FIAT 127 BLUE

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
seiska81
Viestit: 67
Liittynyt: 10.08.2015 00:05
Paikkakunta: kalajoki

FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja seiska81 »

tervehdys

laitetaan tämäki projekti tänne,eli auton tarina on seuraavanlainen:veljeni osti auton -09 jolloin purettu osiksi ja alotettu korin hitsaus.
veljeni laitteli autoa pikkuhiljaa vuoteen -14 asti,jolloin valitettavasti menehtyi ja projekti jäi vaille jatkajaa..

minä sitte hauduttelin n.vuoden projektin loppuun viemisestä ja viimein nyt keväällä -15 sain hajettua auton itelle.

minulle tullessa autoon oli kaikki hitsaukset tehty. minulle jäi korin osalta pohjien teko ja maalaus..

pohjat saatiin aika nopeasti tehtyä ja auto lähti kaverille maalattavaksi,sillä aikaa minä selvittelin osia jotka kuuluu tähän autoon ku veljen tallissa oli ainaki kahden seiskan osat.

auto tuli maalattuna takasi kesäkuun lopussa josta alkoi auton kasaus,olihan siinä setviminen ,että mihin mikäki nippeli kuuluu,mutta kyllä siitä loppujenlopuksi liikkuva auto saatiin(kiitos seiskan yksinkertaisuuden).


laittelen autosta lisää kuvia kunhan saan ne koneelle.
Kuva


Kuva
seiska81
Viestit: 67
Liittynyt: 10.08.2015 00:05
Paikkakunta: kalajoki

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja seiska81 »

noniin nyt sain jotain kuvia koneelle tuosta seiskasta.

kuvia ei kyllä oo auton alkuvaiheista,mutta jotain tänä kesänä otettuja löytyy.

kerrotaan nyt vähä,että mitä tuolle on tehty:

-moottori 903cc
-nokka 280 asteinen,nostoa 6,6mm
-4-2-1 peltisarja
-kaasarina ainaki toistaseksi 32mm weber
-kansi ja lohko oikastu ja hoonattu,lohkosta otettu samalla vähä reilumpi siivu pois(en oo varma paljonko laskettu).

tämä moottori on vielä osina kun odettelen männänrenkaita,jospa ne ensviikolla :roll: paikallaan on nyt vuosia tallissa seissyt varaosa moottori.

koekasattuna:

Kuva

kori on muuten orkkis kunnossa,ainoastaan iskari torneja on jatkettu n.40-50mm.

iskarit on ne purettavat mallit joista vartta sorvattu lyhemmäksi

vanteina on 7.5x13" kromi mangelsit joista keskiö maalattu ja siirretty erikohtaan.
kumit 175/50/13"

huonosti on tullu otettua kuvia nuista eri vaiheista,tässä kuva viimeviikolta:
Kuva

Kuva

lisäsin tuonne albumiin jotain kuvia.http://aijaa.com/a/2bKSEI
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Nätti kapistus! :)
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Puskurit paikoillaan. Oikein! 8-)
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1493
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

GreenThing kirjoitti:Puskurit paikoillaan. Oikein! 8-)
Juurikin näin... Seiska on jotenkin hölmön näköinen ilman puskureita...
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Joo, peräpää varsinkin. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
seiska81
Viestit: 67
Liittynyt: 10.08.2015 00:05
Paikkakunta: kalajoki

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja seiska81 »

Joo,kyllä mulla oli alusta asti tarkotus pitää kori päältä mahdollisimman originaalina.
Sopivasti vaan madallusta ja vanteisiin leveyttä,niin onhan se komee :)

Eilen tuli käytyä konttorilla kokeileen josko leiman sais ja kyllähän sieltä leima tuli kehujen kera 8-)
Oli muuten katsastusmiehen ilme näkemisen arvoinen ku avas konepellin ja huomas nuo iskaritornin jatkot :shock: , oli nimittäin joku käyny samana päivänä katsastaan alkuperäisen seiskan niin tieten ponppas vähä silmille nuo :lol:
No eipä ne lopulta aiheuttanu mitään toimenpiteitä kun todettiin asiallisesti tehdyksi,alustan jouduin muutoskatsastaan ku on niin reilu madallus.
Otteeseen merkkasivat akselin keskeltä kaareen 275mm edessä ja takana.paljonkohan tuo väli lienee normi korkusessa?
veijopekka
Viestit: 173
Liittynyt: 04.01.2007 00:20

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja veijopekka »

Hieno on :) Miten madalsit peräpään?
seiska81
Viestit: 67
Liittynyt: 10.08.2015 00:05
Paikkakunta: kalajoki

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja seiska81 »

Takana mulla on kolmilehtinen jousi, jota painelin prässillä suoremmaksi :) suoristu tuolla kyllä tosi helposti.
Aluksi suoristu vähä liikaaki niin joutu ottaan vähä takasipäin :?
Sopuli23
Viestit: 74
Liittynyt: 10.04.2012 15:59

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja Sopuli23 »

Tämä tuli perjantaina vastaan vähän ennen Kalajokia. Komia peli! ;)
- 127 helmi -80? ja projekti.
Jargon
Viestit: 46
Liittynyt: 28.06.2005 21:25
Paikkakunta: Varkaus

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja Jargon »

seiska81 kirjoitti:Joo,kyllä mulla oli alusta asti tarkotus pitää kori päältä mahdollisimman originaalina.
Sopivasti vaan madallusta ja vanteisiin leveyttä,niin onhan se komee :)

Eilen tuli käytyä konttorilla kokeileen josko leiman sais ja kyllähän sieltä leima tuli kehujen kera 8-)
Oli muuten katsastusmiehen ilme näkemisen arvoinen ku avas konepellin ja huomas nuo iskaritornin jatkot :shock: , oli nimittäin joku käyny samana päivänä katsastaan alkuperäisen seiskan niin tieten ponppas vähä silmille nuo :lol:
No eipä ne lopulta aiheuttanu mitään toimenpiteitä kun todettiin asiallisesti tehdyksi,alustan jouduin muutoskatsastaan ku on niin reilu madallus.
Otteeseen merkkasivat akselin keskeltä kaareen 275mm edessä ja takana.paljonkohan tuo väli lienee normi korkusessa?
Onpas todlela hyvän näköinen seiska. Täytyy yrittää talven aikana saada omaakin hieman alemmas. Mittailin vakiosta tuon akselin keskeltä kaareen, ja mitaksi tuli 380mm..
-84 33
seiska81
Viestit: 67
Liittynyt: 10.08.2015 00:05
Paikkakunta: kalajoki

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja seiska81 »

Tervehdys.
Se on seiskaki herätelty taas talviunilta 8-)


Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja RHR »

Hyvältä näyttää. Onkos tuossa minkä kokoinen rengastus alla? Ja vastauskin näköjään löytyi tuolta ylempää.
Viimeksi muokannut RHR, 23.03.2016 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Näyttää kyllä noilla vanteilla nyt TODELLA hyvältä, kuten koko autokin. :thumb:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
seiska81
Viestit: 67
Liittynyt: 10.08.2015 00:05
Paikkakunta: kalajoki

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja seiska81 »

Nonii pientä päivitystä ois aika tehä tämän pirssin tekniikalle, kun alkaa tuo vaihdelaatikko vedellä viimesiään.

Pirtiämmän tekniikan tunkeminen tuonne pellinalle on pyörinyt jo pidemmänaikaa mielessä ja kaivelinki tuolta tallin perukoilta 1.3 ja 1.5 sossilaiset esille, mutta ei löytyny sopivaa vaihteistoa nuille kaveriksi, joten päätin hommata jotain modernimpaa tekniikkaa.

Aikani myyntipalstoja selailtua tuli sopivan välimatkan päähän myyntiin läpimätä brava 1.2 16v tekniikalla ja seuraavana päivänä ajelin sen siirtokilvillä omalle pihalle ja illalla oliki tekniikka jo tallin lattialla :)

Tovin joutu sitte ihmetteleen sitä bravan johtonippua, että mitä johtoja tuo moottori tarvii toimiakseen :shock:

Tieten siihen jäi nyt kaikki tarvittavat karvat, kun ilosesti pörähti tallin lattialla käyntiin.

Tälläviikolla pitäs nostaa entinen motti pois ja sovitella tuo "superfire" paikalleen..

Pitää kuvia laitella ku saa jotain näkyvää aikaseksi :)
Vastaa Viestiin