Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Eipäs ollutkaan kun virtakaapeli löystynyt startista, joskus näinkin!

Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Hhehhei! Lomat alko eli Lancia talliin ja työn alle. :)

Joo elikkäs pakosarja vuotaa liitoksesta kanteen nelospytyn kohalta. Lisäksi on päässyt välikannen ja sylinterikannen välistä vuotamaan öljyä(oisko tää löystäny pakosarjan mutterit, tai sieltäkin on kierteet p*skottu.) sinne koska sieltä on varmaankin joskus kierretty kierteet p*skaksi ja ei varmaan pysy hirveän hyvin kiinni kuvassa näkyvällä M6 mutterivirityksellä(kaikki 4 etupuolella). :shock: Mitä kattelin niin alunperin pitäis olla ihan M8 ja varmaan pinnapulteilla? Eli tarvii purkaa ja tehä irtokierteet sinne.

Kuva

Kai tuosta voisi selvitä välikannen irroittamisella vaan, aloin vaan kattelee että tarviiko molemmat välikannet irrottaa koska jakopään taustapeltiä ei taida saada muuten pois(ellei sitten nokkapyöriä irrota). Mites tässä nyt olis fiksuinta edetä, välikansi nokkineenhan lähtee sitten tosta ihan kivuttomasti? Lähinnä varmaan venttiilivälykset kantsii tsekata kun kasailee.

Melkeen tekis mieli koko kansi ottaa pois ja fixailla kaikki kierteet ja tsekata muutenkin mutta ei millään nyt jaksais.. vai oiskohan helpompi niin?

Yritetään Bellaan saada kasaan, paha vaan kun lähden mökkeilemään ensviikoks. :mrgreen:
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kyllä pakosarja pitäis pinnapulteilla siellä olla kiinni. Useinhan mutterit ruostuu pinnapultteihin ja yhdistelmä alkaa matkimaan normaalia pulttia, jolloin öljyä pääsee joidenkin pulttien kohdalla kierrettä pitkin tihkumaan ulos. Osa rei'istä nimittäin menee öljytilaan ja niissä kohdin pitää olla pinnapultti joka olakkeellaan tiivistää kantta vasten.
Mulla oli Tbo-Cromassa siellä pakosarjan välissä vaparin tiiviste, ei ihme jos sätkötti konehuoneeseen.

Mä ottaisin nokkapyörät ja taustapellin irti, niin on helpointa.

Voi tietysti olla nää mun jorinat vähän myöhässä, josko sitä nyt syksyn tullen ehtisi paremmin lueskelemaan foorumiakin. :D
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Eipäs tässä ole kerennyt kun sen verran että pakonokan nokkapyörä on löysätty. :mrgreen: Meinasin siis vaan pakopuolen välikannen irrottaa, fiksata kierteet ja kasata tiätty uudella tiivisteellä. Sen jälkeen sitten pakosarjaa ihmettelemään..

Juu siis pakosarja tietysti pinnapulteilla mutta kuinka tuo välikannen kiinnitys. Kai sekin ny pinnapulteilla kuuluis olla, ja momentissakin vielä varmaan. Mullon tommone hirveen kokone momenttiavain, voi olla että on liian jykevä siihen kohtaan. :roll:
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kyllä noissa uudemmissa kamppeissa on nokkakotelo kiinni ihan vaan pulteilla... Momentti oli tosiaan joku aika pieni kun on kierre alumiinissa ja pultteja paljon, olikohan 20Nm.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

164:ssa törmäsin siihen, että pakosarjan pinnapulttien tulee olla pitkällä kierteellä siellä kannessa! Normaalit lyhytkierteiset pinnat korkkaa kierteet kannesta ja sitten tulee öljynpaluukanavasta öljy pakosarjalle/ahtimelle, ai mistäkö tiedän...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Tänään kerkes sen verran että nokkakotelo on irti, yhdestä paikasta kierteet totaalisen entiset. Täytynee ne muutkin käydä kierretapilla läpi.

Täytyy ne pakosarjan pinnapultit vaihtaa joo jos ovat kannessa lyhyellä kierteellä.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Tämä on nyt siinä vaiheessa että pääsi venttiilejä säätämään(pakopuoli siis), hiljaa hyvä tulee.. :mrgreen:

Laitetaan arvot tänne julkisesti niin tulee tarkistettua samalla etten oo väärin laskenu. :roll: Kirjasen mukaan pakopuolella välys 0.45-0.51. Yhden vanhan palan sai hyödynnettyä. Säädin siksi minimiin kun luin jostain että toleranssin yläpäässa saattaa pitää ääntä(kokemuksia?). Eli sitten tarvitaan 3.55, 3.60 ja 3.60 palat niin saadaan loputkin kuntoon. Forssan Tehokannelta ajattelin käydä kyselemässä, luulis löytyvän.

Alkuperäiset arvot(välys - pala):

1. 0.35 - 3.65
2. 0.30 - 3.85
3. 0.35 - 3.70
4. 0.30 - 3.75

Säädön jälkeen:

1. -
2. 0.45 - 3.70
3. -
4. -
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

EGR tulpattu ja pakosarjan tiivistekin saapui enklannista.
Liitteet
IMG_0509.JPG
IMG_0509.JPG (136.21 KiB) Katsottu 16038 kertaa
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja wellu »

Tuliko vikakoodeja? :mrgreen:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Eihän toi nyt kai sellasia tunne. Ja tossahan ei mitään elektroniikkaa oo, pari alipeaineletkua vielä jäi tulpattavaksi.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Sain aikaseksi purkaa tavaraa pois tieltä että saa operoitua hieman vapaammin tossa. Hirvee duuni pakosarjan irrottaminen :?

Voikohan tolle öljyputkelle tehdä mitään kun on noinkin huonoon happeen päässyt..? Meinaan uskaltaako vaikkapa hiekkapuhaltaa :D Ei siis vuoda, vielä.
IMG_0547.JPG
IMG_0547.JPG (138.77 KiB) Katsottu 15296 kertaa
IMG_0546.JPG
IMG_0546.JPG (150.74 KiB) Katsottu 15296 kertaa
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Noh, ellei hiekkapuhallusta kestä, niin parempi ettei noin kriittiseen paikkaan laita enää uudelleenkaan... pesu rasvattomaksi ja sitten kemiallinen ruosteenpoisto fosfori- tai sitruunahappokylvyllä on toinen vaihtoehto.
Voihan tilalle teettää toki uuden sopivilla päillä ja sopivalla letkulla, ellei aivan orggiksen näköinen look ole mielessä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Tai elektrolyysillä, niin ei tarvitse pestäkään. Hiekka ja voitelujärjestelmä vain minulle kuulostaa aika riskialttiilta. Yksikin hyvä tekee laakereille gutaa.

Metallivahvistettu teflonputki kustantaa joitakin kymppejä teetettynä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Vissiin kevät tullut kun inspiroiduin Lanciaa edistämään piiiitkästä aikaa.
Pakosarja+ahdin
Pakosarja+ahdin
IMG_0768.JPG (137.77 KiB) Katsottu 12204 kertaa
Tuommone jäi käsiin.
Tiiviste
Tiiviste
IMG_0772.JPG (93.43 KiB) Katsottu 12204 kertaa
Olihan se tiiviste aika heikossa hapessa. Mutta valitettavasti ahdin taitaa olla kans heikossa hapessa, meneekö tää nyt uuden hankkimiseksi. Hyvinkin väljältä vaikuttaa kun imupuolelta heiluttelee akselia :(

Video: https://youtu.be/B6ZKFMSZgek" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja juu tarvii tommonen putki teettää sitten jos se kohtuulliseen hintaan onnistuu, kiitos vinkeistä.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Vastaa Viestiin