Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 18.01.2016 19:53

Noh nyt kun otin oikeen silmän käteen ja katselin niin sulakehan sieltä oli palanut ja oikeen huolella. En tiä miten mahdollista mutta sulakkeesta ei ollut jäljellä kuin metalli-osat ja sulakerasian pohjakin oli siltä kohdalta hieman sulanut. Uudella sulakkeella heräs henkiin mut täytyy tietty selvittää mikä tuon on polttanut. Ainakin yksi niistä säätömoottoreista piti huomattavaa meteliä eli tsekaan sen sitten ekana. Paneelissa ei siis vikaa, tosin tuo romikselta saatu ei ollut täysin ehjä vaan ne näytöt oli mössöä. Täytyy siitä koittaa saada rahoja takas :evil:

Vihdoin myös talvirenkaat alle 8-)
Liitteet
dedra2016x800.jpg
Gralea alla
dedra2016x800.jpg (106.48 KiB) Katsottu 3963 kertaa
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Forssa

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja vvieri » 19.01.2016 21:22

Nähdäänhän tämä LCF:n Lumpparissa? :P
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
 
Viestit: 19138
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 20.01.2016 18:18

No meininki olis tulla, eiköhän se tästä kun työtkin jatkuu vielä kuulemma ettei ihan heti joudu lomille. Vaikka kitkat nyt tulikin alle..
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Forssa

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 21.01.2016 09:10

Kun tuossa nyt edelleen on se vika että ruiskun vikavalo syttyy kun kierrokset ylittää 4000 niin huomasimpa että on eri sytyspuola katitottamassa ja katillisessa integralessa. Mikähän ero siinä on, tuo sytkämoduli siinä yhteydessä taitaa kuitenkin olla sama. Ja ainakin bielstein.com tarjoaa taas 8v kat ja 16v non-kat samaa puolaa :P
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Forssa

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Pele » 21.01.2016 11:47

Tuo Bielsteinin 8V Kat/16V non-cat puola on malleissa joissa on vielä virranjakaja.
16V Cat-puola on uudempiin Evoihin joissa ei ole enää virranjakajaa,vaan puolia on 2kpl.
Ja kuten kuvastakin näkyy niin puolassa on 2kpl lähtöjä joista johto menee suoraa tulpalle.
Normi 8V Integralen ja 16V Integralen puolan suuri ero taitaa olla liittimet.
8V:ssä 4kpl laattaliittimiä, 16V:ssä yksi lukittava pistoke jossa neljä pinniä.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
Pele
GFF
 
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 22:00
Paikkakunta: Mellilä

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 21.01.2016 16:28

Kumma vaan kun katittomalle 8v:lle oli oma sitten vielä.

Tuo puhalluksen suuntauksen säätömoottorihan siellä jumi. Annoin suoraan akulta vähän potkua niin alkoi toimimaan ihan ok, mutta saakos noita uusia jostain vielä? Samalla tuli käytyä korjausmanuaalin autodiagnosis läpi säätöpaneelilla, kaikki näyttäs toimivan ihan oikein. :o
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Forssa

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Pele » 21.01.2016 17:37

Niin tämähän on Kat: http://www.bielstein.com/lancia/delta/e ... -integrale
Ja tämä katiton: http://www.bielstein.com/lancia/delta/e ... egrale-788

Eli ero on liittimissä, kuten yllä kirjoitin.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
Pele
GFF
 
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 22:00
Paikkakunta: Mellilä

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 21.01.2016 19:59

Aaivan, ei tullut taas luettua ihan huolella :oops:

Onneksi on edes suht-lämmin talli käytettävissä, vähän oli purkuhommia että pääs tonne säätöihin käsiks..
Liitteet
DSC_0052.JPG
Purkuhommia
DSC_0052.JPG (124.9 KiB) Katsottu 3642 kertaa
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Forssa

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 22.01.2016 22:01

Ehhehee tänään otettu Dedra ajoon! Kuva Onhan toi ihan sairas vehje tuolla liukkailla ei jumalauti :lol: :mrgreen: :twisted: :shock:

Mut paaljon vielä tehtävää että lumppariralli kunnossa on, kunhan tulee tili niin tilaillaan vähän osasia.

Taidan käydä tänään vielä pyrähtämässä kylillä 8-)
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Forssa

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 29.01.2016 20:17

Tänään purettu jäkopää ja tutkiskeltu että mitä kaikkea pitää uusia. Hihnojen lisäksi ainakin tasapainoakselien kiristinlaakeri. Tuosta jakohihnan kiristimestä vähän pohdiskelen tarviiko se uusia, pyörii ilman mitään nypytystä tai ääntä mutta sillain nahkeesti. Että menisköhän se vielä vai onko parempi vaan uusia..? On niin suolasen hintanen kun 70-80€ pylpyrästä :roll: Ellei joltakulta sattus löytymään harrastajaystävällisempään hintaan 8v koneen kiristintä? :)

Venakopan tiivisteistä sen verran että ilmeisesti niissäkin on merkittävä ero tavallisen ja kat-mallin välillä. Tavallisen malliset tuli jopa auton mukana mut ei ne vissiin tonne sitten käy.

Ja kuveja:
Liitteet
ylapaa.jpg
ylapaa.jpg (117.93 KiB) Katsottu 3482 kertaa
alapaa.jpg
alapaa.jpg (113.53 KiB) Katsottu 3482 kertaa
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Forssa

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Pele » 29.01.2016 22:38

Remmihän se yleensä antautuu ennen kuin kiristin, mutta kyllä melkein silti uusisin samalla kun kerta auki on. Ei se kallis paketti ole jos saa jakopää setin alle 90 €:n. ;) (Motonet hintoja).
Meinaatko laittaa tasapainoremmin, vai miksi sen kiristinlaakeria kaipaat?
Vai tarkoitatko tuota tukilaakeria mikä on tasapainoakselin päässä ja ottaa kiinni jakohihnan selkään?

Kyllä ne venttiilikopan tiivisteet ihan saman malliset on. Oli katti tai ei. Ainoa ero on tuo kopan korkeus.Tiivistepinta on silti identtinen.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
Pele
GFF
 
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 22:00
Paikkakunta: Mellilä

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 29.01.2016 23:23

Tukilaakeri on ihan hyvässä kunnossa. Meinasin laittaa tasapainoremmin kun se olis jo valmiina, ja tuleehan niistä kiva ääni. :lol: Aikanaan Themasta kyllä jätin sen pois..

No hyvä ei sitten muuta kun tiivisteitä vaihtelee niin saa öljyvuotoakin kuriin.
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Forssa

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja wellu » 30.01.2016 14:36

Kyllä minä vaihtaisin ihan kaiken jakopäähän liittyvän kun se on auki. Tietääpähän sitten että on uutta osaa eikä tarvi pelätä.

Monesti nimittäin se uusi hihna alkaa vanhaa kiristintä kuluttamaan ja se kiristin sanoo "tattis ja moro".
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 3263
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 01.02.2016 16:31

Taitaa joutua tekemään budjettiratkasun jälleen ja jättämään tasapainoakselit ilman hihnaa. No ompahan yks murhe vähemmän, vasen vetonivel tarvis kans uusia ennen lumpparia ja vielä kun sais kelvolliset etuiskarit jostain.
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Forssa

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

ViestiKirjoittaja Midi^ » 05.02.2016 20:00

Tuli hihna ja kiristäjä vaihdeltua ja samalla vähän entistin muoviosia Pelen ohjeiden mukaan. Eli kuumailmapuhallinta ja mattamustaa maalia. Vähän putsailtiin alapäätä muutenkin.

Kuva

Kuva

Kuva
Joona Karimaa GFF 1516

Fiat Tipo 400k km & 126, Lancia Dedra Integrale, Lada Niva
Avatar
Midi^
GFF
 
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Forssa

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä