Sivu 2/6

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Lähetetty: 18.01.2016 18:53
Kirjoittaja Midi^
Noh nyt kun otin oikeen silmän käteen ja katselin niin sulakehan sieltä oli palanut ja oikeen huolella. En tiä miten mahdollista mutta sulakkeesta ei ollut jäljellä kuin metalli-osat ja sulakerasian pohjakin oli siltä kohdalta hieman sulanut. Uudella sulakkeella heräs henkiin mut täytyy tietty selvittää mikä tuon on polttanut. Ainakin yksi niistä säätömoottoreista piti huomattavaa meteliä eli tsekaan sen sitten ekana. Paneelissa ei siis vikaa, tosin tuo romikselta saatu ei ollut täysin ehjä vaan ne näytöt oli mössöä. Täytyy siitä koittaa saada rahoja takas :evil:

Vihdoin myös talvirenkaat alle 8-)

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Lähetetty: 19.01.2016 20:22
Kirjoittaja vvieri
Nähdäänhän tämä LCF:n Lumpparissa? :P

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Lähetetty: 20.01.2016 17:18
Kirjoittaja Midi^
No meininki olis tulla, eiköhän se tästä kun työtkin jatkuu vielä kuulemma ettei ihan heti joudu lomille. Vaikka kitkat nyt tulikin alle..

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Lähetetty: 21.01.2016 08:10
Kirjoittaja Midi^
Kun tuossa nyt edelleen on se vika että ruiskun vikavalo syttyy kun kierrokset ylittää 4000 niin huomasimpa että on eri sytyspuola katitottamassa ja katillisessa integralessa. Mikähän ero siinä on, tuo sytkämoduli siinä yhteydessä taitaa kuitenkin olla sama. Ja ainakin bielstein.com tarjoaa taas 8v kat ja 16v non-kat samaa puolaa :P

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Lähetetty: 21.01.2016 10:47
Kirjoittaja Pele
Tuo Bielsteinin 8V Kat/16V non-cat puola on malleissa joissa on vielä virranjakaja.
16V Cat-puola on uudempiin Evoihin joissa ei ole enää virranjakajaa,vaan puolia on 2kpl.
Ja kuten kuvastakin näkyy niin puolassa on 2kpl lähtöjä joista johto menee suoraa tulpalle.
Normi 8V Integralen ja 16V Integralen puolan suuri ero taitaa olla liittimet.
8V:ssä 4kpl laattaliittimiä, 16V:ssä yksi lukittava pistoke jossa neljä pinniä.

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Lähetetty: 21.01.2016 15:28
Kirjoittaja Midi^
Kumma vaan kun katittomalle 8v:lle oli oma sitten vielä.

Tuo puhalluksen suuntauksen säätömoottorihan siellä jumi. Annoin suoraan akulta vähän potkua niin alkoi toimimaan ihan ok, mutta saakos noita uusia jostain vielä? Samalla tuli käytyä korjausmanuaalin autodiagnosis läpi säätöpaneelilla, kaikki näyttäs toimivan ihan oikein. :o

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Lähetetty: 21.01.2016 16:37
Kirjoittaja Pele
Niin tämähän on Kat: http://www.bielstein.com/lancia/delta/e ... -integrale" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tämä katiton: http://www.bielstein.com/lancia/delta/e ... egrale-788" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli ero on liittimissä, kuten yllä kirjoitin.

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Lähetetty: 21.01.2016 18:59
Kirjoittaja Midi^
Aaivan, ei tullut taas luettua ihan huolella :oops:

Onneksi on edes suht-lämmin talli käytettävissä, vähän oli purkuhommia että pääs tonne säätöihin käsiks..

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Lähetetty: 22.01.2016 21:01
Kirjoittaja Midi^
Ehhehee tänään otettu Dedra ajoon! Kuva Onhan toi ihan sairas vehje tuolla liukkailla ei jumalauti :lol: :mrgreen: :twisted: :shock:

Mut paaljon vielä tehtävää että lumppariralli kunnossa on, kunhan tulee tili niin tilaillaan vähän osasia.

Taidan käydä tänään vielä pyrähtämässä kylillä 8-)

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Lähetetty: 29.01.2016 19:17
Kirjoittaja Midi^
Tänään purettu jäkopää ja tutkiskeltu että mitä kaikkea pitää uusia. Hihnojen lisäksi ainakin tasapainoakselien kiristinlaakeri. Tuosta jakohihnan kiristimestä vähän pohdiskelen tarviiko se uusia, pyörii ilman mitään nypytystä tai ääntä mutta sillain nahkeesti. Että menisköhän se vielä vai onko parempi vaan uusia..? On niin suolasen hintanen kun 70-80€ pylpyrästä :roll: Ellei joltakulta sattus löytymään harrastajaystävällisempään hintaan 8v koneen kiristintä? :)

Venakopan tiivisteistä sen verran että ilmeisesti niissäkin on merkittävä ero tavallisen ja kat-mallin välillä. Tavallisen malliset tuli jopa auton mukana mut ei ne vissiin tonne sitten käy.

Ja kuveja:

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Lähetetty: 29.01.2016 21:38
Kirjoittaja Pele
Remmihän se yleensä antautuu ennen kuin kiristin, mutta kyllä melkein silti uusisin samalla kun kerta auki on. Ei se kallis paketti ole jos saa jakopää setin alle 90 €:n. ;) (Motonet hintoja).
Meinaatko laittaa tasapainoremmin, vai miksi sen kiristinlaakeria kaipaat?
Vai tarkoitatko tuota tukilaakeria mikä on tasapainoakselin päässä ja ottaa kiinni jakohihnan selkään?

Kyllä ne venttiilikopan tiivisteet ihan saman malliset on. Oli katti tai ei. Ainoa ero on tuo kopan korkeus.Tiivistepinta on silti identtinen.

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Lähetetty: 29.01.2016 22:23
Kirjoittaja Midi^
Tukilaakeri on ihan hyvässä kunnossa. Meinasin laittaa tasapainoremmin kun se olis jo valmiina, ja tuleehan niistä kiva ääni. :lol: Aikanaan Themasta kyllä jätin sen pois..

No hyvä ei sitten muuta kun tiivisteitä vaihtelee niin saa öljyvuotoakin kuriin.

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Lähetetty: 30.01.2016 13:36
Kirjoittaja wellu
Kyllä minä vaihtaisin ihan kaiken jakopäähän liittyvän kun se on auki. Tietääpähän sitten että on uutta osaa eikä tarvi pelätä.

Monesti nimittäin se uusi hihna alkaa vanhaa kiristintä kuluttamaan ja se kiristin sanoo "tattis ja moro".

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Lähetetty: 01.02.2016 15:31
Kirjoittaja Midi^
Taitaa joutua tekemään budjettiratkasun jälleen ja jättämään tasapainoakselit ilman hihnaa. No ompahan yks murhe vähemmän, vasen vetonivel tarvis kans uusia ennen lumpparia ja vielä kun sais kelvolliset etuiskarit jostain.

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Lähetetty: 05.02.2016 19:00
Kirjoittaja Midi^
Tuli hihna ja kiristäjä vaihdeltua ja samalla vähän entistin muoviosia Pelen ohjeiden mukaan. Eli kuumailmapuhallinta ja mattamustaa maalia. Vähän putsailtiin alapäätä muutenkin.

Kuva

Kuva

Kuva