Regata museorekisteriin

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Regata museorekisteriin

Viesti Kirjoittaja stella »

vvieri kirjoitti:Kaikissa malleissa tai yksilöissä ei onneksi ole sitä maailmanlopun kumiviritystä vaan perinteinen pakeliittilevy. Ehkä vanhemmissa malleissa? En muista sitten, oliko imusarjoissa eroja näiden versioiden välillä.
Minun Ritmossa oli se kumilaippa kaasarin ja imusarjan välissä...Ei ole enää,kun tehtiin siihen haponkestävästä putkesta uusi osa (Vanhasta kumilaipasta otettiin vaan ne laipat,joilla kiinnitys tapahtuu kaasarin ja imusarjaan)...Tämä minun Ritmo on 85CL vm-86
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
kalliais
Viestit: 109
Liittynyt: 09.08.2012 11:11
Paikkakunta: Karkkila

Re: Regata museorekisteriin

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Kovin paljon en ole ehtinyt tekemään tälle muuta kuin ajaa. Laitoin tyhjäkäynnin reilusti kovemmaksi, mikä tekee ajamisesta mahdollista ja jopa ihan mukavaa :D Hajut on hieman hälvenneet, mutta jonkinlainen käsittely tuolle sisustalle pitää vielä tehdä. Nyt haisee enään vain vanhalle autolle. Uusi pikkuvika on ilmennyt: kaksi kertaa on tapahtunut, että veto on loppunut kesken ajon. Eilen kaasua pumppaamalla pystyin ajamaan huoltiksen pihaan. Molemmilla kerroilla oire on hävinnyt kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Oiskohan jotain roskia bensalinjoissa tai kaasarissa?

Pikaisesti tehtäviä asioita:
- laatikon öljyn (ja mahdollisen suodattimen) vaihto
- kaasarin purku ja putsaus
- ajan hengen mukaisen radion löytäminen ja asennus
- keskuslukituksen korjaaminen

Halpaa ja ehjää kasariradiota saa tarjota!
Fiatteja ja Alffoja
kalliais
Viestit: 109
Liittynyt: 09.08.2012 11:11
Paikkakunta: Karkkila

Re: Regata museorekisteriin

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Regata on purettu maalausta varten ja tarvelistaa olen koettanut laittaa ostopalstalle. Eli akuutein tarve on apparin etuovelle, joka on pelastettavissa, jos ei parempaa ole, mutta mieluummin maksan paremmasta kuin alan tuhraamaan aikaa vanhaan. Takaovien sisäverhoukset olivat myös ihan pehmeitä, joten nekin olisi hyvä korjata. Metallimassaa/maalia tilasin pari litraa.

Miten nuo listat pitäisi olla? Mun mielestä tän vuotisessa ei saisi olla kromikehyksiä ajovaloissa ja samoin ovien "sisemmät" listat pitäisi olla mustat. Samoin ihmetyttä aiheuttaa vesikourun kromilista...

Kukapa tietää mistä saa etu- ja takalasien tiivisteiden koriste-/kiristysnauhaa?

KuvaWP_20150608_21_40_28_Pro by kalliais, on Flickr
Fiatteja ja Alffoja
kalliais
Viestit: 109
Liittynyt: 09.08.2012 11:11
Paikkakunta: Karkkila

Re: Regata museorekisteriin

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Jotain edistystä on tapahtunut. Auto on maalattu, vaikkakaan se ei vielä ihan lopullisessa kunnossa olekaan maalin osalta. Uusi tarvikekonepelti oli kyllä kohtuu montuilla ja korjattavaa jäi vielä. Ovet on öljytty sisältä ja jos huomenna saisi ovipahvit paikalleen, niin auton voisi käyttää normileimalla jossain vaiheessa ensi viikosta.

Takaovien (varsinkin oikeanpuoleisen) alaosien muovit kaipaisivat uusimista. Asetonilla ja tinnerillä koetin saada vanhoja maaleja pois, mutta ei oikein tunnu lähtevän. Autoglymin ihmeaineita laitoin puskureihin ja tuntuu toimivan.

Kaasari kävi ultraäänipesurissa ja vaihdoin kiihdytyspumpun kalvon ja vaihdoin rikkinäisen vastejousen kaasuvaijereille. Toimii paremmin, mutta kaukana ollaan vielä toimivasta... Seosruuvin kohdalta kaasarin runko on painunut linttaan - eli seosruuvin reikä on ihan ovaali - oisko joskus kaasarin ja imusarjan pultti vedetty kunnolla kiinni. Koetin mutta en uskaltanut irrottaa seosruuvia, kun ei tuntunut lähtevän ilman väkivaltaa. Samoin kaasarin runko oli jokaisen imusarjan pinnapultin kohdalta länässä - kauhea taistelu, että kaasarin sai pois. Porasin reiät 8,5mm terällä ja hieman hioin tiivistepintaa suoremmaksi.

Vanteet ja renkaat on tietty nyt aika kurjan näköiset...

KuvaWP_20150710_21_58_39_Pro by kalliais, on Flickr
KuvaWP_20150710_21_58_55_Pro by kalliais, on Flickr
KuvaWP_20150710_21_59_09_Pro by kalliais, on Flickr
Fiatteja ja Alffoja
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Regata museorekisteriin

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Nuo puskurit + helmamuovit lienevät alunperin mustia? Niiden entraukseen tiedän käytetyn kuumailmapistoolia, luonnollisesti varoen. Sillä saa kiiltoa "nostatettua" ylöspäin.
Minkämoisella työllä tuollaiseen löytäisi mahdollisesti ehjemmän kaasarin? Nuo runnoutumiset saattavat tehdä höpöä pidemmässä juoksussa.
Hyvältä kyllä näyttää!
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
wellu
Viestit: 6145
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Regata museorekisteriin

Viesti Kirjoittaja wellu »

Mikähän helkutti siinä on, että lähes väistämättä jossainvaiheessa vanhan kaasutinauton elämänkaarta on kaasutin pitänyt vetää astetta ronskimmalla momentilla kiinni?

Ei ihan yksi eikä kaksi autoa ole tullut vastaan, missä on bakeliitti ja kaasuttimen laipat kieroja. Kaverillakin tällähetkellä kaksikurkkuinen solex cisac jonka laippa on niin mutkalla, ettei sitä saa enään järkevästi oikaistua.
Minkä huollan, sen korjaan...
Vastaa Viestiin