128 Panorama -77

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!

Re: 128 Panorama -77

ViestiKirjoittaja wellu » 24.07.2017 16:45

Stefa kirjoitti:Keskinopeus lie toista sataa..

Rohkenen epäillä. Ajoin viime toukokuussa kouvola - jyväskylä välin keskinopeudella 110km/h ja tuohon piti polkea ihan tosissaan. Yli 90 autoa tuli ohitettua, lahden motarilla päästelin 24km:n matkan mittari kokoajan 140-150km/h ja hollolasta kohti Jyväskylää aina kun ei ollut tulppaa edessä, 130-140km/h. Ohitukset luokkaa lapikas konehuoneessa (160-170km/h). Ruuhka hidastaa, yöllä tuo ei ole mikään temppukaan.

Mutta hyvä kun reissu meni mainiosti! :thumb: Miten muistelisin tältä foorumilta ennenkin lukeneeni, että kulutuslukemat ovat tippuneet tuplakaasuttimilla? Vaikuttaisikohan koneen kasvanut vääntö/tehoreservi, ettei tarvitsisi esim. ylämäkiin polkea aivan "urku auki" vaikka periaatteessa matalemmilla kierroksilla on yksi pienempi ja yksi isompi reikä parempi (tämäkin taas riippuu monesta asiasta).

Mutta, eikös nyt virityksen voi laskea onnistuneeksi?


Hyvä tietää tuo termarilaippa-homma! :thumb:
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Kuva
Avatar
wellu
 
Viestit: 3674
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 128 Panorama -77

ViestiKirjoittaja Stefa » 24.07.2017 22:53

Aika pitkälti on satasta tai motaria tästä. Eihän me ylinopeuksia ajeta, mutta menomatkalla oli kyllä EARit korvissa :lol: Jos suurinpiirtein katsoo lähtö- ja saapumisajan, sekä ottaa pari pyssäystä pois niin hyvin liki kolminumeroisia se menee. Eipä tuossa mahdottomia ollut liikennettäkään haittoina sekä on tullut joitain kymmeniä kertoja tuota väliä ajettua.

Iltapäivästä oli sitten muksut kyydissä niin tultiin vähän rauhallisemmin ja satelikin välillä suht rankasti. Sen verta kyllä tahtoo lapsettaa välillä, ettei aina malta kovin tasaisella pintakaasulla ajella. Sikäli ajotapa menee vähän kauaksi taloudellisesta. Liian hyvää viihdettä kuunnella tuota museorautaa veto päällä 8-)

Isompi osa paluumatkaa tuosta kulutuksesta puuttuu, koska tankki ei ole suuren suuri eikä kiinnosta koittaa toimiiko bensan varoitusvalo.. Kuitenkin pidän kulutusta lähes hämmästyttävän pienenä etenkin ajoon peilaten, vaikka ei nyt tällaisella kamppeella paljoa mitään taloudellisuusajoa ole tarkoitus edes harrastaa.

Luulen tuon kulutuseron siitä tulevan, että "avoin" imusarja huuhtelee ristiin ja läpi. Tuplathan ei tuota tee vaan läpät jarruttaa overläppiä. Seoksenmuodostus on kyllä parempaa vaiheittainaukeavalla, kärsii olla laihemmalla nykimättä.

Ei ero kaasuttimien välillä ole suuri, mutta sellainen on havaittavissa. Ainakin äänessä jollei muuten.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2412
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: 128 Panorama -77

ViestiKirjoittaja Stefa » 02.08.2017 09:32

Alkaa olla nuo kaasarit aika liki sen verta kohdillaan mitä voi olla, niin laitetaan speksit noista jos vaikka jotakuta jeesaa joskus:

Rungothan on 40 DHLA C:t, eli ns. kisamallit
- sisäkurkut 34, hajoittimia en tullut katsoneeksi
- seosputket .6
- päät nyt 128
- ilmat 160
- tyhjäkäynnit 56
- tk pitimet orkkis .1 jotka tinattu ja porattu vastaamaan .2, eli rikkaampaa putkea
- näillä seosruuvit noin 3,5..4 kierrosta auki
- kiihdytyspumput 40 ja iskua hyvin vähän
- ryypyt 70, mutta ei käytössä, tyhjäkäynnin seokset olen pitänyt noin 12,5 tienoilla kun ei tästä mitään päästöjä mitata

Onhan näissä aika naplaaminen ennenkuin ovat suurinpiirtein säädöissään eikä näitä millään saa justiinsa kohdilleen. Ruiskut on sitä varten.. Tuollainen laajakaista on kyllä aika raaka instrumentti kaasarien säätämisessä kun on niin tarkka. Kannattaa vähän muistaa perstuntumaakin pitää säädössä ja hyväksyä se fakta, että väkisin jossain ollaan turhan rikkaalla ja jossain taas laihan rajoilla. Kompromissi nuo säädöt on väkisinkin.

Kaasarit oli sinällään hyväkuntoiset ja toimivana puretut, mutta laitoin noihin uudet kiihdytyspumppujen kalvot ja tk pitimien O-renkaat. Täydellistä huoltosarjaa en katsonut tarpeelliseksi kun nuo purin ja katselin läpi.

Sen voisin kyllä allekirjoittaa, että suorituskyvyssä ei ole suurta eroa verrattuna aiempaan DGAV:hen, mutta ajettavuus on parempi: kaasuvaste lineaarisempi ja tyhjäkynti siistimpi. Äänimaailma kasvoi ainakin toiseen potenssiin. Kannattiko? En tiedä, harrastushan tämä on :mrgreen: Jos nyt muutama heppa tuli lisää, niin ainakin pirun kalliiksi nuo harvat lisähepat tuli..
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2412
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: 128 Panorama -77

ViestiKirjoittaja Stefa » 07.08.2017 08:30

Viikonloppuna pientä läpikäyntiä. Venttiilivälykset katselin, ja ihan ok nuo olivat. Yksi imu voisi olla 5-satasta löysempi, mutta en katsonut tuota säätämisen arvoiseksi asiaksi.

Taakse vaihtelin uudet jarrukengät. Pintaa olisi vanhoissakin vielä ollut, mutta ilmeisesti automaattisäätö oli sen verta väsynyt, että käkkäri alkoi nousta aika korkealle ja myös jarrupolkimen liikematka oli pitkähkö. Kerran aiemmin jo yritin noita säätöjä jeesailla tiukemmalle, mutta ei ne pysy. Lurautin myös tuoreet Motulin RBF:t nesteiksi. Jarrut on varmaan nyt niin hyvät kun vakiot vaan voi olla. Tosin etupiiriin en vielä noita uusia nesteitä ehtinyt pumppailla läpi, tuo täytyy vielä tehdä.

Samalla heitin hitusen pystyheittoisen renkaan edestä taakse. Tärinät väheni huomattavasti. Viime viikolla yritin noita puntituttaa tuon tärinän takia, niin silloin paljastui tuo pystyheitto. Menköön nyt takana, mutta ehkä jossain välissä voisi rengasparin investoida.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2412
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: 128 Panorama -77

ViestiKirjoittaja Stefa » 10.08.2017 09:19

Nyt on eteenkin vaihdeltu uutta nestettä. Yllättävän ruskeaa tuo vanhakin jo vaikkei se kovin iäkästä ollut. Tosin voihan se olla, ettei viime vuosikymmeninä jarrunesteitä ole niin kovin tiuhaan vaihdeltu ja systeemissä on ties mitä jankkia linjoissa. Ei nuo huono olisi joka vuosi vaihtaa harrastekemppeisiin vaikka renkaanvaihdon yhteydessä. Ei ole kuitenkaan iso homma kun laittaa vaan letku/pullovirityksen ilmausnippaan ja pumppailee läpi. Säiliön saa näppärästi tyhjäksi vaikka injektioruiskulla johon laittaa pienen letkunpätkän jatkoksi. Saattaa säästää isommalta jarruremontilta helposti.

HGT:ssähän vuoden vanhat RBF:t kiehahti radalla vaikka auto oli ollut kokoajan katon alla ja betonilattialla. Silti nuo vaan ilmeisesti ilmasta kosteutta vetää itseensä. Sama kosteus se jarrusylinterit ruostuttaa ja jumittaa.

Seosmittarin siirsin myös tallin hyllyyn ja kaasuttimien synkan katsoin. Tietty letkunpätkällä kuuntelemalla kun ei satu olemaan nippoja noihin kaasareihin. Olisi jännä verrata kuinka liki ne noin saa. Ainakin pienelläkin synkkaruuvin käännöllä vaikutuksen kuulee selvästi. Ei ne aivastele tai rytkytä, niin ei lie ihan metsässä ole. Voisi jossain välissä sopivat nipat etsiä ja kokeilla manometrin kanssa ihan mielenkiinnosta.

Jos jollain on mittarit, niin voisi tuon vertailun tehdä :roll:
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2412
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: 128 Panorama -77

ViestiKirjoittaja Stefa » 14.08.2017 20:27

Tuli tosiaan ratapäivillä käytyä. Oleellisimmat ensin ja auto kesti kasassa noin 200 km suuntaansa ja rataleikit. Joku 20 kiekkaa taisi racecrhono tallentaa. Alkuun otin kyllä hyvin rauhassa ja hain tuntumaa. On hyvin erilainen ajaa verrattuna HGT:hen, jolla saa jarrua laahata syvälle mutkaan jotta kääntyy. Tällä on jarrutettava suoraan ja vedätettävä mutkan läpi tai perä on irti heti. Tosin kun tuon kanssa pääsee sinuiksi, niin helppo on korjata linjaa kesken mutkan vähän kaasua nostamalla. Opetteluksi meni ja jarrut on ihan limitillä. Jotain 3..5 kiekkaa kesti vetää. Pari meni saada renkaisiin lämpöä ja sitten oli muutama aikaa koittaa ennenkuin jarrut alkoi epäilyttää. Jarruissa pysyi kyllä pito, mutta tuntuma meni pehmeäksi.

Paras jäi matalaksi 1:42:ksi, mutta viimeisellä kiekalla olin kyllä 1,8 s edellä suolenkiltä ylös ja sitten vissiin toinen etujarru ahdisti vähän kiinni. Pääsuoran sai pitää tosissaan kaksin käsin ratista, jotta meni suoraan ja huippuja jotain 130.. Monta mutkaa meni ihan liian hiljaa kun ei oikein luottanut autoon ja renkaisiin. Potentiaalia on kyllä alle 1:40. Racechronon optimi näytti noin 1:36, mutta tuo ei kyllä ole realistinen. Kertoo kuitenkin hyvin miten roiskimista ajo oli. Sitten iskikin sade ja leikki loppui.

Mitä on mielessä, niin täytyy alustaa vähän työstää. Tuotahan linjailin siinä mielessä, että kääntyy. Tuntui kääntyvän liikaakin. Eli peräpäätä nollilta vähän auraukselle ja keulaa haritukselta auraukselle tai ainakin nollille. Etujousitus saisi olla paljon jäykempi ja ohjaus nopeampi sekä herkempi. Nyt ei käsivoimat meinanneet riittää ja ohjaus on hidas. Perän elävyys yhdistettynä tuohon oli jokseenkin haastavaa ajoittain. Casteria siis kärsii ottaa pois.

Laitetaan nyt tähänkin ratapäiväkooste: https://youtu.be/2a4FN2El0Mw

Pahoittelen jos jollain iskee taipumus epilepsiaan. Yritin tuon pitää suht lyhyenä.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2412
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: 128 Panorama -77

ViestiKirjoittaja -HH- » 16.08.2017 22:35

No sama vaiva joskus ollut Ritmossakin että jos peräpää on varsinkin harituksella on todella levoton. Itsellä ollut muutama milli mielummin aurauksella - per puoli. Jarrut oli kasissa tosiaan mukavan siniset :mrgreen: .

Välttämättä keulaa ei kannata kauheasti jäykistää. Itsellä tuntui olevan alusta muuten mukavan onnistunut mutta olin jättänyt sen liian alas, ottaa rengas kiinni pyöränkaariin. Tai sitten pitää lisätä camberia hieman. Se mikä yllätti oli lukon tarpeetomuus vieläkin, keulasta ulosjoustomatka kuitenkin oli selkeästi vakiota lyhyempi. Eli sisäpyörän suttaamista pelkäsin mutta ei ollut ongelmana, tai sitten on vaan liian vähän tehoa :oops: .
- Ei taidot vaan selitykset -
Avatar
-HH-
GFF
 
Viestit: 8594
Liittynyt: 20.12.2002 13:44
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: 128 Panorama -77

ViestiKirjoittaja Wesulius » 17.08.2017 09:52

-HH- kirjoitti:No sama vaiva joskus ollut Ritmossakin että jos peräpää on varsinkin harituksella on todella levoton. Itsellä ollut muutama milli mielummin aurauksella - per puoli. Jarrut oli kasissa tosiaan mukavan siniset :mrgreen: .

Välttämättä keulaa ei kannata kauheasti jäykistää. Itsellä tuntui olevan alusta muuten mukavan onnistunut mutta olin jättänyt sen liian alas, ottaa rengas kiinni pyöränkaariin. Tai sitten pitää lisätä camberia hieman. Se mikä yllätti oli lukon tarpeetomuus vieläkin, keulasta ulosjoustomatka kuitenkin oli selkeästi vakiota lyhyempi. Eli sisäpyörän suttaamista pelkäsin mutta ei ollut ongelmana, tai sitten on vaan liian vähän tehoa :oops: .

Etupäätä jos menee jäykistää , ni loppuu pito kurvissa ja puskee , puskee.
Takapää tarttis olla sen verran jäykkä , etei auto kallistele , eikä siellä hirveesti kannata ulosjoustoakaan olla.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4462
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 128 Panorama -77

ViestiKirjoittaja Wesulius » 17.08.2017 09:52

-HH- kirjoitti:No sama vaiva joskus ollut Ritmossakin että jos peräpää on varsinkin harituksella on todella levoton. Itsellä ollut muutama milli mielummin aurauksella - per puoli. Jarrut oli kasissa tosiaan mukavan siniset :mrgreen: .

Välttämättä keulaa ei kannata kauheasti jäykistää. Itsellä tuntui olevan alusta muuten mukavan onnistunut mutta olin jättänyt sen liian alas, ottaa rengas kiinni pyöränkaariin. Tai sitten pitää lisätä camberia hieman. Se mikä yllätti oli lukon tarpeetomuus vieläkin, keulasta ulosjoustomatka kuitenkin oli selkeästi vakiota lyhyempi. Eli sisäpyörän suttaamista pelkäsin mutta ei ollut ongelmana, tai sitten on vaan liian vähän tehoa :oops: .

Etupäätä jos menee jäykistää , ni loppuu pito kurvissa ja puskee , puskee.
Takapää tarttis olla sen verran jäykkä , etei auto kallistele , eikä siellä hirveesti kannata ulosjoustoakaan olla.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4462
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 128 Panorama -77

ViestiKirjoittaja Stefa » 17.08.2017 11:27

Sehän tuossa alustan säätelyssä on ettei oikein kadulla saa tuntumaa miten se pelaa. Mähän kokeilin perässä 4 mm haritusta, mutta se oli jo ihan tiellä liian eläväinen. Nollille sen sitten käänsin, mutta auraus on kyllä parempi vaihtoehto. Itsellä vaan kummitelee takaraivossa HGT:n kääntymisongelmat, sitä kun ei saa yliohjaamaan kirveelläkään..

Jarrut oli ihan positiivinen yllätys. Kyllä niillä muutaman nopean pystyy ajamaan. Ei huonosti noilla 227 millisillä umpilevyillä :lol:

Etupäätä en taida ainakaan vielä jäykätä. Täytyy koittaa saada sitä vähän herkemmäksi ohjata.

Ulosjoustothan mulla oli otettu takaa pois ja kuulemma aika herkästi renkaita nostelikin. Sikäli kyllä olisi varaa etupäätäkin tiukata vielä. Keulassahan ei ole kun lyhennetyt vakiojouset, että ei ne mitkään mahdottomat ole. Kuitenkin jos pahasti niiailee, niin äkkiä vähäiset camberit häviää ja vakaaja keventää sisäpyörää, eikä nuokaan hyviä asioita ole.

Etuvakaajahan tässä on ilmeisesti vakiokasia jäykempi, joten sen vaihto sedanin vakaajaan voisi olla ihan asiaa. Silloin ei niin herkällä sisätassua nostaisi. Tai sitten jopa ne reaktiotangot.

Mutta säädellään nyt vähän ja koitetaan sitten taas uudestaan.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2412
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: 128 Panorama -77

ViestiKirjoittaja Ippe » 17.08.2017 13:11

Paremmilla kääntölaakereilla pitäisi tulla lisää herkyyttä ohjaukseen, ellet ole jo moisia vaihtanut.

Eikös tuossa ole fiiberilevyt tolpan yläpäissä liukulaakereina?
Kuva
Tilalle kun vaihtaa rullalaakerit, niin herkkyyttä tulee:
Kuva
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80
Avatar
Ippe
GFF
 
Viestit: 2498
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: 128 Panorama -77

ViestiKirjoittaja Stefa » 17.08.2017 13:46

Tuollaiset fiiberithän siellä on. Ovat kyllä hyvin rasvatut, mutta eivät tosiaan hirmu herkkäliikkeiset jos kovempaa nojailee. Kiitokset linkkivinkistä. Vähän noita etsiskelinkin, mutten oikein löytänyt kun Midwest-Baylessiltä. Tosin tuo Eurosporttikin näyttää, että out of stock.. Tiedä sitten jeesaisiko jo jos vanhat fiiberit korvaisi jollain teflonmuovilla :roll: Casteria käännän kyllä myös pois. Voihan se kyllä olla, että ne fiiberitkin on siellä kappaleina..
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2412
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: 128 Panorama -77

ViestiKirjoittaja Stefa » 16.11.2017 12:03

Ajoaikaa haettu taas vuodeksi eteenpäin. Luonnollisesti huomautuksitta 8-)

Nyt voi rauhallisilla mielin pesaista auton ja ajaa sen talliin huilimaan. Katsastuslapuista katselin, että vähän vajaat 5000 km on tullut viime marraskuun jälkeen.

Kai voisi talven aikana etutolpat käyttää levällään ja koittaa noille keksiä jotain. Noin muuten ei taida suuria suunnitelmia olla.

Lumppari voisi olla potentiaalinen tulla käymään jos keliä on ja mahtuu aikatauluun. Jäärata lie ainoa järkevä kun maavaraa ei maaradalle ole.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2412
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: 128 Panorama -77

ViestiKirjoittaja 1300ti » 19.11.2017 00:45

Onnittelut leimasta ja ajokilometreistä.

Oma kasi nukkuu ruususen unta enkä ole asiantuntija, mutta sen verran olen saanut kokeneemmilta alkuun neuvoja, että ensimmäinen ja yleinen virhe on tehdä rata-auton alustasta liian jäykkä, jolloin jousitus toimii yhtä huonosti kuin autorata-autossa. Sport Coupessahan ei ole vakaajaa edessä lainkaan ja 128 farkun jykevämpi takajousi todennäköisesti hyppyttää kevyttä perää kaarteessa, mikä ei sentään haittaa yhtä paljon kuin takavetoisissa... Monet ovat laittaneet farkun jäykemmän etuvakajan ja minullakin on sellainen hyllyssä, mutta odottamassa vasta sitä päivää kun autossa on hyvät slicksit alla antamassa pitoa tai tule bumb steeriä entisestäänkin lisää.

Kuva
Maltillinen madallus ja mahdollisimman hyvät iskarit auttanevat paljon, korihan saa huoletta kallistua niin, että sisempi etutassu on selvästi ilmassa kuten vanhalla Alfa Romeo GTA:lla, aika paljon ratakasit vanhoissa kuvissa niin tekevätkin.

Ainakin toistaiseksi vakioalustaisessa kasissani isoin ongelma on kaasun vaikutus auton menosuuntaan, kiihdyttäessä on oja lähellä ja löysätessä hyppää keskiviivan yli ennen kuin taas talven jälkeen oppii kompensoimaan ratilla... Jäykemmät puslat ja moottorikumit auttaisivat siihen, mutta sitten repii ajan myötä rakenteet rikki ilman saumojen vahvistamista. Niin ja Ahvenistolla itsesuojeluvaisto saa hölläämään varikon alamäen vastaheittoon ihan liian aikaisin.

Nyt on vaan projekti(t) ollut ihan liian kauan jäissä ja vähän muutenkin mietinnän alla, että mitä sille tekisi. hkn:n kilpurin wanhat turvakaaret ja Avonin slicksit kyllä jo löytyisi, saas nähdä.
Avatar
1300ti
GFF
 
Viestit: 974
Liittynyt: 21.09.2004 11:11
Paikkakunta: Perniö

Re: 128 Panorama -77

ViestiKirjoittaja Stefa » 20.11.2017 10:36

Rengas paljon sanelee tuota alustan jäykkyyttä. Perus katupyörä on aika erilainen mitä joku vähän nopeamman ajon rengas.

Vähän olen kyllä tuosta vakaajasta sitä mieltä, ettei se ole oikea, tai ensisijainen, tapa estää kallistelua. Kuitenkin se tekee sen, että sisäpyörä nousee ylös. Siksi mulla on ihan vakiokumeilla tuo vakaaja korissa kiinni. Kyllä ne vetävät pyörät vaan pitäisi saada pysymään radassa kiinni ja sitten vetämätön akseli estää kallistelua ja se saa tassua nostella. Kovin jos kamppeet kallistelee, niin camberi häviää ja sitä myötä pito keulasta. Coilit ja apujouset hyvin kevyellä vakaajalla, tai jopa ilman, olisi se mitä itse kannattaisin. Noin meillä HGT:ssä on ja se ei ole mielestäni mikään hirmu paha sutimaan ja on se saatu jopa kääntymäänkin jo ihan soveliaasti. Jouset on aika rajua vieteriä..

Nykyisin kuitenkin radoilla mennään aika paljon kovempaa mitä 80-luvulla ja kyllä se kehitys on enempi tullut renkaista ja alustasta mitä konetehon puolelta. Jotkut V1600:t menee aivan törkeän lujaa hyvinkin pienillä tehoilla.

Paljon tuosta torque steeristä puhutaan, mutta ei se nyt mielestäni kovin paha ole. Jos katsoo vaikka mun säätövetoja: https://www.youtube.com/watch?v=LU7BmcA7yWU

Kyllä tuossa ratilla joutuu suuntaa korjaamaan, mutta ei se liike iso ole eikä todellakaan ole ongelmaa kaistalla pysyä. Ykkösellä tuo korjaus ja sitä isommilla vaihteilla menee kyllä ihan suoraan jo. Selvästi liian vähän vääntöä. Voimapaketti on kyllä korissa kiinni kunnolla. Sen koiranluunhan mä kerran katkoin ihan 1100:lla. Sama luu siellä on hitsattuna nytkin ja on kestänyt. Mulla on kyllä laatikon päästä vielä lisätuki koriin. Tämähän löytyy jo mm. Ritmosta ja Yugosta jne.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2412
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä