ulkoreunastaan ja alaetuosassa pyöräkoteloa on melkein nyrkin mentävä reikä. Alvadilta näyttää löytyvän sisälokarin korjauspala. Taitaa olla parempi hommata semmoinen nyt ja samalla muovilokarit suojaamaan noita jatkossa.
Sitten on vielä tämä lokarin levityksen alle piilotettu leikelmä/hitsaus putsattuna sikamassasta. Tässä oli lokarin helma leikattu pois, taitettu sisälokari ulkopellin päälle ja hitsattu kiinni ja koko komeus piilotettu Sikaflexillä. Lokarin kaaret löytyy jo korjauspalana molemmille puolille. Italiasta on tulossa Turbo Unon alkuperäiset muoviset lokarin "levikkeet"
Ja sitten on vielä se lattian reikä. Huomasin sitä tutkiessani että vierestä kulkeva muovinen bensaputki taitaa tihkua bensaa juuri siinä lattian reiän kohdalla. Ei taida uskaltaa rälläköidä tai hitsailla siinä ennenkuin on putket purettu pois... saakohan noita putkia jostain valmiina vai pitääkö käydä hydrauliikkaliikkeessä?
Sisäkatto perusuunosta löytyi foorumin kautta ja on jo paikallaan. Ei ole alkuperäisen musta, mutta pysyy ylhäällä nyt.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat Uno Turbo -88
Kuskin puolen takapyöräkotelo näyttää yhä murheellisemmalta. Nyt on jotakuinkin kaikki mätä leikelty pois. Vielä vähän siistimistä niin pääsee laittamaan uutta peltiä. Alvadin sisälokarin korjauspala käsittää vain n 5cm ulointa osaa, joten loput joutuu askartelemaan suorasta pellistä. Varsinkin tuo takaosa sisälokaria on hävinnyt ihan kokonaan. Etuosaan on joskus laitettu uutta peltiä, mutta kaikki ympäriltä oli muuttunut paperiksi. Pintapellin korjauspala on onneksi hyvä. Auton piti alunperin olla viikonloppuna valmis, mutta on vielä kaukana siitä
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat Uno Turbo -88
Tämmöisistä paloista pitäisi alkaa lokaria leipomaan. Ylhäällä sisäkaari, sitten pintapelti ja suojaksi vielä muovinen sisälokari.
Ratti tuli vaihdettua Abarth Ritmon rattiin, joka tuli vähän alkuperäistä lähemmäs kuskia. Omaa silmää miellyttää enemmän kuin Tuunon alkuperäinen.
Jos joku tarttee Abarth Ritmon alkuperäistä keskiötä niin semmoinen on joutavana:
Ratti tuli vaihdettua Abarth Ritmon rattiin, joka tuli vähän alkuperäistä lähemmäs kuskia. Omaa silmää miellyttää enemmän kuin Tuunon alkuperäinen.
Jos joku tarttee Abarth Ritmon alkuperäistä keskiötä niin semmoinen on joutavana:
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat Uno Turbo -88
Unoa on hitsailtu. Kuskin puolelle vaihdettiin isompi pala lokaria:
Apukuskin puolelle riitti pelkkä kaari:
Nuo on pisteillä hitsattu kiinni. Sauma viimeistellään vielä tinalla ja pakkelilla.
Kuskin puolen sisälokari onkin jo melkoista frankenstein kamaa. Välillä piti sokkona hitsata, kun ei maskin kanssa pää sopinut pyöräkoteloon. Lanka vain kohdalleen, pää pois kotelosta ja saumaa pieni pätkä kerrallaan. Jälki on sen mukaista. Oho, lähti väärään suuntaan... Ja uusi yritys. Ei kaunista, mutta ei onneksi näy tuolta mihinkään. Jos joku tätä joskus vielä korjaa, niin varmaan riittää ihmettelemistä.
Sitä mukaa kun hitsaa uutta, niin löytyy lisää hitsattavaa. Kuskinpuolen helmaan oli jo aikanaan laitettu uutta peltiä, mutta vierestä on lähtenyt vanha mädäntymään. Motonetista löytyi uusi helma. Se pitää vielä vaihtaa ja pari lattian reikää paikata. Sitten pääsisi maalaamaan. Maalit tuli jo ostettua. Väriksi tulee RAL3003 eli rubiininpunainen.
Uno onkin jännä maalata. Kun luukut ja etulokarit maalaa irrallaan, niin itse koriin ei jää näkyviä osia enää kuin katto ja takakyljet. Ennen en ole koko autoa itse maalannutkaan. Saas nähdä kuinka tässä käy
Apukuskin puolelle riitti pelkkä kaari:
Nuo on pisteillä hitsattu kiinni. Sauma viimeistellään vielä tinalla ja pakkelilla.
Kuskin puolen sisälokari onkin jo melkoista frankenstein kamaa. Välillä piti sokkona hitsata, kun ei maskin kanssa pää sopinut pyöräkoteloon. Lanka vain kohdalleen, pää pois kotelosta ja saumaa pieni pätkä kerrallaan. Jälki on sen mukaista. Oho, lähti väärään suuntaan... Ja uusi yritys. Ei kaunista, mutta ei onneksi näy tuolta mihinkään. Jos joku tätä joskus vielä korjaa, niin varmaan riittää ihmettelemistä.
Sitä mukaa kun hitsaa uutta, niin löytyy lisää hitsattavaa. Kuskinpuolen helmaan oli jo aikanaan laitettu uutta peltiä, mutta vierestä on lähtenyt vanha mädäntymään. Motonetista löytyi uusi helma. Se pitää vielä vaihtaa ja pari lattian reikää paikata. Sitten pääsisi maalaamaan. Maalit tuli jo ostettua. Väriksi tulee RAL3003 eli rubiininpunainen.
Uno onkin jännä maalata. Kun luukut ja etulokarit maalaa irrallaan, niin itse koriin ei jää näkyviä osia enää kuin katto ja takakyljet. Ennen en ole koko autoa itse maalannutkaan. Saas nähdä kuinka tässä käy
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat Uno Turbo -88
Luukut sai väriä pintaan. Konepeltiin tuli aika pahoja valumia. Se pitää hioa ja vetää vielä uudestaan. Takaluukussa myös pari valumaa, mutta ne saanee korjattua. Ovet onnistui ihan hienosti, mutta jostain oli vähän sadevettä päässyt yöllä pintaan ennenkuin maali oli täysin kuiva, vaikka olivat olevinaan suojassa. Näistäkin selvinnee hiomalla ja kiillottamalla. Hitto kun pitää ulkona maalata ja on hirvee kyttääminen tuon sään takia. Jos ei sada niin sitten tuulee. Eilen illalla oli oikein passeli sää. Varmaan noita pitäisi jokunen lisää maalata että oppisi priimaa tekemään, mutta eiköhän tähänkin pinta saada, kun ei mitään näyttelykampetta olla tekemässä.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat Uno Turbo -88
Tulloo komian värinen
-03 Chrysler Voyager 3.3 SE
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
Re: Fiat Uno Turbo -88
Milläs ratin keskiöllä ratin asensit? Itsellä kans samainen Ritmon ratti ja tuo neliömainen keskiö vähän häiritsee.
Re: Fiat Uno Turbo -88
Luisin keskiöllä. Completosista tilasin.RHR kirjoitti:Milläs ratin keskiöllä ratin asensit? Itsellä kans samainen Ritmon ratti ja tuo neliömainen keskiö vähän häiritsee.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat Uno Turbo -88
Jos maalaat ulkona tai ainakin tallissa niin kannattaa pistä osat pystyyn niin ei tule roskia niin paljon.
Ennen kuin alotat maalaamaan niin paa maalattava pinta kohti aurinkoa, lämmin pinta kuivuu nopeasti tahmeaksi niin ei valu.
Ja vedä ensin ohkainen harso tartunnaksi , anna kuivua niin että tuntuu tahmealta ja ettei jää sormeen kiinni.
Ennen kuin alotat maalaamaan niin paa maalattava pinta kohti aurinkoa, lämmin pinta kuivuu nopeasti tahmeaksi niin ei valu.
Ja vedä ensin ohkainen harso tartunnaksi , anna kuivua niin että tuntuu tahmealta ja ettei jää sormeen kiinni.
Re: Fiat Uno Turbo -88
Lauantaille oli luvassa hienoa keliä, joten viime viikolla tehtiin kovasti töitä että päästään Unoa maalaamaan. Tosi hyvä keli tulikin, aurinko paistoi eikä tuullut. Puista ei vielä tipu lehtiä yms roskaa ja ötököitä ei enää ole niinkuin kesällä, joten oli ihanteellinen ulkomaalauspäivä. Tästä se homma lähti:
Kun kaikki oli valmista alkuun, totesin että ruiskun liipaisin jumittaa. Sittenkin kuivunut maalia johonkin. En viitsinyt alkaa leikkimään sen kanssa vaan haalarit veks ja Motonetista hakemaan uusi ruisku, joka tietysti toimi vähän eri lailla kun edellinen. Sai vähän säätöjä hakea alkuun.
Ensin harso pohjalle:
Ja sitten pintaa:
Katto oli pirullinen vetää, kun ei millään meinannut nähdä jäljen laatua tuoreeltaan. Vielä taisi jäädä pariin kohtaan maali vähän ohkaiseksi. Olisi varmaan pitänyt nostaa toinen kylki tunkin varaan että olisi yltänyt ja nähnyt paremmin. Valumia en onnistunut saamaan tällä kertaa kuin yhden apparin puolen takalokariin, mutta se pitäisi olla helppo korjata. Konepellin ja ovet olin hionut ja vedin ne uudelleen. Ovista tuli nyt ihan hyvät, mutta konepeltiin en ole vieläkään ihan tyytyväinen. Aplaria paikoitellen ja edellisen maalauksen valumia näkyy vieläkin läpi. Muuten ihan siedettävää jälkeä ensikertalaiselta, vaikka itse sanonkin. Roskia ei pintaan tullut käytännössä lainkaan ja ötököitäkin vain 3-4kpl. Nyt auto saa kuivua rauhassa ja sitten olisi tarkoitus vielä myllyttää Fareclan kanssa ja katsotaan riittääkö se vai pitääkö konepelti maalata vielä kerran.
Kun kaikki oli valmista alkuun, totesin että ruiskun liipaisin jumittaa. Sittenkin kuivunut maalia johonkin. En viitsinyt alkaa leikkimään sen kanssa vaan haalarit veks ja Motonetista hakemaan uusi ruisku, joka tietysti toimi vähän eri lailla kun edellinen. Sai vähän säätöjä hakea alkuun.
Ensin harso pohjalle:
Ja sitten pintaa:
Katto oli pirullinen vetää, kun ei millään meinannut nähdä jäljen laatua tuoreeltaan. Vielä taisi jäädä pariin kohtaan maali vähän ohkaiseksi. Olisi varmaan pitänyt nostaa toinen kylki tunkin varaan että olisi yltänyt ja nähnyt paremmin. Valumia en onnistunut saamaan tällä kertaa kuin yhden apparin puolen takalokariin, mutta se pitäisi olla helppo korjata. Konepellin ja ovet olin hionut ja vedin ne uudelleen. Ovista tuli nyt ihan hyvät, mutta konepeltiin en ole vieläkään ihan tyytyväinen. Aplaria paikoitellen ja edellisen maalauksen valumia näkyy vieläkin läpi. Muuten ihan siedettävää jälkeä ensikertalaiselta, vaikka itse sanonkin. Roskia ei pintaan tullut käytännössä lainkaan ja ötököitäkin vain 3-4kpl. Nyt auto saa kuivua rauhassa ja sitten olisi tarkoitus vielä myllyttää Fareclan kanssa ja katsotaan riittääkö se vai pitääkö konepelti maalata vielä kerran.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat Uno Turbo -88
Luukkuja paikoilleen, niin rupeaa näyttämään ihan autolta
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat Uno Turbo -88
Pöllisit mun idean jättää b-pilarin ja sen viereisen oven osuuden mustaksi.
Itse kyl oisin teipillä vetämässä kun on jo valmiiksi punainen.
Eikös Rosso Racing ois ollu oikeempi värisävy?
Itse kyl oisin teipillä vetämässä kun on jo valmiiksi punainen.
Eikös Rosso Racing ois ollu oikeempi värisävy?
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: Fiat Uno Turbo -88
Juuh.. Itse asiassa idean sain tästä projektista: http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=334087" onclick="window.open(this.href);return false;
Noita on tarrana ilmeisesti ollut ihan valmiinakin Unoon. Samoin tuo tuulilasin ympärys on tarkoitus jättää mustaksi myös ja helmoihin on tulossa nämä Turbon raidoitukset: http://www.ebay.com/itm/Fiat-Uno-Turbo- ... _xCISAQEJQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Toi brittiprojekti on muuten mielenkiintoista luettavaa Unon laittajalle. Paljon hyviä kuvia.
Joo, Rosso Racing olisi ollut varmasti se oikea, mutta mieli teki pari napsua tummempaa sävyä
Noita on tarrana ilmeisesti ollut ihan valmiinakin Unoon. Samoin tuo tuulilasin ympärys on tarkoitus jättää mustaksi myös ja helmoihin on tulossa nämä Turbon raidoitukset: http://www.ebay.com/itm/Fiat-Uno-Turbo- ... _xCISAQEJQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Toi brittiprojekti on muuten mielenkiintoista luettavaa Unon laittajalle. Paljon hyviä kuvia.
Joo, Rosso Racing olisi ollut varmasti se oikea, mutta mieli teki pari napsua tummempaa sävyä
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat Uno Turbo -88
No pers...tollaset tarrat itsellänikin suunnitteilla omaan.
Tuossa mun avatarissa nekin on vaikkakin ei niin selkeesti erotu.
No ainakin mulla tulee sitten hiukan eri sävynen.
Tuossa mun avatarissa nekin on vaikkakin ei niin selkeesti erotu.
No ainakin mulla tulee sitten hiukan eri sävynen.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: Fiat Uno Turbo -88
Ulkopuoli alkaa lopulta olla valmista. Vielä pitää vaihtaa tuulilasin tiiviste, helmamuovit, sumuvalot ja etusisälokarit asentaa. Uno kävi vähän haukkaamassa raitista ilmaa viikonloppuna.
Sitten siirrytään seuraavaksi konehuoneen puolelle. Letkuja ja sähköjä käydään läpi ja yleistä siistimistä. Vaihdetaan jakohihna ja nesteet tuoreempiin. Sitten vielä vähän osia paikalleen sisätiloissa ja voisi kokeilla mitä katsastussetä sanoo...
Sitten siirrytään seuraavaksi konehuoneen puolelle. Letkuja ja sähköjä käydään läpi ja yleistä siistimistä. Vaihdetaan jakohihna ja nesteet tuoreempiin. Sitten vielä vähän osia paikalleen sisätiloissa ja voisi kokeilla mitä katsastussetä sanoo...
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?