Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 07.02.2016 20:22

Tulipa virranjakajakin purettua kun ajattelin tiivisteet vaihtaa. Samalla huomasin että herätinanturin eriste(ilmeisesti?) on aika heikossa hapessa, voikohan toi aiheuttaa jotain oireita..? Samalla huomasin että jakajankannen mukaan 1 ja 4 sylinterien tulpanjohdot on väärinpäin, voikohan pitää paikkansa. :D
Liitteet
heratinanturi.JPG
heratinanturi.JPG (89.8 KiB) Katsottu 6909 kertaa
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja VTO » 08.02.2016 09:53

Voihan ne olla ristissä. Jos tässä järjestelmässä jokainen tulppa lyö "hukkakipinän" myös pakotahdissa niin silloin kone käy normaalisti. 1 ja 4 sytyttävät kaiketi 360 asteen välillä.
VTO
 
Viestit: 822
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja cossuesco » 08.02.2016 18:31

Midi^ kirjoitti:Tulipa virranjakajakin purettua kun ajattelin tiivisteet vaihtaa. Samalla huomasin että herätinanturin eriste(ilmeisesti?) on aika heikossa hapessa, voikohan toi aiheuttaa jotain oireita..? Samalla huomasin että jakajankannen mukaan 1 ja 4 sylinterien tulpanjohdot on väärinpäin, voikohan pitää paikkansa. :D

Weber Marellin tyyppivika tuo eristekuoren hajoaminen, käyntihäiriöitä tulee.
Lancia Delta Integrale 16v -90
Lancia Delta Evoluzione -91
cossuesco
 
Viestit: 67
Liittynyt: 11.09.2013 14:49
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 08.02.2016 18:56

Pitänee investoida uus anturikin sitten, jokohan se ruiskun vikavalon syttyminen loppuis. Joo niin pähkäilin itekkin että käytännössä ei taida olla väliä miten päin tulpanjohdot on tuossa kohtaa.

Vaikea löytää jakajan stefaa kokoa 12x20x9, Etralta taitais saada 5mm paksuna pitänee sellanen hakea.
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja TrooPerkele » 08.02.2016 20:10

Midi^ kirjoitti:Pitänee investoida uus anturikin sitten, jokohan se ruiskun vikavalon syttyminen loppuis. Joo niin pähkäilin itekkin että käytännössä ei taida olla väliä miten päin tulpanjohdot on tuossa kohtaa.

Vaikea löytää jakajan stefaa kokoa 12x20x9, Etralta taitais saada 5mm paksuna pitänee sellanen hakea.


Hmm... tähän kävi joku std stefa korvaavaksi :?: Ee muista..
GFF 1738
Avatar
TrooPerkele
GFF
 
Viestit: 1236
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja VTO » 08.02.2016 23:31

Jos siinä jakaja on, niin siilloin sen pitää olla väärin kasattu jotta johdot voisi olla ristissä.
VTO
 
Viestit: 822
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 09.02.2016 23:17

TrooPerkele kirjoitti:
Midi^ kirjoitti:Vaikea löytää jakajan stefaa kokoa 12x20x9, Etralta taitais saada 5mm paksuna pitänee sellanen hakea.


Hmm... tähän kävi joku std stefa korvaavaksi :?: Ee muista..


Pöh eihän se mikään 9mm paksu edes ole, vähän kyllä ihmettelinkin että onko tuo muka niin paksu. Vissiin varaosaliikkeessä ukolla menny vitonen ysistä kun suurennuslasilla sitä tiiraili. Hain etrasta sen 12x20x5 ja oli täsmälleen samanlaine. :)

Eikä ne tulpanjohdot mitenkään väärin ole, jotenkin ihmeellisesti ne merkinnät vaan jakankannessa. Sytytysjärjestyksen mukaan( olikos se nyt 1-3-4-2) on ihan oikein.

Tänään meni dedra läjään jakajaa lukuunottamatta kun anturia vielä odottelen.

Siellä on näköjään O.S.R.A.V merkkiset Sport Kit iskarit alla, ja itseasiassa niiden jouset tuli mukana irrallaan(oli tipossa alla puolivuotta). Paikallaan olevat etujouset on aika epäilyttävän oloset, alapää tulee jotenkin ihmeellisesti lautaselle. Ja toi oikea etukulma on kolahtanu pari kertaa kummallisesti ulosjoustossa, oiskohan että se jousi vaan pääsee jotenkin elämään siellä. Pölysuojakin sieltä puuttui niin laitoin Tipon vanhasta iskarista ehjän.
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 11.02.2016 22:01

Nyt vähän ihmetyttää kun ajaessa tuntuis moottorista kuuluvan ihme rolinaa kierroksilla ja tärinääkin ihan kabiiniin asti. Voiko se alempi tasapainoakseli siellä niin pyöriä itekseen että aiheuttais tommosta..? Vai onkohan joku muu pielessä. Ei kyllä mitään ongelmia ollut kun 16v koneesta jätin tasapainohihnan pois ja moneen kertaanhan se on todettukin että toimii niin.

Ihan normaalisti käy ja vetää. Mutta eipä korjaantunut ruiskuvikavalon syttyminen herätinanturillakaan.
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Sämpy » 11.02.2016 22:09

Hyvin Prisma pelaa ilman tp-remmiä. (8v)
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Sämpy
Moderaattori
 
Viestit: 6233
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Tuulos

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja -HH- » 11.02.2016 23:33

Muistan että Cromassa joskus tuli fiilis että olisi tasapainoakseli pyörähtänyt tyhjäkäynnillä, normaalissa ajossa ei remmin puuttumista tosiaan huomannut. Mut periaatteessa tuossa riski siihen on olemassa, varsinkin jos se ohjainlaakeri pyörii nahkeasti. Ja muistelen että joku moisesta olisi joskus valitellutkin että ei olisi toiminut kun tasapainoakseli pyörii mukana. Mutta suurimmassa osassa tapauksista ei tosiaan ole ollut mitään huomattavaa eroa että onko remmi paikalla vai ei.
- Ei taidot vaan selitykset -
Avatar
-HH-
GFF
 
Viestit: 8606
Liittynyt: 20.12.2002 13:44
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 12.02.2016 00:50

Joo kyllä se taitaa siellä pyöritellä omiaan. Ei värinät voimansiirrostakaan tuu koska loppuvat heti kun kierrokset tippuu tyhjäkäynnille kytkin pohjassa. Noh onneksi hyllystä löytyy uus tp-hihna ja käväsin vielä kiristimestä laakerin purkamassa, aamusta sitten uutta laakeria jahtaamaan.

Onneksi ollaan lumppariin vasta lauantai-aamuna lähdössä niin on hyvin aikaa remppailla vielä :mrgreen:
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 13.02.2016 00:30

Nonniin nyt ois laitteet niin kunnossa lumpparia varten kun tällä aikataululla voi olla. Tämä on näemmä sen verran kranttu yksilö että vaatii tasapainoakselit pyörimään, nyt nimittäin käy oikeen nätisti.

Tuli tehtyä uusi hieno holkkikin tuon vanhan mutteriwirityksen tilalle.

Kuva

Ja roippeet paikallaan, hieman pohdin kuinka kireäksi tuo hihna vedetään. Laitoin sillain sopivasti :)

Kuva

Tuommostakin löyty venakoppien alta, täytyy kirrailla varovasti..

Kuva
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 13.02.2016 00:44

Pari kuvaa vielä kesän reissulta Colin's Crestiltä:
Liitteet
colins2.jpg
colins2.jpg (122.21 KiB) Katsottu 6353 kertaa
colins1.jpg
colins1.jpg (185.38 KiB) Katsottu 6353 kertaa
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 16.02.2016 06:32

On taas akku tyhjentynyt kahdessa yössä, tarttis siihenkin vaivaan jotain keksiä. Joskus tossa jäi huutamaan joku boxi siinä sulakerasian yläpuolella, ihmettelin vaan että mikä se oli. Soittimenkin vois kokeilla nyppästä irti.

Tai sitte päävirtakytkin, olis race :)

Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 16.02.2016 16:53

No eipäs ollutkaan virrasta kiinni, onkos startti tehnyt tenän nyt sitten kun just niitä lumpparissa kaupiteltiin :mrgreen: Naksahtaa muttei lähe pyörittää, siitäpä tuleekin mielenkiintonen homma pihassa alkaa sitä keplottelemaan ulos tuolta moottorin takaa..
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä