Sivu 2/5

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 05.07.2016 23:35
Kirjoittaja maxpower2016
Oletko tutustunut minkämoisia liikkeitä vaatii tuon koneen asennus, poikkeaako lohkon kannakkeiden paikka paljon alkup. moottorin paikoista, voisko sopia vaihteistoineenkin nokalle? itseäkin hiukan alkoi kiinnostaa, kun noita elinluovuttajia saa kuitenkin melkein kiitoskaupalla..

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 06.07.2016 00:53
Kirjoittaja seiska81
No sen verran kahtelin nuita kiinnike hommia, että eihän ne oo tuossa bravan motissa sinnepäinkään oikeissa kohissa, mutta kyllähän ne ite tekemällä saa..mulla helpottaa tuota asennusta paljon tuo kuskinpuoleinen runkopalkki jossa on 5v laatikolle valmiiksi paikka, taitaa kaikissa ykköskoppasissa olla se suora palkki haittana..mutta mutta aika kompaktilta paketiltahan tuo ainaki irrallaan näyttää :)

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 06.07.2016 07:49
Kirjoittaja maxpower2016
Mahtaakohan tuohon ykköskoppaan saada laittaakaan 1.2 mottia, kun tietääkseni ei ole tehty isommalla koneella kuin 0.9?? onko bravassa bensapumppu tankissa vai ulkopuolella? oletko miettinyt sitä toteutusta, koitatko vaihtaa tankin vai sovittaa ruiskukoneen bensansyötön alkuperäiseen?
tuommosesta bravasta/bravosta sais vielä mukavasti muutakin tekniikan päivitystä, jos jaksaa värkkäillä.. mittariston, sähkölasit..

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 07.07.2016 17:23
Kirjoittaja seiska81
kyllähän ne taisi samat verrokkipaperit käydä tuohon ykköskoppaanki eli kyllä siihenki isompaa mottia saa laittaa..

tuohon bensan syöttöön mietin semmosta ratkasua,että tekis sen välisäiliön jota täyttäs jollain pienellä sähköpumpulla ja sen jälkeen joku ruiskupumppu.

Tuota bravan omaa pumppua on vaikia saada hyödynnettyä kun majailee tosiaa tankin sisällä.

Tulihan nuo sähkölasien moottorit otettua talteen,niin jos niistä joskus askartelis seiskaan lasinnostimet..

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 07.07.2016 18:39
Kirjoittaja maxpower2016
mistäs semmosia papereita saa? :o

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 07.07.2016 22:16
Kirjoittaja Stefa
seiska81 kirjoitti:kyllähän ne taisi samat verrokkipaperit käydä tuohon ykköskoppaanki eli kyllä siihenki isompaa mottia saa laittaa..
Mulle sanottiin katsastusmiehen toimesta tällä viikolla, että Trafin mukaan verrokki pitää olla aina vanhemmasta, koska vuosimalliltaan uudemmissa voi olla "piiloparannuksia". Ei väliä mallisarjoilla tai millään, vaan korin vuosimallia katsottaisiin. Tiedä sitten :roll: Eli jos vaikka tulee isompi kone jonain vuonna ilman mitään faceliftejä, niin vain vuosimalliltaan tuota uudempiin sen saisi verrokiksi. En alkanut vängätä kun ei itseä koskettanut.

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 07.07.2016 23:09
Kirjoittaja Luigi
Stefa kirjoitti:Mulle sanottiin katsastusmiehen toimesta tällä viikolla, että Trafin mukaan verrokki pitää olla aina vanhemmasta, koska vuosimalliltaan uudemmissa voi olla "piiloparannuksia". Ei väliä mallisarjoilla tai millään, vaan korin vuosimallia katsottaisiin. Tiedä sitten :roll: Eli jos vaikka tulee isompi kone jonain vuonna ilman mitään faceliftejä, niin vain vuosimalliltaan tuota uudempiin sen saisi verrokiksi. En alkanut vängätä kun ei itseä koskettanut.
Joillain katsastusmiehillä tuntuu olevan tarve ampua kaikki alas. Niin oli aikoinaan Y10:n turbottamisenkin kohdalla, kun etukäteen menin kysymään. Sitten kun vein muutoskatsastukseen, niin sattui vielä sama äijä kohdalle, ja ei se sitten mikään ongelma enää ollutkaan.

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 07.07.2016 23:39
Kirjoittaja wellu
Stefa kirjoitti:
seiska81 kirjoitti:kyllähän ne taisi samat verrokkipaperit käydä tuohon ykköskoppaanki eli kyllä siihenki isompaa mottia saa laittaa..
Mulle sanottiin katsastusmiehen toimesta tällä viikolla, että Trafin mukaan verrokki pitää olla aina vanhemmasta, koska vuosimalliltaan uudemmissa voi olla "piiloparannuksia". Ei väliä mallisarjoilla tai millään, vaan korin vuosimallia katsottaisiin. Tiedä sitten :roll: Eli jos vaikka tulee isompi kone jonain vuonna ilman mitään faceliftejä, niin vain vuosimalliltaan tuota uudempiin sen saisi verrokiksi. En alkanut vängätä kun ei itseä koskettanut.
Herra katsastusinsinööri on puhunut lahjakkaasti paskaa.

Verrokki on saman mallisarjan auto. Iällä ei ole väliä, mutta sitä en tiedä kelpaako mk2 verrokiksi mk1:lle, koska korirakenteet ovat muuttuneet (tämänhän taitaa nähdä tyyppinumerosta).

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 09.07.2016 18:33
Kirjoittaja seiska81
[url=http://aijaa.com/gpeQQ0][img]http: ... .jpg[/img][/url]

[url=http://aijaa.com/YR4Xgm][img]http: ... .jpg[/img][/url]

[url=http://aijaa.com/G5dY54][img]http: ... .jpg[/img][/url]

tuo moottorihan on ku suunniteltu tuonne seiskan moottoritilaan,ahtain paikka taitaa olla tuo jarrusylinterin seutu ku siinä on nuo vaihdevaijereitten kiinnitykset..

seuraavaksi tarttis alkaa suunnitteleen jonkulaisia kiinnityksiä tuolle,näyttäs,että saa tehtyä nuista seiskan omista sopivat..

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 11.07.2016 15:07
Kirjoittaja veijopekka
Mites vaihdelaatikko? Onko ahdasta? Mikäs laatikko sulla tohon tulee/käy?

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 11.07.2016 15:59
Kirjoittaja seiska81
Tuo koko moottori/vaihteisto paketti on bravasta.

Olin yllättyny, että tuo sopi tuonne ilman korin muokkausta ja jäi vielä tilaa moottorin liikkeille.

Mulla on onneksi valmiiksi se "mutkapalkki" sielä kuskinpuolella,niin sopii tuo laatikon pääty paremmin.

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 12.07.2016 00:32
Kirjoittaja veijopekka
jees. laitahan kuvia sitä mukaan kun edistyy, mukava seurata :thumb:

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 17.07.2016 21:27
Kirjoittaja seiska81
Eihän sitä ilman murheita tästäkään tekniikan vaihdosta selvitty,eilen sain auton siihen malliin,että vois käyntiin laittaa ja hyvin kyllä lähtiki mutta kävi kolmella..kakkos pytyn kipinä on kadonnu johonki tuossa tekniikan vaihdon aikana :roll: koitin vaihdella tulppia ja johtoja pytysta toiseen mutta ei mitään vaikutusta..ensimmäisenä tuli mieleen,että ois tuossa johtosarjassa vika mutta ei mun ymmärtääkseni voi olla ku puuttuu vain 1 pytyltä kipinä..voikohan tuota vielä jotenki muuten testailla vai täytyykö marssia puola kauppaan ja toivoa,että siinä on vika :?:

Muuten alkas olla jo hyvällä mallilla,vielä kytkin vaijeri ja vetarit pitäs soveltaa niin pääsis eka testilenkille 8-)

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 18.07.2016 21:52
Kirjoittaja TfP-Motors
seiska81 kirjoitti:Eihän sitä ilman murheita tästäkään tekniikan vaihdosta selvitty,eilen sain auton siihen malliin,että vois käyntiin laittaa ja hyvin kyllä lähtiki mutta kävi kolmella..kakkos pytyn kipinä on kadonnu johonki tuossa tekniikan vaihdon aikana :roll: koitin vaihdella tulppia ja johtoja pytysta toiseen mutta ei mitään vaikutusta..ensimmäisenä tuli mieleen,että ois tuossa johtosarjassa vika mutta ei mun ymmärtääkseni voi olla ku puuttuu vain 1 pytyltä kipinä..voikohan tuota vielä jotenki muuten testailla vai täytyykö marssia puola kauppaan ja toivoa,että siinä on vika :?:

Muuten alkas olla jo hyvällä mallilla,vielä kytkin vaijeri ja vetarit pitäs soveltaa niin pääsis eka testilenkille 8-)
puolasta voit vaihtaa 2 ja 3 johot ristiin ja kokeilla siirtyykö vika. mulla on kerran särkynyt hukkakipinäpuola juuri silleen että yhdelle johdolle ei tullut kipinää.

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 26.07.2016 22:51
Kirjoittaja seiska81
se on seiskaki uudella tekniikalla liikkunu jo n.300km ja hyvin tuntuu toimivan,puolan jouduin uusimaan, että sain käymään kaikilla pytyillä.

Ihmeen pirtiän olonen on tuo motti seiskan kopassa :P ja parasta on nuo imuäänet :thumb:

Työmatkat sujuu nyt vähä lepposammin ku on tuo 5-v loota.

Jarrutehostin tuohon pitää vielä sovitella,niin vois leimasedälle käydä näyttään.


Kuva

Kuva

Kuva
Askartelin tuolle bravan bensapumpulle tuommosen säilion putkesta,tuota säiliötä täytetään pienellä sähköpumpulla,hyvin tuo on toiminu.

Kuva