128 Panorama -77
Lähetetty: 23.02.2015 09:11
Viime syksynä osui tuollainen silmiin ja itsellä hyvin vähälle ajolle jäänyt avo-Ritmo vaihtui paremmin perheelliselle sopivaan farkkuun Turun suunnastahan tämä mulle kulkeutui.
Edellisen omistajan kuva. Vähän tuollainen kauhtunuthan tämä on ulkokuoreltaan ja jotain mystistä tuuninkia on aloitettu tekemään kun listojen reikiä on osittain turattu umpeen.
Jonkin aikaa tällä syksyllä ajelin ja käytin siten leimalla. Hylsy tuli väljästä alapallosta ja parkkivalojen puuttumisesta. Parkit siis paloi, mutta katkaisijasta syttyi joko kaikki valot tai ei mitään. Parkit pitäisi kuulemma palaa erikseenkin. Kampesin katkaisijan irti ja siinä samassa se rusahti ja löytyi kolmas asento jossa paloi vain parkit Alatukivarret meni vähän tiukoille kun kotimaan tukkuri ei lupauksista huolimatta noita saanutkaan toimitettua. Onneksi on eBay ja Italiasta ehti vielä tukivarret juuri ennen kuin uudelleennäyttöaika olisi umpeutunut. Eli leima tuli ja sitten tiputinkin tuon talvilepoon.
Kun ei tämä mikään helmi ole, niin ajattelin jatkaa pilaamista ja tehdä tekniikkapäivitystä. Välitykset tuossa on aika tiuhat vakiona, joten 5v loota. Tehoakin saisi olla reilummin, joten jo aiemmin talliin eksynyt 1,6 Tipon pata tuli otettua työn alle. Ei mitään ihmeitä ole tarkoitus tehdä. Peruspiritys puristusten noston ja nokan merkeissä. Tuota Tipon pataa oli joskus alettu turbolle muutamaan, joten siinä oli männät joihin oli monttua sorvattu. Tilalle olisi menossa 16V:n männät. Noita vähän viikonloppuna ihmettelin ja sovittelin:
Tuo moniventtiilin mäntä on siis jonkin verran korkeampi mitä vajaaventtiilisen serkun ja omaa pienen domen. Joku voisi kasata noinkin, mutta taidan yrittää parantaa vielä paljepuolta. Tarkoitus oli poistaa dome paljealueen osalta ja ottaa muutama kymppi dekistä pois. Silloin saa pinnan suoraksi ja koko paljealueen sopivalle välykselle: 0,7..0,8 mm. Puristuksia tullee noin jotain 10..11 välille. Mitat on toistaiseksi vain tönärilla otettu, joten hitusen suuntaa-antavia. Tuntuvat kuitenkin mitat ihan linjassa keskenään olevan. Kansipahvina tuossa oli aika paksun oloinen Glaser, kun moinen sattui olemaan. Sinällään en tiedä kannataako tuolla kasata, muttei toisaalta vapari-sohc taida olla mitenkään vaativa tiipparin suhteen. Sytyksi olisi unskista peräisin oleva Digiplex2. Nokka on vielä haussa, mutta jotain 280..300 ajattelin kun ruokaa olisi tarkoitus syöttää 36 DGAV:llä vakioimarin läpi. Pakosarja taitaa saada olla 85 regatan vakio 2-reikäinen ja siitä eteenpäin kehittelen itse jotain. Jos tuosta yli 100 heppaa saisi
Alustaa tiputan alaspäin ja vanteiksi kaivelen varastoista jotain kivaa. Samalla jotain riittävän pientä rengasta alle kun välityksetkin tuon tempun kärsii sitten joskus. Saa tarjota jos on jotain mustaa ja pyöreää 13-tuumaista 50..60-sarjalaisena ylimääräisenä. Vanteet taitaa tulla 6" leveät, joten vähän olisi kumissa leveyttäkin oltava. Takana oli aika ronskit plus-camberit ja noita vähän leimamieskin kummasteli ja epäili epäsopivia osia käytetyn jossain muttei sitten tarttunut tuohon kuitenkaan enempää. Väkästelin tuonne jo tiputuspalat ja camberit sai niillä kuriin. Taisin 50 mm jatkomutterit tehdä väliin ja noilla tippui noin 80 mm kaaresta mitaten. Ei ainakaan enempää alas enää.
Etupenkit tuossa on aika rähjääntyneet, joten jotain tarvitsisi tilalle laittaa. Olisi tallin nurkassa HeviGeeTeestä jääneet vakiopenkit, joten noita voisi kokeilla sovitella jossain välissä. Ratiksikin olisi pari vaihtoehtoa olemassa, jotain vähän pienempää kuitenkin ja lähemmäs kuskia.
Kiitokset nyt jo osia diilanneille. Voi olla, että ensi kesä ajellaan vain alustamuutoksin ja loppu tekniikka päivittyy sitten kun paketti on kasassa. Eli tehdään kun ehditään, mutta tarkoitus olisi kampe kuitenkin ajossa pitää.
Edellisen omistajan kuva. Vähän tuollainen kauhtunuthan tämä on ulkokuoreltaan ja jotain mystistä tuuninkia on aloitettu tekemään kun listojen reikiä on osittain turattu umpeen.
Jonkin aikaa tällä syksyllä ajelin ja käytin siten leimalla. Hylsy tuli väljästä alapallosta ja parkkivalojen puuttumisesta. Parkit siis paloi, mutta katkaisijasta syttyi joko kaikki valot tai ei mitään. Parkit pitäisi kuulemma palaa erikseenkin. Kampesin katkaisijan irti ja siinä samassa se rusahti ja löytyi kolmas asento jossa paloi vain parkit Alatukivarret meni vähän tiukoille kun kotimaan tukkuri ei lupauksista huolimatta noita saanutkaan toimitettua. Onneksi on eBay ja Italiasta ehti vielä tukivarret juuri ennen kuin uudelleennäyttöaika olisi umpeutunut. Eli leima tuli ja sitten tiputinkin tuon talvilepoon.
Kun ei tämä mikään helmi ole, niin ajattelin jatkaa pilaamista ja tehdä tekniikkapäivitystä. Välitykset tuossa on aika tiuhat vakiona, joten 5v loota. Tehoakin saisi olla reilummin, joten jo aiemmin talliin eksynyt 1,6 Tipon pata tuli otettua työn alle. Ei mitään ihmeitä ole tarkoitus tehdä. Peruspiritys puristusten noston ja nokan merkeissä. Tuota Tipon pataa oli joskus alettu turbolle muutamaan, joten siinä oli männät joihin oli monttua sorvattu. Tilalle olisi menossa 16V:n männät. Noita vähän viikonloppuna ihmettelin ja sovittelin:
Tuo moniventtiilin mäntä on siis jonkin verran korkeampi mitä vajaaventtiilisen serkun ja omaa pienen domen. Joku voisi kasata noinkin, mutta taidan yrittää parantaa vielä paljepuolta. Tarkoitus oli poistaa dome paljealueen osalta ja ottaa muutama kymppi dekistä pois. Silloin saa pinnan suoraksi ja koko paljealueen sopivalle välykselle: 0,7..0,8 mm. Puristuksia tullee noin jotain 10..11 välille. Mitat on toistaiseksi vain tönärilla otettu, joten hitusen suuntaa-antavia. Tuntuvat kuitenkin mitat ihan linjassa keskenään olevan. Kansipahvina tuossa oli aika paksun oloinen Glaser, kun moinen sattui olemaan. Sinällään en tiedä kannataako tuolla kasata, muttei toisaalta vapari-sohc taida olla mitenkään vaativa tiipparin suhteen. Sytyksi olisi unskista peräisin oleva Digiplex2. Nokka on vielä haussa, mutta jotain 280..300 ajattelin kun ruokaa olisi tarkoitus syöttää 36 DGAV:llä vakioimarin läpi. Pakosarja taitaa saada olla 85 regatan vakio 2-reikäinen ja siitä eteenpäin kehittelen itse jotain. Jos tuosta yli 100 heppaa saisi
Alustaa tiputan alaspäin ja vanteiksi kaivelen varastoista jotain kivaa. Samalla jotain riittävän pientä rengasta alle kun välityksetkin tuon tempun kärsii sitten joskus. Saa tarjota jos on jotain mustaa ja pyöreää 13-tuumaista 50..60-sarjalaisena ylimääräisenä. Vanteet taitaa tulla 6" leveät, joten vähän olisi kumissa leveyttäkin oltava. Takana oli aika ronskit plus-camberit ja noita vähän leimamieskin kummasteli ja epäili epäsopivia osia käytetyn jossain muttei sitten tarttunut tuohon kuitenkaan enempää. Väkästelin tuonne jo tiputuspalat ja camberit sai niillä kuriin. Taisin 50 mm jatkomutterit tehdä väliin ja noilla tippui noin 80 mm kaaresta mitaten. Ei ainakaan enempää alas enää.
Etupenkit tuossa on aika rähjääntyneet, joten jotain tarvitsisi tilalle laittaa. Olisi tallin nurkassa HeviGeeTeestä jääneet vakiopenkit, joten noita voisi kokeilla sovitella jossain välissä. Ratiksikin olisi pari vaihtoehtoa olemassa, jotain vähän pienempää kuitenkin ja lähemmäs kuskia.
Kiitokset nyt jo osia diilanneille. Voi olla, että ensi kesä ajellaan vain alustamuutoksin ja loppu tekniikka päivittyy sitten kun paketti on kasassa. Eli tehdään kun ehditään, mutta tarkoitus olisi kampe kuitenkin ajossa pitää.