Sivu 1/5

FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 15.08.2015 11:57
Kirjoittaja seiska81
tervehdys

laitetaan tämäki projekti tänne,eli auton tarina on seuraavanlainen:veljeni osti auton -09 jolloin purettu osiksi ja alotettu korin hitsaus.
veljeni laitteli autoa pikkuhiljaa vuoteen -14 asti,jolloin valitettavasti menehtyi ja projekti jäi vaille jatkajaa..

minä sitte hauduttelin n.vuoden projektin loppuun viemisestä ja viimein nyt keväällä -15 sain hajettua auton itelle.

minulle tullessa autoon oli kaikki hitsaukset tehty. minulle jäi korin osalta pohjien teko ja maalaus..

pohjat saatiin aika nopeasti tehtyä ja auto lähti kaverille maalattavaksi,sillä aikaa minä selvittelin osia jotka kuuluu tähän autoon ku veljen tallissa oli ainaki kahden seiskan osat.

auto tuli maalattuna takasi kesäkuun lopussa josta alkoi auton kasaus,olihan siinä setviminen ,että mihin mikäki nippeli kuuluu,mutta kyllä siitä loppujenlopuksi liikkuva auto saatiin(kiitos seiskan yksinkertaisuuden).


laittelen autosta lisää kuvia kunhan saan ne koneelle.
Kuva


Kuva

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 16.08.2015 22:18
Kirjoittaja seiska81
noniin nyt sain jotain kuvia koneelle tuosta seiskasta.

kuvia ei kyllä oo auton alkuvaiheista,mutta jotain tänä kesänä otettuja löytyy.

kerrotaan nyt vähä,että mitä tuolle on tehty:

-moottori 903cc
-nokka 280 asteinen,nostoa 6,6mm
-4-2-1 peltisarja
-kaasarina ainaki toistaseksi 32mm weber
-kansi ja lohko oikastu ja hoonattu,lohkosta otettu samalla vähä reilumpi siivu pois(en oo varma paljonko laskettu).

tämä moottori on vielä osina kun odettelen männänrenkaita,jospa ne ensviikolla :roll: paikallaan on nyt vuosia tallissa seissyt varaosa moottori.

koekasattuna:

Kuva

kori on muuten orkkis kunnossa,ainoastaan iskari torneja on jatkettu n.40-50mm.

iskarit on ne purettavat mallit joista vartta sorvattu lyhemmäksi

vanteina on 7.5x13" kromi mangelsit joista keskiö maalattu ja siirretty erikohtaan.
kumit 175/50/13"

huonosti on tullu otettua kuvia nuista eri vaiheista,tässä kuva viimeviikolta:
Kuva

Kuva

lisäsin tuonne albumiin jotain kuvia.http://aijaa.com/a/2bKSEI

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 17.08.2015 12:19
Kirjoittaja vvieri
Nätti kapistus! :)

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 18.08.2015 00:05
Kirjoittaja GreenThing
Puskurit paikoillaan. Oikein! 8-)

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 18.08.2015 07:05
Kirjoittaja kappa12
GreenThing kirjoitti:Puskurit paikoillaan. Oikein! 8-)
Juurikin näin... Seiska on jotenkin hölmön näköinen ilman puskureita...

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 18.08.2015 08:03
Kirjoittaja vvieri
Joo, peräpää varsinkin. :lol:

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 18.08.2015 13:06
Kirjoittaja seiska81
Joo,kyllä mulla oli alusta asti tarkotus pitää kori päältä mahdollisimman originaalina.
Sopivasti vaan madallusta ja vanteisiin leveyttä,niin onhan se komee :)

Eilen tuli käytyä konttorilla kokeileen josko leiman sais ja kyllähän sieltä leima tuli kehujen kera 8-)
Oli muuten katsastusmiehen ilme näkemisen arvoinen ku avas konepellin ja huomas nuo iskaritornin jatkot :shock: , oli nimittäin joku käyny samana päivänä katsastaan alkuperäisen seiskan niin tieten ponppas vähä silmille nuo :lol:
No eipä ne lopulta aiheuttanu mitään toimenpiteitä kun todettiin asiallisesti tehdyksi,alustan jouduin muutoskatsastaan ku on niin reilu madallus.
Otteeseen merkkasivat akselin keskeltä kaareen 275mm edessä ja takana.paljonkohan tuo väli lienee normi korkusessa?

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 18.08.2015 16:48
Kirjoittaja veijopekka
Hieno on :) Miten madalsit peräpään?

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 18.08.2015 16:55
Kirjoittaja seiska81
Takana mulla on kolmilehtinen jousi, jota painelin prässillä suoremmaksi :) suoristu tuolla kyllä tosi helposti.
Aluksi suoristu vähä liikaaki niin joutu ottaan vähä takasipäin :?

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 19.10.2015 23:00
Kirjoittaja Sopuli23
Tämä tuli perjantaina vastaan vähän ennen Kalajokia. Komia peli! ;)

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 28.10.2015 09:25
Kirjoittaja Jargon
seiska81 kirjoitti:Joo,kyllä mulla oli alusta asti tarkotus pitää kori päältä mahdollisimman originaalina.
Sopivasti vaan madallusta ja vanteisiin leveyttä,niin onhan se komee :)

Eilen tuli käytyä konttorilla kokeileen josko leiman sais ja kyllähän sieltä leima tuli kehujen kera 8-)
Oli muuten katsastusmiehen ilme näkemisen arvoinen ku avas konepellin ja huomas nuo iskaritornin jatkot :shock: , oli nimittäin joku käyny samana päivänä katsastaan alkuperäisen seiskan niin tieten ponppas vähä silmille nuo :lol:
No eipä ne lopulta aiheuttanu mitään toimenpiteitä kun todettiin asiallisesti tehdyksi,alustan jouduin muutoskatsastaan ku on niin reilu madallus.
Otteeseen merkkasivat akselin keskeltä kaareen 275mm edessä ja takana.paljonkohan tuo väli lienee normi korkusessa?
Onpas todlela hyvän näköinen seiska. Täytyy yrittää talven aikana saada omaakin hieman alemmas. Mittailin vakiosta tuon akselin keskeltä kaareen, ja mitaksi tuli 380mm..

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 22.03.2016 00:49
Kirjoittaja seiska81
Tervehdys.
Se on seiskaki herätelty taas talviunilta 8-)


Kuva

Kuva

Kuva

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 23.03.2016 11:16
Kirjoittaja RHR
Hyvältä näyttää. Onkos tuossa minkä kokoinen rengastus alla? Ja vastauskin näköjään löytyi tuolta ylempää.

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 23.03.2016 11:20
Kirjoittaja -HH-
Näyttää kyllä noilla vanteilla nyt TODELLA hyvältä, kuten koko autokin. :thumb:

Re: FIAT 127 BLUE

Lähetetty: 05.07.2016 23:15
Kirjoittaja seiska81
Nonii pientä päivitystä ois aika tehä tämän pirssin tekniikalle, kun alkaa tuo vaihdelaatikko vedellä viimesiään.

Pirtiämmän tekniikan tunkeminen tuonne pellinalle on pyörinyt jo pidemmänaikaa mielessä ja kaivelinki tuolta tallin perukoilta 1.3 ja 1.5 sossilaiset esille, mutta ei löytyny sopivaa vaihteistoa nuille kaveriksi, joten päätin hommata jotain modernimpaa tekniikkaa.

Aikani myyntipalstoja selailtua tuli sopivan välimatkan päähän myyntiin läpimätä brava 1.2 16v tekniikalla ja seuraavana päivänä ajelin sen siirtokilvillä omalle pihalle ja illalla oliki tekniikka jo tallin lattialla :)

Tovin joutu sitte ihmetteleen sitä bravan johtonippua, että mitä johtoja tuo moottori tarvii toimiakseen :shock:

Tieten siihen jäi nyt kaikki tarvittavat karvat, kun ilosesti pörähti tallin lattialla käyntiin.

Tälläviikolla pitäs nostaa entinen motti pois ja sovitella tuo "superfire" paikalleen..

Pitää kuvia laitella ku saa jotain näkyvää aikaseksi :)