Sivu 3/5

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 26.07.2016 23:07
Kirjoittaja RHR
Onnittelut onnistuneesta tekniikka päivityksestä. Itsellä sama joskus haaveis, eka pitäs kyllä saada vakio tekniikalla kilpiin. Kuinkas ratkaisit vetari? Minkä jarrutehostimen olet ajatellut asentaa?

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 26.07.2016 23:23
Kirjoittaja seiska81
RHR kirjoitti:Onnittelut onnistuneesta tekniikka päivityksestä. Itsellä sama joskus haaveis, eka pitäs kyllä saada vakio tekniikalla kilpiin. Kuinkas ratkaisit vetari? Minkä jarrutehostimen olet ajatellut asentaa?
Vetarit yhistelin bravan ja seikan akseleista,eli seiskasta tuli ulommat nivelet.
Sopivasta kohti vaan akselit poikki,sitte sorvasin muutaman sentin matkalta saman paksuisiksi ne päät ja siihen lämpösovitteella ja hitsaamalla holkki päälle..jospa nuo kestää :roll:

Jarrutehostinta mulla ei vielä oo minkäänlaista, pitää kahtella joku mahollisimman pieni ku tuota tilaa ei liikaa oo.

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 27.07.2016 08:12
Kirjoittaja seat127
Itse jatkoin vetarit juuri tuollain 16v seiskaan. Eivät kestäneet ainakaan omassa käytössä kun muutaman viikon, siitä jatkosta pyörähti. Oli lämpösovitteella ja tulppa hitsattu.
Sitten koneistutin kokonaan uudet kepit. Nyt Kestää.
Toivoton sulle parempaa kestoo noille.

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 30.07.2016 13:41
Kirjoittaja maxpower2016
Hyvältä vaikuttaa :thumb:
mites moottorinkannakkeet ratkaisit, hitsasitko koriin oikeille kohdin bravan korvat?

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 30.07.2016 16:05
Kirjoittaja seiska81
Muokkasin seiskan omista kiinnikkeistä sopivat. Mitään korimuutoksia ei tarvinu tehä.
Voin koittaa ottaa vaikka kuvia niistä kiinnikkeistä.

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 30.07.2016 21:18
Kirjoittaja maxpower2016
laitas oikein kuvia esille..

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 04.04.2017 10:04
Kirjoittaja JLaines
Vähän on aikaa kun viimeksi päivitetty, mutta voisitko ottaa muutaman kuvan kuinka vaihdelaatikonpää asettui runkopalkkiin nähden.
Kuvat pyöränkotelon ja moottoritilan puolelta olis jees.
Niin ja kuinka paljon sähkösarjaa sai teurastaa että vain moottorin kannalta tärkeimmät jäi jäljelle.

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 04.04.2017 11:16
Kirjoittaja Keltsi
Sähköjen teurastukseen osaan ottaa kantaa, kun tuli valkoiseen 16V seiskaan niitä ihmeteltyä ja vielä toiseen kertaan tuon saman tekniikan siirtyessä Unoon.

Tuossa on kaksi tapaa toteuttaa asia:

- BravX:ssä kaikki moottorin sähköt tulee yhden moninapaisen liittimen kautta ja tällä tavalla se toteutettiin tuossa valkoisessakin. Eli muokattiin seiskan omaa johdotusta sopimaan BravX:n moottorin johtosarjaan.
- Unossa päädyin toiseen ratkaisuun, eli jätin auton omat johdot ennalleen ja purin moottorin johtosarjasta kaiken ylimääräisen pois. Jotenkin tämä ratkaisu oli simppelimpi, kun jo olemassa olevat piuhat saivat jäädä paikoilleen...

Tuosta Unon sähköistyksestä tuli piirrettyä oikein sähkökaaviokin, niin voi sitten tien päälle jäätyään ihmetellä :lol:

Valkoisessa runkopalkinpää muutettiin vastaamaan sitä 5-v, aisaa ja samalla lisäiltiin muitakin vahvikkeita konehuoneeseen.

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 07.04.2017 11:15
Kirjoittaja seiska81
JLaines kirjoitti:Vähän on aikaa kun viimeksi päivitetty, mutta voisitko ottaa muutaman kuvan kuinka vaihdelaatikonpää asettui runkopalkkiin nähden.
Kuvat pyöränkotelon ja moottoritilan puolelta olis jees.
Niin ja kuinka paljon sähkösarjaa sai teurastaa että vain moottorin kannalta tärkeimmät jäi jäljelle.


Kävin muutaman kuvan ottaan,jospa niistä jotain tolkkua saa.
Laittelin ne kuvat tuonne mun albumiin.
Keltsihän nuista sähköistä tuossa jo tarinoi,niin minullapa ei siihen oo lisättävää.

Ps.jos tarvit vielä jostain tietystä paikasta kuvia niin kysy.

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 07.04.2017 15:21
Kirjoittaja RHR
Mihinkäs ratkaisuun päädyit jarrutehostimen osalta?

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 07.04.2017 16:47
Kirjoittaja seiska81
Jarrutehostimen osalta en oo vielä päätyny mihinkään ratkasuun. Talven aikana oli taas tarkotus kaikenlaista seiskaan rakennella,mutta eipä tullu koskettuakaan tuohon :roll:
Jonkulainen tehostin tuonne kuitenki täytyy laittaa,että saa muutoskatsastettua ja takaiskari tornit pitää tehä loppuun ku muutin tuon takajousituksen kynätolpille..ym.

No,onhan tässä vielä vappuun aikaa tai jos viimestään seiskojen kokoontumiseen sais ajoon :thumb:

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 08.04.2017 11:00
Kirjoittaja sedicivalvole1
Ihan vinkkinä vaan toyota lc 60-61 on pieni kytkimen tehostin(alipaine)sylinteri

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 03.06.2017 22:54
Kirjoittaja seiska81
Aika tuntuu kuluvan niin joutuin,ettei meinaa perässä pysyä,mutta tänään oli pakko paneutua tosissaan seiskan jarrutehostin puoleen.

Tehostimeksi tuli hommattua tuo toyota hj-61 kytkin tehostin joka kokonsa puolesta on aika sopiva seiskan pieneen konehuoneeseen.
Tehostimelle tejin tuommosen jalan pellistä ja putken pätkästä [url=http://aijaa.com/CXOBO5][img]http: ... .jpg[/img][/url]
[url=http://aijaa.com/z6p4PY][img]http: ... .jpg[/img][/url]
[url][url=http://aijaa.com/F4n2gG][img] ... .jpg[/img][/url][/url]

Pääsylinterille pitää vielä tehä kiinnikkeet ja uusia jarruputket niin sitte alkais olla jarrupuoli kunnossa katsastusta varten.
Toisen vaihdevaijerin kiinnikkeen joutu askarteleen uusiksi,että mahtu tuo tehostin [url=http://aijaa.com/ctbyXK][img]http: ... .jpg[/img][/url]

Tulipa vielä viimeisteltyä ja massailtua nuo takapään iskaritornit,jotka tejin tuossa keväällä. Sopivia kynäjousia ei vielä oo tullu hommattua,niin mennään vielä toistaiseksi lehtijousella. [url=http://aijaa.com/VM3CQU][img]http: ... .jpg[/img][/url]

Nyt alkaa pikkuhiljaa näytään siltä,että ensviikolla sais vihdoin muutoskatsastettua,niin pääsis sitte lauantaina sinne kokoontumiseen :)

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 11.06.2017 21:08
Kirjoittaja seiska81
Tämäki tuli käytettyä päivää ennen summer specialia katsastus konttorilla ja leimahan sieltä tuli puhtain paperein.
Turhaan tuli jännitettyä tuota moottorin muutoskatsastustaki,kaikki muutokset todettiin asianmukaisesti ja siististi tehdyksi.
Kehut tuli myös hyvistä verrokkipapereista jotka hommasin joskus 2000 luvun alkupuolella italkonilta.
Ei aivan ilman murheita selvitty lauantain kiertoajelusta kun seiskassa ilmeni jarrujen päälle jäämistä,mutta seki loppu ku tulppas tehostimen letkun,vaatinee ilmeisesti jonkulaisen kuristimen tuohon letkuun.

[url=http://aijaa.com/M3tZVp][img]http: ... .jpg[/img][/url]

[url=http://aijaa.com/ji2FJ0][img]http: ... .jpg[/img][/url]
[url=http://aijaa.com/MkiXm4][img]http: ... .jpg[/img][/url]

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 12.06.2017 15:50
Kirjoittaja vvieri
Komea laite ihan livenäkin! :)

Jos jarrutehostin tuppaa pakottamaan jarrua päälle niin vika voi johtua ihan vaan tehostimen käyttötangon säädöstä.. eli tehostimen mäntä ei pääse kokonaan ulos kun poljin on ylhäällä.