Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Noh nyt kun otin oikeen silmän käteen ja katselin niin sulakehan sieltä oli palanut ja oikeen huolella. En tiä miten mahdollista mutta sulakkeesta ei ollut jäljellä kuin metalli-osat ja sulakerasian pohjakin oli siltä kohdalta hieman sulanut. Uudella sulakkeella heräs henkiin mut täytyy tietty selvittää mikä tuon on polttanut. Ainakin yksi niistä säätömoottoreista piti huomattavaa meteliä eli tsekaan sen sitten ekana. Paneelissa ei siis vikaa, tosin tuo romikselta saatu ei ollut täysin ehjä vaan ne näytöt oli mössöä. Täytyy siitä koittaa saada rahoja takas :evil:

Vihdoin myös talvirenkaat alle 8-)
Liitteet
Gralea alla
Gralea alla
dedra2016x800.jpg (106.48 KiB) Katsottu 13460 kertaa
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Nähdäänhän tämä LCF:n Lumpparissa? :P
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

No meininki olis tulla, eiköhän se tästä kun työtkin jatkuu vielä kuulemma ettei ihan heti joudu lomille. Vaikka kitkat nyt tulikin alle..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Kun tuossa nyt edelleen on se vika että ruiskun vikavalo syttyy kun kierrokset ylittää 4000 niin huomasimpa että on eri sytyspuola katitottamassa ja katillisessa integralessa. Mikähän ero siinä on, tuo sytkämoduli siinä yhteydessä taitaa kuitenkin olla sama. Ja ainakin bielstein.com tarjoaa taas 8v kat ja 16v non-kat samaa puolaa :P
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Pele »

Tuo Bielsteinin 8V Kat/16V non-cat puola on malleissa joissa on vielä virranjakaja.
16V Cat-puola on uudempiin Evoihin joissa ei ole enää virranjakajaa,vaan puolia on 2kpl.
Ja kuten kuvastakin näkyy niin puolassa on 2kpl lähtöjä joista johto menee suoraa tulpalle.
Normi 8V Integralen ja 16V Integralen puolan suuri ero taitaa olla liittimet.
8V:ssä 4kpl laattaliittimiä, 16V:ssä yksi lukittava pistoke jossa neljä pinniä.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Kumma vaan kun katittomalle 8v:lle oli oma sitten vielä.

Tuo puhalluksen suuntauksen säätömoottorihan siellä jumi. Annoin suoraan akulta vähän potkua niin alkoi toimimaan ihan ok, mutta saakos noita uusia jostain vielä? Samalla tuli käytyä korjausmanuaalin autodiagnosis läpi säätöpaneelilla, kaikki näyttäs toimivan ihan oikein. :o
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Pele »

Niin tämähän on Kat: http://www.bielstein.com/lancia/delta/e ... -integrale" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tämä katiton: http://www.bielstein.com/lancia/delta/e ... egrale-788" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli ero on liittimissä, kuten yllä kirjoitin.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Aaivan, ei tullut taas luettua ihan huolella :oops:

Onneksi on edes suht-lämmin talli käytettävissä, vähän oli purkuhommia että pääs tonne säätöihin käsiks..
Liitteet
Purkuhommia
Purkuhommia
DSC_0052.JPG (124.9 KiB) Katsottu 13139 kertaa
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Ehhehee tänään otettu Dedra ajoon! Kuva Onhan toi ihan sairas vehje tuolla liukkailla ei jumalauti :lol: :mrgreen: :twisted: :shock:

Mut paaljon vielä tehtävää että lumppariralli kunnossa on, kunhan tulee tili niin tilaillaan vähän osasia.

Taidan käydä tänään vielä pyrähtämässä kylillä 8-)
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Tänään purettu jäkopää ja tutkiskeltu että mitä kaikkea pitää uusia. Hihnojen lisäksi ainakin tasapainoakselien kiristinlaakeri. Tuosta jakohihnan kiristimestä vähän pohdiskelen tarviiko se uusia, pyörii ilman mitään nypytystä tai ääntä mutta sillain nahkeesti. Että menisköhän se vielä vai onko parempi vaan uusia..? On niin suolasen hintanen kun 70-80€ pylpyrästä :roll: Ellei joltakulta sattus löytymään harrastajaystävällisempään hintaan 8v koneen kiristintä? :)

Venakopan tiivisteistä sen verran että ilmeisesti niissäkin on merkittävä ero tavallisen ja kat-mallin välillä. Tavallisen malliset tuli jopa auton mukana mut ei ne vissiin tonne sitten käy.

Ja kuveja:
Liitteet
ylapaa.jpg
ylapaa.jpg (117.93 KiB) Katsottu 12979 kertaa
alapaa.jpg
alapaa.jpg (113.53 KiB) Katsottu 12979 kertaa
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Pele »

Remmihän se yleensä antautuu ennen kuin kiristin, mutta kyllä melkein silti uusisin samalla kun kerta auki on. Ei se kallis paketti ole jos saa jakopää setin alle 90 €:n. ;) (Motonet hintoja).
Meinaatko laittaa tasapainoremmin, vai miksi sen kiristinlaakeria kaipaat?
Vai tarkoitatko tuota tukilaakeria mikä on tasapainoakselin päässä ja ottaa kiinni jakohihnan selkään?

Kyllä ne venttiilikopan tiivisteet ihan saman malliset on. Oli katti tai ei. Ainoa ero on tuo kopan korkeus.Tiivistepinta on silti identtinen.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Tukilaakeri on ihan hyvässä kunnossa. Meinasin laittaa tasapainoremmin kun se olis jo valmiina, ja tuleehan niistä kiva ääni. :lol: Aikanaan Themasta kyllä jätin sen pois..

No hyvä ei sitten muuta kun tiivisteitä vaihtelee niin saa öljyvuotoakin kuriin.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja wellu »

Kyllä minä vaihtaisin ihan kaiken jakopäähän liittyvän kun se on auki. Tietääpähän sitten että on uutta osaa eikä tarvi pelätä.

Monesti nimittäin se uusi hihna alkaa vanhaa kiristintä kuluttamaan ja se kiristin sanoo "tattis ja moro".
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Taitaa joutua tekemään budjettiratkasun jälleen ja jättämään tasapainoakselit ilman hihnaa. No ompahan yks murhe vähemmän, vasen vetonivel tarvis kans uusia ennen lumpparia ja vielä kun sais kelvolliset etuiskarit jostain.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Tuli hihna ja kiristäjä vaihdeltua ja samalla vähän entistin muoviosia Pelen ohjeiden mukaan. Eli kuumailmapuhallinta ja mattamustaa maalia. Vähän putsailtiin alapäätä muutenkin.

Kuva

Kuva

Kuva
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Vastaa Viestiin