Sivu 2/5

Re: Fiat 132 GLS

Lähetetty: 11.06.2015 22:34
Kirjoittaja Vode131
Huonosti ollut talliaikaa tarjolla nykyään. Toukokuussa käväisin vain 2 tuntia 132:n kimpussa. Nyt kuitenkin alkaa olla suurimmat putsaukset ja koneistukset tehtynä, joten suunta on pian pesujen ja maalausten jälkeen kasaan päin. Lohkoa oikaistiin hieman reilummin, kun mäntä jäi vakiona 1,2mm alle tason. Suurensin myös venttiilikoloja imupuolelta, että jää riittävästi varoja vaikka tulisi pieniä venttiilin ajoitusvirheitä. ;) Konehuoneen isomman pohjapellin kun saan vielä putsattua, niin vien läjän irto-osia pulverimaalaukseen.

http://vode131.kuvat.fi/kuvat/132+GLS/3-008.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vode131.kuvat.fi/kuvat/132+GLS/3-009.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Fiat 132 GLS

Lähetetty: 12.06.2015 10:16
Kirjoittaja vvieri
Siistin näköistä jälkeä!

Laita vähän rättiä öljykanaviin ettei niihin mee alumiinin putua. :lol:

Re: Fiat 132 GLS

Lähetetty: 12.06.2015 11:26
Kirjoittaja viatmies
Ilmastointiteippiä dekkiin ettei alupurut mene vääriin paikkoihin. Ja imurilla roskat pois.
Minkäslainen kannentiiviste?siinä näytti olevan jo ylikoko männät. Minkä valmistajan ?kun jäi alle tonkin verran.

Re: Fiat 132 GLS

Lähetetty: 12.06.2015 12:33
Kirjoittaja Vode131
Alkuperäiset (merkkiä en muista) ja uudet 0,4mm. ylikoon tarabusin männät oli molemmat saman korkuiset.

Valeeseen kasattuhan tuo vasta oli vanhoilla laakereilla ja lohkotason reiätkin vielä pyöristelen. Sitten toki putsataan kaikki kanavat ym. lopullisesti. Männätkin viimeistelen vielä irrallaan.

Re: Fiat 132 GLS

Lähetetty: 12.06.2015 18:34
Kirjoittaja vvieri
Joo, en tässä nyt työn laatua epäile mutta piti päästä muuten vaan naljailemaan. ;-)

Re: Fiat 132 GLS

Lähetetty: 26.07.2015 14:32
Kirjoittaja Vode131
Kansi olisi jo melkein kasattu. Imupuolelta jäi vielä venttiilit säätämättä, kun ei ollut sopivia säätöpaloja tallilla. Lohkokin tuli viimeisteltyä ja vedettyä maalit pintaan.
http://vode131.kuvat.fi/kuvat/132+GLS/2-004.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vode131.kuvat.fi/kuvat/132+GLS/2-015.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;


Kampurasta avasin myös peltitulpat ja sieltähän tuli odotetusti melkoinen kasa moskaa sisältä. :o
http://vode131.kuvat.fi/kuvat/132+GLS/4-005.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vode131.kuvat.fi/kuvat/132+GLS/010.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Fiat 132 GLS

Lähetetty: 31.07.2015 17:25
Kirjoittaja Vode131
Perusmoottorin osalta alkaa olla enimmät nysväykset takana päin. ;)

http://vode131.kuvat.fi/kuvat/132+GLS/1-029.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Fiat 132 GLS

Lähetetty: 01.08.2015 13:20
Kirjoittaja fiat-boy
Tuon moottorinhan voisi laittaa lasivitriiniin esille :shock:

Re: Fiat 132 GLS

Lähetetty: 11.08.2015 09:09
Kirjoittaja vvieri
Ei näissä vissiin tuu ristisytysongelmia vaikka vetäis tulpanjohdot tolleen nippuun? Itse en oo uskaltanut vaikka mieli tekis... Parasta tietysti olis jos löytäis jostain niitä kampoja johtojen ryhmittelyä varten...

Re: Fiat 132 GLS

Lähetetty: 11.08.2015 09:25
Kirjoittaja Vode131
Nehän menee tehtaan jäljiltäkin samalla tavalla nipussa.

Omien kokemuksien perusteella en sanoisi siitä olevan haittaa. En ainakaan ole huomannut.
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... kuva13.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Fiat 132 GLS

Lähetetty: 11.08.2015 10:01
Kirjoittaja vvieri
No tavallaan tollanen kampa sallisi muutaman millin välit piuhojen välille. Eikä tehtaalta ole noin pitkälle matkalle niputettu. Mutta taidan murehtia turhasta. :-D Huippusiisti pata, ihan kuin tehtaan esitteestä. :!:

Re: Fiat 132 GLS

Lähetetty: 14.10.2015 22:52
Kirjoittaja Vode131
Hetkeksi kerkesin tämänkin kimppuun ja putsasin vähän ruostekohtia konehuoneesta ja pohjasta. Tunkin nostokohdasta on kivisuihku vienyt massan ja ruoste päässyt nakertamaan reikää. Täytyy päästää palikka irti korista ja korjata ruuvipenkissä jos ei uutta löydy. Saa vinkata jos tietää jossain olevan korjauspalan...

http://vode131.kuvat.fi/kuvat/132+GLS/1-017.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vode131.kuvat.fi/kuvat/132+GLS/019.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Fiat 132 GLS

Lähetetty: 11.02.2017 23:40
Kirjoittaja Vode131
Tämäkin projekti on joutunut seisomaan tallissa taloremontin viedessä koko 2016 vuoden. Noh nyt pitäisi ryhdistäytyä ja yrittää kesäksi kuntoon. Jotain pientä löytyi lomamatkalla italiasta viime viikolla. Jäähdytysnestevahingossa tuhoutuneen alkuperäisen käyttöohjekirjan tilalle hommasin italiankielisen version ja löysin muutaman umpion kiinnitysklipsin etulamppujen pohjiin. En saanut kaikkia ehjänä irti purkaessa mutta hyvä kun löytyi uudet. Pitäisi varmaan aloittaa noilla pienillä peltihommilla ja paikkamaalauksilla. Takajarrutkin vaativat läpikäynnin.

Re: Fiat 132 GLS

Lähetetty: 13.02.2017 22:21
Kirjoittaja Vode131
Oikean puolen etulamppujen alle hitsasin pari tikkuaskin kokoista paikkaa vanhan paikan päätyihin. Paikka oli aika hankala puhdistettava pyöräkotelon puolelta mutta suorahiomakoneella jossa teräsharja onnistui ihan ok. Pitää varmaan vielä viimeistelyksi hiekkapuhaltaa ennen maalausta.

https://vode131.kuvat.fi/kuvat/132+GLS/006+(1).JPG

Re: Fiat 132 GLS

Lähetetty: 17.02.2017 23:31
Kirjoittaja Vode131
Yritin porailla pistehitseistä kuskinpuolen helman nostokorvaketta irti mutta siitä ei tullut kerta kaikkiaan mitään. Terät loppuu, hermot loppuu ja elämä loppuu ennen kuin se on irti. On pakko pilkkoa korvake pieniksi paloiksi ja hioa rälläkällä kiinnityspinnat pois. Lattiaankin täytyy hitsata paikka korvakkeen kohdalle. Penkit ja matto pitää ottaa pois, että hitsailu onnistuu turvallisesti. Samalla saa maton pestyä ja mahdollisesti värjättyä auringon haalistamat kohdat.

Olen vähän kahden vaiheilla, että laitanko ollenkaan koko korvaketta paikalleen. Koskaan en tule autoa helmasta nostamaan joten koko korvake on ihan turha. Ainoa mihin korvaketta voisi tarvita niin ehkä museo tarkastuksessa. :roll: