FIAT 127 BLUE
FIAT 127 BLUE
tervehdys
laitetaan tämäki projekti tänne,eli auton tarina on seuraavanlainen:veljeni osti auton -09 jolloin purettu osiksi ja alotettu korin hitsaus.
veljeni laitteli autoa pikkuhiljaa vuoteen -14 asti,jolloin valitettavasti menehtyi ja projekti jäi vaille jatkajaa..
minä sitte hauduttelin n.vuoden projektin loppuun viemisestä ja viimein nyt keväällä -15 sain hajettua auton itelle.
minulle tullessa autoon oli kaikki hitsaukset tehty. minulle jäi korin osalta pohjien teko ja maalaus..
pohjat saatiin aika nopeasti tehtyä ja auto lähti kaverille maalattavaksi,sillä aikaa minä selvittelin osia jotka kuuluu tähän autoon ku veljen tallissa oli ainaki kahden seiskan osat.
auto tuli maalattuna takasi kesäkuun lopussa josta alkoi auton kasaus,olihan siinä setviminen ,että mihin mikäki nippeli kuuluu,mutta kyllä siitä loppujenlopuksi liikkuva auto saatiin(kiitos seiskan yksinkertaisuuden).
laittelen autosta lisää kuvia kunhan saan ne koneelle.
laitetaan tämäki projekti tänne,eli auton tarina on seuraavanlainen:veljeni osti auton -09 jolloin purettu osiksi ja alotettu korin hitsaus.
veljeni laitteli autoa pikkuhiljaa vuoteen -14 asti,jolloin valitettavasti menehtyi ja projekti jäi vaille jatkajaa..
minä sitte hauduttelin n.vuoden projektin loppuun viemisestä ja viimein nyt keväällä -15 sain hajettua auton itelle.
minulle tullessa autoon oli kaikki hitsaukset tehty. minulle jäi korin osalta pohjien teko ja maalaus..
pohjat saatiin aika nopeasti tehtyä ja auto lähti kaverille maalattavaksi,sillä aikaa minä selvittelin osia jotka kuuluu tähän autoon ku veljen tallissa oli ainaki kahden seiskan osat.
auto tuli maalattuna takasi kesäkuun lopussa josta alkoi auton kasaus,olihan siinä setviminen ,että mihin mikäki nippeli kuuluu,mutta kyllä siitä loppujenlopuksi liikkuva auto saatiin(kiitos seiskan yksinkertaisuuden).
laittelen autosta lisää kuvia kunhan saan ne koneelle.
Re: FIAT 127 BLUE
noniin nyt sain jotain kuvia koneelle tuosta seiskasta.
kuvia ei kyllä oo auton alkuvaiheista,mutta jotain tänä kesänä otettuja löytyy.
kerrotaan nyt vähä,että mitä tuolle on tehty:
-moottori 903cc
-nokka 280 asteinen,nostoa 6,6mm
-4-2-1 peltisarja
-kaasarina ainaki toistaseksi 32mm weber
-kansi ja lohko oikastu ja hoonattu,lohkosta otettu samalla vähä reilumpi siivu pois(en oo varma paljonko laskettu).
tämä moottori on vielä osina kun odettelen männänrenkaita,jospa ne ensviikolla paikallaan on nyt vuosia tallissa seissyt varaosa moottori.
koekasattuna:
kori on muuten orkkis kunnossa,ainoastaan iskari torneja on jatkettu n.40-50mm.
iskarit on ne purettavat mallit joista vartta sorvattu lyhemmäksi
vanteina on 7.5x13" kromi mangelsit joista keskiö maalattu ja siirretty erikohtaan.
kumit 175/50/13"
huonosti on tullu otettua kuvia nuista eri vaiheista,tässä kuva viimeviikolta:
lisäsin tuonne albumiin jotain kuvia.http://aijaa.com/a/2bKSEI
kuvia ei kyllä oo auton alkuvaiheista,mutta jotain tänä kesänä otettuja löytyy.
kerrotaan nyt vähä,että mitä tuolle on tehty:
-moottori 903cc
-nokka 280 asteinen,nostoa 6,6mm
-4-2-1 peltisarja
-kaasarina ainaki toistaseksi 32mm weber
-kansi ja lohko oikastu ja hoonattu,lohkosta otettu samalla vähä reilumpi siivu pois(en oo varma paljonko laskettu).
tämä moottori on vielä osina kun odettelen männänrenkaita,jospa ne ensviikolla paikallaan on nyt vuosia tallissa seissyt varaosa moottori.
koekasattuna:
kori on muuten orkkis kunnossa,ainoastaan iskari torneja on jatkettu n.40-50mm.
iskarit on ne purettavat mallit joista vartta sorvattu lyhemmäksi
vanteina on 7.5x13" kromi mangelsit joista keskiö maalattu ja siirretty erikohtaan.
kumit 175/50/13"
huonosti on tullu otettua kuvia nuista eri vaiheista,tässä kuva viimeviikolta:
lisäsin tuonne albumiin jotain kuvia.http://aijaa.com/a/2bKSEI
Re: FIAT 127 BLUE
Nätti kapistus!
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: FIAT 127 BLUE
Puskurit paikoillaan. Oikein!
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: FIAT 127 BLUE
Juurikin näin... Seiska on jotenkin hölmön näköinen ilman puskureita...GreenThing kirjoitti:Puskurit paikoillaan. Oikein!
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: FIAT 127 BLUE
Joo, peräpää varsinkin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: FIAT 127 BLUE
Joo,kyllä mulla oli alusta asti tarkotus pitää kori päältä mahdollisimman originaalina.
Sopivasti vaan madallusta ja vanteisiin leveyttä,niin onhan se komee
Eilen tuli käytyä konttorilla kokeileen josko leiman sais ja kyllähän sieltä leima tuli kehujen kera
Oli muuten katsastusmiehen ilme näkemisen arvoinen ku avas konepellin ja huomas nuo iskaritornin jatkot , oli nimittäin joku käyny samana päivänä katsastaan alkuperäisen seiskan niin tieten ponppas vähä silmille nuo
No eipä ne lopulta aiheuttanu mitään toimenpiteitä kun todettiin asiallisesti tehdyksi,alustan jouduin muutoskatsastaan ku on niin reilu madallus.
Otteeseen merkkasivat akselin keskeltä kaareen 275mm edessä ja takana.paljonkohan tuo väli lienee normi korkusessa?
Sopivasti vaan madallusta ja vanteisiin leveyttä,niin onhan se komee
Eilen tuli käytyä konttorilla kokeileen josko leiman sais ja kyllähän sieltä leima tuli kehujen kera
Oli muuten katsastusmiehen ilme näkemisen arvoinen ku avas konepellin ja huomas nuo iskaritornin jatkot , oli nimittäin joku käyny samana päivänä katsastaan alkuperäisen seiskan niin tieten ponppas vähä silmille nuo
No eipä ne lopulta aiheuttanu mitään toimenpiteitä kun todettiin asiallisesti tehdyksi,alustan jouduin muutoskatsastaan ku on niin reilu madallus.
Otteeseen merkkasivat akselin keskeltä kaareen 275mm edessä ja takana.paljonkohan tuo väli lienee normi korkusessa?
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 04.01.2007 00:20
Re: FIAT 127 BLUE
Hieno on Miten madalsit peräpään?
Re: FIAT 127 BLUE
Takana mulla on kolmilehtinen jousi, jota painelin prässillä suoremmaksi suoristu tuolla kyllä tosi helposti.
Aluksi suoristu vähä liikaaki niin joutu ottaan vähä takasipäin
Aluksi suoristu vähä liikaaki niin joutu ottaan vähä takasipäin
Re: FIAT 127 BLUE
Tämä tuli perjantaina vastaan vähän ennen Kalajokia. Komia peli!
- 127 helmi -80? ja projekti.
Re: FIAT 127 BLUE
Onpas todlela hyvän näköinen seiska. Täytyy yrittää talven aikana saada omaakin hieman alemmas. Mittailin vakiosta tuon akselin keskeltä kaareen, ja mitaksi tuli 380mm..seiska81 kirjoitti:Joo,kyllä mulla oli alusta asti tarkotus pitää kori päältä mahdollisimman originaalina.
Sopivasti vaan madallusta ja vanteisiin leveyttä,niin onhan se komee
Eilen tuli käytyä konttorilla kokeileen josko leiman sais ja kyllähän sieltä leima tuli kehujen kera
Oli muuten katsastusmiehen ilme näkemisen arvoinen ku avas konepellin ja huomas nuo iskaritornin jatkot , oli nimittäin joku käyny samana päivänä katsastaan alkuperäisen seiskan niin tieten ponppas vähä silmille nuo
No eipä ne lopulta aiheuttanu mitään toimenpiteitä kun todettiin asiallisesti tehdyksi,alustan jouduin muutoskatsastaan ku on niin reilu madallus.
Otteeseen merkkasivat akselin keskeltä kaareen 275mm edessä ja takana.paljonkohan tuo väli lienee normi korkusessa?
-84 33
Re: FIAT 127 BLUE
Hyvältä näyttää. Onkos tuossa minkä kokoinen rengastus alla? Ja vastauskin näköjään löytyi tuolta ylempää.
Viimeksi muokannut RHR, 23.03.2016 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: FIAT 127 BLUE
Näyttää kyllä noilla vanteilla nyt TODELLA hyvältä, kuten koko autokin.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: FIAT 127 BLUE
Nonii pientä päivitystä ois aika tehä tämän pirssin tekniikalle, kun alkaa tuo vaihdelaatikko vedellä viimesiään.
Pirtiämmän tekniikan tunkeminen tuonne pellinalle on pyörinyt jo pidemmänaikaa mielessä ja kaivelinki tuolta tallin perukoilta 1.3 ja 1.5 sossilaiset esille, mutta ei löytyny sopivaa vaihteistoa nuille kaveriksi, joten päätin hommata jotain modernimpaa tekniikkaa.
Aikani myyntipalstoja selailtua tuli sopivan välimatkan päähän myyntiin läpimätä brava 1.2 16v tekniikalla ja seuraavana päivänä ajelin sen siirtokilvillä omalle pihalle ja illalla oliki tekniikka jo tallin lattialla
Tovin joutu sitte ihmetteleen sitä bravan johtonippua, että mitä johtoja tuo moottori tarvii toimiakseen
Tieten siihen jäi nyt kaikki tarvittavat karvat, kun ilosesti pörähti tallin lattialla käyntiin.
Tälläviikolla pitäs nostaa entinen motti pois ja sovitella tuo "superfire" paikalleen..
Pitää kuvia laitella ku saa jotain näkyvää aikaseksi
Pirtiämmän tekniikan tunkeminen tuonne pellinalle on pyörinyt jo pidemmänaikaa mielessä ja kaivelinki tuolta tallin perukoilta 1.3 ja 1.5 sossilaiset esille, mutta ei löytyny sopivaa vaihteistoa nuille kaveriksi, joten päätin hommata jotain modernimpaa tekniikkaa.
Aikani myyntipalstoja selailtua tuli sopivan välimatkan päähän myyntiin läpimätä brava 1.2 16v tekniikalla ja seuraavana päivänä ajelin sen siirtokilvillä omalle pihalle ja illalla oliki tekniikka jo tallin lattialla
Tovin joutu sitte ihmetteleen sitä bravan johtonippua, että mitä johtoja tuo moottori tarvii toimiakseen
Tieten siihen jäi nyt kaikki tarvittavat karvat, kun ilosesti pörähti tallin lattialla käyntiin.
Tälläviikolla pitäs nostaa entinen motti pois ja sovitella tuo "superfire" paikalleen..
Pitää kuvia laitella ku saa jotain näkyvää aikaseksi